הסטורי של אווה
צילום: מסך

בום בבטן - בכל העולם: מעל 100 מיליון צפיות ל'סטורי של אווה'

בשעות הצהריים יעלה פרק הסיום במהלך פורץ הדרך. סיכום ביניים: 3 מיליון ישראלים נחשפו, חצי מהם מקהל היעד של 13-30 והחיפוש בגוגל מניב כ-200 מיליון תוצאות 
משה בנימין | (5)

סיקור ב-50 מדינות, כתבות בניו יורק טיימס, וושינגטון פוסט ועוד, שיתוף באינסטגרם ומעקב על ידי הבית הלבן ועוד. מהלך "הסטורי של אווה" שעלה אתמול (יום ד') ב-16:00 לאוויר, כובש את העולם עם 100 מיליון צפיות תוך 14 שעות בלבד. 

סיכום הביניים של הפרויקט המושקע של איש העסקים מתי כוכבי ובתו מיה שובר שיאים בקנה מידה בינ"ל. 3 מיליון ישראלים כבר נכנסו לפרופיל של אווה וחצי מהם מהווים את קהל היעד המרכזי של המהלך - צעירים בגילאי 13-30. מספר העוקבים אחר חשבון האינסטגרם עומד כעת על 741 אלף איש. לא פחות מ-200 מיליון תוצאות בגוגל לפרויקט בחיפוש אחר EVA STORY. 

במשרדי הפרסום ליאו ברנט וחברת התוכן C המלווים את המהלך מגדירים את את יומו הראשון של כ"יום היסטורי כמעט". כמעט כל 100 חשבונות האינסטגרם החזקים ביותר בישראל שיתפו את הסרטים, ועוד עשרות אלפי משפיענים נוספים יחד איתם עזרו למהלך לשטוף את הרשת עם כ-30 אלף שיתופים של הפרק הראשון. הפרויקט יגיע לסיומו, מבחינת הרצף הכרונולוגי של הסרטים, היום (יום חמישי) בשעות הצהריים עם שידורו של פרק הסיום. 

רגש, הרבה רגש

מעבר לנתונים היבשים המרשימים, יש ב"סטורי של אווה" רגש, הרבה רגש. אם בתחילה, עוד לפני שעלו הסרטונים היה נראה שהמהלך מחקה מהלך אחר, עליו גם כתבנו פה, כל ההשוואות הללו לא במקומן כעת. הבחירה המעניינת בסטורי של אינסטגרם מתגלה מצפייה לצפייה כהחלטה מבריקה. ההפקה המושקעת שמצליחה להוציא תחת ידיה סרטונים אמינים שנראים כאילו צולמו בידיה הרגישות של נערה הונגריה מצליחים לשלוף את הצופה מ-2019 ולמקם אותו במלחמת העולם השנייה באירופה. 

להישאר אדיש לסיפורה האמיתי של אווה, כפי שהוא מקבל חיים חדשים מבעד למסך הטלפון, היא לא אופציה. העובדה שמדובר בחוויה אותנטית שעברה על נערה יהודיה בת 13, שסופה במוות על ידי הנאצים, טוענת את הסטורי באינסטגרם בעוצמות בלתי מובנות. התרגום של הסיפור מלפני 75 שנים להצגה באמצעות הפיצ'רים העליזים של אינסטגרם עם לבבות, בומרנגים, שכבות טקסט וכל מה שאנחנו רגילים לראות בסרטונים של בני נוער כיום נעשה כמלאכת מחשבת לצד התפאורה המלאה שכוללת טנקים, חיילים נאצים ושחקנים אמינים. 

הסטורי של אווה גם מלמד אותנו משהו על השינויים בהרגלי צריכת זמן המסך שלנו. עכשיו כבר אפשר לומר שזה לא מפתיע שסרטון באינסטגרם מצליח למגנט עשרות מיליוני גולשים מכל העולם - בדרך שבה סרטים על מסך הטלוויזיה כבר לא מצליחים לעשות. החוויה הבלתי אמצעית המונחת בכף ידנו הפכה לברירת המחדל הראשונה שלנו וכך גם גורמת לחווית "הסטורי של אווה" להיראות טבעית וסוחפת. המסך הרועד, זוויות הצילום הייחודיות, הפורמט האנכי, כל אלו מרגישים כמו הדרך הלגיטימית לצפות בסרטון. 

