איש השיווק של חודש אוגוסט: יורם אפרתי מ"פרימור"

איגוד המפרסמים בחר באפרתי, מנהל השיווק של חברת גניר, יצרנית משקה "פרימור" כאיש השיווק של החודש בשל ההובלה של המותג למקום הראשון בקטגוריית המיץ הסחוט בארץ
אפרת אדיר |

איגוד המפרסמים בחר ביורם אפרתי לאיש השיווק של חודש אוגוסט 2007. אפרתי מכהן כמנהל השיווק בשוק המקומי של חברת גניר, יצרנית משקאות "פרימור".

אפרתי, המכהן בתפקידו מזה 4 שנים וחצי, אחראי למהלך שהוביל להצבת "פרימור" במקום הראשון בקטגוריית המיץ הסחוט בארץ, ולהגדלת הקטגוריה כולה באחוזים משמעותיים.

המותג "פרימור" קיים בשוק המקומי מזה 13 שנה ונחשב עד לפני כ-5 שנים למותג כמעט מחתרתי כשהשחקן המרכזי בקטגוריית המיץ הסחוט בארץ היה מותג "פריגת", הפעיל בשוק מזה 50 שנה.

עם כניסתו לתפקיד, הוביל אפרתי, בשיתוף עם משרד הפרסום יהושע TBWA, בשלב הראשון, מהלך של מיצוב מחדש של המותג "פרימור" כשהדגש הוא על מומחיות בהכנת מיצים טבעיים עם המסר של טבעיות חומרי הגלם - התפוזים. הסיסמא שנבחרה להובלת המיצוב מחדש היא: "זה לא אנחנו, זה התפוזים".

השלב השני היה הרחבת המותג ובו הוחדר לשוק, מיץ התפוזים בחמיצות מעודנת, שעונה על הצרכים של אותם אנשים וילדים שעבורם מיץ תפוזים טבעי הנו חמוץ מדי.

השלב השלישי שהתחיל השנה היה השקת מיצים בעלי ערך בריאותי גבוה - מיץ רימונים, אשכולית אדומה ופומלית. לפני מהלך שיווקי זה היה נתח השוק של פרימור 55% כשהמתחרים (פריגת) חלשו על 45%. בעקבות המהלך גדל נתח השוק של פרימור ל-60% לעומת 40% של המתחרים.

יורם אפרתי מציין, כי "להצלחה של פרימור בארץ אין כמעט אח ורע בעולם: אנשים חושבים פריגת וקונים פרימור. יש מעט מאוד מוצרים בתחום הבריאות שהצליחו עם רמת מודעות כל כך נמוכה להביא את המותג שלהם למקום ראשון, הרבה מעבר למתחרה. אף מומחה שיווק אינו יכול להסביר את התופעה ולכן אנו מסיקים שהמוצר טוב ולכן הוא זוכה לנאמנות גבוהה של קהל הצרכנים. בנוסף, פרימור הוא מותג ממוקד המציע אך ורק מיצים סחוטים טבעיים ומיקוד זה הוא שמאפשר התמקצעות והתמחות וייצור מיץ סחוט ברמה הגבוהה ביותר".

התכנית העתידית אותה מוביל אפרתי בימים אלו היא הרחבת מגמת הבריאות והשקת משקאות נוספים. משקה אחד כזה ששמו "מור אנרג'י", נמצא כעת בשלבי הרצה, מדובר במשקה אנרגיה איזוטוני המיועד לספורטאים, כדוגמת "גטורייד" ו"פאוורייד" המשווקים באמריקה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה