ארטימדיה נגד גוגל: "יוטיוב מרוויחה מיליונים מהסתה"
החברה הישראלית להגשת פרסום פרוגרמטי בוידאו ארטימדיה מעלה הילוך במתקפה שלה נגד ענקיות הדיגיטל כגון פייסבוק וגוגל שהנתח העיקרי של כספי המפרסמים בדיגיטל זורמים אליהן. בניסיון להגדיל את נתח השוק שלה, ארטימדיה פונה הפעם לרגש ולא לשכל - במיוחד כשמדובר בקהל המפרסמים הישראלי - ומנסה להעביר אליה תקציבי פרסום כשהיא נשענת על האמירה שיוטיוב תורמת להסתה נגד מדינת ישראל.
לאחר שהשלימו 2 שלבים חשובים בחדירה לשוק הישראלי - חינוך השוק לעניין התוכן המתאים לפרסום בווידאו ולאחר מכן הטמעת הפן הטכנולוגי-פרוגרמטי, נראה שבארטימדיה עוברים לטקטיקה שבה כל האמצעים כשרים במאבק נגד גוגל/פייסבוק, אפילו פנייה לרגש הפטריוטי-ציוני של מקבלי ההחלטות בשוק הישראלי.
ביממה האחרונה, החברה יצאה בקמפיין באנרים שבמרכזו ציטוט של מיכה לייקין אבני, בנו של ריצ'רד לייקין שאביו נרצח בפיגוע בירושלים לפני כשנה. בראיון בתכנית הבוקר של קשת אמר לייקין על יוטיוב, כי "האתר "מאפשר למחבלים וארגוני טרור לפרסם סרטי הסתה ולהתחלק עם יוטיוב בכספי הפרסום שהם גובים ממפרסמים גדולים כמו מרצדס ואאודי". בארטימדיה לקחו את הציטוט "יוטיוב מרוויחים מליונים מסרטוני הסתה" ואליו צירפו טקסט שלהם שאומר: "כל מי ששם כספו ביוטיוב צריך להתבייש היום".
שנתיים לאחר שהחלה את החדירה לשוק הישראלי, ארטימדיה מחזיקה בהסכמי עבודה עם מרבית הפאבלישרים בישראל - בניהם האתרים הגדולים כגון ynet, וואלה, mako, רשת, ONE, גלובס, כלכליסט ו-Bizportal ומעריב, לצד אתרי נישה כגון ספורט1, אל ערב, סלונה, ערוץ 9 ועוד. עם זאת, גם בארטימדיה יודעים כי המערכה האמיתית אינה מול האתרים אלא מול המפרסמים ומשרדי הפרסום שלהם שמחליטים לאן להזרים את הכסף ונכון לעכשיו אף אחד מהם אינו מוכן לוותר על יוטיוב ופייסבוק בתמהיל המדיה בדיגיטל.
- האקזיטים שהתפספסו, החשיפות והפרסומות שכיכבו: הנה רשימת ה-40under forty של אייס
- אז מי הולך לככב בפרויקט 40under forty של אייס?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לארטימדיה והעומדים בראשה גל תורג'מן המנכ"ל ועופר מילר, המייסד והיו"ר ברור למדי שהמפרסמים לא יוותרו על יוטיוב ופייסבוק לעולם, אך נראה כי הניסיון הנוכחי כמו קודמיו הוא לנגוס בנתח שוק נוסף, בכל דרך אפשרית, והניסיון לעשות זאת עם פנייה לרגש הפטריוטי-ממלכתי-לאומי הוא רק עוד שלב במרתון הארוך.
מנגד, יש להם על מי לסמוך, שכן מדובר בשיח בינלאומי שרק לאחרונה גובה בתחקיר של טיימס הבריטי על כך שמפרסמי ענק מממנים בלא ידיעתם ארגוני טרור באמצעות פרסום על תכנים שלהם, שהתשלום עליו מתחלק בין גוגל לאותם ארגונים המקדמים מסרים של אלימות והסתה. פייסבוק אף היא בעין הסערה לאחר שהודתה באחרונה כי נתוני הצפיות בוידאו עליהן דייחו למפרסמים היו שגוים ו"מנופחים" כאשר בפועל מדובר במספר צפיות נמוך בהרבה מהמדווח. הרשת החברתית הגדילה לעשות והסכימה להימדד באופן אובייקטיבי על ידי צד שלישי בשיתוף עם החברות הגדולות המפרסמות ברשת.
תגובת גוגל לעניין הסרטונים ביוטיוב: "אנחנו מסירים סרטונים מסומנים שמפרים את החוקים שלנו. יש לנו מדיניות של אפס סובלנות לגבי תוכן שמעודד לאלימות או שנאה ואיסור גורף על תוכן שקורא לגיוס לארגוני טרור והסתה לאלימות. אנחנו מסירים במהירות סרטונים שמפרים מדיניות זו וסומנו על ידי המשתמשים שלנו, ובנוסף מבטלים חשבונות של ארגוני טרור או כאלו שבאופן תדיר מפרים את המדיניות שלנו".
