סמנכ"ל המכירות של בטר פלייס: "היעד הוא למסור כ-4,000 מכוניות בשנה הראשונה"
מיזם הרכב החשמלי, בטר פלייס, השיק היום (א') את מודל התמחור החדש וכן מעלה לראשונה קמפיין פרסומי נרחב. הצעה הראשונה מצד החברה היא תוכנית הכוללת מחיר קבוע וחודשי של 65 אגורות לק"מ וההצעה השנייה היא תוכנית מחיר קבוע של 55 אגורות לק"מ, זאת בקנייה של בנק קילומטרים מראש.
זהר באלי, סמכנ"ל המכירות בחברה, תיאר בראיון ל-Bizprtal את החסמים שהעיבו על מכירת רכבים חשמליים בעבר כ"מחיר גבוה הכולל עלות כבדה של סלולה וטווח נסיעה מוגבל". הפתרונות של בטר פלייס הן שמחיר הרכב לא יכלול את הבטרייה שנשארת בבעלות של החברה ואת רשת החלפת הבטריות בפריסה הארצית.
- 18.ישראל 18/07/2012 11:19הגב לתגובה זובמנוע בנזין 80% מהאנרגיה מתבזבזת על המרת אנרגיה קווית לאנרגיה סיבובית. במנוע חשמלי האנרגיה היא מטבעה סיבובית. המחיר לק" מ חייב להיות הרבה יותר נמוך.
- 17.איזה שרלטנות מכונית בלי בטרייה 120 אלף!!!!!!! (ל"ת)קומבינטורים בגרוש 18/07/2012 11:18הגב לתגובה זו
- 16.הישראלי 18/07/2012 09:10הגב לתגובה זוכל הורדת מחיר מתקבלת בברכה
- 15.121 אלף שח - על מה ? 17/07/2012 16:23הגב לתגובה זואחלה עיסקה - גם רנו חשמלית שאין לה בעיות חשמל בכלל, וגם עגלה בלי בטריה. אם בטר פלייס עיצבנו אתכם אתם יכולים לחבר למכונית סוס שימשוך אתכם תמורת 34 אגורות חציר לקילומטר לא כולל חיסונים ווטרינר.
- 14.דניאל 16/07/2012 21:42הגב לתגובה זומעצבן השימוש הציני בחזון של אנרגיה ירוקה, כשבתכלס זה עוד מכונית שהפכה לסמל סטטוס ומשרתת אינטרס מסחרי. נטו כלכלי. אם היה באמת חזון ירוק המיזם הזה היה כבר מחובר לגז. אבל גז עכשיו עוד יקר...
- 13.אורי 16/07/2012 17:02הגב לתגובה זושתייצרו כאלו, אצטרף אליכם, עד אז אני מעדיף לקחת את הסיכון ולהתנייד על אופניים חשמליים ללא תקן שאפשר להעלות לרכבת. בוז למשרד התחבורה.
- 12.מודל הפלאפון שזה אך קרס חברה מקובעת ומיושנת (ל"ת)worse place by far 16/07/2012 13:11הגב לתגובה זו
- 11.פלואנס עדיפה 16/07/2012 12:09הגב לתגובה זוראשית, יש עוד חברות..הנה הלך הטיעון על מונופול. שנית, בהנתן העובדה שיש עוד חברות גם ההתחייבות היא לא באמת התחייבות. גם לא לק"מ לפי התמחור החדש.
- 10.דיסקט החוצה 16/07/2012 11:59הגב לתגובה זושבתכל'ס הכל כן קורה. אנשים לא שמים לב כמה קרנפים הם יוצאים?
- 9.מונופול 16/07/2012 10:07הגב לתגובה זולא אוהב את השיטה !!! מי שקונה מכונית כזו מתחתן עם בטר פלייס. למה אי אפשר להביא מכוניות חשמליות שאפשר להטעין אותן מכל שקע חשמלי? ברור, מישהו עושה קופה...
- אחד 16/07/2012 12:25הגב לתגובה זוהמודל שלהם לא מושלם אבל לא צריך להגזים ורק לבקר. תוריד את הכובע על היוזמה הברוכה. ועוד משהו - לא נראה לי שאתה עובד בחינם
- 8.דורון 16/07/2012 08:08הגב לתגובה זוהוא באופניים חשמליים ותחבורה ציבורית. המכונית, בין אם היא על גז\היברידית\מוצרי נפט - או חשמל של בטר פלייס עדיין מהווה פתרון מזהם שצורך יותר מידיי אנרגיה בשביל להעביר אדם אחד ממקום למקום, כי רוב האנרגיה הולך על העברת עצמה ממקום למקום. יחד עם זאת , זו התחלה טובה בדרך לכיוון הנכון ואני מסכים שאנרגיות מתחדשות באחריותה של הממשלה.
