לקראת הפקיעה: "המוסדיים הגדילו את ההגנות שלהם ביחד עם העלייה של השוק"

כך אומר מנהל מחלקת מעו"ף באיי.בי.איי, עמיחי רובין. הפקיעה הקודמת הייתה ברמה של 740 נקודות, היום הגיע המדד עד ל-799 נקודות
קובי ישעיהו |

שוק המניות, כידוע, ביצע מהלך עליות מרשים בשבועות הקרובים. אם לפני כשלושה שבועות, מספר ימים לפני פקיעת אופציות המעו"ף לחודש מרץ, נסחר המעו"ף סביב רמה של 700 נקודות, הרי שהפקיעה היתה בסביבות 740 נקודות והיום כבר נגע המדד במהלך המסחר ברמת ה-800 נקודות.

מנהל מחלקת מעו"ף באיי.בי.איי, עמיחי רובין, אומר בשיחה עם Bizportal כי "רואים גידול ניכר בכתיבת פוטים באזור הכסף, בין 790 ל-810. בסך הכל העליות בשוק בשבועות האחרונים באו עם סטיות מחוץ לכסף די נמוכות. אם לדוגמא מסתכלים על ההיסטוריה של הסטיות רואים שביום של הפקיעה הקודמת הסטיות היו סביב 22%-23% וכעת באופציות סביב הכסף היא סביב 28%-29%. כל העקום התרומם בגלל שהיו צריכים לסגור שורטים שהיו מחוץ לכסף.

"בימים האחרונים יש ירידה בסטיות התקן אך מאז הפקיעה האחרונה יש בסה"כ עלייה בסטיות. בשל מכירות של פוטים בכסף וגידול ניכר בפעילות של הפוטים באזור הכסף, יש ירידה בסטייה הגלומה".

בתשובה לשאלה אם אופציות המעו"ף מגלמות צפי לתיקון למטה של המדד אומר רובין כי "כרגע זה נראה שכותבים פוטים עמוקים וזה לאו דווקא מצביע על ציפיה לתיקון למטה. השחקנים המוסדיים הגדילו את ההגנות שלהם ביחד עם העליה של השוק. סך הכל הסטיה מגלמת תזוזה יומית של 1.8% במדד המעו"ף. כלומר, אם לא תהיינה תזוזות גבוהות בתקופה הקרובה, אני מניח שהסטיות ירדו".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.