סוף למשבר באל על: ועד הטייסים הגיע להבנות מול הנהלת החברה
אחרי תקופה ארוכה של סכסוך מתמשך, הערב אפשר לעדכן על סיום המשבר בין הנהלת אל על לטייסים. יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, מנכ"ל חברת אל על דוד מימון ונציגי הוועדים בחברה הגיעו הערב (א') להבנות בנוגע לסוגיות שהיו במחלוקת.
בין היתר הוסכם כי הטייסים יקבלו תוספת שכר של 7.35% כחלק מההתייעלות שתכלול קיצור זמני טיסה (כך למשל הטיסה לניו יורק תתקצר ב-40 דקות), קיצור זמני השהייה בחו"ל והפסקת פיצולי הטיסות מצד הטייסים (מצב בו טייס שמטיס את המטוס לא מחזיר אותו אלא טס חזרה ב'ביזנס'). בתוך כך, ההנהלה מצידה התחייבה שלא להשתמש במטוסים חכורים למעט באירועים חריגים. הסכם העבודה החדש טרם נחתם אבל הצדדים הגיעו להבנות לקראת החתימה.
דוד מימון, מנכ"ל חברת אל על אמר: "ברצוני להודות ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן על הירתמותו שהביאה לסיום המשבר. כמו כן אני מודה ליו"ר ועדת הכלכלה ח"כ איתן כבל על מעורבותו. כולנו ביחד, ההנהלה ועובדי חברת אל על נשנס מותניים למען הצלחת המוביל הלאומי והשירות לציבור הנוסעים הנאמן".
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן אמר הערב: "אני שמח שהצלחתי לגשר על הפערים בין הצדדים וזאת מתוך הבנה משותפת כי הצלחתה של אל על תמשיך להתבסס על ההון האנושי בחברה, מעובדי הקרקע, דרך צוותי האוויר ועד קברניטי הטיסות. כולי תקווה שהדרך המורכבת שעברנו תביא לחיזוק האמון בין העובדים להנהלה ותסייע בבניית מערכת יחסי עבודה תקינה בחברה".
- בין חידוש הקווים למרוקו לבסיס החדש של וייז אייר - תמורות בענף התיירות
- הסטארט-אפ שביקש לשנות את עולם העבודה פושט רגל, ומה קרה היום לפני 77 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 23.שי 28/11/2016 11:03הגב לתגובה זואז עכשיו הטייסים יקבלו 104 אלף ש"ח לחודש והקבלנים יעבדו קצת הרבה יותר קשה עבד כי ימלוך
- 22.ירון צור 28/11/2016 10:49הגב לתגובה זוחברה של גנבים ומושחתים. את הכסף היא עושה מנקודות כרטיסי אשראי ולא משרות טוב לנוסע.
- 21.דון קישוט 28/11/2016 09:53הגב לתגובה זואני אוהב לטוס אלעל ,אבל צורם לי ,דובר על הצבעה של כלל עובדי אלעל לשביתה כללית ,פתרו את משבר "נהגי המטוסים " ,מה קורה עם צוותי הקרקע וצבתי הדיילים ? פתאום שכחו את החוליה החלשה שאין לה כוח ומנופי לחץ באלעל !!
- 20.תביעה יצוגית על בזבוז זמנם של מאות אלפי נוסעים (ל"ת)גיל 28/11/2016 09:46הגב לתגובה זו
- 19.אוקי, אז עכשיו טטוסו עם עצמכם (ל"ת)דוד 28/11/2016 09:34הגב לתגובה זו
- 18.סורמלו הקטן 28/11/2016 09:29הגב לתגובה זולא קראת את הכותרת הראשית כנראה. הטייסים נצחו וקיבלו למשכורת עוד 7.5 אחוז . הנהלת אלעל , גם הרוויחה קצת בקיצור זמן הטיסה לניויורק ולעוד יעדים בדרך . מי שהפסיד אלו שאר עובדי אלעל שלא היו מעורבים בעיצומים של הטייסים כמו הדיילות , הדיילים ועובדי הקרקע והתחזוקה . אבל מי שהרוויח הכי הרבה אלו הנוסעים שמעדיפים למען שלומם ובטיחותם טייסים רגועים ולא ממורמרים , ובוודאי זמני טיסה יותר קצרים תמורת הכסף שהם משלמים . בסוגריים : הנהלת אלעל חרטא ברטא , יכלה לסיים את כל הסכסוך כבר מזמן !