- 7.ליסינג 15/07/2012 20:21הגב לתגובה זועשרים חברות רכשו מהם כבר נכון? אז איך זה שיש רק 250 מכוניות? מוזר
- 6.ירוק 15/07/2012 20:11הגב לתגובה זונראה פיתרון הוגן. אם הייתי צריך רכב אז הייתי קונה חשמלי ומעבר לכך - חברות שמשתמשות בליסינג חייבות לעבור לחשמלי. גם ככה הם קונים רכבים חדשים וזה מוביל עלויות דלק. ראיון מעולה
- 5.ץץ 15/07/2012 18:55הגב לתגובה זולא כלכלי
- 4.קליפ 15/07/2012 18:42הגב לתגובה זוסחרניי פח יעשו הכל כדי שהצפיפות בכבישים תעלה!נגד תחבורה ציבורית.נגד רכבות.סתם רע לב
- 3.טניה 15/07/2012 18:21הגב לתגובה זוובאמת שאי אפשר לנשום בערים הגדולות במרכז מרוב זיהום אוויר. הלוואי הלוואי שיצליחו
- 2.היכנסו 15/07/2012 18:04הגב לתגובה זו2,000 קילומטרים בחודש זה 1,300 שקל או 1,100 בתוכנית המוזלת וזה ממש דומה למה שאני משלם.
- 1.משה 15/07/2012 18:02הגב לתגובה זויעד בשמיים, מנותק מהמציאות. הישראלית לא יקנו את זה

אופנהיימר: אפסייד של 30% בטבע
בבית ההשקעות אופנהיימר מציינים לחיוב את השיפור בכל חטיבות הפעילות של חברת התרופות, את העלאת התחזיות להכנסות מאוסטדו ויוזדי, והתקדמות בפיתוח מולקולת ה-TL1A; מחיר היעד למניה על 30 דולר עם המלצת "תשואת יתר"
אופנהיימר מפרסמים סקירה חיובית על טבע טבע 0% בעקבות דוחות הרבעון השלישי, שבהם הציגה החברה הכנסות של 4.5 מיליארד דולר - עלייה של 3% מהתקופה המקבילה וגבוהה מהצפי שעמד על 4.34 מיליארד דולר.
כל חטיבות הפעילות - הגנריקה, הביוסימילרס ותרופות המקור - הראו שיפור בתוצאות, וטבע העלתה את התחזיות השנתיות שלה. בבית ההשקעות אופנהיימר משאירים את המלצת ה-Outperform ומחיר היעד על 30 דולר למניה, כשהם מתבססים על מכפיל 6.7 לרווח התפעולי המתואם של 2026.
צמיחה בכל החטיבות
בחטיבת הגנריקה נרשמה צמיחה של 2% בהכנסות, ל-2.58 מיליארד דולר, מעל תחזית השוק שעמדה על 2.41 מיליארד דולר. בארה"ב בלטה עלייה של 7% (במונחי מטבע מקומי), שהובילה להכנסות של 1.18 מיליארד דולר, בעוד שבאירופה נרשמה ירידה של 5% עקב בסיס השוואה גבוה. שאר העולם הציג צמיחה מתונה של 3%. תחת אותה חטיבה משולבות גם תרופות הביוסימילרס, שמהן כבר הושקו 10 תרופות, ועוד שש צפויות עד סוף 2027. אופנהיימר מציין כי השקת התרופות באירופה ב-2027 צפויה להאיץ את קצב הצמיחה בתחום, כאשר התחזית להכנסות נותרת על 800 מיליון דולר.
בחטיבת תרופות המקור הממוסחרות בלטה צמיחה משמעותית באוסטדו (Austedo) - עלייה של 38% ל-618 מיליון דולר. גם יוזדי (Uzedy) הציגה צמיחה של 24% ל-43 מיליון דולר, ואג’ובי (Ajovy) עלתה ב-19% ל-168 מיליון דולר. טבע מאשררת את תחזית ההכנסות לאוסטדו לשנת 2027 - 2.5 מיליארד דולר - וצופה כי לאחר חדירה לשוק האירופי היא תגיע להכנסות שיא של כ-3 מיליארד דולר. בהתאם לכך, החברה העלתה את התחזית השנתית ל-2025 ל-2.05-2.15 מיליארד דולר. גם יוזדי מתקדמת בקצב מהיר מהצפי - עם תחזית מעודכנת של 190-200 מיליון דולר השנה, לעומת 150 מיליון בתחזית הקודמת. שתי התרופות, יחד עם האולנזפין שצפויה להגיע לשוק ב-2026, מוערכות לייצר בשיאן בין 1.5 ל-2 מיליארד דולר.
- האם טבע היא הזדמנות? סמנכ"ל הכספים של טבע: “הוכחנו שהאסטרטגיה שלנו עובדת"
- טבע מזנקת ב-21% - האנליסטים צופים אפסייד של עוד 25%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצד של הפיתוח, טבע מתכננת להגיש את זריקת האולנזפין (לטיפול בסכיזופרניה) ל-FDA עד סוף 2025, עם צפי למכירות מ-2026 והכנסות של עד 1.5 מיליארד דולר. מולקולת ה-TL1A, שמפותחת יחד עם סנופי, מתקדמת כמתוכנן, והחברה צופה לקבל בגינה תשלום ראשון של 250 מיליון דולר ברבעון הרביעי של השנה ועוד 250 מיליון נוספים ברבעון הראשון של 2026. בטווח הארוך מעריכה טבע כי מדובר בפוטנציאל הכנסות של 2-5 מיליארד דולר, לא כולל אינדיקציות נוספות.
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףהגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים
הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?
במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע.
זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.
הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע.
השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק.
- ג'י סיטי ממשיכה לצנוח, האג"ח בתשואה של 10%
- ברקע הצעת הרכש לסיטיקון, ג'י סיטי הוכנסה למעקב עם השלכות שליליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.
