מנכ"ל ויקטורי: "הישראלי יכול לקנות ב-50% פחות - אבל הוא חייב מותגים"
אייל רביד, מנכ"ל רשת ויקטורי מסביר בראיון ל-Bizportal איך הרשת מצליחה להתפתח בזמן שהרשתות הגדולות מקרטעות. לגבי המחאה החברתית נגד יוקר המחיה הוא מסביר שהאשם העיקרי זהת המדינה שמעמיסה הוצאות רבות על ענף הקמעונאות (ארנונה, חשמל, רגולציה ועוד).
גם הצרכן הישראלי הממוצע אשם ביוקר המחייה בכך שהוא מסכים לשלם פרמיה גדולה עבור מותג מוכר. אייל רביד: "המותגים הפרטיים יכולים להיות בפער של יותר מ-50%, אך הישראלי הממוצע מושפע מהפרסומים. קח לדוגמא את האפונה של סנפרוסט שעולה 17 שקלים, לעומת אפונה של המותג שעולה 11 שקלים. זאת אותה אפונה!".
משפחת רביד לא תכננה להגיע לתחום הקמעונאות. היא עסקה בייצור מזון תחת המותג "באגט הזהב" ונכנסה לנעליו של בעל סופרמרקט מקריית גת שלא עמד בתשלומים. כיום הרשת נמצאת בשליטת האחים אברהם ואייל רביד.
בזמן שרשת שופרסל סיימה את תשעת החודשים הראשונים של השנה בהפסד של 149 מיליון שקל ואלון רבוע כחול ישראל מטשטשת את בדוחות של רשת מגה בתוך הדוחות הכספיים של הקבוצה, ויקטורי סיימה את תשעת החודשים הראשונים של השנה עם הכנסות של 673 מיליון שקל ורווח נקי של 16 מיליון שקל.
- 9.איתן 26/11/2014 20:47הגב לתגובה זואייל שיחקתם אותה והבאתם את רוטב הסויה קיקומן במחיר מעולה בחו"ל יש בדיוק את אותו המוצר ללא גלוטן ןתקרעו את השוק במחיר של 15 ש"ח
- 8.יששכר 26/11/2014 09:34הגב לתגובה זומעדיף את שופרסל לאחרונה הורידו משמעותית את המחירים
- 7.עג 25/11/2014 23:55הגב לתגובה זומול הרשתות, וכן רשת YOU. העיקר ששתי הגדולות יחלשו.
- 6.מרדכי היהודי 25/11/2014 22:10הגב לתגובה זוכל עסק עובר מאה מדורי גהנום...רישוי כיבוי אש... עירייה.... הג״א ...משטרה....משרד הבריאות....רבנות....וולאק די !!!
- 5.סתם אזרח זקן 25/11/2014 20:36הגב לתגובה זוגם באזור מגורי - נתניה - יש חנות ויקטורי. לא תמיד זול ביותר אבל לפחות שווה בתחרות עם הסובבות אותה. מטריד רק שהרבה הוזלות "מותנות" ולא תמיד למבוגרים שצרכיהם מועטים יש את היקף הקניות (גם אם 50 שקל) המותנים לקניה המוזלת - כך שלא עוזרת להם. רבל בלי קשר לכך - יש לשבח אותם על הנסיונות לייבוא אישי ולמכירה מוזלת יותר מאשר הייבוא על ידי היבואן הרשמי שפעמים מחירי מוצריו משקפים ייבוא בלעדי. לכן יש לבקר על מדיניות מכירה - ויש לשבח על ייבוא עצמי.
- 4.מ 25/11/2014 19:22הגב לתגובה זוזה יפה מאוד שהרשת צומחת,אבל המשקיעים במניה לא יראו מזה רווחים, מי שהשקיע בויקטורי,עם כל הצמיחה שלה, הרויח פחות או יותר כמו מי שהשקיע במק"מ, ובמחיר הזה ובסיכון הזה לא שוה להשקיע במניה. תבדקו את המשכורות והבונוסים של הבעלים,תבינו למה המניה לא עולה
- 3.סתם שכיר 25/11/2014 16:22הגב לתגובה זוהייתי בחנות שפתחו במעונות הסטודנטים בתל אביב. פשוט שודדים את הלקוחות שבמקרה זה רובם סטודנטיםדוגמא: קנה 3 קופסאות שימורים פרי הגליל ב 15 שח או 4 ממותג הבית ב 18 שח.קנה 3 סבון נוזלי ב30 שח או אחד ב 13 שחלמה סטודנט צריך לקנות בכמויות בכדי לקבל מבצע.אני השארתי את העגלה והלכתי לשופרסל בקניון רמת אביב זול יותר
- 2.אתה מתכוון מותג מלפפון או עגבניה? (ל"ת)טל 25/11/2014 15:56הגב לתגובה זו
- 1.האיש צודק. לקנות בזול בויקטורי את המותגים שמייבא (ל"ת)צרכן ישראלי 25/11/2014 15:24הגב לתגובה זו
ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןמנכ"ל טאואר: "אנחנו נמצאים בעמדה חזקה - טכנולוגיות הליבה כולן מציגות צמיחה שנתית"
טאואר סמיקונדקטור טאואר 3.23% יצרנית השבבים האנלוגיים ממגדל העמק, מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השלישי ומציגה ביצועים חזקים בקצת מהציפיות, לצד תחזית שיא לרבעון הרביעי. הכנסות החברה רשמו גידול של 6% ל-395.7 מיליון דולר ועלייה של כ-15% ברווח הנקי ל-54 מיליון דולר לעומת הרבעון הקודם. החברה מספקת תחזית שיא לרבעון הרביעי, עם צפי להכנסות של 440 מיליון דולר.
טאואר מייצרת שבבים שממירים אותות מהעולם הפיזי (כמו אור, קול או טמפרטורה) לאותות חשמליים שניתן לעבד דיגיטלית. היא פועלת כ-"foundry", כלומר מפעל שמייצר שבבים לפי תכנון של חברות אחרות, ולא מפתחת מוצרים סופיים בעצמה.
טאואר מתמחה בטכנולוגיות מתקדמות המשמשות מגוון תעשיות: שבבים לניהול הספק המשולבים במכשירים אלקטרוניים ומערכות רכב, חיישני תמונה למצלמות תעשייתיות, רפואיות
וביטחוניות, שבבים לתקשורת אלחוטית ו־RF למכשירי מובייל, וכן רכיבים אופטיים מתקדמים מבוססי טכנולוגיות SiGe ו-SiPho המשמשים להעברת נתונים במהירות גבוהה במרכזי נתונים וברשתות תקשורת. לטאואר מפעלי ייצור בישראל, בארצות הברית וביפן, והיא מספקת ללקוחותיה שירותים מקיפים
הכוללים פיתוח תהליכי ייצור, העברת טכנולוגיה ואופטימיזציה לייצור סדרתי. לקוחותיה העיקריים הם חברות שבבים, יצרניות רכיבים אלקטרוניים וחברות טכנולוגיה בתחומי התעשייה, הרכב, התקשורת, הרפואה והביטחון.
תוצאות הרבעון השלישי
ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-395.7 מיליון דולר, עלייה של 6% לעומת הרבעון הקודם ושל כ-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. התוצאה מעט מעל תחזית השוק שעמדה על 394.98 מיליון דולר. הרווח הגולמי עלה ל-93 מיליון דולר לעומת 80 מיליון דולר ברבעון השני, והרווח הנקי הסתכם ב-54 מיליון דולר. הרווח המדולל למניה לפי כללי GAAP עמד על 0.47 דולר, בעוד שהרווח המתואם (Non-GAAP) עמד על 0.55 דולר - גבוה מהתחזית שעמדה על 0.54 דולר.
- טאואר זינקה ב-17% - מה אמר ראסל אלוונגר שהרים את המניה?
- למה התחזיות השחורות על מפולת לא מסתדרות עם המציאות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון עמד על 139 מיליון דולר, לעומת 123 מיליון דולר ברבעון הקודם, וההשקעות נטו ברכוש קבוע הסתכמו ב-103 מיליון דולר.

הרווח שלא יחזור - מה יקרה לאל על בשנים הבאות?
אל על חותמת רבעון מצוין עם רווח של 203 מיליון דולר אבל פרישת המנכ"לית דינה בן טל גננסיה וחזרת התחרות לשוק מציירים תמונה מורכבת - חברת התעופה הלאומית תמריא או תצנח בשנים הקרובות?
רגע לפני חזרה אמיתית של התחרות בתחום התעופה - רבעון שיא לאל על - למרות איבוד נתח שוק, הרווח הנקי של אלעל עלה ל-202.6 מיליון דולר.
הדוחות שפורסמו היום מבטאים גידול בפעילות - 7% בהכנסות ביחס לשנה שעברה ל-1.07 מיליארד דולר, וגידול של 85 ברווח ל-203 מיליון דולר. רבעון שלישי הוא רבעון עונתית חזק. מתחילת השנה, החברה הרוויחה 364 מיליון דולר, ירידה לעומת רווח של 415 מיליון דולר בתשעה החודשים הראשונים בשנה שעברה.
בסוף השנה תפרוש דינה בן טל, מנכ"לית אל על לאחר שלוש שנים בלבד בתפקיד והיא ייצרה בשנים האלו תוצאות שהביאו את אל על לשיא של כל הזמנים ורווחים שהסיכוי שיחזרו נמוכים מאוד.
פרישתה של בן טל העלתה מחדש את הסוגיה העדינה ביחסים בין מנכ"ל לבעלים. בן טל הביאה את אל על שהיתה על סף פירוק בקורונה ועם חוב עצום של 1.7 מיליארד, לעודף של מאות מיליוני דולרים, תזרים מזומנים חיובי ונתונים פיננסיים חזקים. היו כמה שלבים - ראשית במקביל לכניסת משפחת רוזנברג לשליטה בחברה והתמיכה הממשלתית, נעשה רה ארגון גדול. בן טל גננסיה הצליחה להושיב את הוועדים באל על סביב שולחן גדול אחד ולחתוך. זה הישג גדול שאולי לא נמדד מידית בשורה התחתונה, אבל שם הבסיס להצלחתה - היכולת להניע את העובדים.
- אל על: למרות איבוד נתח שוק, הרווח הנקי עלה ל-202.6 מיליון דולר
- בין חידוש הקווים למרוקו לבסיס החדש של וייז אייר - תמורות בענף התיירות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אל על הלכה והשתפרה ואז הגיעה המלחמה. זה נראה רע מאוד, אבל מהר מאוד מ"עז יצא מתוק" - אם בתחילת המלחמה היה סיכוי טוב שאל על תחזור לבקש תמיכה מהמדינה, מהר מאוד התברר שהיא הפכה ליצרנית מזומנים גדולה כי היא הפכה למונופול בקווים המרכזיים. התזרים והרווחים היו בשמיים, אל על הרוויחה את כל השווי שלה לפני המלחמה בשנתיים. היא כל כך גדלה שהיא כבר רצתה להפוך לחברת החזקות ולקנות את ישראכרט. מהר מאוד ירדה מהרעיון.
