סמנכ"ל המכירות של בטר פלייס: "היעד הוא למסור כ-4,000 מכוניות בשנה הראשונה"

זהר באלי, סמנכ"ל המכירות של מיזם הרכב החשמלי של שי אגסי וחברה לישראל מציג את מודל התמחור החדש. "אנחנו ראשונים, אך לא מונופול; אין שום חסם רגולטורי על מתחרים"
רקפת סלע | (19)

מיזם הרכב החשמלי, בטר פלייס, השיק היום (א') את מודל התמחור החדש וכן מעלה לראשונה קמפיין פרסומי נרחב. הצעה הראשונה מצד החברה היא תוכנית הכוללת מחיר קבוע וחודשי של 65 אגורות לק"מ וההצעה השנייה היא תוכנית מחיר קבוע של 55 אגורות לק"מ, זאת בקנייה של בנק קילומטרים מראש. זהר באלי, סמכנ"ל המכירות בחברה, תיאר בראיון ל-Bizprtal את החסמים שהעיבו על מכירת רכבים חשמליים בעבר כ"מחיר גבוה הכולל עלות כבדה של סלולה וטווח נסיעה מוגבל". הפתרונות של בטר פלייס הן שמחיר הרכב לא יכלול את הבטרייה שנשארת בבעלות של החברה ואת רשת החלפת הבטריות בפריסה הארצית. באשר לשאלת המונופול של החברה אמר הסמנכ"ל "אנחנו ראשונים, אך לא מונופול; אין שום חסם רגולטורי על מתחרים". באלי אמר עוד כי "ישראל היא הוכחת ההיתכנות, נוכיח שהמודל עובד ונשכפל את עצמנו לכל מקום אחר בעולם". האם בהמשך נראה יצרני רכב נוספים שמצטרפים? "לכל יצרן תהיה מכונית חשמלית בתקופה המאוד קרובה".

