גל תורג'מן. ארטימדיה
צילום: יח"צ

ארטימדיה נגד גוגל: "יוטיוב מרוויחה מיליונים מהסתה"

חברת הפרסום הפרוגרמטי בווידאו מעלה הילוך באמצעות קמפיין - בניסיון לנגוס בנתח שוק נוסף מגוגל/יוטיוב ופייסבוק. לאחר החדירה לשוק היא מבינה שהמפרסמים הם יעד מרכזי ופונה לרגש הפטריוטי ישראלי לאומי
משה בנימין | (9)

החברה הישראלית להגשת פרסום פרוגרמטי בוידאו ארטימדיה מעלה הילוך במתקפה שלה נגד ענקיות הדיגיטל כגון פייסבוק וגוגל שהנתח העיקרי של כספי המפרסמים בדיגיטל זורמים אליהן. בניסיון להגדיל את נתח השוק שלה, ארטימדיה פונה הפעם לרגש ולא לשכל - במיוחד כשמדובר בקהל המפרסמים הישראלי - ומנסה להעביר אליה תקציבי פרסום כשהיא נשענת על האמירה שיוטיוב תורמת להסתה נגד מדינת ישראל.

לאחר שהשלימו 2 שלבים חשובים בחדירה לשוק הישראלי - חינוך השוק לעניין התוכן המתאים לפרסום בווידאו ולאחר מכן הטמעת הפן הטכנולוגי-פרוגרמטי, נראה שבארטימדיה עוברים לטקטיקה שבה כל האמצעים כשרים במאבק נגד גוגל/פייסבוק, אפילו פנייה לרגש הפטריוטי-ציוני של מקבלי ההחלטות בשוק הישראלי.

ביממה האחרונה, החברה יצאה בקמפיין באנרים שבמרכזו ציטוט של מיכה לייקין אבני, בנו של ריצ'רד לייקין שאביו נרצח בפיגוע בירושלים לפני כשנה. בראיון בתכנית הבוקר של קשת אמר לייקין על יוטיוב, כי "האתר "מאפשר למחבלים וארגוני טרור לפרסם סרטי הסתה ולהתחלק עם יוטיוב בכספי הפרסום שהם גובים ממפרסמים גדולים כמו מרצדס ואאודי".  בארטימדיה לקחו את הציטוט "יוטיוב מרוויחים מליונים מסרטוני הסתה" ואליו צירפו טקסט שלהם שאומר: "כל מי ששם כספו ביוטיוב צריך להתבייש היום".

שנתיים לאחר שהחלה את החדירה לשוק הישראלי, ארטימדיה מחזיקה בהסכמי עבודה עם מרבית הפאבלישרים בישראל - בניהם האתרים הגדולים כגון ynet, וואלה, mako, רשת, ONE, גלובס, כלכליסט ו-Bizportal ומעריב, לצד אתרי נישה כגון ספורט1, אל ערב, סלונה, ערוץ 9 ועוד. עם זאת, גם בארטימדיה יודעים כי המערכה האמיתית אינה מול האתרים אלא מול המפרסמים ומשרדי הפרסום שלהם שמחליטים לאן להזרים את הכסף ונכון לעכשיו אף אחד מהם אינו מוכן לוותר על יוטיוב ופייסבוק בתמהיל המדיה בדיגיטל.

לארטימדיה והעומדים בראשה גל תורג'מן המנכ"ל ועופר מילר, המייסד והיו"ר ברור למדי שהמפרסמים לא יוותרו על יוטיוב ופייסבוק לעולם, אך נראה כי הניסיון הנוכחי כמו קודמיו הוא לנגוס בנתח שוק נוסף, בכל דרך אפשרית, והניסיון לעשות זאת עם פנייה לרגש הפטריוטי-ממלכתי-לאומי הוא רק עוד שלב במרתון הארוך.

