הכי זול בארץ: היכן נמכר קוטג' 5 חד' על רבע דונם ב-620 אלף שקל?
משרדי התיווך הגדולים מדווחים על עסקאות הנדל"ן הבולטות ברחבי הארץ:
תל אביב
דירת 2.5 חדרים בקומה השלישית בבניין ברחוב כרמיה, 56 מ"ר, משופצת, נמכרה ב-1.8 מיליון שקל.
העסקה בוצעה באמצעות רי/מקס אושן
העסקאות בוצעו באמצעות אנגלו סכסון תל אביב שכונות דרומיות
בת ים
דירת 2 חדרים ברחוב בן גוריון, 50 מ"ר+ 4 מ"ר מרפסת, קומה 6 מתוך 13, עם מעלית וחניה, נמכרה ב- 1.12 מיליון שקל
העסקה בוצעה באמצעות רי/מקס בת ים
רחובות
דירת 4 חדרים ברחוב מקס שיין ברחובות החדשה, 110 מ"ר+ 16 מ"ר מרפסת שמש, קומה 2 מתוך 15, עם מעלית, מחסן, וחניה, נמכרה ב- 1.45 מיליון שקל
דירת 4 חדרים, ברחוב שמחה הולצברג ברחובות החדשה, 90 מ"ר 12 מ"ר מרפסת שמש, קומה 7 מתוך 9, עם מעלית, חניה כפולה ומחסן, נמכרה ב- 1.37 מיליון שקל
העסקאות בוצעו באמצעות אנגלו סכסון רחובות
כפר סבא
דירת 5 חדרים בקומה השלישית בבניין ברחוב הרעות, פרויקט מתחם הראשונים החדש, 128 מ"ר, כוללת מרפסת שמש 14 מ"ר, שני מקומות חנייה ומחסן, נמכרה בתוך שלושה חודשים ב-1,825,000 שקל. מחיר מבוקש -1,850,000 שקל.
העסקה בוצעה באמצעות רי/מקס הוד והדר
הוד השרון
דירת 5 חדרים בבניין שעבר שיפוץ וחידוש ברחוב משאבים, כוללת חנייה ומחסן, נמכרה בתוך שלושה חודשים ב-1,850,000 שקל. מחיר מבוקש - 1,920,000 שקל.
העסקה בוצעה באמצעות רי/מקס הוד והדר
אשדוד
דירת 3 חדרים ברחוב אליקים המלך רובע י"ג, 70 מ"ר + 5 מ"ר מרפסת, קומה 2 מתוך 3 ללא מעלית וחניה, נמכרה ב- 730,000 שקל
העסקה בוצעה באמצעות אנגלו סכסון אשדוד
ירושלים
דירת 3 חדרים בקומה השלישית בבניין ברחוב אבשלום חביב בשכונת ארמון הנציב, 64 מ"ר, משופצת, נמכרה ב-1,140,000 שקל.
דירת גן 4 חדרים בבניין ברחוב סול ליפצין בשכונת הר חומה, 90 מ"ר בנוי + 60 מ"ר גינה, כוללת יחידת הורים, מחסן, שני חדרי שירותים, חדר ממ"ד, נמכרה ב-1,480,000 שקל.
העסקאות בוצעו באמצעות רי/מקס חזון
חדרה
קוטג' 6 חדרים ברחוב הטייסים, 160 מ"ר, נמכר ב-1,780,000 שקל.
דירת 3 חדרים בקומה השלישית בבניין ברחוב הנציב, 70 מ"ר, נמכרה ב-480,000 שקל.
דירת 4 חדרים בקומה התשיעית בבניין עם מעלית בפרויקט שרונים, 100 מ"ר, נמכרה ב-1,000,000 שקל.
העסקאות בוצעו באמצעות רי/מקס מקצוענים
נצרת עילית
קוטג' דו משפחתי בן 5 חדרים ברחוב קישון, 130 מ"ר בנוי , על מגרש בשטח של 250 מ"ר, עם חניה, נמכר ב-682,000 שקל
דירת 3 חדרים ברחוב כרכום בשכונת הר יונה, 70 מ"ר +11 מ"ר מרפסת, קומה 1 מתוך 2, ללא מעלית עם חניה, נמכרה ב- 535,000 שקל
דירת 3 חדרים ברחוב מירון בשכונה צפונית, 50 מ"ר , קומה 1 מתוך 3, ללא מעלית וחניה, נמכרה ב- 350,000 שקל
דירת 3 חדרים ברחוב עצמון ,76 מ"ר, קומה 4 מתוך 4, ללא מעלית וחניה, נמכרה ב- 300,000 שקל
העסקה בוצעה באמצעות אנגלו סכסון נצרת עילית
חיפה
דירת 2.5 חדרים בקומה השלישית בבניין ברחוב העלייה השנייה, שכונת בת גלים, 60 מ"ר, נמכרה ב-683,000 שקל.
העסקה בוצעה באמצעות רי/מקס סיטי
באר שבע
דירת 3 חדרים בקומה הרביעית בבניין ברחוב יהודי סוריה, שכונה ה', 76 מ"ר, נמכרה ב-350,000 שקל.
