פרסום ראשון

דנקנר לא מוותר: דסק"ש שוב בהצעת רכש ל-11% ממניות נכסים ובניין

חצי שנה לאחר הצעת הרכש הקודמת (שלא נענתה) ובמחיר שאפילו לא מזכיר את אותה הצעת הרכש, דנקנר ינסה להגדיל את האחזקה בנכסים ובניין ל-86.5%
יוסי פינק |

נוחי דנקנר אומנם העיד על עצמו שמזה חודשים ארוכים הוא פועל למניעת כל עסקה חדשה (להוציא קרדיט סוויס) אך בעניין הגדלת האחזקה או הקטנת החוב בחברות שבשליטתו זה כבר עניין אחר.

לאחר שביום שישי האחרון דיווחה כור כי ביצעה רכישה עצמית מאגרות החוב של החברה (סדרה ח') בהיקף גדול של 60.3 מיליון שקלים (), הלילה דיווחה דיסקונט השקעות (החברה האם של כור), כי תפרסם מחר הצעת רכש רגילה לרכישת עד כ-650,000 מניות רגילות של נכסים ובנין במחיר של 126 שקל למניה. בתוך כך נציין, כי מחיר הסגירה של מניית נכסים ובניין עמד הערב על 115 שקלים וזאת לאחר זינוק יומי של 27%. במילים אחרות, מדובר בפרמיה של קצת יותר מ-9%.

במקרה שהצעת הרכש תיענה, תרשום דסק"ש ברבעון הרביעי של שנת 2008 רווח בסך של כ-266 ששקל לכל מניה שתירכש, הנובע מהפחתת המוניטין השלילי שיווצר ברכישה האמורה. חישוב הרווח למניה כאמור מבוסס על ההון העצמי של נכסים ובנין ליום 30 בספטמבר 2008 וכפוף לשינויים בהון העצמי הנ"ל.

נציין כי נכסים ובנין היא חברה בת של דסק"ש המוחזקת על ידה בשיעור של כ-75.5%. במקרה שהצעת הרכש תיענה במלואה, תגדל האחזקה של דסק"ש בנכסים ובנין לשיעור של כ-86.5%. פרסום הצעת הרכש כפוף לאישור דירקטוריון דסק"ש.

יש לציין, כי אין מדובר בפעם הראשונה שדנקנר מנסה להגדיל משמעותית את האחזקה בנכסים ובניין, כבר בחודש מאי, כאשר מחיר המניה היה יותר מכפול ממחירה הנוכחי, פרסמה דסק"ש הצעת רכש ל-16% ממניות החברה לפי שער מניה של 315 שקל (נזכיר - כעת ההצעה היא לפי שער של 115 שקל בלבד!!!).

בזמנו, ההיענות להצעת הרכש הייתה נמוכה מאוד (כנראה בגלל הפרמיה הנמוכה הניתנה (כ-2% בלבד) ולבסוף הצליחה דסק"ש לרכוש 2.5% בלבד באותה הצעה. מאז רכשה דסק"ש מניות ב-6 מיליון שקלים נוספים (ב-13 באוקטובר 2008 לפי מחיר מניה של 158.6 שקל) והגיעה לאחזקה של 75.5%.

בעניין מניית נכסים ובניין, נציין כי מאז השיא שנרשם במניה ביולי 2007, היא איבדה לא פחות מ-88.5% (לא כולל התיקון החד ביום המסחר האחרון).

