אל על: הטיסות מעל סעודיה עלולות לפגוע לנו בהכנסות
יממה לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו אישר את נתיב הטיסה המקוצר של חברת אייר אינדיה מישראל להודו, אל על דורשת שיוון. חברת התעופה הישראלית אינה יכולה לטוס מעל סעודיה, ולכן אינה יכולה להתחרות בטיסה הקצרה אותה מציעה אייר אינדיה, והבוקר מדווחת כי פעילותה צפויה להפגע עקב כך.
על פי הדיווח, אל על טוענת כי האישור של נתניהו נותן לחברה ההודית יתרון משמעותי ומונע ממנה הזדמנות שווה והוגנת ומהווה תקדים בעייתי. לטענת החברה, במידה וחברות טיסה נוספות יקבלו אישורים דומים עם נתיבי טיסה מקוצרים מעל מדינות שלאל על אין אפשרות לטוס מעליהן, תפגע פעילותה של החברה בצורה משמעותית. בתוך כך, מניית אל על 1.05% מאבדת 1.3% במחזור של כ-420 אלף שקל.
אל על מפעילה כיום 4 טיסות שבועיות למומבאי, כאשר משך הטיסה הינו כ-7 שעות, כיוון שעל החברה לטוס מעל אתיופיה ורק משם להודו, בעוד שאייר אינדיה תוכל לטוס מעל סעודיה ובכך לקצר את הטיסה בשעתיים. נציין כי לאורך הטיסה השפעה ישירה על מחיר הטיסה שתהיה זולה משמעותית באייר אינדיה.
- 12.פעם נוסע של אל על 09/03/2018 23:31הגב לתגובה זונתתי להם משוב באתר שלהם - יש לי תחושה שסתם הם עשו טופס באתר - מה שאנשים רושמים - אף אחד לא קורה , לא מעניין אותם. ברוך השם - יש חברות אחרות והיום מאוד נח לטוס עם חברות אחרות - יותר זול, שירות יותר טוב גם בחברות ממדינות ברמה שלנו, אין בדיקה של המאבטחים שלהם,, הייתי אומר עליהם כמה מילים טובות אבל לא רוצה, כי התעצבנתי מספיק, מה שכן אני יכול לעשות ועשיתי - לא טס אל על ואם לא מזכירים לי עליהם - אני לא נזכר בהם, פחות עצבים, יותר בריאות
- 11.שלומי 09/03/2018 18:29הגב לתגובה זוהגיע הזמן להשתחרר מכבלי אל על. החגיגות של אל על על חשבונינו מוספות מיום ליום. כל אחד רוצה להיות כחלון בממשלה והציבור מתחיל לקבל אוויר. חברות זרות מטיסות את העם ברבע מחיר ובסטנדרט גבוה יותר.
- 10.יניב 09/03/2018 02:14הגב לתגובה זולא טוב לכם טוסו בחברה אחרת ! ישראלים רק יודעים לשבור את המטוסים. אתם לא יודעים לכבד תסתכלו איך אתם בכביש, בבנק, בסופר ותבינו שמה שדפוק כאן זה אתם קחו דוגמא טיסה ראשונה 787 נוסע התעצבן אז הוא החליט להוציא את זה על המסך של הכיסא אז הור החליט לשרוט אותו ושבור ככה מתנהג ישראלי
- 9.דני 08/03/2018 21:16הגב לתגובה זוחוצפנים זו מלה טובה נוסעים טסים עם אל על רק בגלל נושא הביטחון ותו לא אל על זו חברה סוג ג עם ציוד ישן ודיילים חצופים אשר חוסכים כסף ולא מכבסים את השמיכות שלא נדבר על אוזניות לא תקינות וישנות ומוזיקה סוג ד
- 8.צביצ 08/03/2018 19:30הגב לתגובה זוושהאוכל יהיה סביר, לא גבינה לבנה לילדודס.
- 7.הנוסע המתמיד 08/03/2018 16:52הגב לתגובה זומה שיפגע לכם בהכנסות זה ציפוף השורות בכל המטוסים ויחס מזלזל בנוסעים. היתרון של ביטחון הנוסעים הולך ונעלם ואתם כבר מזמן לא חברה לאומית . הנוסעים נשארים עם הדוחק במטוס כאבי גב משורות הצפופות ועובי ריפוד כמו בכיסאות ים לבנים מפלסטיק. הסיסמה "אל-על לעולם לא עוד"הולכת ומתממשת מנוסע לנוסע.
- 6.חיים 08/03/2018 15:02הגב לתגובה זוכמעט 60 שנים סחטו את המדינה בתור מונופול דורסני חגגו עלינו מכל הכיוונים כשאף חברה לא הגיע לישראל שחטו את אזרחי המדינה במחירי רצח.כעת מיללים. חברה דוחה.
