אוניית קרניבל קרוז שייט הפלגה נופש
צילום: Istock

קרניבל קרוז נפלה ב-7.6% ברקע לפרסום הדו"חות

החברה מצליחה להכות את התחזיות המוקדמות, אך מפרסמת תחזית חלשה להמשך 2019. מניית החברה יורדת לשפל שרשמה בדצמבר האחרון
עמית נעם טל | (1)

מניית חברת השייט קרניבל קרוז (סימול:CCL) בלטה הערב (ה') במסחר בוול סטריט עם ירידות של 7.6%, כאשר המניה יורדת לשפל של 6 חודשים. ברקע לירידות הערב, החברה מפרסמת דו"חות לרבעון השני של 2019, ומורידה את התחזיות להמשך השנה.

החברה מדווחת על הכנסות של 4.84 מיליארד דולר במהלך הרבעון האחרון, לעומת הכנסות של 4.36 מיליארד דולר במהלך הרבעון המקביל אשתקד. הצפי המוקדם לסעיף זה עמד על הכנסות של 4.54 מיליארד דולר. מתחילת 2019 עמדו הכנסות החברה על 9.51 מיליארד דולר, לעומת 8.59 מיליארד דולר בתקופה המקבילה ב-2018. 

בשורה התחתונה, החברה רושמת רווח של 451 מיליון דולר, או 0.65 דולר למניה, וזאת לעומת רווח של 561 מיליון דולר או 0.78 דולר למניה בתקופה המקבילה. 

נראה כי הגורם שמרתיע כעת את המשקיעים הוא הנמכת התחזיות של החברה להמשך 2019. החברה צופה כעת כי הרווח המתואם לשנה כולה ינוע ברמה של 4.25-4.35 דולרים למניה, וזאת לעומת התחזית הקודמת שעמדה על רווח של 4.35-4.55 דולרים למניה. בחברה טוענים כי אחד הגורמים לשינוי התחזית הוא החרם שהטילה ארה"ב על קובה. "נתוני ההזמנות האחרונים הושפעו מהפרעות גיאופוליטיות ומקרו-כלכליות המשפיעות על המותגים האירופאיים שלנו. אנו ממשיכים לצפות לתשואות גבוהות יותר במותגים שלנו בצפון אמריקה ובאוסטרליה, אשר יקוזזו על ידי תשואות נמוכות יותר במותגים באירופה ובאסיה", טענו בחברה היום.

בעקבות הנתונים היום, מניית החברה יורדת כעת לרמות השפל שנרשמו בחודש דצמבר האחרון, רחוק בכ-37% מהשיא שנרשם בתחילת 2018. 

גרף מניית החברה בשנתיים האחרונות

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    זה לא פלא...הרי האח הזמין את אחותו החוזה בכוכבים (ל"ת)
    טופלה טוטוריטו 21/06/2019 08:51
    הגב לתגובה זו
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.