באיזו עיר נמכרה דירה ב-200 אלף שקל יותר ממה שביקשו?

ובכמה נמכרה דירת 2 חדרים ברחוב העבודה בת"א? Bizportal ליקט את העסקאות הבולטות שסגרו המתווכים בשבוע החולף
לירן סהר | (1)

Bizportal ליקט את העסקאות הבולטות שסגרו המתווכים בשבוע החולף:

תל אביב

דירת גן 3 חדרים ברחוב לוחמי גליפולי בשכונת יד אליהו, 65 מ"ר גינה 115 מ"ר, קומת קרקע מתוך 2 קומות, ללא מעלית וחניה, נמכר ב- 2.14 מיליון שקל

דירת 2 חדרים ברחוב העבודה, 55 מ"ר 10 מ"ר מרפסת, קומה 2 מתוך 5, עם מעלית, חניה ומחסן, נמכרה ב- 2.6 מיליון שקל

דירת 3 חדרים ברחוב רובינשטיין בשכונת יפו ד', 70 מ"ר, קומה 2 מתוך 4, עם חניה, ללא מעלית, נמכרה ב- 1.025 מיליון שקל

אנגלו סכסון תל אביב

 

חולון

דירת 3 חדרים בקומה הראשונה בבניין דו-קומתי ברחוב מוהליבר, 90 מ"ר, כוללת חניה, נמכרה ב-1,450,000 שקל.

רי/מקס אבניו

 

כפר סבא

דירת 4 חדרים בקומה הראשונה בבניין עם מעלית בן חמש קומות ברחוב טרומפלדור, 120 מ"ר, כוללת חניה, נמכרה בתוך שלושה חודשים ב-1,670,000 שקל. מחיר מבוקש: 1,790,000 שקל.

דירת 4.5 חדרים בקומה השלישית בבניין בן חמש קומות ברחוב חומה ומגדל, 120 מ"ר, נמכרה בתוך חמישה חודשים ב-1,570,000 שקל. מחיר מבוקש: 1,645,000 שקל.

רי/מקס ONE

 

רעננה

דירת גן 4 חדרים ברחוב החרצית, 143 מ"ר בנוי 221 מ"ר גינה ענקית, נמכרה בתוך שלושה חודשים ב-3,000,000 שקל. מחיר מבוקש: 2,800,000 שקל (זו אינה טעות, נמכרה במחיר גבוה יותר לאור הביקוש הרב).

רי/מקס ONE

   

מבשרת ציון

קוטג' 5 חדרים ברחוב הבושם בשכונת עין חמד, 140 מ"ר 50 מ"ר גינה, עם חניה כפולה, נמכר ב- 2.45 מיליון שקל

אנגלו סכסון מבשרת ציון

 

ירושלים

דירת 2 חדרים בקומה הראשונה בבניין ברחוב אבן ספיר, שכונת נחלאות, 35 מ"ר בנוי 7 מ"ר מרפסת, נמכרה ב-1,000,000 שקל.

רי/מקס חזון

 

בית שמש

דירת 5 חדרים ברחוב רבי ינאי בשכונת נופי השמש, 120 מ"ר 11 מ"ר מרפסת, קומה 1 מתוך 7, עם מעילת וחניה, נמכרה ב- 1.5 מיליון שקל

דירת 4 חדרים ברחוב הרקפת בשכונת גבעת שרת, 74 מ"ר, קומה 1 מתוך 2, ללא מעלית וחניה, נמכרה ב- 880,000 שקל

אנגלו סכסון בית שמש

 

באר שבע

דירת 2 חדרים בקומה ה-18 בבניין בן 18 קומות ברחוב יד ושם, שכונה ג', 56 מ"ר, כוללת חדר ממ"ד, נמכרה ב-435,000 שקל.

דירת 3 חדרים בקומה השלישית בבניין בן שמונה קומות ברחוב צפת, שכונה ט', 76 מ"ר, נמכרה ב-760,000 שקל.

דירת 4 חדרים בקומה השלישית בבניין בן ארבע קומות ברחוב ישראל ישעיהו, שכונה י"א, 99 מ"ר, נמכרה ב-830,000 שקל.

רי/מקס פלוס

 

דימונה

דירת 4 חדרים בקומה השלישית בבניין ברחוב המעפיל, 98 מ"ר, נמכרה ב-550,000 שקל.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    השמלן האחרון 29/11/2015 15:34
    הגב לתגובה זו
    מבריחים את אלה שלא מצביעים למפלגות הימין
משכנתא (גרוק)משכנתא (גרוק)

ירידה קלה בריבית המשכנתאות; מזרחי טפחות שוב עם ריבית גבוהה

הריבית המערכתית הממוצעת רשמה ירידה של 03% ב-3-4 חודשים; בנק מזרחי נותר היקר מכולם ואילו הבינלאומי ממשיך להציע תנאים טובים בעיקר בזכות פעילות מול משרד הביטחון
רן קידר |

בפיקדונות הריבית ירדה, במשכנתאות ובהלוואות היא יורדת, אבל בפחות. "התמסורת" של השוק עובדת לטובת הבנקים. כשהם בצד המשלם אז הורדת הריבית תהיה משמעותית, כשהם בצד המקבל היא תהיה צנועה. אבל הנתונים מלמדים על מגמה. ריבית המשכנתא בדרך לרדת, גם בשל הורדת ריבית בנק ישראל שצפויה בסוף החודש וגם כי מחירי אגרות החוב כבר ירדו דרמטית והן משמשים למקורות למימון המשכנתאות.  

למעשה, בשלושה חודשים ירדה ריבית המשכנתא בכ-0.3% בחודש ספטמבר הריבית ירדה ב-0.05%, ועל פי ההערכות היא ירדה כ-0.1%-0.15% באוקטובר.


