TV

גורביץ' מנתח: מדד המניות המרכזי שרשם לאחרונה נפילות - האם זו הזדמנות?

המנתח הטכני של Bizportal בוחן את הראלי באירו מול הדולר ואת המדדים המובילים בארץ ובחו"ל - צפו בראיון
עדי ברזילי | (40)

 

תגובות לכתבה(40):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 27.
    דודי 06/08/2017 00:19
    הגב לתגובה זו
    או למשל כשגורביץ' אומר "בלוק של מוכרים" - מה הרעיון? מניה יורדת כשיותר עסקאות בוצעו במחירים נמוכים יותר, והיא עולה כשיותר עסקאות בוצעו במחירים גבוהים יותר. זה היצע וביקוש. מה אני מפספס ?
  • 26.
    אפי 04/08/2017 15:59
    הגב לתגובה זו
    מזל שלא שמעתי בקולך...
  • 25.
    רווחיןם אדירים בשורט על כיל ועל אל על. אמרתי לכם (ל"ת)
    קובי 04/08/2017 15:40
    הגב לתגובה זו
  • למכור אל על? (ל"ת)
    צרכנית 05/08/2017 12:12
    הגב לתגובה זו
  • 24.
    קהו בזק אלוני חץ דקס פי 3 לונג בנקים. כיל שורט (ל"ת)
    אבי 04/08/2017 15:40
    הגב לתגובה זו
  • 23.
    עופר 04/08/2017 13:40
    הגב לתגובה זו
    ב 12000 הוא הבטיח תחתית, והיו הרבה שהקשיבו, אחר כך ב 11,000 אמר להשקיע ונותרו כאלה שהאמינו, כשהגיעה ל 9,000 הוא כל כך שתק..., אך כעט, כבר ממילא לא נותר מי שיקשיב...
  • 19.000 תחתית ועוד יותר גבוה בהרבה תחתית (ל"ת)
    ונב עם 04/08/2017 17:35
    הגב לתגובה זו
  • 22.
    דולר 04/08/2017 13:24
    הגב לתגובה זו
    גורביץ הצייר הפעם שיחקת אותה התרחקת מהצמד דולר שקל סוף סוף למדת להתרחק מהצמד הזה כל הכבוד לך כי אמרת 3.45 ועכשו הדולר כמעט 3.6 אני עומד במילה שלי הקורס לסחר מטבבע עולמי על חשבוני יש לציין והפעם אני מכבד אותך ידעת לברוח מהצמד דולר שקל כל החראה של היורו שאמרת על היורו אתה יודע טוב מאוד שזה נטו כלכלי ולא שום קשר לציורים שלך חלש חזק התחזקות.. חרטה ברטה אם תפסיק לגמרי עם הציורים שלך בכל נושא מטבע עולמי אבוא לפגוש אותך ואקח אותך ללמוד קצת חוץ מציורים
  • 21.
    ביספורטל תצחקו על הציבור ותמחקו את הבורסה (ל"ת)
    susu 04/08/2017 12:50
    הגב לתגובה זו
  • 20.
    susu 04/08/2017 12:49
    הגב לתגובה זו
    אייל כך לו בונים מדינה שהציבור משקיעה לעת צרה והם האם וגזלים לך את הפניסה שאתה משקיעה בו חיב חקירה מה שקורה פו הציבור לו צריך לסבול מי שלו יודעה לנהל אבל מסכן בזק יודע לנהל אורגים אתו פו במדינה לצריך כלום מדינה של נכלים בסוך הציבור יההה כמו הנכים
  • 19.
    יתרו 04/08/2017 12:41
    הגב לתגובה זו
    להזכירכם מר גורביץ טען בכתבה בתחילת השנה שכשטבע הייתה בשער של 14,000 ע.נ שהגענו לתחתית ע"פ קריאה בנרות וכו' סתם קשקשן כמו כולנו רק מה שהליצן הזה נחשב אנליסט...
  • גימזו 04/08/2017 13:44
    הגב לתגובה זו
    מאד נחרצים על טבע. מאז נישחטנו כל הדרך מטה לנגד עיינייהם המשתאות שכל כמה אחוזים מטה זכו לתחתית חדשה וכניסה מצויינת והעולם ממשיך ומהזמן שהיינו ב25.500 אנו כבר ב 9000 ועוד לא נאמרה המילה האחרונה.
  • 18.
    אבו 04/08/2017 12:06
    הגב לתגובה זו
    אייל במפךת של טבע לפנה 10 שנים היה אטן
  • 17.
    קארין A 04/08/2017 11:48
    הגב לתגובה זו