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
דוח דו"ח דוחות מסמכים מחשבון מספרים נתונים טבלה חשבון עמלות שורה ניהול דמי כסף חסכון פנסיה מס העלמות העלמת
צילום: Pixabay

החשד: העלמת הכנסות משיפוצים ובנייה בסכום של כ-1.5 מיליון שקל

וגם - הון שחור והעלמות מס,  שאלות ותשובות

מנדי הניג |

רשות המסים, באמצעות משרד פקיד שומה חקירות ירושלים והדרום ובשיתוף אגף החקירות של ביטוח לאומי, מנהלת חקירה גלויה בחשד להעלמת הכנסות בהיקף של כ-1.5 מיליון ש"ח על ידי חאתם תמימי, תושב העיר העתיקה בירושלים העוסק בשיפוצים ובנייה. החשוד, בן 45, נלקח לחקירה באוקטובר 2025 ושוחרר בתנאים מגבילים על ידי בית משפט השלום בירושלים, הכוללים איסור יציאה מהארץ, דיווח תקופתי על פעילותו העסקית והתייצבות קבועה בפיקוח.

מבקשת המעצר, שפורסמה לאחרונה, חושפת דפוס התנהלות שיטתי. בשנת 2020, בעקבות ביקורת ניהול ספרים, נפתח תיק נגד תמימי, אך הוא לא הגיש דו"חות מס לשנים 2020–2024, כולל הצהרת הון שנדרשה ממנו. בשנת 2022, פתח תיק על שם בת זוגו כמנגנון הסוואה, ובמסגרתו ביצע עבודות שיפוצים ובנייה ברחבי הארץ – בעיקר בירושלים, תל אביב ובאזור המרכז – ללקוחות פרטיים ומסחריים. עם זאת, דיווח רק על חלק קטן מההכנסות, בעוד ששארן נשמרו במזומן או בצ'קים שפודו אצל נותני שירותי מטבע כדי להימנע מתיעוד בנקאי. עדויות מלקוחות, שנגבו במסגרת החקירה, מאשרות תשלומים ישירים בסכומים של עשרות אלפי שקלים לעבודות כמו שיפוץ מטבחים, התקנת ריצופים והרחבות דירות, ללא חשבוניות.

החקירה חשפה כי תמימי לא ניהל ספרי חשבונות כנדרש בחוק, ולא הגיש דו"חות שנתיים מלבד דו"ח חלקי לשנת 2022 על שם בת זוגו. חיפושים שנערכו בביתה של בת הזוג תפסו מסמכים, מחשבים ורישומים ידניים המעידים על הכנסות נוספות של כ-300 אלף ש"ח בשנה. ממצאים אלה מצביעים על העלמה רטרואקטיבית בין 2020 ל-2023, עם פוטנציאל להרחבת החקירה ל-2024. רשות המסים מעריכה כי הסכום הכולל עשוי לגדול בעקבות ריבית וקנסות, והיא שוקלת העמדה לדין פלילי בעבירות של העלמת מס והלבנת הון.

מקרה זה אינו מבודד בענף השיפוצים והבנייה, הנחשב לאחד האזורים הרגישים להעלמות מס בישראל. על פי דוחות רשות המסים לשנת 2025, הענף מהווה כ-15% מכלל החקירות הפליליות בתחום המס, בעיקר בשל תשלומים במזומן, חוסר חובה להוצאת חשבוניות ללקוחות פרטיים וקושי באימות נתונים. בחודשים האחרונים דווחו מקרים דומים: במאי 2025, קבלן שיפוצים מדרום הארץ, יוסף פרץ, נחשד בהעלמת כ-2 מיליון ש"ח על פני חמש שנים, באמצעות פדיון צ'קים בצ'יינג'ים והעברות ישירות לספקים, כפי שפורסם בהחשד: העלמת הכנסות של כ-2 מיליון שקל בידי קבלן שיפוצים. באוגוסט 2025, חקירה משותפת של רשות המסים וביטוח לאומי חשפה רשת קבלנים במרכז שדיווחו רק 40% מההכנסות, בהיקף כולל של 4 מיליון ש"ח, עם תפיסת מסמכים וקנסות ראשוניים של 1.2 מיליון ש"ח. בנובמבר 2025, קבלן בנייה בתל אביב נעצר זמנית בחשד להעלמת 800 אלף ש"ח, לאחר תלונה של ספק חומרים שחשד בפעילות לא מדווחת.