דירת 3 חדרים בקומה החמישית בבניין ברחוב יהושע, שכונת נווה זאב, 101 מ"ר, נמכרה ב-720,000 שקל.
דירת 4 חדרים בקומה השנייה בבניין ברחוב הערים התאומות, שכונת רמות, 115 מ"ר, נמכרה ב-890,000 שקל.
העסקאות בוצעו באמצעות רי/מקס פלוס
כתבות מעניינות נוספות:
- 1.benyais1 25/05/2014 12:20הגב לתגובה זוהכותרת של הכתבה היא: איפה נמכר קוטג' ב-620 אלף, חיפשתי וחיפשתי ובכל הכתבה לא מוזכרת שום קניה כזו, זה הזכיר לי קצת את הדירות ב-600 אלף לבכיינים שלא עושים צבא... (אין כאלה :-))
הטבה של חצי מיליון שקל. קרדיט: רשתות חברתיותהקבלנים בלחץ: אזורים נותנת לרוכשי הדירות הנחה של 500,000 שקל בלי לקרוא לזה הנחה
הלוואה של מיליון שקל ל-10 שנים ללא ריבית והצמדה מגלמת חיסכון שנתי של כ-55-60 אלף שקל, בעשור זה כ-500 אלף שקל. מהלכי מימון יצירתיים של יזמים משנים את שוק המבצעים, מורידים את המחירים בפועל באופן דרמטי.
הקבלנים מתגלים כיצירתיים מאוד בכל הקשור למכירת דירות. היה 80/20, היה גם 90/10 זה עדיין קיים, אבל בנק ישראל הגביל את העסקאות האלו של שלם 10% עכשיו ו90% במסירה. אבל אל תדאגו - הקבלנים יצירתיים וראה שלאחרונה המבצעים כבר הגיעו לרף חדש - ועדיין, כל זה קורה בלי שאף אחד יקרא לזה בטעות "הנחה". או "ירידת מחיר". לקבלנים חשוב לבלבל את "האויב". הם לא מוכנים לקרוא לזה הנחה, הם רוצים שמחיר המחירון לא יירד - ככה הלמ"ס לא יתמחר את הירידה הזו וככה המחירים לא ירדו. זה עובר בין הקבלים באופן גורף, סוג של יד נעלמה עוברת בינהם ומיישרת אותם לכלל הזה - "אל תורידו מחיר. תתנו מבצע, הנחה, אבל בלי להוריד מחיר מחירון".
זה עובד. המחירים על פי הלמ"ס ירדו ב-2% בלבד, בפועל הם ירדו בין 5% ל-10%.
בפועל ההטבות שמקבלים רוכשי דירות גדלו משמעותית. מה שנחשב בעבר למבצע נקודתי הפך לכלי תמחור מרכזי במכירות של הקבלנים, שבו הם מעניקים לקונים ערך כספי גבוה - לעיתים מאות אלפי שקלים. התוצאה היא “הנחות” שעומדות נכון לעת עתה בדרישות של הבנקים שהם אלו שאמורים לאשר הנחות לציבור (כשהם מאשרים הלוואה על פי טופס 4 הם מורים לקבלן שלא לעשות הנחות ללא אישורם). חשוב לציין - בפועל ההטבות מצמצמות את עלות הרכישה בצורה מהותית, בחישוב שערכנו ההנחה מגלמת כ-10% מערך הדירה שנכללת בהטבות השונות בממוצע.
הדוגמה הבולטת ביותר מגיעה כאמור מחברת אזורים אזורים 1.26% , שהשיקה מהלך שבו הרוכש מקבל הלוואה של מיליון שקל ל-10 שנים, ללא ריבית, ללא הצמדה וללא החזר שוטף. המשמעות הכלכלית יחסית פשוטה: אם רוכש רגיל היה נוטל מיליון שקל מהבנק, הוא היה משלם ריבית של אזור ה-55-60 אלף שקל בשנה. על פני עשור. גם לאחר היוון של התזרים לערך נוכחי היום, מדובר בהטבה שמצטברת לכ-500 אלף שקל. מדובר למעשה במבצע שמגלם חצי מיליון שקל הנחה בפועל, רק בלי להשתמש במילים “הנחה” או “ירידת מחיר”. המחיר הרשמי נשאר קבוע, אבל עלות הרכישה האמיתית יורדת דרמטית.