    אתה החלטי על מגמת עליה אבל אני רואה 5 גלי עליה. מגדיל את הסיכוי לתיקון רו״כ, לא?לא מספיק בקיאה בטכני ולכן אשמח לתשובתך.
  • 16.
    לא דווקא כאן 04/08/2017 11:46
    הגב לתגובה זו
    אבל ארבעת המילים..כל ירידה לצורך עליה..מהווים חלק ממשפט אווילי וממש לא נכון. איני מבין למה כה רבי ובעצם הרבה אצל אייל הם על הגריל כל הזמן. בעצם בהשאלה מעולם אחרשלא נהוג לכתוב בפרהסיה זה עשוי כן להיות נכון..אבל ממש לא בזה עסקינן דהיום.
  • 15.
    מסתכל מלמעלה 04/08/2017 11:40
    הגב לתגובה זו
    גרף הזיגזג זהו גרף הניתוח הטכני, והוא מסמן את מה שקרה. לאורך הדרך הגרף אופף את עצמו - ב"רעש" כדי להסתיר את כונותיו ארוכות הטווח. מי שמסתכל על ה"רעש" - מנתח בצורה שגוייה את הגרף - מי שיודע להסתכל מעבר ל"רעש" יכול לראות מה מתרחש. הכל כתוב על הגרף - ואין דבר שנסתר מעיניינו., הבעייה היחידה שמנתח טכני גרוע מסתכל על הרעש, וכתותאה מכך לא מסוגל להבין מה מסתתר מאחורייו. ואז כתוצאה מניתוחים שגויים לאורך הדרך - הרבה אנשים מאמינים אין דבר בניתוח הטכני - זו הטעות... הגיע הזמן להסתכל נכון על הגרף ולא על הרעש סביבו. זהירות הבנה שגוייה של הגרף היא מובילה אותנו בדיוק לכיוון ההפוך !!!
  • טוב הבנו למה פעמיים? (ל"ת)
    פישר 04/08/2017 13:39
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    איך שהוא המליץ על קמהדע הבנתי שצריך למכור (ל"ת)
    קמהדע 04/08/2017 11:32
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    מסתכל מלמעלה 04/08/2017 11:22
    הגב לתגובה זו
    גרף הזיגזג זהו גרף הניתוח הטכני, והוא מסמן את מה שקרה. לאורך הדרך הגרף אופף את עצמו - ב"רעש" כדי להסתיר את כונותיו ארוכות הטווח. מי שמסתכל על ה"רעש" - מנתח בצורה שגוייה את הגרף - מי שיודע להסתכל מעבר ל"רעש" יכול לראות מה מתרחש. הכל כתוב על הגרף - ואין דבר שנסתר מעיניינו., הבעייה היחידה שמנתח טכני גרוע מסתכל על הרעש, וכתותאה מכך לא מסוגל להבין מה מסתתר מאחורייו. ואז כתוצאה מניתוחים שגויים לאורך הדרך - הרבה אנשים מאמינים אין דבר בניתוח הטכני - זו הטעות... הגיע הזמן להסתכל נכון על הגרף ולא על הרעש סביבו. זהירות הבנה שגוייה של הגרף היא מובילה אותנו בדיוק לכיוון ההפוך !!!
  • פישר 04/08/2017 13:38
    הגב לתגובה זו
    האם מי שלא מסתכל על הרעש אלא יכול לעשות עבודה טובה ולראות כדבריך ולראות בדיוק מה מתרחש. כי הכל כתוב על הגרף כדבריך..(כנראה גם כל מה שקרה בשנתיים האחרונות עם טבע)כי אין דבר שנסתר מעיניו. לפי זה אני מבין שאתה מסתכל נכון בלי רעשים ואתה רק מרוויח נון סטופ. מכיוון שאתה כותב זאת דווקא בטור זה..אזי לא הבנתי היכן אתה מציב את אייל..
  • לפישר 05/08/2017 10:52
    בציורי הרורשך של הניתוח הטכני , יותר טוב קנה לך קליעה למטרה של חצים ותתחיל לקלוע למטרה זה כנראה בקליעת החצים תצליח להרוויח יותר כסף מאשר מהציורים הדמיוניים שאתה וגורביץ מסתכלים בהם ומדמיינים שהם רואים בהם איזה אינפורמציה לחיזוי מניות יותר טוב מהטלת חצים למטרה
  • 12.
    דוד הגנן 04/08/2017 11:06
    הגב לתגובה זו
