הישרדות לירון
צילום: רשת, ערוץ 2
רייטינג

הקומבינה של 'רשת': פיצלה את 2 ההדחות ב'הישרדות' – כדי להקפיץ את 'המדרשה'

הדחתה של לירון רביבו הניבה 32.1% והעניקה 23.3% לפרק סיום העונה של 'המדרשה', כדי לחזור למשדר מקוצרר של כמה דקות לטובת הדחת מושיק גלאמין, בתוספת ברייק-פרסומות
אלכסנדר כץ | (3)

זכיינית ערוץ 2 רשת פיצלה אמש (יום ג') את 2 ההדחות ל-2 משדרים שונים באותו ערב, במטרה להקפיץ את הרייטינג של פרק הסיום של המדרשה, ששובץ בין 2 החלקים. על פי נתוני צפייה ראשוניים בקרב משקי בית באוכלוסייה היהודית, כולל צפייה נדחית עד 2:00 בלילה, עולה כי המהלך הצליח מבחינת הרייטינג, אבל ברשתות החברתיות הוא זוכה לביקורת קשה.

 

בשעה 21:00 החל הפרק של הישרדות בסיומו הודחה לירון רביבו. באותו רגע הודיע גיא זו ארץ כי תהיה הדחה נוספת, ואז הסתיים הפרק. חלק זה הניב 32.1%, כ-2.5 נקודת פחות מפרק ההדחה בשבוע שעבר של רון שובל.

 

ב-22:00 שודר פרק סיום העונה של 'המדרשה' שניפק 23.3%, מול כ-20% שהניבה העונה בממוצע. בסך הכל הממוצע העונתי עמד על 21.4%. עם סיום הפרק, חזר השידור ל'הישרדות' להדחה השנייה, וכעבור כדקה יצאה לברייק פרסומות, בסיומו נקבע כי מושיק גלאמין הוא המודח השני. חלק זה של 'הישרדות' הניב 25.5%, אולם משדר זה היה קצר מ-20 דקות ולכן לא נכלל בצורה רשמית על ידי הוועדה למדרוג.

 

המהלך הזה, של ניצול הצופה השבוי, למשל חובבי 'הישרדות', אינו דבר חדש בטלוויזיה, ואולם הוא מחדד את התחושה של פגיעה באיכות הצפייה לטובת משחקי רייטינג כאלה ואחרים. גם מקבץ הפרסומות בדקה הראשונה של החלק השניה והקצר ממילא של 'הישרדות', לא הוסיף לחוויית הצפייה שגופי השידור אמורים ליצור אצל הלקוחות שלהם – הצופים.

 

ולא רק 'רשת' שידרה אתמול. תכנית התחקירים המקור (ערוץ 10) עם גרסאותיהם של פרקליטיה של שולה זקן, רשמה נתון גבוה של 11.1%, ואילו הסרט התיעודי 'פואמה פדגוגית' (ערוץ 1) במסגרת רצועת הסיפור האמיתית, קיבל 2.8%.

 

שידור חוזר של 'הערב' (רשת, ערוץ 2) קיבל 11.4%, 'החדשות הלילה' (חדשות 2) זכתה ב-8.1%,

הצינור (ערוץ 10) ניפקה 7.1%, 'היום שהיה' (ערוץ 10) הניבה 5.8%, 'לילה כלכלי' (ערוץ 10) רשמה 6.3%, ו'לילה טוב עם אסף הראל' (ערוץ 10) עם 2.7%.

 

ראש בראש בפרה-פריים: 'הערב' (רשת, ערוץ 2) הניבה 11%, לפני 'תכנית חסכון' (חדשות 2) עם 14.3%. מנגד, 'ערב טוב עם גיא פינס' (ערוץ 10) קיבלה 8.2%.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

בגזרת החדשות: 'חדשות 2' שעברה למהדורה של 60 דקות בהתאם לקביעת מועצת הרשות השנייה, קיבלה 21.7%. 'חדשות 10' מאידך, המשיכה במהדורה ארוכה של 80 דקות, ורשמה נתון גבוה של 13.4%. 'מבט' (ערוץ 1) רשמה 5%.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    כתבה מרתקת בעיקר הפרונט של לירון (ל"ת)
    המשקיף 20/01/2016 15:41
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    עלק השרדות זה קייטנה (ל"ת)
    הבורר 20/01/2016 11:50
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אבירם 20/01/2016 11:09
    הגב לתגובה זו
    תקליטו ולא תצאו פראייאים
שרון גיל
צילום: רמי זרנגר

מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?

רן קידר |

פטריק דרהי רוצה למכור את הוט. לא בטוח שיש הרבה קונים, בינתיים הוא מקבל הצעות לרכישת הוט מובייל. 

שוק הסלולר הישראלי, שסבל בשנים האחרונות מירידת מחירים דרמטית ומתחרות עזה, עומד שינויים. הוט מובייל, אחת מארבע המפעילות הגדולות עם כ-2 מיליון מנויים ונתח שוק של כ-17%, עשויה לשנות את מפת התקשורת. מכירתה על ידי קבוצת אלטיס שבשליטת הטייקון שפשט רגל בצרפת עשויה לא רק להקל על חובותיו העצומים של דרהי, אלא גם לשנות את המפה התחרותית.

