משה כחלון: "הסרת מכונות המזל - פיקוח נפש"

שר האוצר התייחס היום לראשונה להסרת מכונות המזל של הפיס
מערכת Bizportal | (19)

שר האוצר משה כחלון התייחס היום לראשונה להסרת מכונות המזל של הפיס. אמר עם תום ישיבת הממשלה שעסקה בנושא הסרת מכונות המזל של הפיס: "לפני כחצי שנה הודענו שלא יהיו יותר מכונות מזל במדינת ישראל ואני מאוד שמח שמהיום ה-1.1.2017 אין יותר הימורים במכונות מזל בישראל".

מדובר בניצחון של משה כחלון על שרת התרבות והספורט מירי רגב שביקשה בחודש אוגוסט אשתקד מהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, להוציא הנחיה שלפיה השינויים בשוק ההימורים החוקיים בישראל יוסרו מסדר יומה של הממשלה ומחוק ההסדרים.

משה כחלון: "כואב הלב על אלפי משפחות שאיבדו את רכושם, כספם, בתיהם ובמקרים מסוימים גם את התא המשפחתי שלהם בגלל מכונות מזל והימורים מזוהמים. ההחלטה להסיר את מכונות המזל תציל אלפי משפחות שאפילו לא ידעו לאיזה מעגל הן היו עלולות להיכנס. ההחלטה הזאת היא בגדר פיקוח נפש והצלת משפחות. ההחלטה הזאת היא החלטה מוסרית, נכונה וצודקת. הימורים הם דבר רע".