מנגד, יש להם על מי לסמוך, שכן מדובר בשיח בינלאומי שרק לאחרונה גובה בתחקיר של טיימס הבריטי על כך שמפרסמי ענק מממנים בלא ידיעתם ארגוני טרור באמצעות פרסום על תכנים שלהם, שהתשלום עליו מתחלק בין גוגל לאותם ארגונים המקדמים מסרים של אלימות והסתה. פייסבוק אף היא בעין הסערה לאחר שהודתה באחרונה כי נתוני הצפיות בוידאו עליהן דייחו למפרסמים היו שגוים ו"מנופחים" כאשר בפועל מדובר במספר צפיות נמוך בהרבה מהמדווח. הרשת החברתית הגדילה לעשות והסכימה להימדד באופן אובייקטיבי על ידי צד שלישי בשיתוף עם החברות הגדולות המפרסמות ברשת. 

תגובת גוגל לעניין הסרטונים ביוטיוב: "אנחנו מסירים סרטונים מסומנים שמפרים את החוקים שלנו. יש לנו  מדיניות של אפס סובלנות לגבי תוכן שמעודד לאלימות או שנאה ואיסור גורף על תוכן שקורא לגיוס לארגוני טרור והסתה לאלימות. אנחנו מסירים במהירות סרטונים שמפרים מדיניות זו וסומנו על ידי המשתמשים שלנו, ובנוסף מבטלים חשבונות של ארגוני טרור או כאלו שבאופן תדיר מפרים את המדיניות שלנו".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    אלי 24/02/2017 19:47
    הגב לתגובה זו
    באמת חיים בסרט
  • 7.
    כשלא הולך בעסקים מתחילים להילחץ.... (ל"ת)
    עוד מעט סוגרים! 23/02/2017 21:24
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    אחד שמבין 23/02/2017 20:21
    הגב לתגובה זו
    בתור חברה שהוציאה מוצר מבוסס פאנל ומעבירה נתוני מדגם במקום נתוני חשיפה אמיתיים ועוד קוראת לזה 'מוצר חדשני להשלמת חשיפה בטלוויזיה' איבדתם את הזכות להעביר ביקורת על גוגל. שלא לדבר על מחירי הפיקס שאתם גובים שאין להם שום קשר לבידים ותחרות. אתם בדיחה, חבל שהמפרסמים לא מספיק מבינים דיגיטל וממשיכים לשלם לכם.
  • 5.
    אמיר שניידר 23/02/2017 19:19
    הגב לתגובה זו
    אני פחות אהבתי את המסר הלוחמני אבל זכותכם המלאה.
  • אייל 24/02/2017 14:11
    הגב לתגובה זו
    אמיר אתה וכרמל ברן כל מה שדוחה בעולם השיווק. אתם דג קטן שרוכב על לוויתן. קבל טיפ בחינם: תפסיק לנצל את חברי הקבוצה לבארטרים אישיים. הפרסום בקרוב לא יעשה לך טוב
  • 4.
    רמי 23/02/2017 18:14
    הגב לתגובה זו
    טוב שלא עפתם על עצמכם
  • 3.
    מביך 23/02/2017 17:09
    הגב לתגובה זו
    המערכת שלהם נחותה, הנתונים לא אמינים ויכולות הטרגוט מזכירות את יכולות הטרגוט של חלוץ עיוור
  • 2.
    מהתחום 23/02/2017 14:58
    הגב לתגובה זו
    יש לזכור שאף פבליישר לא העיז להלחם על חשיפת התרמית הזאת , של יוטיוב, בעבר .....
  • 1.
    צריך יותר מזה כדי להוציא את המפרסמים מיוטיוב (ל"ת)
    חרטטימדיה 23/02/2017 12:36
    הגב לתגובה זו
שרון גיל
צילום: רמי זרנגר

מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?

רן קידר |

פטריק דרהי רוצה למכור את הוט. לא בטוח שיש הרבה קונים, בינתיים הוא מקבל הצעות לרכישת הוט מובייל. 

שוק הסלולר הישראלי, שסבל בשנים האחרונות מירידת מחירים דרמטית ומתחרות עזה, עומד שינויים. הוט מובייל, אחת מארבע המפעילות הגדולות עם כ-2 מיליון מנויים ונתח שוק של כ-17%, עשויה לשנות את מפת התקשורת. מכירתה על ידי קבוצת אלטיס שבשליטת הטייקון שפשט רגל בצרפת עשויה לא רק להקל על חובותיו העצומים של דרהי, אלא גם לשנות את המפה התחרותית.

