בטר פלייס פונה לעם: מציעה חבילות של 65 אג' לק"מ במנגנון חיוב לפי צריכה
לאחר ארבע שנים של עבודה ו-250 מכוניות שכבר עלו על הכביש חברת Better Place של חברה לישראל בניהולו של שי אגסי משיקה הצעת מחיר חדשה וקבועה לתקופה של שלוש שנים, ובנוסף מעלה לראשונה קמפיין פרסומי רחב, זאת לאחר תקופת ה"השקה הרכה".
מייזם הרכב החשמלי בישראל יוצא החל ממחר (ב') בקמפיין והצעה הכוללת תשלום פר קילומטר. ההצעה הראשונה היא Pay as you go - מחיר קבוע ואחיד של 65 אגורות לק"מ במנגנון חיוב על פי צריכה pay כאשר מינימום הנסיעה החודשי הוא 1,000 ק"מ והחיוב מתבצע חודשי. כל ק"מ שלא נוצל, יזקף לזכותו של הלקוח ויועבר, לחודש הבא. ההצעה השנייה והמשופרת היא מחיר קבוע ואחיד של 55 אגורות לק"מ, זאת בתשלום מראש עבור קילומטרים ובהתחייבות למינימום של 40,000 ק"מ.
ההצעות כוללת בנוסף תשתית טעינה בפריסה ארצית, מוקד שירות הפועל 24/7, עמדת טעינה ביתית, גישה חופשית וללא הגבלה לעמדות הטעינה הציבורית, החלפת סוללה ללא הגבלה, Better Place Oscar - מערכת תמיכה ממוחשבת ומתקדמת לנהג במכונית, הכוללת: GPS, בקרת סוללה וטעינה וממשק מולטימדיה, שירות דרך (חילוץ והובלה) ללא תשלום, החבילה כוללת את עלות צריכת החשמל.
המכונית החשמלית המוצעת היא הפלואנס Z.E - המכונית החשמלית הראשונה בעולם המתוכננת עם סוללה מתחלפת כאשר רשת תחנות ההחלפה ועמדות הטעינה שנפרסות ברחבי הארץ יאפשרו טווח נסיעה בלתי מוגבל. מחיר המכונית עומד על 121,200 שקל ברמת גימור סטנדרטית ו- 128,100 שקל ברמת גימור גבוהה.
החברה מדווחת כי כ- 90 חברות כבר חתמו על הסכמים לרכישת מכוניות חשמליות, בהן מטריקס, סלקום, הוט, כתר, ואחרות. בנוסף חמש מחברות הליסינג המובילות בארץ כבר הודיעו על הסכמי חכירה של אלפי מכוניות חשמליות.
- 11.עידן,חיפה 15/07/2012 16:25הגב לתגובה זוואני מדבר על מכונית ל-3 שנים, עד 15,000 ק"מ, ביטוחים, ותיקונים. אתם חייבים להוריד עלות בצורה מהותית כדי לקבל שוק. צר לי, אבל אני לא מכיר אף אחד, שחושב לעבור אליכם כרגע (בטח לא כשיש מכוניות מיני, ובטח לא בשביל החיוך של אגסי).
- 10.אחד שיודע 15/07/2012 15:52הגב לתגובה זושי אגסי הוא היחידי שמתווה את המדיניות. בעל העיניין עופר סומך עליו בעיניים עצומות. על המיזם הזה נכתב הספר "בגדי המלך החדשים". כבר שנה אני שומע על 90 חברות שחתמו על הסכם רכישה אבל יש רק 250 מכוניות על הכביש כולן של בטר פלייס וחברות ש עופר. תראו לי איש מקצוע רציני אחד שנוסע עם הדבר הזה.
- 9.כך זה התחיל בסלולר - מתי יגיע גולן של הרכב החשמלי ? (ל"ת)דרומי 15/07/2012 13:31הגב לתגובה זו
- 8.מזרחי יעקב 15/07/2012 12:41הגב לתגובה זוסוף סוף רכב במחיר סביר
- 7.איתן 15/07/2012 12:26הגב לתגובה זומחירים מטורפים לחבילות הנסיעה, רק בגלל המונופול. מי צריך בכלל תחנות להחלפת סוללה? תוך כמה שנים המצבר יכסה בקלות טווח נסיעה של כל מדינת ישראל. מספיק לראות במחשבים את קצב גידול הקיבולת של הזיכרון, כדי להבין שאין בעצם מודל כלכלי מאחורי החברה. רק תקווה לנצל את המונופול שהם יצרו, על מנת להפוך לתחנת תדלוק חשמלי. עובדים על המדינה בעיניים. ועוד השר עוזי לנדאו עושה להם יחסי ציבור.
