דוחות פובליסיס ישראל נחשפים: 7.7% צמיחה ברבעון ה-2 השנה
לא בכל יום נחשפים מספרי האמת של משרדי הפרסום בישראל. למעשה, פרט לסיבוב הקצרצר של אדלר חומסקי בבורסה הישראלית, הגישה לדו"חות ולמאזנים של משרדי הפרסום המקומיים הייתה חסומה מאז ומעולם ולא נראה שתמונת המצב הזו תשתנה בקרוב. בתוך כך, לידי אייס הגיעה מצגת המשקיעים של פובליסיס העולמית בה מופיעה התייחסות ישירה לפובליסיס ישראל, לפיה הקבוצה המקומית רשמה גידול של 7.7% במחזורים בהשוואה לרבעון המקביל ב-2018.
קבוצת פובליסיס ישראל כוללת 8 חברות תחת שליטתה של פובליסיס העולמית. הגופים המרכזיים הם מטבע הדברים 3 משרדי הפרסום הגדולים שבעלותה: באומן בר ריבנאי, גליקמן שמיר סמסונוב וליאו ברנט וזרוע רכש המדיה, פובליסיס מדיה שכוללת את זניט, סטארקום וסמארט מדיה. בנוסף לחברות אלו כוללת הקבוצה את חברת התוכן השיווקי C, חברת הקד"מ סופר-פוש, יחידת הטכנולוגיה מינט, משרד הפרסום Expert, חברת המיתוג Fireworks וחברת אג'נדה שמתמקדת במיתוג ואסטרטגיה לגופים ציבוריים.
דו"חות פובליסיס לרבעון ה-2 של 2019 (ולמחצית הראשונה של השנה) פורסמו לפני כמעט חודשיים, ב-18 ביולי 2019. עם פרסום הדו"חות קיימו בכירי החברה שיחת משקיעים שבה סיפקה רשת הפרסום העולמית נתונים ספציפיים לגבי מספר מדינות וביניהם ישראל. החברה חילקה את סניפיה בעולם ל-4 רמות ביצוע כשהראשונה היא צמיחה של מעל ל-10%, השנייה בה נמצאת ישראל היא בין 5 ל-10%, השלישית היא 0 עד 5% והרביעית והאחרונה כוללת את המדינות שרשמו ירידה במחזורים.
- מס על שכר דירה - כל מה שצריך לדעת
- דרישת המיליונים של ח"כ בן גביר מ"עובדה" ומאחת המרואיינות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יחד עם משרדי פובליסיס בפיליפינים ובקנדה, ישראל מדורגת במקום השני והמכובד של הגידול במחזור ברבעון השני של 2019. כאמור, בשיחת המשקיעים נחשף הנתון המדויק של השוק הישראלי שעומד על גידול של 7.7% במחזור, גבוה יותר מהפיליפינים עם 6.4% וקנדה עם 5.7%. ביצועי פובליסיס ישראל עברו בנוסף את אלו של פובליסיס צרפת עם 3.1% ובריטניה עם 4.8%. בחלוקה לאזורי פעילות בעולם, המזרח התיכון הוא השוק הצומח ביותר של פובליסיס העולמית עם גידול דרמטי של 19.1%, לעומת 1.6% בלבד באירופה וירידה במחזורים בצפון אמריקה ובאמריקה הדרומית עם 3%- ו-7.6%-, בהתאמה.
לא ניתן ללמוד על ביצועיה של כל חברה בנפרד, מתוך הדיווח על גידול של 7.7% בישראל, כך שייתכן שישנה חברה מתוך הקבוצה שרשמה גידול דרמטי במחזורים לצד כאלו שדווקא רשמו מגמה הפוכה עם ירידה במחזורים. מנגד, את פובליסיס העולמית החלוקה הפנימית בין המשרדים לא כל כך מעניינת שכן הם מודדים את ביצועי הסניפים בישראל כיחידת רווח והפסד אחת, עם שורה תחתונה אחת.