מבלי ליפול למלכודת הפרובינציאליות המפתה, הפרויקט של כוכבי ובתו נראה כמו אבן דרך בתולדות הסטורי של אינסטגרם. זו הפעם הראשונה שבה הכלי "המגניב" של אינסטגרם נדרש להכיל יצירה ארוכה, טעונה, שמתפרשת על עשרות פרקים גם אם כל אחד מהם הוא בן 15 שניות. המהלך מעלה את ערכו של הסטורי כשהוא מציג את יכולתו להחזיק פעילות ארוכת טווח, מתוסרטת היטב ומתוכננת. הוא מראה לחברות מסחריות קייס סטאדי פורץ דרך בזמן אמת שקברניטי פייסבוק ואינסטגרם יהיו חייבים לעצור, לחשוב עליו ולהבין שמישהו עשה להם שירות שלא יסולא בפז. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

"מעולם הילדים שלי לא התייחסו ליום השואה. השנה זה אחרת"

"2 הבנים שלי וכל החברים שלהם ללא יוצא מן הכלל צופים באווה סטוריז, סטורי אחרי סטורי. מדברים על זה והאמת לא מפסיקים לדבר על זה ובנוסף לשאול ולהתעניין במה שקרה שם". כך כותב בפייסבוק, שגיא חמץ, בעלי חברת הסושיאל בלינק HAVAS שיודע דבר או שניים על פרסום, דיגיטל ורשתות חברתיות וגם משמש כעד ראייה ממקור ראשון לדרך בה הנוער מגיב למהלך. 

"מעולם הילדים שלי לא דיברו ולא התייחסו ליום השואה" הוא כותב. "השנה זה אחרת לגמרי בזכות אווה סטוריז. פרויקט אווה סטוריז הוא פרויקט נועז ואחד החשובים החדשניים והיצירתיים אם לא החשוב והיצירתי בפרויקטים שראיתי עד היום במדיה החברתית. מדובר, כמו שאפשר לראות מהנתונים והבאז הכללי, בהצלחה פנומנאלית בהשגת המטרה הנגשת הסיפור לדור הצעיר והנעת שיחה סביב זכר השואה. הצלחה אדירה ולא טריויאלית בכלל. מדובר נזכור ולא נשכח, באחד מהסיפורים הקשים והמזעזעים בהיסטוריה מצד אחד ומצד שני בדור שמתקשה להקשיב".

"אין לי ספק" הוא מסיים, "שעוד ילמדו את הפרויקט הזה בבתי הספר לתקשורת ואני מאמין שתהיה לו השפעה מרחיקת לכת על האופן שבו מותגים, אולפנים וארגונים יספרו בעתיד סיפורים".

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אתמול נולד הקאן גראן פרי של ליאו (ל"ת)
    אני 02/05/2019 11:55
    הגב לתגובה זו
  • רק שאותו פרוייקט זכה בגראן פרי שנה שעברה בקאן (ל"ת)
    הולנד 03/05/2019 09:26
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    באמת משהו יוצא דופן שפו ענק לנועזים (ל"ת)
    המיוחד 02/05/2019 11:29
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    היחיד שיודע 02/05/2019 11:19
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד למתי וביתו, פרויקט מדהים. כל הפרסומאים ש״מלווים״ את הפרויקט צריכים לשבת בצד ולתת למי שמגיע כל הקרדיט את הבמה. תפסיקו לקדם את עצמכם בזכות באנר או שלט שעשיתם לפרויקט. הפרחים לא לכם, אלא למתי.
  • לא יודע כלום 02/05/2019 13:33
    הגב לתגובה זו
    ראית מישהו מה"מלווים" שלקח קרדיט לא לו? הסתכלת ברשימת הקרדיטים של הפרויקט? חלאס מרמרת
שרון גיל
צילום: רמי זרנגר

מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?

רן קידר |

פטריק דרהי רוצה למכור את הוט. לא בטוח שיש הרבה קונים, בינתיים הוא מקבל הצעות לרכישת הוט מובייל. 