- 6.עמוס 15/07/2012 12:19הגב לתגובה זוהרכב החשמלי מוגבל ובעל חסרונות רבים בהשוואה לרכב שמונע על בנזין או דיזל. המחיר צריך להיות מאד אטרקטיבי - כדי שחלק מהצרכנים יבחר בו. במחיר זה בוודאי שאין שום סיכוי.
- 5.יפה - מתחיל להיות משתלם (ל"ת)דודי 15/07/2012 11:48הגב לתגובה זו
- 4.זה שריפת מזומנים גדולה של חברה לישראל (ל"ת)בור ללא תחתית 15/07/2012 11:46הגב לתגובה זו
- אתה צודק תוך 2 3 שנים הם נסגרים (ל"ת)שועלי 15/07/2012 11:57הגב לתגובה זו
- 3.זה יותר זול מרכב רגיל? לא בטוח (ל"ת)מתלבט 15/07/2012 11:46הגב לתגובה זו
- 2.יורם 15/07/2012 11:43הגב לתגובה זומחיר לק"מ - דומה לרכב בנזין. זיהום אוויר - נמוך. טווח נסיעה - דומה לרכב בנזין. הרכב - יש רכב אחד בלבד, ועוד צרפתי (אני אישית לא חובב מכוניות צרפתיות) אבל השאלה העיקרית היא האם הנסיעה ברכב של בטר פלייס מסרטנת??
- 1.שידחפו את חבלת הסלולר דלק לתחת שלהם (ל"ת)dffd 15/07/2012 11:34הגב לתגובה זו

אופנהיימר: אפסייד של 30% בטבע
בבית ההשקעות אופנהיימר מציינים לחיוב את השיפור בכל חטיבות הפעילות של חברת התרופות, את העלאת התחזיות להכנסות מאוסטדו ויוזדי, והתקדמות בפיתוח מולקולת ה-TL1A; מחיר היעד למניה על 30 דולר עם המלצת "תשואת יתר"
אופנהיימר מפרסמים סקירה חיובית על טבע טבע -1.91% בעקבות דוחות הרבעון השלישי, שבהם הציגה החברה הכנסות של 4.5 מיליארד דולר - עלייה של 3% מהתקופה המקבילה וגבוהה מהצפי שעמד על 4.34 מיליארד דולר.
כל חטיבות הפעילות - הגנריקה, הביוסימילרס ותרופות המקור - הראו שיפור בתוצאות, וטבע העלתה את התחזיות השנתיות שלה. בבית ההשקעות אופנהיימר משאירים את המלצת ה-Outperform ומחיר היעד על 30 דולר למניה, כשהם מתבססים על מכפיל 6.7 לרווח התפעולי המתואם של 2026.
צמיחה בכל החטיבות
בחטיבת הגנריקה נרשמה צמיחה של 2% בהכנסות, ל-2.58 מיליארד דולר, מעל תחזית השוק שעמדה על 2.41 מיליארד דולר. בארה"ב בלטה עלייה של 7% (במונחי מטבע מקומי), שהובילה להכנסות של 1.18 מיליארד דולר, בעוד שבאירופה נרשמה ירידה של 5% עקב בסיס השוואה גבוה. שאר העולם הציג צמיחה מתונה של 3%. תחת אותה חטיבה משולבות גם תרופות הביוסימילרס, שמהן כבר הושקו 10 תרופות, ועוד שש צפויות עד סוף 2027. אופנהיימר מציין כי השקת התרופות באירופה ב-2027 צפויה להאיץ את קצב הצמיחה בתחום, כאשר התחזית להכנסות נותרת על 800 מיליון דולר.
בחטיבת תרופות המקור הממוסחרות בלטה צמיחה משמעותית באוסטדו (Austedo) - עלייה של 38% ל-618 מיליון דולר. גם יוזדי (Uzedy) הציגה צמיחה של 24% ל-43 מיליון דולר, ואג’ובי (Ajovy) עלתה ב-19% ל-168 מיליון דולר. טבע מאשררת את תחזית ההכנסות לאוסטדו לשנת 2027 - 2.5 מיליארד דולר - וצופה כי לאחר חדירה לשוק האירופי היא תגיע להכנסות שיא של כ-3 מיליארד דולר. בהתאם לכך, החברה העלתה את התחזית השנתית ל-2025 ל-2.05-2.15 מיליארד דולר. גם יוזדי מתקדמת בקצב מהיר מהצפי - עם תחזית מעודכנת של 190-200 מיליון דולר השנה, לעומת 150 מיליון בתחזית הקודמת. שתי התרופות, יחד עם האולנזפין שצפויה להגיע לשוק ב-2026, מוערכות לייצר בשיאן בין 1.5 ל-2 מיליארד דולר.
