על הצומת: אחרי ראלי ובתוך תיקון עמוק, מניות הסלולר ובזק - הזדמנות קניה?
פחות משבוע חלף מאז פרסם משרד התקשורת את השימוע למה שמוגדר כרפורמת 'השוק הסיטונאי'. במשרד התקשורת מתכוונים לחייב את בזק למכור את התשתית הקווית לאינטרנט לחברות הסלולר במחיר של בין 50-70 שקלים, שהוא נמוך משמעותית מהמחיר הממוצע אותו משלמים הצרכנים היום. התגובה בשוק לא אחרה לבוא ומאז איבדה מניית בזק כ-8.5% מערכה ובסה"כ כ-18.5% מאז השיא האחרון שנרשם בחודש נובמבר 2013.
מנגד, עוד לא נראתה תגובה משמעותית במניות סלקום ופרטנר שאמורות להכנס עוד השנה לתחום ולהפוך לשחקניות החדשות, שאמורות להפוך את הדואופול של בזק והוט כיום לשוק תחרותי יותר. במקביל עולה השאלה מה יעלה בגורל מיזם הסיבים האופטיים השאפתני של חברת החשמל.
מנהל מחלקת המחקר של מיטב דש, ערן יעקובי ומנהל מחלקת המחקר של IBI, אורי ליכט מתייחסים בראיון ל-Biztv לשאלות שעולות מהרפורמה המתוכננת, כמו ההשפעה שלה על המחיר שהצרכנים ישלמו, חשיבותו של מיזם הסיבים האופטיים נוכח הרפומה הצפויה וכמובן: מה תהיה ההשפעה על מניות בזק, סלקום ופרטנר. צפו בוידיאו.
- 8.ההפסדים הגדולים בדרך 23/01/2014 11:18הגב לתגובה זומשרד התקשורת פרסם מחקר לפיו בזק תאבד 600000 לקוחות ב- 3 השנים הבאות. אם יש חב' שמגיע לה הנתון הזה זו בזק- חב' מתנשאת, יקרה עם שרות מתחת לכל ביקורת.
- 7.טלביט יועצים פיננסים 21/01/2014 19:27הגב לתגובה זוהשקעה באמצעות מדדים בארץ ומדדים וסקטורים בחו"ל לטווחים בינוניים וארוכים תמיד מוכיחה עצמה לאורך זמן גם ע"ס מחקרים.מדוע להמר ולרוץ להשקיע המניה בודדת. תבצעו פיזור סיכונים, בשביל תחושת ההימור מלאו טופס במפעל הפיס ובשביל השקעה מושכלת רכשו מדדים. ככה תבצעו מיצוע השקעות בצורה חכמה לאורך זמן ותמלאו גם את תחושת ההימור שיש אצל כל אחד. בהצלחה. אייל ביטרמן. טלביט יועצים פיננסים www.talbit.co.il ולא, אני לא מקבל תשלום ממפעל הפיס, פשוט מנצל במה להעביר חינוך והבנה לכל המעוניין למחקרים אקדמים מוכחים. בהצלחה
- למי שרוצה להשקיע במדד התקשורת בארץ זה קצת בעיה... (ל"ת)חי 22/01/2014 18:24הגב לתגובה זו
- 6.השפוי 21/01/2014 17:18הגב לתגובה זוכל עוד מחלקת לי 60 אגורות כל שנה דיבידנד....
- 5.אחד העם 21/01/2014 15:29הגב לתגובה זוליכט לא שם לב שמניית בזק ירדה מ650 נק' ל 540 נק ', מחיר המגלם את פתיחת השוק הסיטונאי . להזכירכם , הוא טרם נפתח וכנראה לא יפתח עד סוף השנה. בנתיים מלחמת המחירים בסלולר לא הסתיימה, ה ARPU הרבעון הרביעי והרבעון הראשון ממשיך לרדת. הרווחיות של חברות הסלולר לא תומכות במחיר הנוכחי שלהן. מכאן שבזק היא האלטרנטיבה היחידה הראויה בשוק התקשורת המקומי
- 4.איפה אלה שהמליצו לקנות בזק ממש לפני ההתרסקות ???? (ל"ת)avi2498 21/01/2014 15:27הגב לתגובה זו
- 3.למכור בזק ולקנות מהר מאד את פרטנר! (ל"ת)קורא בקפה 21/01/2014 14:51הגב לתגובה זו
- 2.רו"ח 21/01/2014 14:45הגב לתגובה זוא. עד פתיחת התחרות בזק תחלק עוד 15% מערך המניה ב. התחרות לא מפחידה כפי שמשתמעת ג. מיזוג עם YES הינו 500 מיליון ש"ח חסכון במס ד. מיזוג כל החברות בבזק יפצה על כל התחרות
- לרוח 21/01/2014 16:24הגב לתגובה זועוד 20 שנה. בזק = נזק
- 1.אסור להתקרב לבזק כבר היו המלצות נגד (ל"ת)הרצת מניות 21/01/2014 14:43הגב לתגובה זו
ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןמנכ"ל טאואר: "אנחנו נמצאים בעמדה חזקה - טכנולוגיות הליבה כולן מציגות צמיחה שנתית"
טאואר סמיקונדקטור טאואר 3.19% יצרנית השבבים האנלוגיים ממגדל העמק, מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השלישי ומציגה ביצועים חזקים בקצת מהציפיות, לצד תחזית שיא לרבעון הרביעי. הכנסות החברה רשמו גידול של 6% ל-395.7 מיליון דולר ועלייה של כ-15% ברווח הנקי ל-54 מיליון דולר לעומת הרבעון הקודם. החברה מספקת תחזית שיא לרבעון הרביעי, עם צפי להכנסות של 440 מיליון דולר.