האכיפה הממוקדת בענף משקפת מגמה של רשות המסים להגברת שיתופי פעולה עם גופים כמו משרד הבינוי והשיכון ומאגרי נתונים בנקאיים. ב-2025, נפתחו כ-450 חקירות חדשות בתחום, לעומת 380 ב-2024, עם דגש על קבלנים עצמאיים שאינם רשומים בפנקס הקבלנים. מצד אחד, זו תגובה לגירעון התקציבי ולצורך בגביית מסים נוספים, כפי שמעידים תיקוני החקיקה האחרונים שהעלו את שיעור המע"מ ל-18%. מצד שני, מבקרים בענף טוענים כי האכיפה יוצרת עומס על קבלנים קטנים לגיטימיים, שמתקשים להתמודד עם דרישות דיווח מורכבות, וממליצים על פישוט הליכים דיגיטליים להוצאת חשבוניות.

אייר חיפה (צילום: עמית אגרנוב)אייר חיפה (צילום: עמית אגרנוב)

אייר חיפה מרחיבה פעילות עם יעד אטרקטיבי לקראת עונת הסקי חל מ-79 דולר לכיוון

חברת התעופה של הצפון מרחיבה את פעילותה הבינלאומית עם שלוש טיסות שבועיות לבירת בולגריה החל מינואר 2026

ליאור דנקנר |


אייר חיפה מודיעה על השקת קו טיסות ישירות מחיפה לסופיה, בירת בולגריה. הקו החדש מתחיל לפעול בינואר 2026 ויופעל בימים שני, רביעי ושישי. לרגל ההשקה מציעה החברה מחיר פתיחה של החל מ-79 דולר לכיוון, לתקופה מוגבלת של שלושה ימים ועד גמר המלאי. משך הטיסה המשוער עומד על כ-3 שעות ו-45 דקות. הטיסות מכוונות בין השאר לחופשות סקי באתרי בורובץ’ ובנסקו, לצד חופשות עיר קצרות בסופיה, ומתאפשרות על רקע קליטת מטוסים נוספים לצי החברה.

הקו לסופיה יופעל במתכונת עונתית עד סוף מרץ 2026, באמצעות מטוסי ATR 72-600 החדשים של החברה. כל כרטיסי הטיסה נמכרים במתכונת Flex, הכוללת אפשרות לשינוי או ביטול בתמורה לקרדיט עתידי עד 24 שעות לפני ההמראה, ללא תשלום נוסף על תיק יד בסיסי, ואפשרות להוסיף טרולי, מזוודה או הושבה מראש בהתאם לצורך. במדיניות החברה מודגש כי בטיסות אייר חיפה לא ניתן להטיס ציוד סקי או ציוד ספורט מיוחד, עניין שחשוב במיוחד למי שמתכנן להגיע עם ציוד אישי לאתרי ההרים בבולגריה.


אייר חיפה: חברת התעופה של הצפון מתרחבת החוצה

אייר חיפה היא חברת תעופה ישראלית הפועלת מנמל התעופה חיפה וממותגת כחברת התעופה של הצפון. החברה מפעילה טיסות סדירות מחיפה לנמל רמון ליד אילת וליעדים קרובים בחו״ל, בהם יעדים בקפריסין וביוון, באמצעות מטוסי ATR 72-600 המותאמים לטיסות אזוריות. הפעילות מתמקדת בקווים קצרים יחסית, עם יציאה מנמל תעופה קטן וקרוב למרכזי אוכלוסייה בצפון.

החברה מתחילה את פעילותה המסחרית בסוף 2024 במודל לואו-קוסט אזורי, עם בסיס בנמל התעופה חיפה על שם אורי מיכאלי, ומייעדת את שירותיה בעיקר לתושבי הצפון שמעדיפים להמריא קרוב לבית לטיסות לאילת וליעדי נופש קרובים באגן הים התיכון.