    כל השנים שהקשבתי לניתוחים של אייל עשיתי הפוך ורק הרווחתי ! ולא אל תצפו שיודה בטעויות הרי זה לא אנושי. ובקשר לניתוח הטכני אז כאחד שמבין קצת ולמדתי מעט גם הניתוח הטכני כבר כעשר שנים לא תואם למציאות . מכאן תעשו מה שתרצו עם דבריי.
  • פישר 04/08/2017 13:31
    הגב לתגובה זו
    הלך לקורס אצל אייל או אחרים והשתכנע שטעה קשות..?
  • לפישר 05/08/2017 10:39
    לאסטרולוגיה טכנית זה טוב רק בשביל עיוורים כמוך ,ולמה אתה חושב שטעיתי בינתיים אני לא צריך להוכיח שטעיתי אייל כבר מוכיח שבוע אחרי שבוע גם בלעדי שאני צדקתי בכל מילה וניתוח טכני שווה לקריאה בקפה .
  • 11.
    אתה אידיוט ברמות על..... (ל"ת)
    אלי 04/08/2017 10:49
    הגב לתגובה זו
  • בית שימוש 04/08/2017 13:29
    הגב לתגובה זו
    למי אתה מתכוון אידיוט ברמות על? אם לאייל אז הוא לחלוטין לא אידיוט..נהפוך הוא. מה שדופק אותו זה מספר נקודות באופיו שממש אפשר לעבוד עליהם במשותף ולשנותם לטובה ולהפכו לווינר סופר סטאר.. שבת טובה.
  • 10.
    לנען ההגינות תודה שפישלת בטבע (ל"ת)
    משקיע 04/08/2017 10:36
    הגב לתגובה זו
  • למה אתה מודה לו והאם באמת פישל? (ל"ת)
    לנען 04/08/2017 11:31
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    מדהים איך אנשים מקשיבים לו (ל"ת)
    ואללה חרטטן 04/08/2017 10:33
    הגב לתגובה זו
  • איך 04/08/2017 11:35
    הגב לתגובה זו
    לסטטיק ותבורי טודו בום?
  • רן 08/08/2017 14:03
    ולא מוכר אשליות וחירטוטים טכניים
  • 8.
    אני מקווה שלא נמצא את טאואר כמו סרגון (ל"ת)
    עופר 04/08/2017 10:13
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    רועי 04/08/2017 09:46
    הגב לתגובה זו
    הגיע הזמן שתלמד להגיד טעיתי ! זאת לא בושה. זאת בושה שאתה מדבר בביטחון אדיר אבל אחרי זה רואה שאתה טועה ולא מודה בטעויות. אמרת סרגון בעליה, מאז ירדה 30%, טבע תחתית אחרונה, ירדה אתמול ב - 18% , לתחתית של 9250..!! לכל הפחות תלמד להגיד "טעיתי" באופן אישי אני חושב שלניתוח טכני יש עובדות בשטח , למרות שצריך להודות שזה לא מדע מדויק !!
  • מלכה 06/08/2017 09:10
    הגב לתגובה זו
    זה פשוט שיטה ללא בסיס אין בזה דבר וחצי דבר זה בדיוק כמו מהמר שחושב שהוא מצא שיטה איך לזכות בהימור הבא
  • 6.
    פריגו פרצה למעלה! אה הגרף הפוך, אופס. (ל"ת)
    Oded 04/08/2017 09:23
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    מולי 04/08/2017 09:14
    הגב לתגובה זו
    קמהדע,אלרון,כלל ביו,סרגון,טאואר....שנמשיך
  • 4.
    חיימון 04/08/2017 08:52
    הגב לתגובה זו
    בום !
  • 3.
    גולד השקעות 04/08/2017 08:52
    הגב לתגובה זו
    אייל מדוע אתה מתעלם משקל/דולר . אמרת בעבר שהדולר לא מענין עד 3.45. נכון לרגע זה הדולר שקל פרץ 3.60 . (שישי) כשאתה טועה , לא צריך להתעלם.!!!! צריך להודות ולהסביר , מדוע טעית !!!!
  • 2.
    אייל אתה מסכיר לי שוב שהיתה המפולת וכך אותו סקירה (ל"ת)
    דוד 04/08/2017 08:16
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אייל כול ירידה לצרך עליה אתה שוב חוזר לך לכיתה א (ל"ת)
    דוד 04/08/2017 08:14
    הגב לתגובה זו
מייקל ברי
צילום: מייקל ברי
ניתוח טכני

