טסלה מאכזבת את המשקיעים: פספסה את תחזית המכירות

עמית טל | (2)
נושאים בכתבה טסלה מכוניות

חברת טסלה (סימול:TSLA), פרסמה הערב את תוצאות מכירות החברה ברבעון השני של 2017. ע"פ נתוני החברה, נמסרו רק 22 אלף מכוניות ברבעון האחרון. האומדן אמנם מהווה עלייה של 53% מהרבעון המקביל אשתקד, אך המספר נמוך בהרבה מצפי החברה בתחילת השנה, וביחס לקצב המסירות ברבעון הקודם. מניית החברה ירדה ב-2.5% ביום המסחר האחרון.

יצרנית המכונית טוענת כי הגורם העיקרי שהשפיע על התוצאות האחרונות, היה מחסור חמור בסוללות שנעשה בהם שימוש במכוניות החברה. לפי החברה, עד תחילת יוני, ייצור הסוללות היה בממוצע 40% מתחת לביקוש, וברגע שנפתרה בעיה זו, קצב ההזמנות והמסירות של המכוניות היה המהיר בהיסטוריה של החברה.

מתוך 22,000 כלי הרכב שנמסרו, 12,000 היו מדגם S, וכ-10,000 מדגם X. "נראה שיש פוטנציאל מכירות משמעותי שלא נוצל עבור דגם X", אמרו בחברה בתגובה לתוצאות המאכזבות. כמו כן, טוענת החברה בהודעה כי "איכות הייצור ואמינות השדה של דגם X, אשר קיבל ביקורות רבות בעבר, השתפר באופן דרמטי."

נזכיר כי מניית החברה הייתה מתחילת השנה בכותרות, בעיקר בגלל הזינוק במחירה מתחילת השנה עלתה החברה בשיעור של 82%, דבר שהביא את החברה להיסחר בשווי שוק הגבוה בהרבה משאר חברות הרכב הוותיקות, כמו ג'נרל מוטורס (סימול :GM).

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    שלמה גרינברג 05/07/2017 17:30
    הגב לתגובה זו
    שדייויד טמברינו, האנליסט של גולדמן, נתן את המלצת המכירה הראשונה שלו ב 2.2.2017 כשהמניה הייתה על 268 דולר ואז קבע "מחיר יעד תוך 6 חודשים" של 190 דולר. אתמול הוריד את מחיר היעד, "תוך 6 חודשים" ל 180 $. נכון, טסלה מוערכת גבוה מאוד אבל האנליסט לא חכם גדול ואגב, מאז אפריל 2013 עלתה המניה פי 10 ומול מספר לא קטן של המלצות מכירה
  • 1.
    x 04/07/2017 09:06
    הגב לתגובה זו
    זה רק עניין של זמן שטסלה תתרסק (בבורסה ובכביש)

זו השנה ה-8 שהשורים שולטים בוול סטריט, והדבר שמסוכן יותר מהתיקון עצמו הוא חוסר המודעות

איתן יונסי |
נושאים בכתבה וול סטריט
בזמן ששוק המניות חגג בשבוע שעבר 8 שנים של עליות שערים, והינו השוק השורי ה-2 באורכו בהיסטוריה, הסיכון לתיקון בשווקים הולך וגדל. אף אחד לא יכול לדעת מתי התיקון יגיע, מה יהיה הטריגר לכך, או כמה עמוק הוא צפוי להיות, אך מה שיותר מסוכן מהתיקון עצמו הוא העובדה שישנם משקיעים רבים שאינם מודעים לסכומים שהם מסכנים. קנדריק וויקמן, מנכ"ל חברת הטכנולוגיה הפיננסית וניתוחי השקעות FinMason, אמר כי "אם מסתכלים על השוק בראייה היסטורית, חווינו בממוצע התרסקות אחת לכל 8 עד 10 שנים, עם שיעור צניחה ממוצע של כ-42%". וויקמן ציין כי על פי סקר risk tolerance, המאפיין את רמת הסיכון בתיק לצרכיו של הלקוח, משקיעים רבים אינם מודעים כלל להשפעה על תיק הנכסים שלהם במקרה ושוק המניות יספוג מכה קשה. לדבריו, רוב המשקיעים אינם מודעים לרמת הסיכון שהתיק שלהם חשוף אליו, וכתוצאה מכך הם מקבלים החלטות שגויות בתזמון הגרוע ביותר, כמו מכירת הנכסים עמוק בתוך התיקון. וויקמן טוען שזו "בעיה חמורה". לדבריו, רוב התגובות של אינדיבידואלים להפסדים שאינם צפויים גרועים בהרבה מהתגובות להפסד שנקלח בחשבון כאפשרי. לפי הסקר, רק 57% מהמשקיעים (אלה עם יועץ השקעות וגם אלה ללא) אמרו כי הם מבינים את המושג "risk tolerance". מבין אותם משקיעים, אלו שעבדו עם יועץ השקעות היו מודעים יותר כאשר 68% מהם ענו כי הם מודעים לחשיפת הסיכון בתיק הנכסים שלהם. יחד עם זאת, עבודה עם יועץ השקעות לא עזר מספיק: רק לכ-27% מהמשקיעים נאמר ע"י יועץ ההשקעות כמה הם מסכנים במידה ושוק המניות יחווה נפילה חדה, כאשר 62% מהם מאמינים כי ההפסד בתיק שלהם יהיה נמוך מהחשיפה שלהם למניות. על פי הסקר, כ-57% מהמשקיעים שעובדים עם יועצי השקעות צפויים להיכנס לפאניקה ולמכור בזמן תיקון. התרחיש הגרוע ביותר צריך להיות מובן מאליו. בניית תיקי השקעות לטווח ארוך מכתיבים שרק אחוז קטן מנכסי התיק יהיו במזומן, ולכן כ-90 עד 95 אחוזים מתיקי ההשקעות חשופים לסיכונים של ירידות בטווח הקצר. משקיעים רבים הרגישו את הכאב הזה במשבר הגדול של 2008, למרות שאלו ששמרו על קור רוח והמשיכו להחזיק בתיק הנכסים שלהם עד לרמות השפל של המשבר, זכו להחזיר את כל הפסדם ואף ליצור רווחים בזמן שמדד ה-S&P 500 עלה כ-171% מאז תחילת 2009. ברנדון קרוסו, דירקטור בחברת Edelman Financial Services אמר כי יועצי ההשקעות שממעיטים בסיכונים הפוטנציאליים עושים טעות. "ככל שהלקוחות יהיו מופתעים יותר, כך לרוב הם יהיו מאוכזבים יותר, וזה מתי שהם מתחילים להגיב באמוציות". קרוסו אמר כי הוא מעדיף לקיין דיון גלוי עם הלקוחות על הסיכון בתיקי ההשקעות שלהם. "אתה עושה לעצמך עוול אם אתה פוסח על סך". גם וויקמן ציין כי חשוב ביותר לקיים דיון גלוי ומזכיר את תקופת השפל הגדול. וויקמן אמר כי "אתה צריך לשאול את הלקוח 'במידה ושוק המניות יקרוס ב-35% האם תתלה את עצמך בארון?' " אם הלקוח עונה כן, אז זהו תפקידו של היועץ להתאים את תיק ההשקעות של הלקוח כך שיפסיד פחות במקרה שתרחיש כזה אכן יקרה. וויקמן הוסיף כי "זהו הלקוח שנוטל עליו עצמו הסיכון, לכן הוא זכאי לדעת את הסיכון שהוא לוקח, ואין דרך טובה יותר להעביר ללקוח את המשמעות מאשר לדבר איתו על מקרי קיצון".