ביונד מיט
ביונד מיט

ביונד מיט מדווחת מחר: החברה תכה את התחזיות המוקדמות?

אחת המדווחות המעניינות השבוע היא חברת תחליפי הבשר ביונד מיט. לנוכח נגיף הקורונה, הצפי בשוק לא גבוה במיוחד. מניית החברה עלתה ב-65% מהשפל בחודש מרץ
עמית נעם טל | (7)
נושאים בכתבה ביונד מיט

עונת הדוחות בוול סטריט ממשיכה בהילוך גבוה כאשר אחת המדווחות הבולטות השבוע היא חברת תחליפי הבשר ביונד מיט (סימול:BYND). לאחר שהצליחה להפתיע במהלך הדוחות הקודמים, הצפי מהחברה לא גבוה במיוחד לדוחות הקרובים ברקע לנגיף הקורונה. 

הצפי בשוק עומד היום על הכנסות של 86 מיליון דולר, עלייה של 113% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. עם זאת, נציין כי מדובר בירידה ביחס לרבעון האחרון של 2019, אז דיווחה החברה על הכנסות של 98.5 מיליון דולר ברבעון האחרון. 

בשורה התחתונה, החברה צפויה לרשום הפסד של 0.06 דולר למניה, לעומת הפסד של 0.14 דולר למניה בתקופה המקבילה אשתקד. נציין כי ברבעון קודם דיווחה החברה על הפסד של 0.01 דולר. 

נזכיר כי החברה קיבלה בשבועות האחרונים רוח גבית מ-3 אירועים מרכזיים. הראשון, ההודעה של שיתוף פעולה עם חברת סטארבאקס בשוק הסיני. סטארבאקס צפויה לכלול את מוצרי החברה בתפריטים. מדובר בשיתוף פעולה נוסף שעושה החברה עם רשת מסעדות גדולה בחודשים האחרונים.

השני, החברה הודיעה בשבוע החולף כי חתמה על הסכם אשראי של עד 150 מיליון דולר במהלך 5 השנים הקרובות, במטרה לתמוך בתוכניות הצמיחה של החברה. ההסכם החדש כולל אופציה לעוד 200 מיליון דולר במקרה הצורך.בנוסף, הדיווחים בתקופה האחרונה על מחסור בבשר בארה"ב בעקבות סגירת מפעלים מעניקים רוח גבית לחברה, המייצרת מוצר תחליפי. 

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    ליליפוט 06/05/2020 14:08
    הגב לתגובה זו
    מחיר יקר מאד שתי קציצות ארבעים שח זה מוגזם בעליל
  • 6.
    ביונד 05/05/2020 10:00
    הגב לתגובה זו
    חברה שעולה על כלום...מלבד ניפוח אמריקאי כרגיל...סהכ טבעול בטעם מגעיל...עולם כרגיל טיפש
  • 5.
    קרניבור 05/05/2020 09:13
    הגב לתגובה זו
    מדברים בארה״ב על שער 200 עד בוף השנה. הזדמנות פז
  • 4.
    מנית עולם אין כמו אוכל תחליפי 05/05/2020 06:18
    הגב לתגובה זו
    מנית עולם אין כמו אוכל תחליפי
  • 3.
    היום הסינים מובילים את תעשיית המזון בעולם, מקוה הי 05/05/2020 06:04
    הגב לתגובה זו
    היום הסינים מובילים את תעשיית המזון בעולם, מקוה היום לטוב במניה,
  • 2.
    גם עברה לתחליפי מזון והיא רק יורדת (ל"ת)
    כיל 05/05/2020 05:57
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    גם בארץ יש 05/05/2020 01:11
    הגב לתגובה זו
    החברה תגיע תוך עד סוף שנה למיליארד דולר לפחות זה משהו עולמי הדבסת בשר בטעם אמיתי של בשר כולל שומני
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"

מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"

רן קידר |
נושאים בכתבה JP Morgan

לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה,  שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה. 

מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".

דיימון, שמנהל גוף עם יותר מ-300 אלף עובדים ברחבי העולם, מאמין שדווקא היכולת להתנתק מהטלפון היא סמל למנהיגות ולשליטה. "אנשים חושבים שתגובה מיידית לכל הודעה היא סממן של יעילות", אמר באחד הנאומים שלו בעבר, "אבל בפועל הם רק מוסחים יותר. היכולת להתרכז, לשמוע, להבין  - היא זו שבונה מנהלים טובים".

 לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים". 

מתקפה על דור הזום: ככה לא בונים חברה

באותו קו ביקורתי, דיימון ממשיך להביע ספקנות עמוקה כלפי תרבות העבודה מהבית ואל מול דור ה-Z, שלדבריו "שכח מה זה לעבוד באמת יחד". בראיון פנימי שהודלף מוקדם יותר השנה נשמע דיימון כשהוא מאבד סבלנות כלפי עובדים שמסרבים לחזור למשרד. "אל תספרו לי שעבודה מהבית ביום שישי זה משהו שבאמת עובד,” הטיח בעובדיו. "אני מתקשר להרבה אנשים בימי שישי, ואי אפשר להשיג נפש חיה. נמאס לי מהשטויות האלה".