ערוץ 20 ערוץ האח הגדול 5
צילום: צילום מסך
בדיקה

'האח הגדול' מדפיס כסף: היקף פרסום בשווי 5.1 מיליון ש' בפרקים הראשונים

בסיכום 2 הפרקים הראשונים של העונה ה-5 עומדת ההוצאה לפרסום במחירי מחירון על כ-3.6 מיליון ד'. זמן האוויר לפרסום בפרק הפתיחה עמד על 33 דקות
משה בנימין | (2)

2 הפרקים הראשונים של 'האח הגדול', יצרו לזכיינית ערוץ 2 'קשת', הכנסות במיליוני שקלים. בדיקה ביפעת בקרת פרסום מגלה כי ב-2 המשדרים הפותחים, פרק ההשקה ביום ראשון והפרק אמש (יום ג'), עמד היקף הפרסום על 3.6 מיליון דולר במחירי מחירון.

הפרק הפותח של העונה ה-5 של הריאליטי המצליח בישראל, רשם - כמיטב המסורת בשנים האחרונות - בליץ מאסיבי עם רייטינג של 43.6%. אתמול, הפרק השני נתן את האות לפתיחה הרשמית כאשר דיירי הבית החלו בשלבי ההתאקלמות. עם זאת הרייטינג צנח ב-7.5 נקודות ל-36.1%.

על פי הנתונים, 2 הפרקים רשמו הכנסה של 3.6 מיליון דולר מפרסום. פרק ההשקה שודר בין השעות 21:00 ל-23:30 והפרק אתמול בין 21:00 ל-22:45. בדיקה במערכת יפעת בקרת פרסום מעלה כי בפרק הראשון עמד שווי הפרסום בתוכנית על 1,875,881 מיליון דולר, ובפרק השני על 1,699,253 מיליון. בסך הכל מדובר על כ-3.6 מיליון דולר במחירי מחירון, שם כ-5.1 מיליון שקלים בפועל. זמן האוויר לפרסום בפרק הבכורה עמד על 33:18 דקות ובפרק השני הגיע ל-29:24 דקות, כך על פי יפעת בקרת פרסום.

עוד עולה מהבדיקה, כי בפרק פתיחת העונה הופיעו 72 פרסומות וחסויות על פני שעתיים וחצי, ואתמול 67 פרסומות וחסויות. בין משרדי הפרסום הבולטים נמנים מקאן אריקסון (תנובה, המשביר לצרכן, מגה בול ועוד), אדלר חומסקי (בזק, סטימצקי, שופרסל ועוד), באומן בר ריבנאי (טורנדו, ישראכרט ועוד), גיתם BBDO (חוגלה, סלקום ועוד), יהושע TBWA (דיסקונט, מכבי, פרימור ועוד) וראובני פרידן (קסטרו, הוט, מחלבות גד ועוד).

יצוין כי בעוד שמדובר בשווי הפרסום ב-2 הפרקים, המוערך על פי יפעת בקרת פרסום, המספרים בפועל עשויים להיות שונים מכיוון שבחלק מהמקרים מדובר בחבילות פרסום שנחתמות באופן פרטני מול חברות המדיה. גורמים בשוק הפרסום מסרו לאייס כי ב'קשת' קבעו לנקודת רייטינג ב'האח הגדול' מחיר שגבוה בכ-20% ממחירי הפריים הנהוגים בדרך כלל.

לדברי בכיר בשוק המדיה, נכון לעכשיו המחיר לנקודה נע בין 2,200 ל-2,400 שקלים. סכום זה הוא למעשה נקודת ההתייחסות לשיבוץ הקמפיינים. יש להניח שהמחיר מעודכן מטה במידה ומדובר בחבילת פרסום כוללת לעונה, או תכנית שנתית רחבה מול זכיינית ערוץ 2 'קשת'. כמו כן, המחיר עשוי להיות מעודכן כלפי מעלה במידה ומדובר בשיבוץ נקודתי, ובהתאם לביקוש והיצע במהלך העונה.

הקמפיינים שנמדדים על פי יפעת בקרת פרסום אינם חזות הכל. כמדי שנה מפרסמים רבים חותמים מול 'קשת' הסכמי תוכן שיווקי על בסיס 'האח הגדול' עתיר הרייטינג. באותו האופן ניתן לציין כי בזק היא נותנת החסות הרשמית, דבר שיבוא לידי ביטוי בחשיפה לאורך כל שלבי העונה, עד לפרק הגמר, כולל חסות בלעדית על אפליקציית הוידאו של 'האח הגדול' באתר הזכיינית mako.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אחד 09/05/2013 08:44
    הגב לתגובה זו
    צריך לכתוב: שני הפרקים ושני המשדרים והעונה החמישית, ולא 2 הפרקים והעונה ה-5.
  • 1.
    לא צופה 09/05/2013 02:12
    הגב לתגובה זו
    ובחברה בישראל.