קבוצת גיל שרון מתעניינת בהוט מובייל

גיל שרון, שכיהן כיו"ר בזק וכמנכ"ל גולן טלקום מוביל קבוצת משקיעים שהגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הוט מובייל תמורת 1.4 מיליארד שקל. ההצעה הוגשה לאלטיס, והיא כוללת שותפות עם גופים מוסדיים מובילים: לאומי פרטנרס, הראל ביטוח, מנורה מבטחים ומור ביטוח.

המוסדיים יזרימו את רוב ההון, בעוד שרון יכהן כשותף כללי ומנהל תפעולי ראשי. הוא לא מזרים כסף אישי בשלב זה, אך יקבל אופציות להשתתפות עתידית אם העסקה תצליח. האסטרטגיה של הקבוצה של שרון מבוססת על התייעלות מהירה: הוט מובייל סובלת מרווחי רווח נמוכים עקב תחרות מחירים, אך בעלת בסיס מנויים יציב ותשתיות 5G מתקדמות. הוא מתכנן להגדיל הכנסות דרך שדרוג חבילות משולבות, סלולר, אינטרנט ביתי וטלוויזיה, ולהפחית עלויות תפעוליות ב-20%-30%. אם העסקה תתגבש, שרון יפרוש מתפקידו כיו"ר IBC, מיזם הסיבים האופטיים, כדי למנוע חשש מניגוד אינטרסים, שכן מנורה ומור מחזיקות גם שם.

אלא שפלאפון, זרוע הסלולר של בזק, הגישה הצעה גבוהה בהרבה - 2 מיליארד שקל. השאלה אם הרגולטור יסכים לעסקה כזו שתוביל את החברה הממוזגת לנתח שוק של כ-36%. מיזוג עם הוט מובייל ייצור שחקן עם נתח שוק גדול כשסלקום הבאה בתור עם 28%. 

שרון רכש לפני כ-8 שנים את גולן טלקום יחד עם האחים זלקינד ב-350 מיליון שקל, והפך אותה ממפעילה קטנה לחברה ששווה פי כמה ונמכרה לסלקום במחיר של פי 3. המוסדיים כנראה מאמינים שהוא יעשה זאת שוב בהוט מובייל. 


פטריק דרהי, חובות ומניעים

מאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקומאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקו
רייטינג

מאסטר שף היא התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים

הרייטינג חזר לסורו, עם חדשות 12 כמהדורה המרכזית הנצפית ביותר ומאסטר שף, ריאליטי אוכל שעומד בראש הפריים טיים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 16.1% רייטינג ו-403 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 7.7% רייטינג ו-221 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג ו-115 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 114 אלף צופים ו-4.1% רייטינג.


פריים טיים

להיטים ותיקים זה תמיד טוב, וכך גם היה עם "מאסטר שף" עונה 12, ששודרה אמש, והיתה בראש, עם רייטינג של 15.4% רייטינג ו-415 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, שהונחתה אתמול על ידי איתמר פליישמן, ועמדה על 7.6% רייטינג עם 209 אלף צופים. במקום השלישי היה כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, ועמד על 7.2% רייטינג ו-163 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 13, עם "ווארט", שעמד על 7% רייטינג ו-173 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.8% ו-85 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים, עם 2.6% רייטינג ו-53 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת שהדביקה פערים ונצמדה למקום השני  עם העולם הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-51 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, אך התחרות בין 14 ל-12 נותרת צמודה, כשהפעם משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.7% ו-53 אלף צופים, ואילו "על הבוקר" עם נוי בר, היה אחריו עם 1.7% רייטינג, ו-53 אלף צופים. במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד.

בצהריים, ואלמז עם 14 בצהריים של חדשות 12, היתה על 3.4% ו-65 אלף צופים, אחריה היה האולפן הפתוח של עם בועז גולן עמד על 3.2% רייטינג ו-6* אלף צופים, ואת הרשימה סגר משדר מיוחד עם מאיה ראכלין שהיה עם 1.1% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד.