סאנגיונג רודיוס חדש בדרך אלינו

המיניוואן של סאנגיונג, הרודיוס, נחשף בשלבים. אצלנו בחודשים הקרובים
עמרי ספיר |

סאנגיונג רודיוס חדש

כ-9 שנים אחרי שהוצג, קשה לומר שהתרגלנו למראה של סאנגיונג רודיוס, המיניוואן השנוי במחלוקת מבחינת עיצובו של היצרנית הדרום קוריאנית. כעת מכריזה סאנגיונג על הדור השני שעשוי להיות קצת יותר קל לעיכול (או שלא). העיצוב החדש מתבסס, כך היצרנית, על עקרונות הגודל, הייחודיות והיוקרה. לנו אין ספק שהרודיוס החדש יילך בדרכו של הדור היוצא בכל הנוגע לייחודיות. מהאיורים הממוחשבים שהתפרסמו באופן רשמי קשה לומר, אך חיפוש קל ברשת מגלה שללא ספק הגנטיקה שם.
 

השיווק של הרודיוס החדש צפוי להתחיל בחודשים הקרובים. טלקאר, יבואנית סאנגיונג, מספרת שהוא צפוי להגיע אלינו במהלך הרבעון השני של השנה. הוא ישווק כאן עם מנוע דיזל חדש בנפח 2.0 ליטר שמספק 155 כ"ס ו-36.7 קג"מ ב-1,500-2,800 סל"ד. בחו"ל יוצע גם מנוע בנזין בנפח 3.2 ליטר. בגרסה המקומית הוא ישודך לתיבת 5 הילוכים אוטומטית וישווק עם 7 או 9 מושבים.
רשימת האבזור תכלול קישוריות בלוטות' עם שליטה עליה ועל מערכת השמע מההגה, בקרת שיוט, חישוקי 16 אינץ', חלונות אחוריים כהים ועוד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
עומר הנדסה (תשקיף חברה)עומר הנדסה (תשקיף חברה)

עומר הנדסה מתקרבת לבורסה - התמחור סביר

למרות שחיקה ברווחיות התפעולית, גירעון בהון החוזר ומכירת מניות של הבעלים, התמחור נראה על פניו נוח - שווי לפני ההנפקה של 1.1 מיליארד ורווח מייצג של כ-85 מיליון - מכפיל רווח של כ-13

מנדי הניג |
נושאים בכתבה עומר הנדסה IPO

חברת עומר הנדסה, נערכת ל-IPO בבורסה המקומית. החברה היא קבלן ויזם ומסתבר שהיא גדולה יחסית, למרות שהנוכחות התקשורתית שלה נמוכה.  היא צפויה להיות אחת ההנפקות הגדולות בנדל"ן השנה. ההנפקה כוללת גיוס של כ-300 מיליון שקל לפי שווי חברה של 1.4 מיליארד שקל (אחרי הכסף), כאשר כ-120 מיליון שקל יזרמו לכיסם של בעלי השליטה באמצעות הצעת מכר. יתרת הסכום, כ-180 מיליון שקל, תשמש את החברה למימון פרויקטים חדשים והרחבת פעילותה. זה אקזיט משמעותי לבעלי השליטה ולרוב זה תמרור אזהרה. הנפקות זה מצב של א-סימטריה במידע. המוכרים- מנפיקים יודעים הרבה יותר מהקונים.

הבעיה שהקונים - גופים מוסדיים, עמוסים במזומנים ואין להם מה לעשות בכסף. הם מחפשים השקעות חדשות ומקדמים את שוק ההנפקות. עומר, היא שחקנית בשוק התשתיות והייזום ועל פניו מונפקת בתמחור סביר. הדוח רווח והפסד שלה אומנם מציג שחיקה ברווחיות אך הצבר גדל והרווחיות עדיין טובה. הרווח המייצג 85-90 מיליון שקל בשנה ושווי של 1.1 מיליארד שקל (לפני הכסף) מבטא מכפיל רווח סביר של 13.

אם החברה תמשיך לממש את הצבר ולצמוח, ובמקביל הרווחים יעלו, זו יכולה להיות השקעה שמתאימה למוסדיים ולמשקיעים בכלל, אבל צריך לזכור ששוק הקבלנות והיזמות חלש עכשיו, שלחברה יש גירעון בהון החוזר, אם כי זה לא נורא כאשר אתה יודע לקבל מקורות של מזומנים או כאשר ההון החוזר השלילי במאזן (נכסים שוטפים פחות התחייבויות שוטפות) הן לאורך זמן שליליים, כלומר מתגלגלים במאזן ואין צורך לשלם באמת את ההתחייבויות השוטפות. 

חלק גדול מאוד מהקבלנים וחברות התשתיות נמצאות במצב כזה, הוא לא בהכרח מעיד על קשיים או בעיות פיננסיות.  בכל מקרה, עומר הוקמה ב-1997 על ידי עומר רוזנבלט, שמשמש כיום כיו"ר. בעלי השליטה כוללים גם את ברוך חדד וזאב סלנט, המכהנים כמנכ"לים משותפים ומחזיקים יחד בכ-82% מהמניות, בחלוקה שווה ביניהם. ארבעה עובדים בכירים מחזיקים ביתרת המניות. 

עומר הנדסה מתמקדת בביצוע מיזמי בנייה בתחומי התעשייה, המלונאות, המסחר והמגורים, לצד ייזום נדל"ן למגורים והשקעה. מאז הקמתה, ביצעה החברה למעלה מ-170 פרויקטים בהיקף של כ-2.4 מיליון מ"ר, כולל מבנים מורכבים כמו מגדל ART של הפניקס בבני ברק, מגדלי בסר ברמת גן, קניון רמות בירושלים, בסר סיטי בפתח תקווה ומגדל צ'מפיון בבני ברק.