צבי מרום, באטם
צילום: יח"צ

באטמ: הזמנה מאירופה בהיקף של 29 מיליון אירו למכונות הנשמה

החברה הדואלית, תספק את המכשירים המיועדים לטיפול בחולי קורונה, למדינה באירופה, כשתהליך הייצור ייחל באופן מיידי; תשלום ראשוני של 7.25 מיליון אירו הועבר לחברה, היתרה תשולם עם השלמת המסירה במחצית השנייה של 2020
איתן גרסטנפלד | (2)

חברת באטמ -2.61%  הודיעה כי קיבלה הזמנה של 1,000 מכונות הנשמה, בהיקף של 29 מיליון אירו (כ-31 מיליון דולר), ממדינה באירופה. עבור ההזמנה קיבלה החברה תשלום ראשוני של 7.25 מיליון אירו, והיתרה תשולם עם השלמת המסירה במחצית השנייה של 2020.

על פי החברה, מכונות ההנשמה מתאימות למבוגרים ולתינוקות כאחד, ומיועדות ליחידות לטיפול נמרץ, עבור חולים הסובלים מקורונה. למכשיר ביצועים גבוהים, הכוללים בין היתר, תכונות כמו מצבי נשימה ספונטניים, המאפשרים סנכרון עם נשימת המטופל. מכשיר החברה קיבל אישור CE, וממתין לקבלת אישורים נוספים.

הייצור ייחל באופן מיידי, כאשר כ-25% מן המנשמים צפויים להימסר במחצית הראשונה, והיתר ברבעון השלישי של השנה. המכשיר, מיוצר על ידי חברת הבת, של החברה בהונגריה Celitron, המייצרת ציוד רפואי.

עבור החברה מדובר בהזמנה מהותית שכן, כלל הכנסותיה ב-2019 הסתכמו בכ-123.4 מיליון דולר. מניית החברה, המספקת גם ערכות דיאגנוסטיות לזיהוי קורונה, זינקה בחודש האחרון ב-42% והשלימה קפיצה של 60% מתחילת השנה. החברה, נסחרת לפי שווי שוק של 1.21 מיליארד שקל, עם מכפיל של כ-67 על הרווח הנקי.

ד"ר צבי מרום, מנכ"ל באטמ: "מאז תחילת התפרצות הנגיף, הצוותים הביו-רפואיים שלנו היו פעילים בחיפוש אחר פתרונות לתמיכה בתגובה העולמית. כעת, אנו יכולים להציע מנשמיים לטיפול נמרץ, לצד מוצרי האבחון שלנו, פתרונות עם ביצועים גבוהים שאנו ממשיכים לחדש ולשפר. אנחנו גאים שיש ביכולתנו לעשות את ההבדל בחייהם של אנשים רבים כל כך, שנלחמים בנגיף. אנו ממשיכים להקדיש את המאמצים של העסקים הביו-רפואיים שלנו, כדי לסייע לרשויות הבריאות הציבוריות להלחם בנגיף, כמו גם לספק פתרונות לתמיכה בהם לאחר מכן".

אספקת ערכות לזיהוי קורונה

בחודש שעבר דיווחה החברה כי, בהמשך להודעתה מפברואר, החלה באספקת הערכה הדיאגנוסטית החדשה לזיהוי נגיף הקורונה (COVID-19) אשר פותחה על ידי Adaltis, חברת הבת שלה באיטליה, לשימוש במתקנים רפואיים. בנוסף, החברה החלה בשת"פ לפיתוח ערכה ביתית, אבל הפיתוח יושלם לקראת הקיץ.

זאת, לאחר שבחודש פברואר, דיווחה החברה כי המחלקה הביו-רפואית שלה פיתחה ערכה לזיהוי נגיף הקורונה. לפי הדיווח, הערכה החדשה נבחנה בתנאי מעבדה והוכח כי היא מסוגלת לזהות ביעילות את הנגיף החדש (לכתבה המלאה).

קיראו עוד ב"שוק ההון"

בתוך כך, בחודש שעבר פרסמה החברה את תוצאותיה הכספיות לשנת 2019. במסגרתם, הציגה גידול של כ-3% בהכנסות לעומת אשתקד. בתוך כל החברה רשמה זינוק ברווח הנקי כתוצאה משיפור משמעותי ברווח התפעולי.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    גומז יא זבל 22/04/2020 11:54
    הגב לתגובה זו
    ....
  • 1.
    גומז 22/04/2020 10:21
    הגב לתגובה זו
    בכל העולם חוץ מביביסטאן אוסרים על ייצוא מכונות הנשמה. זה גם מראה את הישראבלוף של "הזמנו 10000" שמסתמן כשקר תועמלני נוסף.
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91%   ומג'יק מג'יק 1.76%   נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026. 

על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".

השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.

סינרגיה בעיקר בתחום הענן

בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.

החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה. בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.