- קשת שולטת בלוח שידורי מוצ"ש
- הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
- 8.אלי 24/02/2017 19:47הגב לתגובה זובאמת חיים בסרט
- 7.כשלא הולך בעסקים מתחילים להילחץ.... (ל"ת)עוד מעט סוגרים! 23/02/2017 21:24הגב לתגובה זו
- 6.אחד שמבין 23/02/2017 20:21הגב לתגובה זובתור חברה שהוציאה מוצר מבוסס פאנל ומעבירה נתוני מדגם במקום נתוני חשיפה אמיתיים ועוד קוראת לזה 'מוצר חדשני להשלמת חשיפה בטלוויזיה' איבדתם את הזכות להעביר ביקורת על גוגל. שלא לדבר על מחירי הפיקס שאתם גובים שאין להם שום קשר לבידים ותחרות. אתם בדיחה, חבל שהמפרסמים לא מספיק מבינים דיגיטל וממשיכים לשלם לכם.
- 5.אמיר שניידר 23/02/2017 19:19הגב לתגובה זואני פחות אהבתי את המסר הלוחמני אבל זכותכם המלאה.
- אייל 24/02/2017 14:11הגב לתגובה זואמיר אתה וכרמל ברן כל מה שדוחה בעולם השיווק. אתם דג קטן שרוכב על לוויתן. קבל טיפ בחינם: תפסיק לנצל את חברי הקבוצה לבארטרים אישיים. הפרסום בקרוב לא יעשה לך טוב
- 4.רמי 23/02/2017 18:14הגב לתגובה זוטוב שלא עפתם על עצמכם
- 3.מביך 23/02/2017 17:09הגב לתגובה זוהמערכת שלהם נחותה, הנתונים לא אמינים ויכולות הטרגוט מזכירות את יכולות הטרגוט של חלוץ עיוור
- 2.מהתחום 23/02/2017 14:58הגב לתגובה זויש לזכור שאף פבליישר לא העיז להלחם על חשיפת התרמית הזאת , של יוטיוב, בעבר .....
- 1.צריך יותר מזה כדי להוציא את המפרסמים מיוטיוב (ל"ת)חרטטימדיה 23/02/2017 12:36הגב לתגובה זו
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים
ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור.
גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון.
דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.
קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים
הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוקשת שולטת בלוח שידורי מוצ"ש
עוד ערב ללא תוכן מקורי בערוצי הטלוויזיה, למעט סרט תיעודי ששודר בכאן11; מבחינת המהדורות המרכזיות, כמו בכל מוצ"ש, קשת מובילה בכל הרצועות - לטבלת הרייטינג המלאה
כמו מדי מוצ"ש, העובדה שערוץ 14 אינו משדר לאורך היום משפיעה על טבלת הרייטינג, והמהדורה המרכזית של חדשות 12 פותחת פערים על המתחרות, ואמש מהדורת החדשות של 12 השיגה רייטינג של 15.9% וכמות צופים של 396 אלף. הבאה אחריה היתה חדשות 13, עם 5.5% רייטינג ו-156 אלף צופים וכשהמקום השני הוא נתונים של כשליש ממהדורת 12, ניתן לראות עד כמה הפער גדול במוצ"ש. במקום השלישי היתה המהדורה של ערוץ 14, עם 4.9% ו-131 אלף וכרגיל את הרשימה סגר כאן11, עם 3.5% רייטינג ו-90 אלף צופים.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם כאן11 שידרו את הסרט התיעודי "יצאתי בשש", שעוקב אחרי רציחות נשים על ידי בני זוגן, שהיה עם 2.6% רייטינג וצפו בו 56 אלף איש, אבל כל השאר היה ריאליטי או תכניות אירוח למיניהן. בכל אופן, את הרצועה הובילו תכניות הריאליטי, כשהכוכב הבא לאירוויזיון היה עם 17.3% ו-427 אלף צופים והיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריו היה "משחק השף", עם 11.3% רייטינג ו-286 אלף צופים ובמקום השלישי היתה "הפטריוטים" של ערוץ 14, עם 6.2% רייטינג ו-168 אלף צופים.
כאן11 שידרו במהלך הרצועה גם את פגישה עם רוני קובן, שאירח את ליאור סושרד והיה עם רייטינג של 4.7% ו-112 אלף צופים.
תכניות אחה"צ
הרצועה המוקדמת של פגוש את העיתונות של קשת היתה על 11.9% ו-320 אלף צופים, בעוד מוריה וברקו היו על 3.7% רייטינג ו-106 אלף צופים. לאחר מכן פגוש את העיתונות עלו ל-13.2% ו-331 אלף צופים, מוריה וברקו עלו ל-3.8% ו-130 אלף צופים ואילו ערוץ 14 הצטרף עם "השבוע" עם אראל סג"ל, שעמד על 3% ו-77 אלף צופים.
לייט נייט
את רצועות הלייט נייט הובילו "אברי ושרקי" עם, רייטינג של 8.7% ו-208 אלף צופים, אחריהם היו רשת עם שידור חוזר של "שנות ה-90" שעמדו על 4.1% רייטינג ו-95 אלף צופים ואילו חדשות הלילה עם שרה ב"ק, ששודרו בערוץ 14, היו עם 2.6% רייטינג ו-70 אלף צופים.
