קרב ענקיות - קוקה קולה נגד פפסי; במי מהן מאמין קריימר יותר?

קריימר טוען כי הצרכנים הולכים ומרחקים מצריכת משקאות ממותקים. "כאן ועכשיו, אני מעדיף את המניה ש'מתנהגת' טוב יותר"
סהר אביב | (3)

היריבות רבת השנים בין קוקה קולה (סימול: KO) ובין פפסי (סימול: PEP) לא נוגעת רק לחברות עצמן המתחרות של ליבו של הצרכן בשוק המשקאות הקלים. היריבות הזו עברה גם למשקיעים, החלוקים בדעתם באשר לשתי המניות הללו. ג'ים קריימר מנסה לפתור את הדילמה - באיזו מניה כדאי יותר להשקיע, קוקה קולה או פפסי?

"כאן ועכשיו, אני מעדיף את המניה ש'מתנהגת' טוב יותר. כן, אני מעדיף את פפסי מאשר את קוקה קולה" אמר קריימר בתוכנית הפיננסים שלו 'MAD MONEY'. "קוקה קולה דיווחה על רווח של סנט אחד למניה, אולם מדובר על גידול נמוך מבחינה איכותית המונע מהרבה הטבות חד פעמיות כמו רווחים מעסקאות גידור והוצאות פרסום נמוכות יותר באירופה, כמו גם שני ימי משלוח נוספים ברבעון, בניגוד לתקופה המקבילה אשתקד".

"פפסי, לעומת זאת" ממשיך קריימר, "זינקה הרבה מעל הציפיות בנתוניה הכספיים. היא דיווחה על רווח של 3 סנט, כאשר מדובר פה על גידול גבוה מבחינה איכותית, המונע מגידול של 5% בהכנסות האורגניות. בנוסף, התחזיות של ההנהלה ל-2013 היו דיי ברורות, מנכ"ל החברה, אינדרה נויי, ציינה כי בתחילת שנת 2012 היא אמרה שפפסי זקוקה לשנה הזו על מנת להשקיע בעצמה. עכשיו כשהם עשו זאת, העסק נראה טוב יותר ומוכן לתחרות וליצירת ערך בשנת 2013".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    קוקה קולה היא כמו אג"ח מנית עוגן בכל תיק (ל"ת)
    כלכלן 22/02/2013 18:59
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    איזה מותגי חטיפים בשליטת פפסיקו?? (ל"ת)
    ריצרד פרקר 22/02/2013 18:28
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    בלוף 22/02/2013 17:18
    הגב לתגובה זו
    כי בנתיים קוקה קולה העלתה את הדיבידנד ב10%....
twitter logo טוויטר
צילום: לוגו

המלצה חזקה: "לאחר פרסום הדוחות, מניית טוויטר תזנק עד ל-60%"

ההערכה של אנליסט ג'וזף גרינקורן מגיעה בעקבות החשיפה של שיתופי פעולה עם מספר חברות מרכזיות בתחום החיפוש והתוכן
שרות Bizportal |
נושאים בכתבה טוויטר
ארבעה ימים לאחר פרסום דוחות הפיננסיים של טוויטר וזינוק של 16%, חלק מהאנליסטים עדיין לא נרגעו מהתוצאות וחוזים כי זו רק ההתחלה בעליית הערך של המניה. בדוח  הפיננסי האחרון של טוויטר נצפתה העלייה המתונה ביותר בגידול מספר המשתמשים של טוויטר מאז החלה לדווח החברה – 1.4% בלבד המשקפים הצטרפות של 4 מיליון משתמשים בלבד. מאידך באותו דו"ח טוויטר דיווחה על הכפלה של ההכנסות שלה ל-479 מיליון דולר, בשורת ההכנסות, עקפה טוויטר את תחזיות האנליסטים ב-97% ולכן המניה שלה הגיבה בהתאם. "פוטנציאל הצמיחה של טוויטר הוא עצום, במיוחד במדינות מחוץ לארה"ב, טוויטר הוכיחה שהמודל העסקי שלה עובד מצוין והוא צפוי להניב לה הכנסות ורווחים גדולים עוד יותר בטווח הארוך", כך אמר ג'וז'ף גרינקורן, מומחה מדיה חברתית ומנכ"ל מוריס גרופ.  טוויטר הושפעה כמעט לחלוטין מעלייה בכל הפרמטרים בתחום הפרסום של החברה. מחיר קליק על מודעות עלה בממוצע ב-10% ובמקביל נרשמה עלייה של כ-70% ב-Ad engagement כשהמשמעות היא שטוויטר מפרסמת יותר עבור הלקוחות שלה.   גרינקורן ציין כי החדשות הטובות לעתיד של טוויטר הן משיתופי פעולה עם מספר חברות מרכזיות מתחום החיפוש והתוכן. החברה המהותית ביותר שטוויטר חתמה איתה לאחרונה על שיתוף פעולה היא גוגל ששולטת כיום בכ-75% משוק החיפוש האמריקני שלה בלבד יש 12 מיליארד חיפושים בחודש. עמודים רלוונטיים בטוויטר צפויים להיכנס באופן אורגני לשורות החיפוש של גוגל, דבר שאמור להגדיל משמעותית את השימוש בטוויטר מצד הגולשים של גוגל. טוויטר תיהנה גם מהגדלה של עוגת הפרסום של גוגל. בניגוד למערכת הסגורה יחסית של פייסבוק, טוויטר אמורה לצאת החוצה לכלל משתמשי האינטרנט בעולם בהתאם לנושא הרלוונטי. חברות נוספות שמשתפות פעולה בתחום הפרסום הן יאהו יפן ופליפבורד. גרינקורן מעריך כי טוויטר תחתום על עסקות נוספות לשיתופי פעולה עם חברות כמו באיידו – מנוע החיפוש הגדול ביותר בסין, בינג של מיקרוסופט ו-AOL. בסין פוטנציאל הצמיחה במיוחד בהתחלה יהיה מעט מוגבל בשל הצנזורה הסינית אך בסופו של דבר, השוק הסיני עצום ויש בו פוטנציאל צמיחה גדול במיוחד. אנליסטים ומשקיעים לא באמת הפנימו את צמיחת עולם האינטרנט והחיבור של המשתמשים לרשת בכל זמן ובכל מקום. כבר היום יש כ-3 מיליארד משתמשים באינטרנט ברחבי העולם, מדובר בעלייה של כ-6.5% לעומת השנה שעברה כשיותר ויותר משתמשים ממשיכים להתחבר לאינטרנט במדינות מתפתחות כשבראשן סין והודו. מדובר כאן בקצב גידול המאפשר צמיחה לכל חברות האינטרנט והמדיה החברתית מעבר לגבולות הקיימים כיום. גרינקורן מעריך כי שיתוף הפעולה של טוויטר עם גוגל חשוב לטוויטר לא רק בשל השליטה של גוגל בשוק האמריקני, אלא גם בזכות הגישה של גוגל לכלל העולם. שיתוף הפעולה הזו צפוי בעתיד ליצור אפיק הכנסה חשוב נוסף ממפרסמים במקומות אחרים בעולם מחוץ לארה"ב. להערכתו, שיעור המשתמשים האקטיביים הקבועים בטוויטר גם הוא צפוי לעלות ברבעונים הקרובים, דבר שיעלה את ערך הפרסומות בטוויטר וכך גם את המחיר שלהן למפרסמים.