מחכים לירידות? תזהרו ותסתכלו על הרמות החשובות

יונתן קריספין (דוביד), מרצה לאופציות מעו"ף במכללת מגמות, סוקר את הפוזיציות הפתוחות בבורסה
יונתן קריספין |

סיום חציון בת"א מראה על עליות שערים של עשרות אחוזים במניות, עשרות אחוזים עליה במדדים השונים. מדד המעוף ביקר מתחילת 2009 ברמת 630 הנקודות וגם ב-908 הנקודות.

יתרות השורט בת"א על מדד המעוף ירדו לסביבת ה-300 מיליון שקל. להקבלה אפשר לבדוק את שנת 2006-7 ששם יתרות השורט שהו ברמות העולות על 2 מיליארד שקל.

כלומר, הציפיות של הסוחרים בעת הנוכחית מגולמות לכך שמסוכן להיות בשורט על המניות, ולכן זה כבר אומר שמצבת המוכרים איננה גדולה בשוק.

על מנת שיהיו מוכרים משמעותיים צריך שתהיה תובנה אצל הגופים שהשוק רווי ואז, כמו במדד 900 שהגיעו מוכרים גדולים, זה יספק נזילות לשוק של מניות ויתן אות למימושי רווחים.

מה יכול לגרום לשוק לרדת?

ניו יורק יכולה לגרום לשוק לרדת אם תבצע מימוש חריף מתחת לרמת ה-900 נק' ב-S&P או 8,200 בדאו ג'ונס. בינתיים מדדי ניו יורק בטריטוריה חיובית.

חודש אופציות יוני הסתיים במדד 859.29 ובמחזור קטן לפקיעה של 700 מיליון שקל. לפני שלושה שבועות רשמתי בטור הזה שהסוחרים כותבים אוכפים כנק' מוצא ברמת ה-857 ואינם רואים תזוזה של מעבר ל-40 נק'. הפקיעה הטיבה עם סוחרי השוק שכתבו פרמיות במהלך רוב החודש, כאשר מרכז הכתיבות היה על אזור 850.

אופציות יולי החלו להיסחר לפני שבוע. הסטיה היום באופציות היא 25 וירדה משמעותית לעומת החודשים האחרונים, מה שמעיד על ביטחון גובר בקרב הסוחרים מפני ירידות שערים משמעותיות. עד כה הסטיה הנוכחית לכתבנים איננה מגלמת תנודות חדות בשוק ולכן חובה להיזהר ולעבוד מגודר.

בינתיים אפשר לומר שלמדד המעוף מספר רמות חשובות 904,880,850-40,800 -820 כל אחת מהן היא תחנת ביקורת לעוצמת או חולשת מדד המעוף.

מאת: יונתן קריספין (דוביד), מרצה לאופציות מעו"ף במכללת מגמות

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.