- טבע מזנקת ב-21% - האנליסטים צופים אפסייד של עוד 25%
- טבע מכה את התחזיות בהכנסות וברווח; המניה מזנקת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצד של הפיתוח, טבע מתכננת להגיש את זריקת האולנזפין (לטיפול בסכיזופרניה) ל-FDA עד סוף 2025, עם צפי למכירות מ-2026 והכנסות של עד 1.5 מיליארד דולר. מולקולת ה-TL1A, שמפותחת יחד עם סנופי, מתקדמת כמתוכנן, והחברה צופה לקבל בגינה תשלום ראשון של 250 מיליון דולר ברבעון הרביעי של השנה ועוד 250 מיליון נוספים ברבעון הראשון של 2026. בטווח הארוך מעריכה טבע כי מדובר בפוטנציאל הכנסות של 2-5 מיליארד דולר, לא כולל אינדיקציות נוספות.
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגג'י סיטי ירדה 6.8%, נקסט ויז'ן עלתה 7.1%, סגירה יציבה במדדים
ת"א 35 סגר סביב ה-0 אחרי יום בו המדד נע בין עליות וירידות; תדיראן ירדה 6.2%, סולרום איבדה 5.4%
המסחר בת"א נסגר ביציבות. מדד ת"א 35 סגה ללא שינוי משמעותי ומדד ת"א 90 עלה ב-0.4%.
במבט על הסקטורים, מדד הבנקים עלה ב-0.2%, מדד הביטוח עלה 1%, מדד הנדל"ן ירד0.1% ומדד הנפט וגז איבד 0.4%.
רוצים לדעת איזה מניות בולטות היום ומה הסיפור מאחוריהן? הכל כאן העולות - היורדות - הסחירות; המניות הבולטות בת"א
בשוק האג"ח נרשמת יציבות לקראת החלטת הריבית בסוף החודש. אג"ח עם מח"מ של כ-10.5 שנים נסחר עם תשואה ברוטו של כ-4.06%. נזכיר כי בסוף השבוע מדד המחירים לצרכן צפוי להתפרסם, במה שיכריע את הכף האם הריבית תרד או לא בסוף החודש. נכון לבוקר זה השוק מתמחר הורדת ריבית באזור 70%.
אחת המניות שבולטת לשלילה בימים האחרונים היא ג'י סיטי. החברה הפתיעה את המשקיעים אחרי שהגדילה את אחזקתה בחברת הבת סיטיקון למעל 50% ותידרש כעת להגיש הצעת רכש מלאה למניות המיעוט, מהלך שעשוי להגיע להיקף של 1.4 מיליארד שקל; במעלות מזהירים כי המינוף עלול לטפס מה שמעורר חשש שהמהלך יכביד על התזרים, והתגובה מורגשת במניה ובאגרות החוב של החברה. לניתוח המלא על מה עשתה החברה, ומה ההשלכות האפשריות - ג'י סיטי ממשיכה לצנוח, האג"ח בתשואה של 10%
- איי.סי.אל נפלה 15%, חברה לישראל איבדה 14%; מחזור המסחר - 13.4 מיליארד שקל
- היום של טבע, ומה עוד קרה בבורסה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השבוע הקודם ננעל במחזור ענק של כ-13.4 מיליארד שקל השני בגובהו אי פעם, שלב הנעילה (החדש) רשם מחזור של כ-9.4 מיליארד שקל על רקע עדכון המדדים החצי-שנתי. במסגרת העדכון הצטרפו למדד ת״א-35 מניות מגדל ביטוח מגדל ביטוח 2.17% ונקסט ויז׳ן נקסט ויז'ן 7.09% , בעוד שמניות החברה לישראל חברה לישראל 0.35% ואנרג׳יאן אנרג'יאן -3.37% הועברו למדד ת״א-90. המהלך גרם לתנודתיות גדולה במיוחד בשתי האחרונות, בעיקר לאחר הצניחה במניית איי.סי.אל איי.סי.אל 0.11% ובמניית בעלת השליטה בה - החברה לישראל - בעקבות הפשרה עם המדינה סביב זיכיון ים המלח. הישג ל-ICL? - תקבל 2.5 מיליארד דולר על החזרת זיכיון ים המלח למדינה, גם היום אייסיאל תעמוד במוקד לאחר שהשוק יאכל מחדש את השפעות ההתפתחויות על הרווחיות הליבתית שלה.