שוק הסלולר הישראלי, שסבל בשנים האחרונות מירידת מחירים דרמטית ומתחרות עזה, עומד שינויים. הוט מובייל, אחת מארבע המפעילות הגדולות עם כ-2 מיליון מנויים ונתח שוק של כ-17%, עשויה לשנות את מפת התקשורת. מכירתה על ידי קבוצת אלטיס שבשליטת הטייקון שפשט רגל בצרפת עשויה לא רק להקל על חובותיו העצומים של דרהי, אלא גם לשנות את המפה התחרותית.

קבוצת גיל שרון מתעניינת בהוט מובייל

גיל שרון, שכיהן כיו"ר בזק וכמנכ"ל גולן טלקום מוביל קבוצת משקיעים שהגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הוט מובייל תמורת 1.4 מיליארד שקל. ההצעה הוגשה לאלטיס, והיא כוללת שותפות עם גופים מוסדיים מובילים: לאומי פרטנרס, הראל ביטוח, מנורה מבטחים ומור ביטוח.

המוסדיים יזרימו את רוב ההון, בעוד שרון יכהן כשותף כללי ומנהל תפעולי ראשי. הוא לא מזרים כסף אישי בשלב זה, אך יקבל אופציות להשתתפות עתידית אם העסקה תצליח. האסטרטגיה של הקבוצה של שרון מבוססת על התייעלות מהירה: הוט מובייל סובלת מרווחי רווח נמוכים עקב תחרות מחירים, אך בעלת בסיס מנויים יציב ותשתיות 5G מתקדמות. הוא מתכנן להגדיל הכנסות דרך שדרוג חבילות משולבות, סלולר, אינטרנט ביתי וטלוויזיה, ולהפחית עלויות תפעוליות ב-20%-30%. אם העסקה תתגבש, שרון יפרוש מתפקידו כיו"ר IBC, מיזם הסיבים האופטיים, כדי למנוע חשש מניגוד אינטרסים, שכן מנורה ומור מחזיקות גם שם.

אלא שפלאפון, זרוע הסלולר של בזק, הגישה הצעה גבוהה בהרבה - 2 מיליארד שקל. השאלה אם הרגולטור יסכים לעסקה כזו שתוביל את החברה הממוזגת לנתח שוק של כ-36%. מיזוג עם הוט מובייל ייצור שחקן עם נתח שוק גדול כשסלקום הבאה בתור עם 28%. 

שרון רכש לפני כ-8 שנים את גולן טלקום יחד עם האחים זלקינד ב-350 מיליון שקל, והפך אותה ממפעילה קטנה לחברה ששווה פי כמה ונמכרה לסלקום במחיר של פי 3. המוסדיים כנראה מאמינים שהוא יעשה זאת שוב בהוט מובייל. 


פטריק דרהי, חובות ומניעים

מאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקומאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקו
רייטינג

מאסטר שף היא התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים

הרייטינג חזר לסורו, עם חדשות 12 כמהדורה המרכזית הנצפית ביותר ומאסטר שף, ריאליטי אוכל שעומד בראש הפריים טיים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 16.1% רייטינג ו-403 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 7.7% רייטינג ו-221 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג ו-115 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 114 אלף צופים ו-4.1% רייטינג.


פריים טיים

להיטים ותיקים זה תמיד טוב, וכך גם היה עם "מאסטר שף" עונה 12, ששודרה אמש, והיתה בראש, עם רייטינג של 15.4% רייטינג ו-415 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, שהונחתה אתמול על ידי איתמר פליישמן, ועמדה על 7.6% רייטינג עם 209 אלף צופים. במקום השלישי היה כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, ועמד על 7.2% רייטינג ו-163 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 13, עם "ווארט", שעמד על 7% רייטינג ו-173 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.8% ו-85 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים, עם 2.6% רייטינג ו-53 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת שהדביקה פערים ונצמדה למקום השני  עם העולם הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-51 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, אך התחרות בין 14 ל-12 נותרת צמודה, כשהפעם משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.7% ו-53 אלף צופים, ואילו "על הבוקר" עם נוי בר, היה אחריו עם 1.7% רייטינג, ו-53 אלף צופים. במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד.

בצהריים, ואלמז עם 14 בצהריים של חדשות 12, היתה על 3.4% ו-65 אלף צופים, אחריה היה האולפן הפתוח של עם בועז גולן עמד על 3.2% רייטינג ו-6* אלף צופים, ואת הרשימה סגר משדר מיוחד עם מאיה ראכלין שהיה עם 1.1% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד.