וואלה. לאן נעלם האייטם על הילדים הלבנים בפרסומת של גולף קידס
צילום: צילום מסך: שלומי חתוכה

מפחדים מגולף? וואלה צילם אבל לא שידר אייטם על קמפיין "הילדים הלבנים"

שלומי חתוכה חשף בפייסבוק: "ינון מגל החל הוצף בטלפונים; צילמנו אייטם אבל תוך שעה התברר לי כי הוא לא ישודר". גולף: "לא הפעלנו לחץ על וואלה"
משה בנימין | (14)

בסוף השבוע האחרון צולמה באתר וואלה כתבת וידאו שהכותרת שלה "עזרו לנו, ילדים, למצוא מזרחי בפרסומת של גולף קידס". הכתבה המעניינת שאמורה היתה לעסוק בשאלה מדוע מותג האופנה הישראלי בחר להציג בפרסומת הטלוויזיה ילדים בהירי עור בלבד - לא שודרה לבסוף באורח מפתיע למדי.

הסיבה, כך לפחות טוען שלומי חתוכה שהוזמן לאולפן להתראיין בנושא, היא מכבש לחצים מצד משרד הפרסום אדלר חומסקי ונציגי חברת גולף - משרד יחסי הציבור של רני רהב המטפלים בתקציב.

בפוסט שהעלה חתוכה היום (יום א') לפיסבוק הוא גולל את אירועי יום רביעי האחרון אז זומן לאולפן וואלה לדיון בנושא. "ביום רביעי האחרון הובהלתי לוואלה חדשות לשוחח על אייטם בנוגע לייצוג בפרסומות. על הפרק: הפרסומת החדשה של גולף קידס של משרד הפרסום אדלר-חומסקי. כולם ילדים אשכנזים כמובן, לבנים חיוורים בהירים עיניים כחולות וכל השיט האשכנזי הרגיל (אמא שלי הוסיפה: אפילו הכלב לבן). כולם כבר מבינים שיש כאן בעיה חמורה שלא לומר חולניות קשה. לפני צילום האייטם חשתי בדריכות גוברת. מגיש המהדורה ינון מגל החל להיות מוצף בטלפונים: פנייה מראש למשרד הפרסום אדלר-חומסקי לקבלת תגובה הביאה כנראה ללחץ גובר לביטול האייטם. מהטלפון בקע קול: בקשר לאייטם על הפרסומת של גולף. הוא מיהר לצאת החוצה וחזר אחרי דקות ארוכות. בינתיים צילמתי את התמונה הזאת, שלא אחשוב שהזיתי. צילמנו את האייטם. קצר ופשוט. משרד פרסום אדלר-חומסקי, מסר הקריין, סירב להגיב".

חתוכה הוסיף: "יצאתי לדרכי אבל תוך שעה התברר לי כי האייטם לא ישודר: הלחץ מצד חברת הפרסום 'אדלר-חומסקי' או חברת 'גולף' לבטל את שידור האייטם נשא פרי שכן בעקבות הוראה חד משמעית מלמעלה בוטל השידור. לא יאומן. מערכת תכנית חדשות מוצאת לנכון לשדר אייטם חדשותי חשוב וחברתי (ומגיע להם מילה טובה על כך). אבל מסתבר שהיא כפופה למשרד פרסום, לקשרים, לשחיתות. כל הילדים אשכנזים, ואסור אפילו לדבר על זה".

בוואלה סירבו בתוקף להגיב לאייס בנושא. מאדלר חומסקי נמסר לאייס כי - כפי שנאמר לוואלה - "משרד הפרסום אינו מגיב בשם לקוחותיו". כך על פי אמיר גיא, מבעלי המשרד, תם חלקו של משרד הפרסום בנעשה מאחורי הקלעים סביב האייטם על גולף.

הנה הפרסומת - שפטו בעצמכם

במשרד יחסי הציבור 'רהב תקשורת', בבעלותו של רני רהב המטפל בתקציב גולף, אומרים לאייס כי "החברה מעולם לא הפעילה כל לחץ על וואלה". התגובה שהועברה לוואלה מטעם גולף באמצעות רני רהב, היתה בזו הלשון: "גולף קידס הינה חברה שוויונית המתגאה בהעסקת עובדים בכלל העדות, הדתות והמגזרים בחברה הישראלית. לאורך כל השנים אנו מלהקים לפרסומות החברה ילדים בלי הבדל דת, גזע ומין. אנו דוחים את הרמיזה בשאלתכם בשאת נפש".

חתוכה, יש לציין, הוא משורר ופעיל חברתי למען שיוויון ונגד גזענות כלפי מזרחיים. את הפוסט שלו בפייסבוק (שמשותף על ידי רבים) הוא מסיים במשפט "אשמח אם תשתפו ויותר מזה תטילו חרם על חברת גולף. לא לקנות שם, פשוט מאוד. ושתהיה לנו שנה טובה, ולהם שנה פיננסית על הפנים. תודה".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 14.
    אלי 28/09/2014 10:51
    הגב לתגובה זו
    ברור שצריך שיהיה יצוג שווה, אבל חשוב לזכור שהמון ילדים בישראל 2014 כבר "מעורבבים" מזמן, יש לי אחיינים חצי מרוקאים חצי פולנים שיצאו בלונדינים עם עינים כחולות, שלא לדבר על הצד העירקי שהוא בהיר עור ועיינים מלכתחילה...
  • 13.
    ko 28/09/2014 10:48
    הגב לתגובה זו
    כל דבר שרני רהב מיחצן, אני מחרים, לטעמי הוא האיש השנוא במדינה, ולא ברור לי מי לוקח אותו לייצוג. רני רהב הוא כל מה שגרוע במדינה בבן אדם אחד! הון + שילטון + להיות בארון! ולא, להתחפש לציוני בכוכב נולד לא עוזר ...
  • 12.
    ג'קי 22/09/2014 15:26
    הגב לתגובה זו
    אתר של פחדנים שמה שמעניין אותם זה רק כסף מפרסומות
  • 11.
    רק דרך הכיס הם יבינו (ל"ת)
    חרם חרם חרם 22/09/2014 06:33
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    איציק 21/09/2014 23:27
    הגב לתגובה זו
    אפילו בארה"ב ובקנדה הייצוג הוא שוויוני פלוס.
  • 9.
    פיליפ 21/09/2014 22:33
    הגב לתגובה זו
    או שאולי נמצא כמה במשרדי גולף. נו... מצאתם ?
  • 8.
    אחת 21/09/2014 19:49
    הגב לתגובה זו
    החברה היחידה 'שצדיקה' היא קדס . כל האחרות על טהרת האהרים הגרמניים.
  • 7.
    יורם 21/09/2014 17:39
    הגב לתגובה זו
    בושה וחרפה שמותג ישראלי מלהק לפרסומת מה שאפילו בשוודיה היה נחשב בחירה תמוהה. הגיע הזמן לשים קץ לליהוק הגזעני בפרסומות בישראל.
  • 6.
    אשכנזי 21/09/2014 17:01
    הגב לתגובה זו
    מוסכם שיש טעם לפגם בזה שאין שם מזרחים, אבל בין זה לבין לעשות חרם על כל מוצרי גולף יש פער גדול.
  • 5.
    sdsds 21/09/2014 16:57
    הגב לתגובה זו
    הרי פה ימכרו את אימא שלהם עבור כסף אז פשוט להסיק לקנות את המוצרים שלהם,והם יבואו על 4.
  • 4.
    תתביישו 21/09/2014 16:56
    הגב לתגובה זו
    איך אתה מעז רני רהב להתעלם מהפרסומת, מי עשה את הקאסטינג ? מה הדריך אותו בבחירה ? אני ומשפחתי המזרחית והכסף המצויין שלנו לא נראה את סניפי גולף
  • 3.
    גיל 21/09/2014 16:48
    הגב לתגובה זו
    שנתנו אייטם חשוב זה ולא מפחדים ממפרסמים ורני רהב אחד...
  • 2.
    משה 21/09/2014 15:55
    הגב לתגובה זו
    אולי די כבר עם ההעלבות של המזרחי "הגאה"? נמאס! ולמה בפרסומות ל"חומוס של אבי" אין אשכנזי "לבן" שמבשל? זה אומר ש"לבנים" לא יודעם לבשל חומוס כמו "שחורים" (סליחה.. כהי עור).
  • 1.
    ילד מזרחי 21/09/2014 15:16
    הגב לתגובה זו
    הגזענות הזאת תביא עליהם חרם צרכני ויש פה מספיק מזרחיים עם מודעות במדינה. מאחל לאדלר ולגולף שואה כלכלית לשנה החדשה.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.