יש לציין, כי רק לפני קצת יותר משנה, פובליסיס הנחילה בישראל את שיטת יחידת הרווח והפסד לפי מדינה (ולא לפי כל משרד בפני עצמו, כפי שהיה לפני כן). שינוי זה נעשה בסמיכות זמנים למינויו של יוסי לובטון למנכ"ל ויו"ר קבוצת פובליסיס ישראל במקום יורם באומן שממשיך לשמש כנשיא ל-3 שנים נוספות. בשנה האחרונה פובליסיס עברה לשיטה זו גם באנגליה וצרפת, כאשר ארה"ב הייתה האחרונה. במקביל ישנם עדיין שווקים שבהם משרדים נמדדים לבד ולא ברמת מדינה.
- הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
הצמיחה המרשימה, לכל הדעות, של חברות פובליסיס ישראל מקבלת משנה תוקף מעצם העובדה שלא מדובר בגידול מבוסס רכישות אלא בצמיחה אורגנית של הקבוצה לעומת מבנה דומה של הקבוצה שנה לפני כן. הרכישה האחרונה, של גליקמן שמיר סמסונוב הושלמה ב-2015, כך שבהשוואה ל-2018 מדובר במבנה חברות זהה. כמו כן, בהשוואה לגידול של שוק הפרסום הישראלי, על פי נתוני יפעת, ניתן לראות שביצועי פובליסיס ישראל עולים על הממוצע המקומי שעמד על גידול של 4% במחזורים ב-2018.
איך חוזרים לצמיחה: 150 מיליון אירו על טאלנטים ו-4 מיליארד ד' על Epsilon
מעבר לפריזמה הלוקלית, דו"חות פובליסיס מספקים נקודת מבט רחבה ועשירה על האתגרים של תחום הפרסום בעידן הנוכחי. בשיחת המשקיעים מסבירה החברה כי תעשיית הפרסום נכנסה לסחרור שמקורו בתחומי הדאטה והטכנולוגיה. בהתאם, דרכה של החברה להתמודד עם "הפרעות" אלו מבוססת על מודל שכולל השקעה משמעותית בגיוס טאלנטים, בהיקף של 150 מיליון אירו ב-18 החודשים האחרונים; השקעה חסרת תקדים ברכישת ידע מתמחה באמצעות רכישות כגון זו של Epsilon, חברת הענק המתמחה בשיווק מבוסס דאטה בסכום של 3.95 מיליארד דולר והתייעלות פיננסית.
למרות ההצלחה של הרשת העולמית באזורים כמו המזה"ת, הסיפור האמיתי נמצא בשווקים שבהם הכסף הגדול. בראש ובראשונה ארה"ב שם רשמה החברה ירידה של 3% במחזורים, ואירופה שם החברה רשמה גידול של 1.6% בלבד. היעד הברור הוא חזרה לצמיחה בשווקים אלו, באמצעות 3 דגשים מרכזיים שניצבים לנגד עיניה.
הראשון הוא לספק ללקוחות את מה שהפך לדבר החשוב ביותר בעידן הפרסום הנוכחי - פרסונליזציה מול הלקוחות - נכס יקר ערך שאותו היא מתכוונת למכור באמצעות Epsilon. הדגש השני הוא בהשתלטות על ה-Addressable TV שוק הטלוויזיה החדש - הפרסום המטורגט בשיטת עולם הדיגיטל שנאמד ב-1.5 מיליארד דולר. הדגש השלישי הוא על המשך צמיחת 2 הרכישות המרכזיות של החברה בשנים האחרונות, Sapient ו-Epsilon שמהוות יחד 30% מכל מחזורי הקבוצה בעולם.
- 2.כתבת יח''צ טפשית (ל"ת)ירון 10/09/2019 17:49הגב לתגובה זו
- 1.רשמתם פעמיים באומן, במקום להכניס את ליאו ברנט (ל"ת)טעות 10/09/2019 14:44הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