מה אומרים הגרפים על השורט של מייקל ברי?

אחרי שניבא את קריסת הסאב-פריים - מייקל ברי פתח שורט על פלנטיר ואנבידיה של מיליארד דולר - האם הוא הולך להפסיד את המכנסיים?

זיו סגל |

לפי כתבה באתר Business Insider  מייקל ברי פתח פוזיציות שורט על PLTR ו-NVDA באמצעות אופציות מכר. מי שלא זוכר, ברי הוא המשקיע הידוע שהרוויח ממשבר הסאב פריים. על הפי הכתוב, מדובר בשורט על בועת הבינה המלאכותית, רעיון שמתחיל לחלחל לרחובות וול סטריט ביחד עם רוחות הסתיו - להרחבה: שובה של מכונת הכסף: מייקל ברי מהמר נגד אנבידיה ופלנטיר.


נבדוק היום את הגרפים של ה-S&P500 ואז את שתי מניות השורט של ברי ונראה מה אנחנו יכולים ללמוד מהם. 

- S&P500: נבלם בשרוול העליון של רצועת המסחר ונתמך ברמת התמיכה הקרובה האפשרית כפי שצוינה בשבוע שעבר: אזור ה-6750. עכשיו השאלה היא האם מנגנוני התמיכה יעבדו פה או שנראה מיצוי של התנודתיות עד הגבול התחתון של השרוול. שתי הרצועות שאתם רואים סביב המדד: בולינגר הירוקה וקלטנר הכחולה נמצאות במצב בו בולינגר עוטף את קלטנר. זה אומר שהתנודתיות שאנחנו רואים בשוק היא של דשדוש ולא של מהלכים חדים של מגמה. 



שתי הנקודות שלנו למעקב הן 6750 ו - 6830. מהלך מתחת ל-6750 יסמן את 6560-6630 כיעד הבא לירידה שאולי יהיה הזדמנות הכניסה. מהלך מעל 6830 ישאיר אותנו בגבול העליון של השרוול עם המשך לכיוון 7000. נראה שאנחנו צפויים בשוק לתנודתיות איפה שהוא בגבולות האלו בתקופה הקרובה ללמדנו שאנחנו: 1. צריכים לתפוס קצת פרספקטיבה מתנודתיות יומית ו-2. צריכים להתמקד בסקטורים חזקים ובמניות חזקות מתוכם. לפני שנבדוק את הסקטורים נבחן את השורט של ברי.


- NVDA. נמצאת במצב דומה ל-S&P500: תנודתיות סרק עולה, מגמתיות יורדת. התמיכה היא באזור 190 - 195. אופציות מכר רלבנטיות יכולות להיות PUT190 לטווח הקצר ו-PUT170 לטווח הארוך יותר למקרה של התרסקות. שימו לב שבשל העליה בסטיות התקן אופציות יהיו יקרות יחסית. תרשימים ארוכי טווח מראים שיש איזה שהיא תנועה כיוון מטה כך שאכן ראוי להיזהר קצת עם NVDA ובשל משמעותה לשוק אז גם עם השוק.