בניין רשת 13
צילום: אלכסנדר כץ

רעידת אדמה בטלוויזיה: בעלי רשת מבטלים את המיזוג עם עשר

הסחבת בהתנהלות הרשות ה-2 הובילה את בעלי המניות של רשת על ביטול המיזוג עם עשר וחזרה לפעילות מלאה. "חברה אינה יכולה להתנהל לאורך זמן בחוסר ודאות"
אלכסנדר כץ | (2)

בעלי המניות בחברת הטלוויזיה רשת הודיעו על ביטול המיזוג עם ערוץ עשר בשל הימנעותה של הרשות השנייה בהובלתה של יו"ר הרשות יוליה שמאלוב ברקוביץ' מלאשר את בקשת מהלך המיזוג בין 2 גופי השידור.

מדובר על הודעה דרמטית שפוגעת קשות גם בערוץ עשר, אבל אי אפשר לשלול גם אפשרות - קלושה ככל שתהיה - שמדובר גם באמצעים ליצור לחץ על הרשות השנייה לזרז את התנהלותה, בעיקר לאחר שכבר קבעה שימועים בנושא, שיכולים להימשך חודשים. בערוץ עשר לאו דווקא הופתעו מההודעה הנוכחית של רשת, אבל הפתעה נרשמה מהעיתוי. גורמים אומרים לאייס כי ההחלטה שהתבשלה ביממה האחרונה, דווחה לבעלי המנויות של ערוץ עשר מבעוד מועד, עוד לפני הוצאת ההודעה. 

במקביל, פורסם אתמול בגלובס כי בערוץ עשר מנסים לגייס כספים כדי למממן פעילות שוטפת ותשלום משכורות, וזאת משום שבעלי המניות מסרבים להכניס את היד לכיס. . 

"לצערנו, למרות ההערכה הרבה ושיתוף הפעולה בין בעלי המניות של רשת 13 וערוץ עשר בחודשים האחרונים לאורך שלבי המשא ומתן ועד לחתימה על עקרונות הסכם המיזוג, ולמרות ההבנה שמיזוג 2 הערוצים הוא הפתרון הנכון ביותר לשוק הטלוויזיה הישראלי, נאלצו בעלי המניות של רשת 13 להודיע היום על ביטול המיזוג, וחזרה לפעילות מלאה של ערוץ 13, לרבות בניה והשקעה בלוח השידורים, ובכך גם האצת ההפקות של 'המרוץ למיליון', 'הישרדות', 'האח הגדול', 'משחקי השף', 'אבודים', 'לצבי יש בעיה', 'נבסו', 'מהפכה במטבח', The voice, 'הרמון', 'X פקטור' ועוד".

 

ברשת אומרים כי "בימים הקרובים צפוי להתכנס דירקטוריון החברה בכדי לבטל פורמלית את ההחלטה על המיזוג, שהתקבלה לפני מספר חודשים, וינחה את הנהלת החברה להציג את תכנית הפעילות ולוח השידורים לשנים הקרובות".

 

עוד נמסר כי "בעלי המניות נאלצו לקבל את ההחלטה שכן חברה אינה יכולה להתנהל לאורך זמן בחוסר ודאות, כל שכן, ערוץ טלוויזיה המחויב לתכנן הפקות עתידיות ועוד. לכן, לאור העיכובים והסחבת בהם נוקטת הרשות השנייה והחלטתה לקיים שימוע, שימשך בפועל חודשים רבים, ומבלי שנשמעה התייחסות חיובית כלשהי לגבי נכונות המהלך להסדרת שוק הטלוויזיה. משמעות התנהלות הרשות היא אחת - טרפוד המיזוג וזאת לאחר שהממונה על ההגבלים העסקים בחנה לעומק את עקרונות המיזוג והאופציות העומדות על הפרק, והחליטה לאשר אותו. במצב זה נאלצו בעלי המניות לשים סוף למצב הבלתי אפשרי ולהודיע כי המיזוג לא יצא אל הפועל".

 

"בעלי המניות של רשת 13 מביעים הערכה רבה לבעלי המניות, ההנהלה ועובדות ועובדי ערוץ עשר וחדשות עשר שהבינו כי המיזוג הוא הכרחי, למרות מורכבותו. אנו עדין מאמינים שהפתרון הנכון לשוק הטלוויזיה המקומי הוא שילוב כוחות, אך בלב כבד וחרף המאמצים הרבים, הגענו לנקודה בה עלינו להסתכל נכונה על המציאות ולהשקיע את מירב המאמצים הניהוליים והמשאביים ברשת 13, ולהמשיך להציע לקהל הצופים טלוויזיה איכותית, מעניינת ורלוונטית גם בשנים הקרובות".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

מהרשות השנייה נמסר כי הרשות "עשתה את עבודתה נאמנה ותמשיך לעשות כך גם בעתיד. אנחנו נמשיך לדאוג לשוק התקשורת המסחרית ולערוצי הברודקסט".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    גיל 18/10/2018 12:32
    הגב לתגובה זו
    מה ציפיתם שערוץ שהפך לגירסה אלקטרונית של עיתון אל מנאר(הארץ) ישרוד. אם היה שורד ישראל לא היתה שורדת
  • 1.
    גל 15/10/2018 17:58
    הגב לתגובה זו
    ומתוקצבים בעקיפין מכספי קרנות של מחרימי ישראל על פי מקורות מסוימים
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.