תגובות לכתבה(19):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 18.
    ישראל 18/07/2012 11:19
    הגב לתגובה זו
    במנוע בנזין 80% מהאנרגיה מתבזבזת על המרת אנרגיה קווית לאנרגיה סיבובית. במנוע חשמלי האנרגיה היא מטבעה סיבובית. המחיר לק" מ חייב להיות הרבה יותר נמוך.
  • 17.
    איזה שרלטנות מכונית בלי בטרייה 120 אלף!!!!!!! (ל"ת)
    קומבינטורים בגרוש 18/07/2012 11:18
    הגב לתגובה זו
  • 16.
    הישראלי 18/07/2012 09:10
    הגב לתגובה זו
    כל הורדת מחיר מתקבלת בברכה
  • 15.
    121 אלף שח - על מה ? 17/07/2012 16:23
    הגב לתגובה זו
    אחלה עיסקה - גם רנו חשמלית שאין לה בעיות חשמל בכלל, וגם עגלה בלי בטריה. אם בטר פלייס עיצבנו אתכם אתם יכולים לחבר למכונית סוס שימשוך אתכם תמורת 34 אגורות חציר לקילומטר לא כולל חיסונים ווטרינר.
  • 14.
    דניאל 16/07/2012 21:42
    הגב לתגובה זו
    מעצבן השימוש הציני בחזון של אנרגיה ירוקה, כשבתכלס זה עוד מכונית שהפכה לסמל סטטוס ומשרתת אינטרס מסחרי. נטו כלכלי. אם היה באמת חזון ירוק המיזם הזה היה כבר מחובר לגז. אבל גז עכשיו עוד יקר...
  • 13.
    אורי 16/07/2012 17:02
    הגב לתגובה זו
    שתייצרו כאלו, אצטרף אליכם, עד אז אני מעדיף לקחת את הסיכון ולהתנייד על אופניים חשמליים ללא תקן שאפשר להעלות לרכבת. בוז למשרד התחבורה.
  • 12.
    מודל הפלאפון שזה אך קרס חברה מקובעת ומיושנת (ל"ת)
    worse place by far 16/07/2012 13:11
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    פלואנס עדיפה 16/07/2012 12:09
    הגב לתגובה זו
    ראשית, יש עוד חברות..הנה הלך הטיעון על מונופול. שנית, בהנתן העובדה שיש עוד חברות גם ההתחייבות היא לא באמת התחייבות. גם לא לק"מ לפי התמחור החדש.
  • 10.
    דיסקט החוצה 16/07/2012 11:59
    הגב לתגובה זו
    שבתכל'ס הכל כן קורה. אנשים לא שמים לב כמה קרנפים הם יוצאים?
  • 9.
    מונופול 16/07/2012 10:07
    הגב לתגובה זו
    לא אוהב את השיטה !!! מי שקונה מכונית כזו מתחתן עם בטר פלייס. למה אי אפשר להביא מכוניות חשמליות שאפשר להטעין אותן מכל שקע חשמלי? ברור, מישהו עושה קופה...
  • אחד 16/07/2012 12:25
    הגב לתגובה זו
    המודל שלהם לא מושלם אבל לא צריך להגזים ורק לבקר. תוריד את הכובע על היוזמה הברוכה. ועוד משהו - לא נראה לי שאתה עובד בחינם
  • 8.
    דורון 16/07/2012 08:08
    הגב לתגובה זו
    הוא באופניים חשמליים ותחבורה ציבורית. המכונית, בין אם היא על גז\היברידית\מוצרי נפט - או חשמל של בטר פלייס עדיין מהווה פתרון מזהם שצורך יותר מידיי אנרגיה בשביל להעביר אדם אחד ממקום למקום, כי רוב האנרגיה הולך על העברת עצמה ממקום למקום. יחד עם זאת , זו התחלה טובה בדרך לכיוון הנכון ואני מסכים שאנרגיות מתחדשות באחריותה של הממשלה.
  • 7.
    ליסינג 15/07/2012 20:21
    הגב לתגובה זו
    עשרים חברות רכשו מהם כבר נכון? אז איך זה שיש רק 250 מכוניות? מוזר
  • 6.
    ירוק 15/07/2012 20:11
    הגב לתגובה זו
    נראה פיתרון הוגן. אם הייתי צריך רכב אז הייתי קונה חשמלי ומעבר לכך - חברות שמשתמשות בליסינג חייבות לעבור לחשמלי. גם ככה הם קונים רכבים חדשים וזה מוביל עלויות דלק. ראיון מעולה
  • 5.
    ץץ 15/07/2012 18:55
    הגב לתגובה זו
    לא כלכלי
  • 4.
    קליפ 15/07/2012 18:42
    הגב לתגובה זו
    סחרניי פח יעשו הכל כדי שהצפיפות בכבישים תעלה!נגד תחבורה ציבורית.נגד רכבות.סתם רע לב
  • 3.
    טניה 15/07/2012 18:21
    הגב לתגובה זו
    ובאמת שאי אפשר לנשום בערים הגדולות במרכז מרוב זיהום אוויר. הלוואי הלוואי שיצליחו
  • 2.
    היכנסו 15/07/2012 18:04
    הגב לתגובה זו
    2,000 קילומטרים בחודש זה 1,300 שקל או 1,100 בתוכנית המוזלת וזה ממש דומה למה שאני משלם.
  • 1.
    משה 15/07/2012 18:02
    הגב לתגובה זו
    יעד בשמיים, מנותק מהמציאות. הישראלית לא יקנו את זה
ניתוח דוחות
צילום: CANVA

לקראת דוחות הבנקים - יש עוד לאן לעלות? ומה עם מניות הביטוח

תחזיות האנליסטים מצביעות על רווח נקי של עד 9 מיליארד שקל לרבעון השני ותשואות גבוהות על ההון; גם מניות הביטוח נהנות מהגאות בשווקים, אך כמה מהטוב כבר מגולם אחרי העליות מתחילת השנה?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה בנקים ביטוח

הבנקים הגדולים בישראל צפויים לדווח בשבוע הבא, והמשקיעים מצפים לתוצאות חזקות לרבעון השני של 2025 כאשר התחזיות מדברות בעד עצמן: לפי הערכות בשוק, סך הרווח הנקי של חמשת הבנקים הגדולים (פועלים, לאומי, דיסקונט, מזרחי טפחות והבינלאומי) ינוע סביב 8.5-9 מיליארד שקל, עם שיפור בתשואה להון שתעמוד על 16%-17% בממוצע, המשך שיפור ביחס לרבעון הראשון.

מדובר בהמשך ישיר לתקופה חזקה עבור הבנקים, כאשר ברבעון הראשון הם הציגו יחד רווח נקי של כ-6.8 מיליארד שקלים ותשואה ממוצעת להון של כ-15.3%. לאומי ופועלים הובילו את הטבלה עם רווחים של מעל 2.4 מיליארד שקלים כל אחד, בעוד מרבית הבנקים הציגו תשואות מרשימות להון של מעל 15.5%.


