בנק אוף אמריקה
צילום: Steve Pancrate, unsplash
דוחות

בנק אוף אמריקה בדוח טוב; עולה ב-5% - עונת דוחות מפתיעה לבנקים

מניות הבנקים הפתיעו את המשקיעים - שלא נתנו קרדיט. החברה הכתה את צפי האנליסטים, הכנסות הריבית בבנק זינקו ב-24% ל-13.87 מיליארד דולר ומרווח הריבית נטו, מדד רווחיות מרכזי למשקיעים בבנקים, התרחב ל-2.06% מ-1.86%
עומר רוסו | (8)

בנק אוף אמריקה BANK OF AMERICA CORPORATION (P , מהבנקים הגדולים בארה״ב דיווח על תוצאות טובות, בעיקר בסגמנט המסחר והרבה בעקבות עליית הריבית שכידוע, טובה לבנקים. היא הכתה את התחזיות הן בשורה העליונה והן בשורה התחתונה. 

הבנק דיווח על רווח למניה של 81 סנט, או 7.1 מיליארד דולר, לעומת צפי האנליסטים שצפו רווח של 77 סנט למניה. בנק אוף אמריקה רשמה הכנסות בניכוי הוצאות ריבית של 24.61 מיליארד דולר, צמיחה שנתית של 8%, לעומת צפי של 23.57 מיליארד דולר. בנוסף, החברה רשמה הפרשה של 898 מיליון דולר להפסדי אשראי. 

בנק אוף אמריקה, בהובלת המנכ"ל בריאן מויניהן, היה אמור, והינו, אחד מהמרוויחים הגדולים מעליית הריבית של הפד, כמו גם ג'יי פי מורגן ו-וולס פארגו. הבנקים, מייצרים יותר הכנסות ככל שהריבית עולה, מה שמאפשר להם להפיק יותר רווח מפעילויות הליבה שלהם של לקיחת פיקדונות והלוואות.

"הוצאות הלקוחות שלנו בארה"ב נשארו יציבים עם רמות הוצאות חזקות, אם כי הצמיחה בארה״ב איטית יותר, הם עדיין שמרו על סכומי הפקדה גבוהים", אמר מויניהן "ברחבי הבנק, הגדלנו את ההכנסות מהלוואות ב-12% בשנה האחרונה כשסיפקנו את המשאבים הפיננסיים כדי לתמוך בלקוחותינו."

הכנסות הריבית בבנק זינקו ברבעון ב-24% ל-13.87 מיליארד דולר, כשהן עולות מעל תחזית השוק ל-13.6 מיליארד דולר, הודות לעליית הריבית. מרווח הריבית נטו, מדד רווחיות מרכזי למשקיעים בבנקים, התרחב ל-2.06% מ-1.86%, ואף הכה את צפי האנליסטים שצפו 2%. 

הכנסות המסחר זינקו ב-27% ל-2.6 מיליארד דולר, מעבר לאומדן האנליסטים של 2.24 מיליארד דולר. זה יותר מקיזז את ההכנסות ממניות שירדו ב-4% ל-1.5 מיליארד דולר, מתחת לצפי של 1.61 מיליארד דולר.

בדומה למתחרותיה, גם ההכנסות מבנקאות השקעות רשמו ירידות חדות, צנחו בכ-46% ל-1.2 מיליארד דולר, עולים מעט מעל הצפי של 1.13 מיליארד דולר. זאת בעקבות הנסיגה של המשקיעים מהשקעות בשוק יורד.

קיראו עוד ב"גלובל"

הבנקים רואים את הנולד?

רוצים לדעת מה הבנקים חושבים על הכלכלה? שימו עין על הפסדי האשראי שלהם. ההפרשות בגין הפסדי אשראי ממשיכות לגדול, כך שהבנקים לוקחים בחשבון תחזית כלכלית קשה יותר בהמשך. בנק אוף אמריקה שחרר רזרבות של 1.1 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד, ברבעון הנוכחי הוא הפריש 900 מיליון דולר.

ההפקדות ברבעון הנוכחי עמדו על 1 טריליון דולר, צמיחה של 9%.

לא רק בנק אוף אמריקה, גם המתחרה הגדולה ג'יי פי מורגן JP MORGAN הוציאה דוח טוב - הכנסות הבנק ברבעון השלישי הסתכמו ב-33.49 מיליארד דולר גבוה ב-3.5% מהערכת האנליסטים להכנסות של 32.3 מיליארד דולר. בשורה התחתונה רשמה החברה רווח של 3.12 דולר למניה, לעומת צפי שוק לרווח של 2.8 דולר למניה. הכנסות הבנק מריבית נטו זינקו ב-34% הודות לעלייה בשיעורי הריבית.

הבנקים טרם עונת הדוחות לא קיבלו קרדיט מהמשקיעים, מניות הבנקים היו קרובות לשפל שנתי, זאת על רקע חששות המשקיעים ממיתון, האטה בצריכה ופגיעה בהכנסות הבנקים, על אף שהריבית עולה. כעת, לאחר דוחות הבנקים שהיו טובים - אולי הן נמצאות במחיר אטרקטיבי. ואולי מכאן המגמה בבנקים תשתנה.

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    אכן צדקו השורטיזם טיפש כמו נעל חחח (ל"ת)
    ספיר 17/10/2022 18:51
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    רק לונג השורט גמר הסיפור מצאו תחתית (ל"ת)
    סאמי בכיכר 17/10/2022 18:50
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    רווח יפה מאוד בגוגל ובאפל מחר ימשיכו מעלה (ל"ת)
    ארינה 17/10/2022 18:50
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    כמו שאמרנו צים שורט שוק לונג. בול (ל"ת)
    אלברט 17/10/2022 18:49
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    לפני 4 אףימים מחקו שורטים היום המשך (ל"ת)
    סביח 17/10/2022 18:49
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    קובי 17/10/2022 17:20
    הגב לתגובה זו
    לפני 4 ימים השוק היה בנינוס3 אחוז וסיים בפלוס 3 אחוז לעולם לא יקרה הפוך שהשוק עולה 3.5 אחוז ויגמור ב 3 מינוס. אין מצב לא יקרה לעולם.
  • 2.
    לא טועה לעולם אפל ל 179 ב.אוף א.לא ירד מ 30 לעולם (ל"ת)
    אמיל 17/10/2022 17:16
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    רק לונג .השורט יימחק קליל .הם טיפשים (ל"ת)
    אמיל 17/10/2022 17:16
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותאלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיות

להיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים

"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?

רן קידר |
נושאים בכתבה נטפליקס סוני

נטפליקס Netflix, Inc 0.61%   רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.

על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.

איפה המרצ'נדייז? 

אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.

הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים. רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.

במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32%   (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro Inc.  (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.