- 5.ז'ניה אוחובסקה 08/03/2018 13:39הגב לתגובה זומה עוד? המטוסים הישנים שלכם יתפרקו בחום מעל סעודה עדיף שתטוסו בים ותתחילו לרדת אל העם- עובדים שמקבלים משכורות עתק וחיים במין מאפיה שאין אפשרות לחדור אליה בלי קשרים חברה שחצנית מתנשאת מי טס באל על בכלל
- 4.nav 08/03/2018 13:24הגב לתגובה זובטיסות לאירופה ולארה"ב אין הגבלה מעל איזו שהיא מדינה ועדין אלעל לא תחרותית יקרה יותר ושרות גרוע לא מגיע להם שום פריוולגיה .
- 3.מעולה! רק יזרז את פשיטת הרגל שלהם במהרה בימינו אמן!!! (ל"ת)גיל יוטינה 08/03/2018 13:23הגב לתגובה זו
- 2.בכיינים... חגגו עלינו כל השנים (ל"ת)איציק 08/03/2018 12:49הגב לתגובה זו
- 1.אני 08/03/2018 12:19הגב לתגובה זומילא לבקש שיאשרו גם להם לטוס מעל סעודיה, אבל במידה ולא אז לבקש לשלול לחברה השנייה??!?
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףהגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים
הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?
במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע.
זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.
הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע.
השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק.
- ג'י סיטי ממשיכה לצנוח, האג"ח בתשואה של 10%
- ברקע הצעת הרכש לסיטיקון, ג'י סיטי הוכנסה למעקב עם השלכות שליליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.
ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןמנכ"ל טאואר: "אנחנו נמצאים בעמדה חזקה - טכנולוגיות הליבה כולן מציגות צמיחה שנתית"
טאואר סמיקונדקטור טאואר 13.62% יצרנית השבבים האנלוגיים ממגדל העמק, מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השלישי ומציגה ביצועים חזקים בקצת מהציפיות, לצד תחזית שיא לרבעון הרביעי. הכנסות החברה רשמו גידול של 6% ל-395.7 מיליון דולר ועלייה של כ-15% ברווח הנקי ל-54 מיליון דולר לעומת הרבעון הקודם. החברה מספקת תחזית שיא לרבעון הרביעי, עם צפי להכנסות של 440 מיליון דולר.
טאואר מייצרת שבבים שממירים אותות מהעולם הפיזי (כמו אור, קול או טמפרטורה) לאותות חשמליים שניתן לעבד דיגיטלית. היא פועלת כ-"foundry", כלומר מפעל שמייצר שבבים לפי תכנון של חברות אחרות, ולא מפתחת מוצרים סופיים בעצמה.
טאואר מתמחה בטכנולוגיות מתקדמות המשמשות מגוון תעשיות: שבבים לניהול הספק המשולבים במכשירים אלקטרוניים ומערכות רכב, חיישני תמונה למצלמות תעשייתיות, רפואיות
וביטחוניות, שבבים לתקשורת אלחוטית ו־RF למכשירי מובייל, וכן רכיבים אופטיים מתקדמים מבוססי טכנולוגיות SiGe ו-SiPho המשמשים להעברת נתונים במהירות גבוהה במרכזי נתונים וברשתות תקשורת. לטאואר מפעלי ייצור בישראל, בארצות הברית וביפן, והיא מספקת ללקוחותיה שירותים מקיפים
הכוללים פיתוח תהליכי ייצור, העברת טכנולוגיה ואופטימיזציה לייצור סדרתי. לקוחותיה העיקריים הם חברות שבבים, יצרניות רכיבים אלקטרוניים וחברות טכנולוגיה בתחומי התעשייה, הרכב, התקשורת, הרפואה והביטחון.
תוצאות הרבעון השלישי
ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-395.7 מיליון דולר, עלייה של 6% לעומת הרבעון הקודם ושל כ-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. התוצאה מעט מעל תחזית השוק שעמדה על 394.98 מיליון דולר. הרווח הגולמי עלה ל-93 מיליון דולר לעומת 80 מיליון דולר ברבעון השני, והרווח הנקי הסתכם ב-54 מיליון דולר. הרווח המדולל למניה לפי כללי GAAP עמד על 0.47 דולר, בעוד שהרווח המתואם (Non-GAAP) עמד על 0.55 דולר - גבוה מהתחזית שעמדה על 0.54 דולר.
- למה התחזיות השחורות על מפולת לא מסתדרות עם המציאות
- האם מניות השבבים הישראליות יקרות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון עמד על 139 מיליון דולר, לעומת 123 מיליון דולר ברבעון הקודם, וההשקעות נטו ברכוש קבוע הסתכמו ב-103 מיליון דולר.