ריבית גבוהה וכלכלה יציבה תומכות בשורת הרווח


ברקע התחזיות החיוביות עומדת סביבה כלכלית שעדיין תומכת ברווחיות הבנקים. המדיניות המוניטרית של בנק ישראל לא השתנתה מאז ינואר 2024, והריבית נותרה גבוהה, בשיעור של 4.5%, ולמרות הציפיות להורדות עתידיות הבנקים ממשיכים ליהנות ממרווחי ריבית גבוהים. יתרת העו"ש של הציבור עדיין גבוהה יחסית שם הריבית אפסית מה שמאפשר לבנקים גמישות פיננסית, ומנגד הצרכנים והעסקים ממשיכים לקחת הלוואות, מה שתורם להכנסות מריבית.

גם הכלכלה הישראלית, על אף האתגרים הביטחוניים והפוליטיים, מראה סימני צמיחה. נתוני הצריכה הפרטית ממשיכים להיות חיוביים, התעסוקה בשיא, והאינפלציה אמנם מעט טווח היעד אך נותרת יציבה. אלו מעניקים רוח גבית לפעילות הבנקאית הקמעונאית והמסחרית. בנוסף, ברבעון השני חל גידול בפעילות שוק ההון, כולל עליות במדדים ומחזורי מסחר גבוהים, מה שצפוי להתבטא גם בהכנסות מעמלות ופעילות ניירות ערך בבנקים.

איומי תחרות ורגולציה


מה למדנו השבוע, נוצר ע"י תמיר חכמוף באמצעות GEMINIמה למדנו השבוע, נוצר ע"י תמיר חכמוף באמצעות GEMINI
מה למדנו השבוע

מה למדנו השבוע: הסבלנות משתלמת - המקרה של גילת

המשקיעים לא תמיד רואים את התמונה הגדולה, במיוחד בטווח הקצר, אבל לפעמים, מי שמחזיק ומאמין מתוגמל בענק; המקרה של גילת הוא דוגמא שלפעמים הסבלנות משתלמת הרבה יותר מכל ניסיון לתזמן את השוק

תמיר חכמוף |

השוק לרוב לא מתמרץ משקיעים בטווח הקצר, אלא מתגמל את הסבלניים. כמו שוורן באפט אומר: "שוק ההון הוא כלי להעברת כסף מהפזיזים לסבלניים"


השבוע ראינו דוגמא נוספת עם גילת רשתות לוויין גילת 5.88%  , שרשמה שיא שנתי לרמות שלא נראו במניה מאז 2022, לאחר שנה תנודתית במיוחד. זו לא הייתה עלייה תלולה, אלא טיפוס הדרגתי, שעבר דרך ירידות חדות, חוסר אמון בשוק, וניהול שקול שנשאר עקבי גם כשנראה היה שכולם מוותרים. במהלך 2023 - 2024 מניית גילת נסחרה בתשואת חסר משמעותית, גם על רקע סיבות טכניות. לקראת מחצית 2024, עם יציאתה ממדד ת"א 90, גופים מוסדיים שהחזיקו את המניה נאלצו למכור, מה שיצר לחץ נוסף. הירידה נמשכה, כאשר במאי 2024 היא נסחרה באזור 5 דולר בלבד, ובאוגוסט אותה שנה צנחה לשפל של כ-4 דולר. 

אכזבה מדוחות הרבעון השני של 2024, וספקות מצד השוק לגבי רכישות שביצעה, גילת הפכה למניה שנשכחה על ידי המשקיעים. ואולי בגלל זה היה בה הזדמנות. זה הזמן לחזור לניתוח שפורסם כאן במאי 2024 ולבחון מה ממנו התממש, ומה בכל זאת הפתיע.

למה אנחנו חושבים שמניית גילת מעניינת?

זו הייתה הכותרת של הניתוח שפורסם כאן בביזפורטל במאי 2024. בקצרה - גילת נסחרה אז לפי שווי של כ-285 מיליון דולר, עם מעל 100 מיליון דולר בקופה ומכפיל רווח חד-ספרתי. הכנסות החברה עמדו על כ-266 מיליון דולר ב-2023, עם תחזית לגידול ל-305-325 מיליון דולר ב-2024. מעבר לכך, ה-EBITDA החזוי הוערך בכ-40-44 מיליון דולר, פי 3 לעומת לפני 3 שנים. אז הערכנו שמדובר באחד מהמקרים הנדירים של מניה עם דאונסייד מוגבל ואפסייד מהותי, בזכות פעילות ליבה חזקה, חדירה עמוקה לשוק הביטחוני וצפי לפרויקטים גדולים בתחום הלוויינים. הניתוח הדגיש את הסיכון הטכני מהיציאה מהמדד, אך הצביע על כך שהערך הפונדמנטלי יוכל לגבור על זה בטווח הארוך.

לקריאה מורחבת למה אנחנו חושבים שמניית גילת מעניינת? התשובה הקצרה והתשובה הארוכה