כדי להבין את הסיבה לכך, ואת הגורמים לעובדה שהקבלנים יעשו הכל כדי לא לפגוע במחיר הרשמי, אפשר להכנס לכאן - מחירי הדירות יורדים, אבל לא מספיק; הציבור הוא זה שממשיך לממן את בעלי האינטרסים. באופן כללי - נראה שלא משנה עד כמה המכירות ייפגעו עבור הקבלנים והיזמים, הם פשוט לא יכולים להרשות לעצמם להוריד מחיר באופן רשמי, הסיבה האינטואיטיבית והברורה מכל היא הפחד מכדור שלג, דרך אגב: הם גם עושים את זה בשלל צורות. כך למשל כתבנו על ויסות מחירי הדירות: הקבלנים בונים לאט וההיצע יצטמצם - כאן - מדובר על שיטה נוספת של הקבלנים ליצור שליטה במלאי הקיים כדי לא לגרום להצפה גדולה יותר כבר ממה שקיים כרגע. מלאי אדיר של מעל ל-82 אלף דירות כבר צף, ונראה שבשנתיים- שלוש האחרונים המזל כבר לא מאיר פנים עבור היזמים - והוא גם לא נראה באופק.
- הקבלנים מוכרים קרקעות - לא דירות: הנתונים החדשים חושפים את המצוקה בענף
- "הרוכשים חוזרים לתל אביב"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
5% תשואה על ההון העצמי
אזורים לא לבד, והמהלך שלה מצטרף לשורה של פתרונות דומים מצד יזמים אחרים, שמזהים קהל קונים שמחפש ודאות ומימון נוח יותר, ולאו דווקא ירידת מחיר רשמית. כך למשל, יובלים סיטי-בוי מציעה לרוכשי דירות בתל אביב תשואה שנתית של 5% על ההון העצמי מהרגע שבו נחתם חוזה ועד האכלוס. ההטבה הזו הופכת את המקדמה, שבדרך כלל “שוכבת” ללא רווח - לנכס שמניב החזר שנתי קבוע שגדול מפיקדון בנקאי בכ-2%. עבור רוכשים שמחזיקים הון עצמי גבוה, הצבירה יכולה להגיע לעשרות ואף מאות אלפי שקלים בתקופת הבנייה, בהתאם לגובה המקדמה והזמן שנותר עד למסירה.

חברות התשתיות עומדות להסתער - מכרזי ענק של 65 מיליארד שקל על המטרו
הפרויקט שאמור לשנות את פני התחבורה בגוש דן: כל הפרטים על מכרז המטרו הגדול בישראל
מכרז ענק בהיקף של 65 מיליארד שקל יוצא לדרך כחלק מפרויקט המטרו. הפרויקט שעליו מדווח מתמקד בשלב א' של רשת המטרו באזור מטרופולין גוש דן, מערכת שנועדה להוות נדבך משמעותי במערכת התחבורה הציבורית במרכז הארץ. הרשת כוללת שלושה קווים תת-קרקעיים, קו M1, קו M2 וקו M3, אשר בתכנון יהיו באורך כולל של כ-150 ק"מ ויכללו כ-109 תחנות.
הרשת מיועדת לשרת כ-24 רשויות מקומיות באזור גוש דן והסביבה, במטרה להפוך את התחבורה הציבורית למתחרה אמיתית של הרכב הפרטי. הפרויקט נחשב לעצום בהיקפו עם עלות כוללת מוערכת של מעל ל-150 מיליארד שקלים. השלב הנוכחי כולל הקמה של כ-78 ק"מ של מנהרות כפולות ו-59 תחנות תת-קרקעיות, במסגרת מיזם בהיקף של כ-65 מיליארד שקלים. מדובר בבוננזה ענקית לחברות התשתיות שלמעשה הצמיחה שלהן בהכנסות כמעט מובטחת.
חברת נת"ע פתחה הליך מיון מוקדם עבור חבילות העבודה הראשונות במיזם. במסגרת זו ייבחרו הקבוצות והחברות שיוזמנו להתמודד במכרזים הבאים. הצעד הזה מאפשר סינון ראשוני של שחקנים לפי קריטריונים כמו ניסיון בהקמת מנהרות ומתחמי תחנות, יכולת כלכלית, ניהול סיכונים ועמידה בדרישות בטיחות ותשתית.
השקעות ענק בתשתיות
במקביל, כבר פורסמו מכרזים בהיקפים של מיליארדי שקלים, כולל מכרז שיפוץ של כ-27,000 דירות הנמצאות בקרבת תוואי המטרו כדי למזער את ההפרעה לתושבים. הוועדה המנהלת של הפרויקט אישרה ביוני 2022 את פרסום המכרז לניהול ותכנון הקווים.
- מס המטרו יוצא לדרך - בעלי נכסים שקרובים לרכבת יממנו חלק ממנה
- הפקיעו את הקרקע – ועכשיו גם את הפיצוי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מדובר באתגר הנדסי אדיר של הקמת מאות קילומטרים של תשתית תת-קרקעית בתוך סביבת מטרופולין פעילה וצפופה. חפירת המנהרות הכפולות משלבת טכנולוגיות קידוח מתקדמות, חפירות שטח פתוח ותיאום מורכב עם מערכות קיימות של מים, ביוב, חשמל ותקשורת. התחנות התת-קרקעיות החדשניות תפעלנה כמרחבי תחבורה המקשרים לתחבורה הציבורית הקיימת, כולל אוטובוסים, רכבת קלה ורכבת ישראל, תוך חיבור למרכזי מגורים ותעסוקה.