קבוצת גיל שרון מתעניינת בהוט מובייל

גיל שרון, שכיהן כיו"ר בזק וכמנכ"ל גולן טלקום מוביל קבוצת משקיעים שהגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הוט מובייל תמורת 1.4 מיליארד שקל. ההצעה הוגשה לאלטיס, והיא כוללת שותפות עם גופים מוסדיים מובילים: לאומי פרטנרס, הראל ביטוח, מנורה מבטחים ומור ביטוח.

המוסדיים יזרימו את רוב ההון, בעוד שרון יכהן כשותף כללי ומנהל תפעולי ראשי. הוא לא מזרים כסף אישי בשלב זה, אך יקבל אופציות להשתתפות עתידית אם העסקה תצליח. האסטרטגיה של הקבוצה של שרון מבוססת על התייעלות מהירה: הוט מובייל סובלת מרווחי רווח נמוכים עקב תחרות מחירים, אך בעלת בסיס מנויים יציב ותשתיות 5G מתקדמות. הוא מתכנן להגדיל הכנסות דרך שדרוג חבילות משולבות, סלולר, אינטרנט ביתי וטלוויזיה, ולהפחית עלויות תפעוליות ב-20%-30%. אם העסקה תתגבש, שרון יפרוש מתפקידו כיו"ר IBC, מיזם הסיבים האופטיים, כדי למנוע חשש מניגוד אינטרסים, שכן מנורה ומור מחזיקות גם שם.

אלא שפלאפון, זרוע הסלולר של בזק, הגישה הצעה גבוהה בהרבה - 2 מיליארד שקל. השאלה אם הרגולטור יסכים לעסקה כזו שתוביל את החברה הממוזגת לנתח שוק של כ-36%. מיזוג עם הוט מובייל ייצור שחקן עם נתח שוק גדול כשסלקום הבאה בתור עם 28%. 

שרון רכש לפני כ-8 שנים את גולן טלקום יחד עם האחים זלקינד ב-350 מיליון שקל, והפך אותה ממפעילה קטנה לחברה ששווה פי כמה ונמכרה לסלקום במחיר של פי 3. המוסדיים כנראה מאמינים שהוא יעשה זאת שוב בהוט מובייל. 


פטריק דרהי, חובות ומניעים

שרון גיל
צילום: רמי זרנגר

מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?

רן קידר |

פטריק דרהי רוצה למכור את הוט. לא בטוח שיש הרבה קונים, בינתיים הוא מקבל הצעות לרכישת הוט מובייל. 

שוק הסלולר הישראלי, שסבל בשנים האחרונות מירידת מחירים דרמטית ומתחרות עזה, עומד שינויים. הוט מובייל, אחת מארבע המפעילות הגדולות עם כ-2 מיליון מנויים ונתח שוק של כ-17%, עשויה לשנות את מפת התקשורת. מכירתה על ידי קבוצת אלטיס שבשליטת הטייקון שפשט רגל בצרפת עשויה לא רק להקל על חובותיו העצומים של דרהי, אלא גם לשנות את המפה התחרותית.

קבוצת גיל שרון מתעניינת בהוט מובייל

גיל שרון, שכיהן כיו"ר בזק וכמנכ"ל גולן טלקום מוביל קבוצת משקיעים שהגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הוט מובייל תמורת 1.4 מיליארד שקל. ההצעה הוגשה לאלטיס, והיא כוללת שותפות עם גופים מוסדיים מובילים: לאומי פרטנרס, הראל ביטוח, מנורה מבטחים ומור ביטוח.

המוסדיים יזרימו את רוב ההון, בעוד שרון יכהן כשותף כללי ומנהל תפעולי ראשי. הוא לא מזרים כסף אישי בשלב זה, אך יקבל אופציות להשתתפות עתידית אם העסקה תצליח. האסטרטגיה של הקבוצה של שרון מבוססת על התייעלות מהירה: הוט מובייל סובלת מרווחי רווח נמוכים עקב תחרות מחירים, אך בעלת בסיס מנויים יציב ותשתיות 5G מתקדמות. הוא מתכנן להגדיל הכנסות דרך שדרוג חבילות משולבות, סלולר, אינטרנט ביתי וטלוויזיה, ולהפחית עלויות תפעוליות ב-20%-30%. אם העסקה תתגבש, שרון יפרוש מתפקידו כיו"ר IBC, מיזם הסיבים האופטיים, כדי למנוע חשש מניגוד אינטרסים, שכן מנורה ומור מחזיקות גם שם.

אלא שפלאפון, זרוע הסלולר של בזק, הגישה הצעה גבוהה בהרבה - 2 מיליארד שקל. השאלה אם הרגולטור יסכים לעסקה כזו שתוביל את החברה הממוזגת לנתח שוק של כ-36%. מיזוג עם הוט מובייל ייצור שחקן עם נתח שוק גדול כשסלקום הבאה בתור עם 28%. 

שרון רכש לפני כ-8 שנים את גולן טלקום יחד עם האחים זלקינד ב-350 מיליון שקל, והפך אותה ממפעילה קטנה לחברה ששווה פי כמה ונמכרה לסלקום במחיר של פי 3. המוסדיים כנראה מאמינים שהוא יעשה זאת שוב בהוט מובייל. 


פטריק דרהי, חובות ומניעים