תגובות לכתבה(19):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 14.
    בא 02/01/2017 09:11
    הגב לתגובה זו
    כן יראה כנראה .מירי לא מאמינה בגן עדן וגיהנום זה נראה לה כמו שטויות ילדותיות , זה מה שיש מירי , אז המציאות ילדותית , כנסי ליוטיוב מוות קליני. הכול זמני בעולמינו ,גם הגיהנום זמני . בארוחת צהריים תכניסי עוד חתיכת דג לפה .
  • 13.
    לילי 02/01/2017 08:46
    הגב לתגובה זו
    בכל חודש נאלצים עשרות אלפי משפחות להמר בכספי הדירה לצורך זכייה בבונוס מחיר למשתכן . לכולם ברור סיכויי זכייה של אחד אחוז גרועים מזה של מפעל הגזל מפעל הפייס
  • בא 02/01/2017 09:13
    הגב לתגובה זו
    אוטיסט או דביל או רשע .
  • 12.
    סגן אלוהים כחלון 02/01/2017 08:20
    הגב לתגובה זו
    במחיר שמתאים לו ובזמן שמוצא חן בעיניו. ואחרי שהוא מכריח אנשים למכור רכוש וגם לשים בבנק בתוכנית שהוא רוצה לשווק ואחרי שהוא עבר להשגיח שחלילה לא יהמרו בכספי הדירות שיקבלו או שיקנו . הוא רק צריך להחזיר את כולם בתשובה
  • 11.
    אזרח 02/01/2017 08:05
    הגב לתגובה זו
    צעד פופוליסטי . משפחות הפשע מאוד שמחות על ההחלטה של כחלון עכשיו כל הרווחים במקום למדינה ילכו למשפחות הפשע .
  • 10.
    בני 01/01/2017 22:59
    הגב לתגובה זו
    אדון כחלון אתה חושב שאתה חכם אתה לא מבין ראש של מהמר אני בעצמי מהמר ואני אומר לך אני ישחק בכול דבר אפשרי לקחתה תמכונות אני ישחק במכונות אחרות אתה בנאדם שחושב שמבין ראש של מהמר אבל אתה אתום בישביל לעזור למהמר צריך לקחת אותו לטיפול של כמה חודשים טובים ואס להשגיח עליוו ממש מקרוב ומה הבדל שאפשר לשלוח סינגל בווינר ב50 אלף ויותר או שאיפשר לקנות 10 חבילות דל חישגד אני יכול להגיד לך דבר אחד אחרייך יבואו אנשים חכמים יותר
  • 9.
    אריאל 01/01/2017 22:20
    הגב לתגובה זו
    תבורך!!!
  • 8.
    חיים 01/01/2017 22:19
    הגב לתגובה זו
    פופוליסט. הכל שקר !!!זה היה נקמה למפעל הפיס בגלל החבר ושותף שלו למה כולם שותקים.?????
  • 7.
    שי 01/01/2017 16:45
    הגב לתגובה זו
    חייבים להפסיק את הפרסומת או לצמצם אותם למינימום המותר
  • 6.
    ומכונות מזל של מחיר למשתכן זה לא פיקוח נפש (ל"ת)
    של כספי הציבור????? 01/01/2017 16:07
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    הקומיסר כחלון 01/01/2017 15:35
    הגב לתגובה זו
    קובע מי לשבט ומי לחסד. כמו עם הדירות איפה לבנות מתי לקנות כמה לשלם ומה למכור וכמה מס לשלם. עכשיו הוא משגיח כשרות של המהמרים. כאילו שמכונות מזל יש או אין ימנעו מהם לשחק ישחקו קלפים בקזינו בבית של אחד מהם. האיש בא לעשות מדינה עם הסדרים חדשים ואיך ביבי מרשה לו. להרוס הכל
  • 4.
    יפה למפרט 01/01/2017 15:20
    הגב לתגובה זו
    או שהשר נאיבי או עיוור. מכונות מזל - לעג לרש.יצר ההימור קיים אצל רוב בני האדם, נכון יש הימורים חוקיים וכאלו שלא אבל את היצר אי אפשר לדכא, כל אותם שהימרו במכונות יהמרו יותר בפיס ,בלוטו או בתי קזינו לא חוקיים. לדעתי היה צריך לפתוח לגמרי את שוק ההימורים ובמקום להמר באופן לא חוקי או לנסוע לבתי קזינו בחול יעשו זאת באופן חוקי וכולם יצאו נשכרים ובעיקר המדינה שתקבל מיסים מהימורים. שלא נדבר על אופציות בינאריות או סתם אופציות על המעוף שהן סוג של הימור מפוקח. די נמאס מכל הצדקנים למיניהם,המהמרים לא ישארו בואקום בשל העדר המכונות.
  • עובד בתחום (לשעבר) 01/01/2017 21:19
    הגב לתגובה זו
    זה גניבה נטו!!
  • אתה טיפש ממש (ל"ת)
    שני 01/01/2017 20:39
    הגב לתגובה זו
  • העומד בשער 01/01/2017 16:29
    הגב לתגובה זו
    אין מצב למנוע 100 אחוז הימורים אז נלך לקיצוניות השנייה שנאפשר את כל ההימורים האפשריים?!?!? אולי נאפשר גם את כל סוגי הסמים?!? גם ככה הנרקומנים מצליחים להשיג אותם בדרך כזו או אחרת...
  • 3.
    ירון 01/01/2017 15:09
    הגב לתגובה זו
    מה אתה חושב מר כחלון שבאמת הצלת איזה מהמר כפייתי? מי שהימר על כל כספו יעשה זאת עם הפיס ובלעדיו... רק עכשיו זה יהיה לא חוקי וללא מס... יש לך בעיה של חוסר הבנה של מהן ההשלכות של מה שאתה עושה... כמו בנדל"ן ככה בהימורים. חשיבה פשיסטית ומאד לא מפותחת.
  • 2.
    אבי 01/01/2017 15:01
    הגב לתגובה זו
    ידידי היקר אין תרופות פלא ולא זבנג וגמרנו המשמעות של מה שעשית היא כפולה .ראשית ההימורים יעברו לבלתי חוקיים וכמו כן אתה כופה זאת גם על חלק מבעלי החנויות ,ושנית הימורים תמיד יהיו פשוט לא תגבה עליהם מיסים והם יהיו ללא פיקוח , דומה הדבר להצהרה שהחל ממחר אין נרקומנים במדינה,לדעתי זו בכיה לדורות וכמו שעשית בנדלן גם כאן תיכשל,בסופו של יום ישנם גם לא מעט בעלי חנויות שמתפרנסים מזה ואולצו על ידי מפעל הפייס להוציא המון כסף על מנת לשפץ חנויות ולעמוד ביעדים,לתחושתי ישנם מניעים נוספים ולא טהורים בהם נגועה החלטתך, ימים יגידו
  • משה ראשל"צ 02/01/2017 06:00
    הגב לתגובה זו
    לא היה כסף מזוהם כחלון ה"הטהור" והנקי אתה סתם פפפחחחחח
  • 1.
    עודד 01/01/2017 14:47
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד לכחלון שבאמת עושה לטןבת השכבות החלשות ושם קץ לשקר והגזל במכונות של עוזי דיין יו"ר מפעל הפיס . לגבי מירי רגב נאמר הכל וחבל להתייחס לשטויות שהיא פולטת .
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.