חוזה גדול לקמהדע: תפתח ותייצר נסיוב נגד ארס נחשים בכ-20 מיליון שקל

הפרויקט מתפרס על פני תקופה של שנתיים, כאשר במסגרתו מתחייב משרד הבריאות לממן את הפרוייקט במלואו, כולל פיתוח, תכנון והקמת מערך ייצור הנסיוב
קובי ישעיהו |

חברת הביוטכנולוגיה קמהדע, המפתחת, מייצרת ומשווקת תרופות יחודיות להצלת חיים, מדווחת היום כי חתמה על הסכם בלעדי לפיתוח ויצור נסיוב נגד ארס נחשים בישראל עם משרד הבריאות.

היקף ההסכם הינו כ-20 מיליון שקל, שישולמו לשיעורים במהלך ביצוע הפרוייקט. הפרויקט מתפרס על פני תקופה של שנתיים, כאשר במסגרתו מתחייב משרד הבריאות לממן את הפרוייקט במלואו, כולל פיתוח, תכנון והקמת מערך ייצור הנסיוב.

בתום התקופה יחודש ההסכם לעד 10 תקופות נוספות בנות שנה כל אחת, במהלכן תייצר קמהדע את הנסיוב עבור משרד הבריאות באופן שוטף בהיקף שנתי של כ?3.5 מיליון שקל בשנה. החברה כבר החלה בביצוע השלבים הראשונים של הפרויקט בטרם החתימה על ההסכם.

דוד צור, מנכ"ל קמהדע ציין כי "משרד הבריאות בחר בחברה, שהינה בעלת יכולות יחודיות לפיתוח ויצור תרופות מצילות חיים בתנאי GMP כמובילת התהליך של טיפול בהכשות נחש בישראל מאחר ולפי נתוני משרד הבריאות מתרחשות בישראל מאות הכשות בשנה וטיפול באמצעות נסיוב עשוי להציל חיי אדם".

צור הוסיף כי "פרויקט זה משתלב עם קו המוצרים האימונוגלובולינים של קמהדע ומבסס את מעמדה של החברה כיצרנית תרופות מצילות חיים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.