ארז טל קורין גדעון ערוץ 2 קשת 12
צילום: מסך
רייטינג

אחרי הפיצול בחצות: קשת פי 4 מרשת - שמפסיד לערוץ עשר

קשת נהנה מערב השידורים האחרון של ערוץ 2 וגרף את כל הקופה לאחר הפיצול. לפני חצות: 13.5% לערוץ 2 מול 3.3% בעשר. אחרי הפיצול: 7.3% לקשת, 2.5% לעשר ו-1.8% לרשת
אלכסנדר כץ | (5)

תעשיית הטלוויזיה והפרסום ממתינה בקוצר רוח לראות את נתוני הרייטינג של הבוקר (יום ד'), וכיצד הגיב קהל הצופים לפיצול בערוץ 2 וליציאה לפורמט של 3 ערוצים מסחריים. הסקירה היום יכולה לעקוב אחרי פרק זמן של שעתיים בלבד בעידן הפיצול, מחצות ועד 2:00 לפנות בוקר, משום שהוועדה למדרוג מודדת ימי שידור בין 2:00 ל-2:00 יום למחרת.

נתוני צפייה ראשוניים בקרב משקי בית באוכלוסייה היהודית, כולל צפייה נדחית עד 2:00 בלילה, עולה כי ברבע השעה האחרונה לשידורם של ערוצים 2 ועשר המסורתי - קיבלה הזכיינית קשת בערוץ 2 רייטינג של 13.5% מול 3.5% לערוץ עשר

​ואולם, ברבע השעה הראשונה לפיצול, מחצות ועד 00:15, ערוץ קשת 12 גרף את כל הקופה ונהנה מכך שהוא שידר לפני כן באפיק 22 וקידם את המעבר לאפיק 12. בפרק זמן זה רשם קשת 12 רייטינג של 7.3%, מול 1.8% לרשת 13. רשת הפסיד לערוץ עשר באותן 15 דקות - לאחר שבעשר צפו 2.5% - גם בזכות המעבר החלק מאפיק 10 ל-14 בהמשך רשת עברה להוביל על עשר. 

ומה קרה באפיקים הישנים? בדקה הראשונה לפיצול עד 00:01 נשארו 1.4% באפיק 22 ו-0.6% באפיק 10. דקה לאחר מכן הנתונים כבר עברו לאפס מוחלט (כלומר אף צופה בפיפל מיטר).

ובערב השידורים האחרון, קיבלה הכוכב הבא (קשת, ערוץ 2) 24.4% מול 7.7% בלבד לגב האומה (ערוץ עשר). החלק הראשון של סרט הדוקו רבין במילותיו שלו (כאן 11) קיבל 2.9%.

'משדר אחרון בהחלט בערוץ 2' (קשת, ערוץ 2) רשמה 19.6%, 'הצינור עם טל ברמן' (ערוץ עשר) הניבה 5.4% , 'הרדאר' (ערוץ עשר) זכתה ב-4.7%, 'היום שהיה' (ערוץ עשר) ניפקה 3.3%, ומשדר חגיגי של ערוץ עשר למעבר לאפיק 14 ניפק 3.2%.

ראש בראש בפרה-פריים: האולפן הפתוח של רשת, שקיבלה משבצת מקשת של שעה בין 18:30 ל-19:30, הניב 10.85, ואחריו 'ערב טוב עם גיא פינס' (קשת, ערוץ 2) עם 13.7% - עוד שיא לתכנית ב-3.5 השנים האחרונות, כולל בתקופת ערוץ עשר. 'הכול כלול בשבע' (ערוץ עשר) קיבלה 6.3% ואילו 'שבע אקטואלי' (כאן 11) עם 3.3%.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

בגזרת החדשות: 'חדשות 2' הניבה 19.9% נאים מול 8.2% ל'חדשות עשר' ו-5.3% ל

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    חחח חוזרים לפרינט (ל"ת)
    רפי 04/11/2017 15:12
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    רשת +10 : האיחוד ? (ל"ת)
    קובי 02/11/2017 22:26
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    בקרוב - כולם חד ספרתי. הפסדי ענק, קריסה (ל"ת)
    חיסול 02/11/2017 07:38
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    רייטנג של פשיטת רגל (ל"ת)
    שי.ע 01/11/2017 12:03
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    גל 01/11/2017 11:28
    הגב לתגובה זו
    רק למנויי הוט כבלים כי יס שידרה אחרי המון זמן אז איך אפשר היה להצטלם סלפי?
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.