פאפאנדראו: "מדינת יוון מוחזקת כבת ערובה ע"י שביתות והפגנות"
ראש ממשלת יוון, ג'ורג' פאפאנדראו, נדר כי יצליח במטרתו להעביר אמצעי צנע נוספים במדינה למרות קולות זועמים מכיוונם של אזרחי המדינה, אשר מסרבים לקבל את רוע הגזרה בעוד הם מכניסים את המשק לגל של שביתות ענק.
"אני מבקש את תמיכתם, אני מבקש את תמיכת כל המפלגות אבל אנחנו נהיה אלה אשר שוב ישאו בעוול של קבלת ההחלטה הזו", אמר פאפאנדראו בעודו נואם בפני מפלגתו במטרה לאחד את השורות לקראת ההצבעה מחר. זאת לאחר שביום שני קיבל פאפאנדראו מכה קשה כאשר אחד מנציגי מפלגתו בפרלמנט היווני התפטר במחאה לקיצוצים המתוכננים.
השביתות החלו אמש (ד') לקראת הערב וימשכו עד יום ההצבעה לאישור אמצעי הצנע הנוספים, אשר מתוכנן ל-20 לאוקטובר. כל המגזרים באוכלוסייה הצטרפו למחאת הענק הזו כאשר עובדי רכבת ומעבורות, עובדי עירייה, נציגי מס ועו"ד הצטרפו לעיתונאים, עובדי הנמל ושאר ועדי העובדים המייצגים כמחצית מכוח העבודה ביוון.
חבילת הקיצוצים החדשה תכלול את המשך החיתוך במשכורות ובפנסיות במשק, השהיית תשלומים ל-30 אלף עובדי ציבור והשהיית השימוש בהסכמי עבודה קוקלטיביים, הרחבת מיסים. ראש ועד העובדים הגדול ביותר במגזר הציבורי הגיב לאירועים האחרונים כאשר הוא מזהיר מפני כניסה ל"מערבולת מוות" אם הממשלה תמשיך לקצץ במשכורות ולפטר עובדים במקום להלחם במעלימי מס ותמנע מגיוס כספים מעשירי המדינה.
- 5.רמי מ 19/10/2011 16:24הגב לתגובה זוארה" ב ובמשך עם סין ובהמשך עם אפריקה,בסוף התהליך עולם שלם עם משרד אוצר אחד ,כל משאבי כדור הארץ יחולקו בצורה מושכלת לכולם ,המשך יגיע.
- 4.משבית שמחות 19/10/2011 16:19הגב לתגובה זוהכניעה לועדי העובדים הגדולים כמו הנמלים, רשות שדות התעופה, חב' החשמל, מקורות, רכבת ועוד, מצד אחד. מצד שני סחטנות החרדים והמתנחלים, עם השקעות ביטחון ענקיות יביאו את ישראל , די בקרוב לפשיטת רגל. ההבדל בין ישראל ליוון , שארופה מוכנה לתמוך ביוונים. בנו אף אחד לא יתמוך , בעיקר כאשר ביבי וליברמן בשלטון.
- 3.בקרוב 19/10/2011 10:34הגב לתגובה זוזה היה כבר,וזה הולך להיות שוב בקרוב...
- 2.מבין 19/10/2011 10:02הגב לתגובה זוהעם ביוון אינו יכול ולא צריך לשאת בכשלון כל אירופה. (הם פשוט החוליה החלשה האירופה). העם היווני מסרב לקחת על עצמו חובות עצומים אשר יוטלו עליהם שנים על גבי שנים. העם מעוניין להגיע להסדר פשיטת רגל (בדיוק כמו כל גוף כלכלי שפושט רגל). הסדר זה יאפשר קיום סביר ויוריד את הלחץ מעל האזרחים. לעומת זאת הפוליטיקאים מנסים להציל את עצמם שהרי בכל מקרה הם יזרקו מהשלטון, והם מנסים לאפשר לעצמם המשך קריירה על חשבון הטלת האחריות קדימה על דורות שלמים. הכי טוב לאזרחי יוון הינו פשיטת רגל. הכי טוב לאירופה זה למנוע את פשיטת הרגל. אבל למה לעזעזל שתושבי יוון יקריבו את עצמם לטובת כל עמי אירופה ?
- ערן 19/10/2011 11:44הגב לתגובה זואם יוון תגיע לפשיטת רגל מלאה, רמת החיים בה וכוח הקניה של האזרחים בה יהיו נמוכים אפילו משל תאילנד! כמובן שהיא תזרק מגוש האירו (דבר שעלול לזעזע את הגוש וול להטיב איתו לטווח ארוך כשכל מיני כלכלות איזוטריות וחלשות יעזבו (כגון מקדוניה, אסטוניה, סלובקיה, הונגריה, רומניה, פורטוגל ואפילו ספרד הלא יצרנית). חזרה לדרכמה תהרוס את יוון אפילו יותר (האינפלציה תהיה מפלצתית כמו בזימבבואה) אלפי אחוזים לשנה. הבטלנות של היוונים (ושל הספרדים והפורטוגלים וגם האיטלקים) היא מה שהביא אותם למצבם ורק היא. האיגודים המקצועיים שתפקידם היחיד הינו להגן על הפרזיטיות, הכשלון והטמטום המוחלט, מלאו וממשיכים למלא את תפקידיהם הנ" ל באופן מושלם וממשיכים לדרדר את יוון במלא המהירות. מדינה (כמו כל גוף כלכלי, אבל בעיקר מדינה) לא יכולה לפשוט רגל בהנחה שהיא רק תפתר כך מהחובות ומצבה יוכל להשתפר לאחר מכאן, היא תהיה מנודה משווקי ההון ולא תוכל לגייס הון, כיוון שלא יהיה שום שיפור כלכלי במדינה, הפרזיטיות והאיגודים ימשיכו לחגוג. הציבור מטומטם ברובו (לא רק ביוון, גם פה ובכל מקום) ולכן אם הוא מצליח לא להזיק יותר מדי לעצמו זה כבר הישג, לרוב הוא מזיק לעצמו מאוד לטווח הארוך (מה לעשות שצריך לחשוב גם על כמה שנים קדימה ולא רק על כרגע? אחרת העולם לא היה מגיע לשום מקום!).
- מבין 19/10/2011 15:28יוון יכולה לפשוט רגל ואחרי שלושה חודשים עסקים כרגיל...יותר נמוך ממה שהם עכשיו אי אפשר לרדת...
- סוף סוף תגובה של משיהו שמבין.. (ל"ת)ניר 19/10/2011 14:56
- רוח 19/10/2011 10:18הגב לתגובה זושאם מדינה מהאיחוד האירופי תפשוט רגל , כל המהות של האיחוד כא י ח ו ד פושט את הרגל. וזו יכולה להיות ירייית הפתיחה לפירוק האיחוד. במקרה כזה נתגעגע למדד 600 במעוף.
- 1.אין מה לעשות . הגיע הזמן לסגור את הבסטה. (ל"ת)רוח 19/10/2011 09:50הגב לתגובה זו

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