- 17.הצדיק 28/11/2016 09:10הגב לתגובה זועובדים בשכר מינימום , עובדים זמניים ,שכחו גם אותם
- 16.ההסכם מגדיל את פערי השכר בחברה -חגיגה למנהלים והטייסים (ל"ת)לילי 28/11/2016 08:49הגב לתגובה זו
- 15.רוי 28/11/2016 08:07הגב לתגובה זועם המשכורת החזירית של המנכ"ל.... איפה הבושה?
- 14.פתאום אין עייפות?באורח פלא אפשר לטוס ולחזור?הכל כסף.. (ל"ת)א.מ 28/11/2016 07:38הגב לתגובה זו
- 13.כבר לא דואגים לאלה שמרווחים 5000 שח בחודש (ל"ת)איזה עלובים 28/11/2016 07:20הגב לתגובה זו
- 12.יודע 28/11/2016 07:16הגב לתגובה זואת החרה שלהם ועוד חושבים שנטוס איתם, תטוסו עם החרדים הקהל השבוי שלכם בשם הבד"ץ. לכל מי שחושב לטוס אל על - מניסיוני האישי - חברה של רמאים שברגע שעושים לך פדיחה עם הטיסה, ויש להם הרבה ..., לא מוכנים לשלם פיצוי, גררו אותי לבית משפט ושם השופטים המושחתים שבכיס שלהם לא פסקו משפט צדק ויצאתי בלי כלום. יומיים של איחור בטיסה שכללו עלויות מלון ומחיה למשפחה ללא פיצוי כלל!!! אל על = זבל של חברה שיכולה לשרוד רק בארץ ישראל!!!
- 11.שער 400 (ל"ת)בקרוב שער 400 28/11/2016 06:20הגב לתגובה זו
- 10.יעקב 28/11/2016 05:56הגב לתגובה זואל על נועדה לחרדים. שתמשיך להטיס אותם ועוד כמה פראיירים. כל פעם שיצא לי לטוס איתם היה בלגן....
- ליעקב-החסר בושה 28/11/2016 08:24הגב לתגובה זובכל מקום יש שביתות פתאום באל על כולם בוכים!!!! בכל מקום יש משכורות גבוהות..בנקים וקופ"ח וכו' אז????
- 9.עורבני 28/11/2016 01:57הגב לתגובה זוהחזיקו מטטס מלא נוסעים 40 דקות נוספות באויר בגלל ענייני משכורת? האם זה מה שאני אמור להבין מהכתבה?
- 8.טייסי חסרי בושה תאבי בצע....עצוב (ל"ת)יעקב 28/11/2016 00:14הגב לתגובה זו
- כמו הפוליטיקאים ולמעשה כמו רובם ! (ל"ת)גוגו 28/11/2016 09:46הגב לתגובה זו
- 7.לא לטוס באל על שהטייסים העלובים יחפשו עבודה בירדן (ל"ת)יעקב 28/11/2016 00:14הגב לתגובה זו
- 6.מוטי 27/11/2016 23:51הגב לתגובה זואני לא מתכוון לטוס בחברה הזאת יותר. הטייסים האלה לא מתביישים, מרוויחים מאה אלף שח ( וזה בלי להזכיר את הפנסיה שאנחנו משלמים להם) ולא, עיני אינה צרה בהם, אני פשוט לא אוהב את ההתנהגות הזאת, הם היו מוכנים לראות את הענף שהם יושבים עליו בשביל שבעה אחוזים. פה אצלנו השכירים במשק בשביל תוספת של שלשה אחוזים פורסים לנו את זה לחמש שנים. כשהחברה הזאת תרצה לשלם להם את התוספת הם יצופפו עוד יוצר את המושבים. רק שיסגרו אותם הם ילמדו את מחיר ההתנהגות שלהם.
- 5.פלטינום 27/11/2016 23:15הגב לתגובה זוכמה טיסות התארכו לי סתם בגלל ההתנהגות שלכם ? ככל שאוכל, לא אטוס יותר באל-על בשלוש השנים הקרובות. הבטחה. מקווה שאח"כ תבריאו או תיסגרו. זה אותו הדבר.
