צבי מרום, באטם
צילום: יח"צ

באטמ: הזמנה מאירופה בהיקף של 29 מיליון אירו למכונות הנשמה

החברה הדואלית, תספק את המכשירים המיועדים לטיפול בחולי קורונה, למדינה באירופה, כשתהליך הייצור ייחל באופן מיידי; תשלום ראשוני של 7.25 מיליון אירו הועבר לחברה, היתרה תשולם עם השלמת המסירה במחצית השנייה של 2020
איתן גרסטנפלד | (2)

חברת באטמ 10.54%  הודיעה כי קיבלה הזמנה של 1,000 מכונות הנשמה, בהיקף של 29 מיליון אירו (כ-31 מיליון דולר), ממדינה באירופה. עבור ההזמנה קיבלה החברה תשלום ראשוני של 7.25 מיליון אירו, והיתרה תשולם עם השלמת המסירה במחצית השנייה של 2020.

על פי החברה, מכונות ההנשמה מתאימות למבוגרים ולתינוקות כאחד, ומיועדות ליחידות לטיפול נמרץ, עבור חולים הסובלים מקורונה. למכשיר ביצועים גבוהים, הכוללים בין היתר, תכונות כמו מצבי נשימה ספונטניים, המאפשרים סנכרון עם נשימת המטופל. מכשיר החברה קיבל אישור CE, וממתין לקבלת אישורים נוספים.

הייצור ייחל באופן מיידי, כאשר כ-25% מן המנשמים צפויים להימסר במחצית הראשונה, והיתר ברבעון השלישי של השנה. המכשיר, מיוצר על ידי חברת הבת, של החברה בהונגריה Celitron, המייצרת ציוד רפואי.

עבור החברה מדובר בהזמנה מהותית שכן, כלל הכנסותיה ב-2019 הסתכמו בכ-123.4 מיליון דולר. מניית החברה, המספקת גם ערכות דיאגנוסטיות לזיהוי קורונה, זינקה בחודש האחרון ב-42% והשלימה קפיצה של 60% מתחילת השנה. החברה, נסחרת לפי שווי שוק של 1.21 מיליארד שקל, עם מכפיל של כ-67 על הרווח הנקי.

ד"ר צבי מרום, מנכ"ל באטמ: "מאז תחילת התפרצות הנגיף, הצוותים הביו-רפואיים שלנו היו פעילים בחיפוש אחר פתרונות לתמיכה בתגובה העולמית. כעת, אנו יכולים להציע מנשמיים לטיפול נמרץ, לצד מוצרי האבחון שלנו, פתרונות עם ביצועים גבוהים שאנו ממשיכים לחדש ולשפר. אנחנו גאים שיש ביכולתנו לעשות את ההבדל בחייהם של אנשים רבים כל כך, שנלחמים בנגיף. אנו ממשיכים להקדיש את המאמצים של העסקים הביו-רפואיים שלנו, כדי לסייע לרשויות הבריאות הציבוריות להלחם בנגיף, כמו גם לספק פתרונות לתמיכה בהם לאחר מכן".

אספקת ערכות לזיהוי קורונה

בחודש שעבר דיווחה החברה כי, בהמשך להודעתה מפברואר, החלה באספקת הערכה הדיאגנוסטית החדשה לזיהוי נגיף הקורונה (COVID-19) אשר פותחה על ידי Adaltis, חברת הבת שלה באיטליה, לשימוש במתקנים רפואיים. בנוסף, החברה החלה בשת"פ לפיתוח ערכה ביתית, אבל הפיתוח יושלם לקראת הקיץ.

זאת, לאחר שבחודש פברואר, דיווחה החברה כי המחלקה הביו-רפואית שלה פיתחה ערכה לזיהוי נגיף הקורונה. לפי הדיווח, הערכה החדשה נבחנה בתנאי מעבדה והוכח כי היא מסוגלת לזהות ביעילות את הנגיף החדש (לכתבה המלאה).

קיראו עוד ב"שוק ההון"

בתוך כך, בחודש שעבר פרסמה החברה את תוצאותיה הכספיות לשנת 2019. במסגרתם, הציגה גידול של כ-3% בהכנסות לעומת אשתקד. בתוך כל החברה רשמה זינוק ברווח הנקי כתוצאה משיפור משמעותי ברווח התפעולי.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    גומז יא זבל 22/04/2020 11:54
    הגב לתגובה זו
    ....
  • 1.
    גומז 22/04/2020 10:21
    הגב לתגובה זו
    בכל העולם חוץ מביביסטאן אוסרים על ייצוא מכונות הנשמה. זה גם מראה את הישראבלוף של "הזמנו 10000" שמסתמן כשקר תועמלני נוסף.
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

נעילה מעורבת בת"א: ת"א 35 ירד 0.2%, ת"א 90 עלה בשיעור דומה

הבורסה נעה כמטולטלת והמשקיעים הגיבו לכל רמז שיצא מחדרי המו"מ בקהיר - ירידות חדות בשעות הראשונות הוחלפו בעליות חדות אך המדדים ננעלו בקירוב לשערי הפתיחה כשהאי-וודאות גברה; במקביל שער הדולר המשיך להחלש ואיבד כ-0.1% לרמה של 3.28   

מערכת ביזפורטל |

אחרי תנודתיות משמעותית לאורך יום המסחר המקוצר המדדים המרכזיים נעלו במגמה מעורבת. ת"א 35 ירד 0.21% כאשר ת"א 90 עלה ב-0.20%. 

