גלובס
צילום: פנימי

קיצוצים בגלובס: 'הערב' ימוזג לחלק הראשי, 'פירמה' יבוטל ועשרות עובדים יפוטרו

הירידה בהכנסות מפרסום ומצבו הפיננסי של פישמן חייבו את העיתון לצאת בתכנית התייעלות. גורם: "ההחלטה התקבלה כבר לפני שבועיים, אבל חיכו עד לאחר ועידת גלובס". גלובס: "נחזק מעתה את המיקוד בנושאי כלכלה, פיננסיים ועסקים"
אלכסנדר כץ | (14)

העיתון גלובס עומד בפני תכנית התייעלות משמעותית שתכלול פיטורי עובדים, ביטול מוספים ושינוי מבני. המהלך נובע מירידה בהכנסות מפרסום בשוק הפרינט, וממצבו הכספי של אליעזר פישמן, בעלי העיתון שחייב כ-4.5 מיליארד שקלים לבנקים. גלובס עצמו משועבד לבנק לאומי כנגד החובות של פישמן, המחזיק גם בחלק מידיעות אחרונות.   לדברי גורם, ההחלטה לתכנית ההתייעלות התקבלה כבר לפני שבועיים, אולם בהנהלה ניסו לשמור את הסיפור עד לאחר קיומה של ועידת גלובס שהתקיימה בשבוע שעבר. תכנית ההתייעלות כוללת מיזוגו של מוסף גלובס הערב לתוך קונטרס החדשות המרכזי, וביטול המוסף החודשי פירמה בעריכתו של לי-אור אברבך, שכיסה את תחומי התקשורת והדיגיטל, וייסד בין היתר את מדד משרדי הפרסום ומדד המותגים. כעת חלק מתכניו יוטמעו במוספים אחרים של העיתון. מוסף שוק ההון הפופולארי וגם מוסף ליידי גלובס לא יסגרו.  מהלך ביטול המוספים יוביל לפיטורי עשרות עובדים מבין 400 העובדים של העיתון, כאשר בשלב זה טרם הוחלט על מספרם הסופי. ההחלטה אמורה להתקבל לאחר דיונים עם ועד העובדים של העיתון.   בגלובס טוענים כי העיתון "מחזק מעתה את המיקוד בנושאי כלכלה, פיננסיים ועסקים, לאחר שבשנים האחרונות עסק במנעד רחב של נושאים. לאחר תהליך חשיבה עמוק ויסודי שהובילה המערכת, ובהתאם להעדפות התוכן של הקוראים והמנויים, הוחלט לצרף את מוסף 'הערב' לכותרת תוך שמירה על חלק ממדורי הליבה שלו ביניהם 'נתח שוק'. מגזין 'פירמה' ייסגר וחלק מתכניו יוטמעו במוספים אחרים בעיתון".   בהמשך התגובה נמסר כי "גלובס בוחר להציב במרכז את תחומי הליבה, בכוונה לרכז עבודה עיתונאית מקצועית וממוקדת, תוך שמירה על פלורליזם וחופש פעולה עיתונאי. מטרת השינויים הינה לחזק ולחדד את הערך המוסף של 'גלובס' ולהתאים אותו למציאות המשתנה של צריכת התקשורת והתוכן בישראל ובעולם".   עוד נמסר כי "כחלק ממכלול השינויים, יעבור גם אתר הבית של 'גלובס' שדרוג, שיתאים את העיצוב והתכנים לדרישות הגולשים. צריכת התוכן של קוראי 'גלובס' ברשת גדלה מידי שנה ברשת בהיקפים גדולים, והמטרה היא לחזק את זירות התוכן הדיגיטליות בהלימה לעיתון המודפס. השינויים בגלובס נמצאים כעת בישורת האחרונה, והם יכללו בין היתר הקטנה והתאמה של מצבת העובדים, שתבוצע בשיתוף ובתיאום מול ועד העובדים".  

תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    וייס ענת 18/12/2015 09:07
    הגב לתגובה זו
    כואב לי נורא
  • 9.
    יוני 16/12/2015 12:10
    הגב לתגובה זו
    של תוכן שיווקי וראיונות לא מעניינים
  • 8.
    עמי 16/12/2015 10:36
    הגב לתגובה זו
    אני מניח שהכיוון שם זה להתמקד יותר באונליין ..בקטע של הדפוס הוא כבר לא רלבנטי ..עם על התחרות שלו מול 2 האחרים ועם ירידת מחירי הפרסום בפרינט והבביקוש לפרסום באונליין ..לדעתי גם אצל כלכליסט הכיוון די ברור והוא איחוד עם ממון של ידיעות
  • 7.
    לילך 16/12/2015 09:51
    הגב לתגובה זו
    קיצוצים גם בדרג המנהל!
  • 6.
    לפני שנים שילמתי. היום זה שמאלון מביך ברמת מתנ"ס. אין זכות קיום (ל"ת)
    מאירי 16/12/2015 01:45
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    לילך סיגן ייסדה את מדד המותגים ולא אורבך. ודייק (ל"ת)
    אורנה 15/12/2015 23:37
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    זה גורלו של עיתון כתום מכובד שהפך לצהובון מביך (ל"ת)
    לשעבר גלובס 15/12/2015 21:22
    הגב לתגובה זו
  • אברבך אשם, חובה לפטר אותו כבר! (ל"ת)
    גרפיקאי 16/12/2015 01:47
    הגב לתגובה זו
  • מורן 15/12/2015 23:20
    הגב לתגובה זו
    מרמור עושה קמטים...
  • 3.
    צ'אוו צ'אוו לגברת ריבלין שרון (ל"ת)
    ורד 15/12/2015 19:22
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    ענתי 15/12/2015 16:06
    הגב לתגובה זו
    אפשר עליה לוותר ראשונה
  • ערן 15/12/2015 16:41
    הגב לתגובה זו
    עיתונאית חצר של כמה פרסומאים. ביי בייי ענת
  • די משה להגיב (ל"ת)
    לי-אור 15/12/2015 16:10
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    חבל על פירמה (ל"ת)
    אייל 15/12/2015 15:10
    הגב לתגובה זו
יונית לוי חדשות 12
צילום: צילום מסך קשת 12
רייטינג

קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי

רשת מנצלת את הרייטינג הגבוה של "האח הגדול" עד תום, ואילו קשת יציבה עם רייטינג גבוה לכל מהדורות החדשות שלה
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, כשאמש רואים ירידה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 12.1% רייטינג ו-303 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-191 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.4% ו-165 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 2.4% בלבד וכפי שכתבנו, ממשיכה לרדת מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 70 אלף צופים בלבד. 


רשת, שמובילה ברצועת הפריים טיים בזכות "האח הגדול", לא מורידה אותו מרצועת הפריים טיים ומשתמשת בו כדי לשפר עמדות, בייחוד לאור שאר הרצועות שמשודרות לפני השעה 21:00, שבהן היא במקומות ה-2 וה-3. אז מלך הריאליטי של רשת, "האח הגדול" הוביל הפעם ל-17.3% רייטינג בלבד ו-437 אלף צופים. הריאליטי של קשת נמצא במקום השני, עם 15.1% ו-411 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 226 אלף צופים ורייטינג של 7.3%. במקום האחרון היה "המרדף" השעשועון של כאן11 עם 4.1% רייטינג ו-101 אלף צופים בלבד. 


רצועות נוספות

רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה בפער גדול אף יותר היא ברצועת הלייט נייט, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 11.6% רייטינג ו-271 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-167 אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", וייטינג של 2.4% ו-78 אלף צופים. ושוב, אנחנו רואים שגם תכנית הלייט נייט שבתחתית הדירוג עדיין מעל כמות הצופים של מהדורת החדשות המרכזית של כאן11. 

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-89 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה השיגה 2% רייטינג ו-45 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.7% רייטינג בלבד ו-36 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.7% רייטינג ו-40 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 1.2% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד. 

רצועה אטרקטיבית נוספת, גם היא בשליטה מסורתית של קשת, ובה "שש עם עודד בן עמי" מובילה עם רייטינג של 6.5% ו-169 אלף צופים. אחריה נמצאת "ריקלין ושות'", של ערוץ 14 עם 3.8% רייטינג ו-87 אלף צופים, ואילו את הרשימה סוגר ערוץ 13, רשת, בתכנית "חדשות שש עם מאיה ראכלין ", שלה 2% רייטינג ו-57 אלף צופים בלבד.

יונית לוי חדשות 12
צילום: צילום מסך קשת 12
רייטינג

קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי

רשת מנצלת את הרייטינג הגבוה של "האח הגדול" עד תום, ואילו קשת יציבה עם רייטינג גבוה לכל מהדורות החדשות שלה
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, כשאמש רואים ירידה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 12.1% רייטינג ו-303 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-191 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.4% ו-165 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 2.4% בלבד וכפי שכתבנו, ממשיכה לרדת מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 70 אלף צופים בלבד. 


רשת, שמובילה ברצועת הפריים טיים בזכות "האח הגדול", לא מורידה אותו מרצועת הפריים טיים ומשתמשת בו כדי לשפר עמדות, בייחוד לאור שאר הרצועות שמשודרות לפני השעה 21:00, שבהן היא במקומות ה-2 וה-3. אז מלך הריאליטי של רשת, "האח הגדול" הוביל הפעם ל-17.3% רייטינג בלבד ו-437 אלף צופים. הריאליטי של קשת נמצא במקום השני, עם 15.1% ו-411 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 226 אלף צופים ורייטינג של 7.3%. במקום האחרון היה "המרדף" השעשועון של כאן11 עם 4.1% רייטינג ו-101 אלף צופים בלבד. 


רצועות נוספות

רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה בפער גדול אף יותר היא ברצועת הלייט נייט, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 11.6% רייטינג ו-271 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-167 אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", וייטינג של 2.4% ו-78 אלף צופים. ושוב, אנחנו רואים שגם תכנית הלייט נייט שבתחתית הדירוג עדיין מעל כמות הצופים של מהדורת החדשות המרכזית של כאן11. 

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-89 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה השיגה 2% רייטינג ו-45 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.7% רייטינג בלבד ו-36 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.7% רייטינג ו-40 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 1.2% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד. 

רצועה אטרקטיבית נוספת, גם היא בשליטה מסורתית של קשת, ובה "שש עם עודד בן עמי" מובילה עם רייטינג של 6.5% ו-169 אלף צופים. אחריה נמצאת "ריקלין ושות'", של ערוץ 14 עם 3.8% רייטינג ו-87 אלף צופים, ואילו את הרשימה סוגר ערוץ 13, רשת, בתכנית "חדשות שש עם מאיה ראכלין ", שלה 2% רייטינג ו-57 אלף צופים בלבד.