טאואר מייצרת שבבים שממירים אותות מהעולם הפיזי (כמו אור, קול או טמפרטורה) לאותות חשמליים שניתן לעבד דיגיטלית. היא פועלת כ-"foundry", כלומר מפעל שמייצר שבבים לפי תכנון של חברות אחרות, ולא מפתחת מוצרים סופיים בעצמה.
טאואר מתמחה בטכנולוגיות מתקדמות המשמשות מגוון תעשיות: שבבים לניהול הספק המשולבים במכשירים אלקטרוניים ומערכות רכב, חיישני תמונה למצלמות תעשייתיות, רפואיות
וביטחוניות, שבבים לתקשורת אלחוטית ו־RF למכשירי מובייל, וכן רכיבים אופטיים מתקדמים מבוססי טכנולוגיות SiGe ו-SiPho המשמשים להעברת נתונים במהירות גבוהה במרכזי נתונים וברשתות תקשורת. לטאואר מפעלי ייצור בישראל, בארצות הברית וביפן, והיא מספקת ללקוחותיה שירותים מקיפים
הכוללים פיתוח תהליכי ייצור, העברת טכנולוגיה ואופטימיזציה לייצור סדרתי. לקוחותיה העיקריים הם חברות שבבים, יצרניות רכיבים אלקטרוניים וחברות טכנולוגיה בתחומי התעשייה, הרכב, התקשורת, הרפואה והביטחון.
תוצאות הרבעון השלישי
ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-395.7 מיליון דולר, עלייה של 6% לעומת הרבעון הקודם ושל כ-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. התוצאה מעט מעל תחזית השוק שעמדה על 394.98 מיליון דולר. הרווח הגולמי עלה ל-93 מיליון דולר לעומת 80 מיליון דולר ברבעון השני, והרווח הנקי הסתכם ב-54 מיליון דולר. הרווח המדולל למניה לפי כללי GAAP עמד על 0.47 דולר, בעוד שהרווח המתואם (Non-GAAP) עמד על 0.55 דולר - גבוה מהתחזית שעמדה על 0.54 דולר.
- טאואר זינקה ב-17% - מה אמר ראסל אלוונגר שהרים את המניה?
- למה התחזיות השחורות על מפולת לא מסתדרות עם המציאות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון עמד על 139 מיליון דולר, לעומת 123 מיליון דולר ברבעון הקודם, וההשקעות נטו ברכוש קבוע הסתכמו ב-103 מיליון דולר.

הרווח שלא יחזור - מה יקרה לאל על בשנים הבאות?
אל על חותמת רבעון מצוין עם רווח של 203 מיליון דולר אבל פרישת המנכ"לית דינה בן טל גננסיה וחזרת התחרות לשוק מציירים תמונה מורכבת - חברת התעופה הלאומית תמריא או תצנח בשנים הקרובות?
רגע לפני חזרה אמיתית של התחרות בתחום התעופה - רבעון שיא לאל על - למרות איבוד נתח שוק, הרווח הנקי של אלעל עלה ל-202.6 מיליון דולר.
הדוחות שפורסמו היום מבטאים גידול בפעילות - 7% בהכנסות ביחס לשנה שעברה ל-1.07 מיליארד דולר, וגידול של 85 ברווח ל-203 מיליון דולר. רבעון שלישי הוא רבעון עונתית חזק. מתחילת השנה, החברה הרוויחה 364 מיליון דולר, ירידה לעומת רווח של 415 מיליון דולר בתשעה החודשים הראשונים בשנה שעברה.
בסוף השנה תפרוש דינה בן טל, מנכ"לית אל על לאחר שלוש שנים בלבד בתפקיד והיא ייצרה בשנים האלו תוצאות שהביאו את אל על לשיא של כל הזמנים ורווחים שהסיכוי שיחזרו נמוכים מאוד.
פרישתה של בן טל העלתה מחדש את הסוגיה העדינה ביחסים בין מנכ"ל לבעלים. בן טל הביאה את אל על שהיתה על סף פירוק בקורונה ועם חוב עצום של 1.7 מיליארד, לעודף של מאות מיליוני דולרים, תזרים מזומנים חיובי ונתונים פיננסיים חזקים. היו כמה שלבים - ראשית במקביל לכניסת משפחת רוזנברג לשליטה בחברה והתמיכה הממשלתית, נעשה רה ארגון גדול. בן טל גננסיה הצליחה להושיב את הוועדים באל על סביב שולחן גדול אחד ולחתוך. זה הישג גדול שאולי לא נמדד מידית בשורה התחתונה, אבל שם הבסיס להצלחתה - היכולת להניע את העובדים.
- אל על: למרות איבוד נתח שוק, הרווח הנקי עלה ל-202.6 מיליון דולר
- בין חידוש הקווים למרוקו לבסיס החדש של וייז אייר - תמורות בענף התיירות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אל על הלכה והשתפרה ואז הגיעה המלחמה. זה נראה רע מאוד, אבל מהר מאוד מ"עז יצא מתוק" - אם בתחילת המלחמה היה סיכוי טוב שאל על תחזור לבקש תמיכה מהמדינה, מהר מאוד התברר שהיא הפכה ליצרנית מזומנים גדולה כי היא הפכה למונופול בקווים המרכזיים. התזרים והרווחים היו בשמיים, אל על הרוויחה את כל השווי שלה לפני המלחמה בשנתיים. היא כל כך גדלה שהיא כבר רצתה להפוך לחברת החזקות ולקנות את ישראכרט. מהר מאוד ירדה מהרעיון.