בראש הטבלה של הריביות היקרות ממשיך לעמוד מזרחי טפחות, עם ריבית ממוצעת של 5.25%, בעוד הבינלאומי שומר על המקום שלו כזול במערכת עם 5.03% בלבד,אם כי להבינלאומי דרך בנק אוצר החייל יש פעילות משכנתאות מול משרד הביטחון בתנאים טובים ופעילות זו מורידה את הריבית הממוצעת לכולם.    

לאומי מציג ריבית של 5.21%, הפועלים 5.19%, ודיסקונט 5.14%. מרכנתיל עומד על 5.20%, ואילו בנק ירושלים ממשיך להיות חריג עם 7.55%, ואף הציג עלייה מאוגוסט והוא גבוה משמעותית מהממוצע הארצי. הנתונים האלה מראים השוק עכשיו עדיין בקיפאון כשהבנקים לוקחים צעד אחורה וממתינים שהנגיד יקח את היוזמה הבנקים מחכים לראות אם הנגיד אכן יכריז על הורדת ריבית ב־24 לחודש, ורק אז יחליטו אם להמשיך להוריד מחירים או לשמור על הסטטוס קוו. אנחנו עדיין רואים תחרות קשה בין הבנקים אבל היא לא מקבלת ביטוי בריביות אלא בעיקר בתנאים מיחזורים והקלות בעמלות.


            נתוני חודש ספטמבר. קרדיט: בנק ישראל

המגמה בשלושת החודשים האחרונים

בחודש יולי נרשם המפנה הראשון אחרי תקופה ארוכה של ריביות גבוהות. התחרות בין הבנקים התחממה, תשואות האג"ח הממשלתיות ירדו, והציפיות להפחתת ריבית בנק ישראל הלכו והתגברו. הבנקים החלו להוריד מחירים, לעיתים בצורה אגרסיבית, כדי למשוך לקוחות חדשים ולמחזר הלוואות קיימות. הריבית הממוצעת ירדה אז בכמעט 0.2% - ל־5.28%, אחרי חודשים של קיפאון.


נתוני יולי. קרדיט: בנק ישראל 

הירידה הזו באה אחרי חודש יוני, שבו נרשמו ריביות שיא של השנים האחרונות 5.44% בכלל המערכת, רמה שנחשבה אז כמעט חסרת תקדים. הבנקים שמרו אז על תמחור גבוה במיוחד, הציבור התקשה לעמוד בהחזרים, והמערכת כולה פעלה תחת תנאי אשראי נוקשים בהרבה.


מטרו
צילום: מטרו

חברות התשתיות עומדות להסתער - מכרזי ענק של 65 מיליארד שקל על המטרו

הפרויקט שאמור לשנות את פני התחבורה בגוש דן: כל הפרטים על מכרז המטרו הגדול בישראל

רן קידר |
נושאים בכתבה מטרו

מכרז ענק בהיקף של 65 מיליארד שקל יוצא לדרך כחלק מפרויקט המטרו. הפרויקט שעליו מדווח מתמקד בשלב א' של רשת המטרו באזור מטרופולין גוש דן, מערכת שנועדה להוות נדבך משמעותי במערכת התחבורה הציבורית במרכז הארץ. הרשת כוללת שלושה קווים תת-קרקעיים, קו M1, קו M2 וקו M3, אשר בתכנון יהיו באורך כולל של כ-150 ק"מ ויכללו כ-109 תחנות.

הרשת מיועדת לשרת כ-24 רשויות מקומיות באזור גוש דן והסביבה, במטרה להפוך את התחבורה הציבורית למתחרה אמיתית של הרכב הפרטי. הפרויקט נחשב לעצום בהיקפו עם עלות כוללת מוערכת של מעל ל-150 מיליארד שקלים. השלב הנוכחי כולל הקמה של כ-78 ק"מ של מנהרות כפולות ו-59 תחנות תת-קרקעיות, במסגרת מיזם בהיקף של כ-65 מיליארד שקלים. מדובר בבוננזה ענקית לחברות התשתיות שלמעשה הצמיחה שלהן בהכנסות כמעט מובטחת. 

חברת נת"ע פתחה הליך מיון מוקדם עבור חבילות העבודה הראשונות במיזם. במסגרת זו ייבחרו הקבוצות והחברות שיוזמנו להתמודד במכרזים הבאים. הצעד הזה מאפשר סינון ראשוני של שחקנים לפי קריטריונים כמו ניסיון בהקמת מנהרות ומתחמי תחנות, יכולת כלכלית, ניהול סיכונים ועמידה בדרישות בטיחות ותשתית.


השקעות ענק בתשתיות

במקביל, כבר פורסמו מכרזים בהיקפים של מיליארדי שקלים, כולל מכרז שיפוץ של כ-27,000 דירות הנמצאות בקרבת תוואי המטרו כדי למזער את ההפרעה לתושבים. הוועדה המנהלת של הפרויקט אישרה ביוני 2022 את פרסום המכרז לניהול ותכנון הקווים.

מדובר באתגר הנדסי אדיר של הקמת מאות קילומטרים של תשתית תת-קרקעית בתוך סביבת מטרופולין פעילה וצפופה. חפירת המנהרות הכפולות משלבת טכנולוגיות קידוח מתקדמות, חפירות שטח פתוח ותיאום מורכב עם מערכות קיימות של מים, ביוב, חשמל ותקשורת. התחנות התת-קרקעיות החדשניות תפעלנה כמרחבי תחבורה המקשרים לתחבורה הציבורית הקיימת, כולל אוטובוסים, רכבת קלה ורכבת ישראל, תוך חיבור למרכזי מגורים ותעסוקה.