במבט על הסקטורים - מדד הבנקים איבד 0.99% בעוד מדד ת"א ביטוח הוסיף 0.30%. בסקטור הנדל"ן המשיך המומנטום החיובי - ת"א נדל"ן הוסיף 0.51% ות"א בניה עלה 0.7%. ת"א נפט וגז עלה גם הוא ב-0.28%.


אפשר להאשים את כל העולם בהתחזקות השקל אולם חוסר המעש של הבנק המרכזי הוא הגורם העיקרי שמושך לכאן ספקולנטים; וגם - ההשפעה הקשה של הדולר הנמוך על ההייטק והיצואנים - שער הדולר ירד יותר מדי - בגלל הספקולנטים והמוסדיים; מה יהיה בהמשך?


תשתיות זה עולם ענק. עולם ענק עם תדמית משעממת. תשתיות זה כבישים, קבלני ביצוע, נדל"ן, תחבורה, תקשורת, מים. אנרגיה. תשתיות הן הבסיס שעליו בונים את כל התפעול. התשתית היא האדמה ובה נוטעים את העץ שמניב פירות. הסיבים האופטיים הם התשתית שעליה מייצרים תקשורת מהירה בין אנשים ובין עסקים. הכבישים הם התשתית שעליה מייצרים תנועה כדי להיפגש, כדי להעביר דברים. אי אפשר בלי זה.

לפני פחות מחודש, באמצע ספטמבר, ערכנו ועידה במתחם הבורסה בה התמקדנו בהזדמנויות שיש בעולם התשתיות גם ובעיקר בחברות מקומיות. השקנו גם ניתוח רוחבי על הענף ובוועידה נכחו בכירים מכל הקשת כדי לדבר על המגמות וההזדמנויות בתחום. מאז שכתבנו לכם על זה המדד הספיק לטפס עוד 9.2%, ומתחילת השנה הוא השיג תשואה של 46% - השקעה במניות תשתית - מה היה ומה צפוי?


דן וינטרניץ, ראש תחום ניהול התיקים, אושן יצירה בית השקעותדן וינטרניץ, ראש תחום ניהול התיקים, אושן יצירה בית השקעות

מניה על הכוונת: ההזדמנות של ברן - מהערבה לסוואנה

ברן נכנסת לעידן חדש: אחרי שנים של פעילות הנדסית בעיקר בישראל, החברה מציגה צבר הזמנות מתרחב, עסקת ענק באפריקה ורווחיות במגמת עלייה המסע שלה מחבר בין חול, מים ורוח - האם היא הזדמנות?

דן וינטרניץ |
נושאים בכתבה ברן אושן

לאחרונה הח'ותים מתימן סימנו את "שדה התעופה על שם אילן ואסף רמון" כיעד מרכזי לתקיפות הטילים שלהם. יש חברה אחת שמכירה מקרוב מאוד את היעד המדובר- חברת ברן.

קבוצת ברן פועלת כבר 46 שנה כחברת הנדסה מובילה בישראל, המציעה פתרונות מלאים לפרויקטים הנדסיים – תכנון, ניהול, הקמה ותפעול. ובין היתר הייתה אחראית לפרויקט של "שדה התעופה אילן ואסף רמון" שבערבה. לצד זה החברה פועלת במגוון תחומים הנדסיים ופרויקטים מורכבים, ביניהם תשתיות לאומיות, תעשייה וייצור מים, נכסים נדל"ן, תקשורת וטכנולוגיה, ואנרגיה / גז.

קבוצת ברן שואפת להיות מומחית בפתרונות הנדסיים רבend-to-end") - מעניקה שירותים מהשלבים הראשוניים של בדיקת תכנות ותכנון, דרך רכש, ניהול וביצוע, ועד הפעלה, פיקוח ואפילו שירותי תחזוקה בהיקף מסוים.

לחברה יכולת לבצע פרויקטים במתכונות כמו EPC, EPCM, KeyTurn וכו׳ - מה שמאפשר ללקוח אחד לקבל את רוב הדרישות מהחברה ולצמצם צורך ליבוא שירותים חיצוניים.

ניסיון רחב וותק בינלאומי - ברן פעילה בישראל וגם בחו"ל (אפריקה, אירופה וכו׳) עם פרויקטים גדולים. הניסיון שמאפשר לה להתמודד עם אתגרים פרויקטים שונים: רגולציות חוץ ישראליות, תכנון מגוון, תנאי סביבה משתנים, דרישות טכניות מגוונות. זה מוסיף אמינות מול לקוחות שמחפשים שותף שיכול “להרים” פרויקט לא רק בארץ.