- 4.יצחק משה 27/11/2016 23:14הגב לתגובה זוטייסי אלעל שודדי אויר.
- 3.אני מזועזע הם האריכו את הטיסה לניו יורק - ממש פושעים (ל"ת)משה ראשל"צ 27/11/2016 23:02הגב לתגובה זו
- 2.עמנואל 27/11/2016 22:53הגב לתגובה זומזל שסגרתי את השורט
- 1.שהטייסים יטיסו טיירות אחרי שירקו לנו בפנים. (ל"ת)לא אל על 27/11/2016 22:38הגב לתגובה זו
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףהגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים
הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?
במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע.
זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.
הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע.
השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק.
- ג'י סיטי ממשיכה לצנוח, האג"ח בתשואה של 10%
- ברקע הצעת הרכש לסיטיקון, ג'י סיטי הוכנסה למעקב עם השלכות שליליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.
ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןמנכ"ל טאואר: "אנחנו נמצאים בעמדה חזקה - טכנולוגיות הליבה כולן מציגות צמיחה שנתית"
טאואר סמיקונדקטור טאואר 13.62% יצרנית השבבים האנלוגיים ממגדל העמק, מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השלישי ומציגה ביצועים חזקים בקצת מהציפיות, לצד תחזית שיא לרבעון הרביעי. הכנסות החברה רשמו גידול של 6% ל-395.7 מיליון דולר ועלייה של כ-15% ברווח הנקי ל-54 מיליון דולר לעומת הרבעון הקודם. החברה מספקת תחזית שיא לרבעון הרביעי, עם צפי להכנסות של 440 מיליון דולר.
טאואר מייצרת שבבים שממירים אותות מהעולם הפיזי (כמו אור, קול או טמפרטורה) לאותות חשמליים שניתן לעבד דיגיטלית. היא פועלת כ-"foundry", כלומר מפעל שמייצר שבבים לפי תכנון של חברות אחרות, ולא מפתחת מוצרים סופיים בעצמה.
טאואר מתמחה בטכנולוגיות מתקדמות המשמשות מגוון תעשיות: שבבים לניהול הספק המשולבים במכשירים אלקטרוניים ומערכות רכב, חיישני תמונה למצלמות תעשייתיות, רפואיות
וביטחוניות, שבבים לתקשורת אלחוטית ו־RF למכשירי מובייל, וכן רכיבים אופטיים מתקדמים מבוססי טכנולוגיות SiGe ו-SiPho המשמשים להעברת נתונים במהירות גבוהה במרכזי נתונים וברשתות תקשורת. לטאואר מפעלי ייצור בישראל, בארצות הברית וביפן, והיא מספקת ללקוחותיה שירותים מקיפים
הכוללים פיתוח תהליכי ייצור, העברת טכנולוגיה ואופטימיזציה לייצור סדרתי. לקוחותיה העיקריים הם חברות שבבים, יצרניות רכיבים אלקטרוניים וחברות טכנולוגיה בתחומי התעשייה, הרכב, התקשורת, הרפואה והביטחון.
תוצאות הרבעון השלישי
ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-395.7 מיליון דולר, עלייה של 6% לעומת הרבעון הקודם ושל כ-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. התוצאה מעט מעל תחזית השוק שעמדה על 394.98 מיליון דולר. הרווח הגולמי עלה ל-93 מיליון דולר לעומת 80 מיליון דולר ברבעון השני, והרווח הנקי הסתכם ב-54 מיליון דולר. הרווח המדולל למניה לפי כללי GAAP עמד על 0.47 דולר, בעוד שהרווח המתואם (Non-GAAP) עמד על 0.55 דולר - גבוה מהתחזית שעמדה על 0.54 דולר.
- למה התחזיות השחורות על מפולת לא מסתדרות עם המציאות
- האם מניות השבבים הישראליות יקרות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון עמד על 139 מיליון דולר, לעומת 123 מיליון דולר ברבעון הקודם, וההשקעות נטו ברכוש קבוע הסתכמו ב-103 מיליון דולר.
