מודים בטעות: באפל הבינו שהגזימו בשאיפות הרכב האוטונומי

אלמוג עזר | (2)
נושאים בכתבה אפל

נראה שאפל לוקחת צעד אחורה בטכנולוגיית המכונית האוטונומית. בשנת 2015, ענקית הטכנולוגיה נכנסה לסקטור זה ואיימה להפוך להיות אחת מהמובילות בו תוך גיוס של שמות מובילים בתחום, במטרה ליצור את הרכב האוטונומי. על פי הניו יורק טיימס, שמצטט מקורבים לחברה, אפל משנה את מטרותיה וההנהלה עדיין לא סגורה באופן מוחלט מה בדיוק היא מבקשת ליצור בתחום. 

נזכיר כי רק לפני שנה ושנתיים, אפל גייסה עשרות מהנדסים בעמק הסיליקון ממיטב המתחרות בכדי "לבצע מהפכה" בתחום הרכב ולפתח את הרכב האוטונומי. רק ביוני האחרון, מנכ"ל אפל טים קוק טען בראיון לבלומברג כי אפל "מתמקדת במערכות אוטונומיות". כך או כך, בימים אלו הנראה שאפל הבינה שהרעיון המהפכני שלה שאפתני מדי והיא עברה מתחום המערכת הכוללת של בניית רכב לפיתוח הטכנולוגיה באופן ממוקד שיאפשר את הנסיעה ללא נהג. 

חמישה אנשים המקורבים לפרויקט הרכב של אפל, בשם הקוד "טיטאן", התראיינו ל"ניו יורק טיימס" ופרטו את הטעויות שהובילו את ענקית הטכנולוגיה לשנות את מטרות הפרוייקט. המרואיינים ביקשו לשמור על אנונימיות - מאחר והם אינם מורשים לשוחח על מטרות אפל בפומבי. 

בניו יורק טיימס נמסר כי השינוי במטרות אפל למעשה מציב אותה כחברה נוספת בשוק אשר עובדת על פיתוחים טכנולוגיים למכונית - אך נמנעים מבניית רכבים כמו מובילאיי הישראלית. גם חברת הפיתוח של גוגל Waymo טענה תמיד כי לא תבנה רכב, אךא תעסוק בשיתופים עם חברות רכבים להגיע למוצר המוגמר. 

נציין כי עוד בטרם אפל מימשה ניסויים במכוניות אוטונומיות מחוץ למתחמי החברה, חברות ענק אחרות כמו גוגל ואובר כבר ניסו בשטח מכוניות אוטונומיות וכרגע הן מקדימות אותה במירוץ.  

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    רפי 24/08/2017 00:02
    הגב לתגובה זו
    סיבוני מוכר למשקיעים חלומות בהקיץ.... תוך כמה חודשים המניעה יורדת ל 2$
  • 1.
    שי 23/08/2017 19:01
    הגב לתגובה זו
    תהיה אחראית לכל התאונות. למשל "המכונית של חברת חברת אוטו-אוטו בצעה 100 תאונות קטלניות בשנת 2030"