אלביט הדמיה - להוסיף לרשימת המעקב
התקופה האחרונה בה מצוי מדד המעו"ף בירידה ושאר השווקים נוטעים בך את הרושם כאילו השמיים נופלים, היא התקופה בה המשקיע הנבון יתור אחר מניות המתאימות למלא את רשימת המעקב שלו. מניות שבגל העליות הבא, יספקו את הזדמנות הקנייה ואת התשואה לחודשים הבאים.
אלא שנשאלת השאלה אילו מניות בדיוק להכניס לרשימת המעקב. האם כל מניה מתאימה? האם מניה שירדה משיאה אחוז מסויים היא זו הראוייה להיכלל ברשימות? חייבים להיות מספר קריטריונים ברורים שיסייעו לבחור את המניות הנכונות. ואלביט הדמיה היא אחת כזו שעונה על כל הדרישות כולן.
אם נביט לאחור, הרי שהמגמה הראשית היא מגמת עלייה ברורה. ראשיתה בשלהי 2003 במחיר של 16.5 שקלים למניה. היו זמנים. כפי שאפשר לראות, עומדת מגמת ראשית זו בכל הקריטריונים הטכניים הנדרשים ממגמת עלייה. הפרמטר המרכזי הוא שהמניה הגיעה לשיאה לפני ימים מספר, 121 שקלים למניה, תוך מחזור שיא. הגבוה ביותר שנרשם אי פעם במניה.
כאשר מתקיים תיאום מוחלט בין המחיר למחזור, כלומר העפלה למחיר שיא בליווי מחזור מסחר גבוה, במרבית המקרים המסר הוא שלא מדובר בשיא האחרון. כלומר, מסקנת הביניים היא שאלביט הדמיה אמורה, בתוך הסערה, לכבוש פסגות גבוהות יותר מן הפסגה האחרונה שנקבעה.
גם ברמת המגמה המשנית לא צצה לה עדיין בעיה מהותית וגם כאן מדובר במגמת עלייה. וגם כאן מתקיים שילוב של מחיר שיא המלווה בעלייה משמעותית בהיקפי הפעילות. לא רק זאת אלא שבנוסף, המומנטום מעיד על עוצמה גבוהה. כלומר גם בנקודה הזמן הנוכחית אין סימנים ולפיהם השיא שאליו העפילה המניה לאחרונה, הוא האחרון בסדרה.
ברמת המגמה המינורית מתקיימים בימים האחרונים מספר סימני חולשה. במרכזם מספר תבניות היפוך המתקבלות משיטת הנרות היפאניים. למי שמכיר מעט את אופן הרישום ואת המונחים המתלווים לתבניות, אציין שבימים האחרונים אפשר היה לראות תבנית מסוג "כוכב נופל", המעידה על היצע כבד הקיים במחיר השיא, "תבנית חובקת" המעידה על היפוך, ובנוסף, סגירה כלפי מטה של "פער מחירים" עולה שמעידה על חולשה נוספת. מבט על מדדי המומנטום חושף מוקד חולשה נוסף המעלה את הסבירות שבתקופה הקרובה נהיה עדים לגל ירידות.
וזה מותיר אותנו עם שורת הסיכום, אלביט הדמיה היא מניה האמורה להיכלל ברשימות המעקב. הסביבה הטכנית ארוכת הטווח תומכת עליות וכדי לקבל את האיתות הנכון יש להמתין לתיקון טכני שכבר עומד בפתח.
במסגרתו, יש לבחון את יכולתה של המניה להיבלם ברמות התמיכה שבדרך מחד, ומאידך להתאפיין במחזורי מסחר נמוכים במהלך התיקון. עם סיומו של התיקון, אמור להתפתח גל עליות נוסף ובמסגרתו כיבוש רמות שיא גבוהות יותר מזו שנרשמה במהלך הימים האחרונים, אנחנו נמשיך לעקוב.
*אין בסקירה זו משום המלצה לקנות את הנייר או למוכרו והעושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.
*הערה: כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.
.jpg)
הונאת הענק בביטוח הלאומי: שחקנים, שופטים ורופאים גנבו מיליונים - פרטים נוספים
חשיפה שמטלטלת את עולם הספורט: עשרות כדורגלנים, שופטים ורופאים חשודים בקבלת קצבאות פיקטיביות בסך כולל של עשרות מיליונים; מועדונים בליגת העל התחייבו להשיב כספים, אך החקירה עדיין בעיצומה
פרשת ההונאה בביטוח הלאומי מסתעפת. כבר בהתחלה היה ברור שמדובר בהונאת ענק של שחקני כדורגל שנעזרו ברופאים (הונאת הענק בביטוח הלאומי: שחקנים, שופטים ורופאים גנבו מיליונים) , וכעת מתברר שהיו מעורבים גם שופטי כדורגל ושהחקירה בעיצומה כשקבוצות כדורגל גם בליגת העל נדרשות להחזיר כספים לביטוח לאומי על תשלומים שלא מגיעים להן.
זו הונאה שמשלבת עשרות שחקני כדורגל, רופאים, ועל פי החשדות גם: שופטים, מבקרי שופטים, אנשי הנהלה במועדונים ועובדים לשעבר של ביטוח לאומי. אלו פעלו לכאורה לכאורה במשותף כדי למשוך קצבאות בטענה של פציעה ואובדן כושר עבודה.
שחקנים שהמשיכו לשחק ולהרוויח שכר דיווחו לביטוח הלאומי על אובדן כושר עבודה. בתיאום עם עורכי דין, הוזמנו חוות דעת רפואיות מטעם רופא שהעריך אחוזי נכות גבוהים במיוחד, הרבה מעבר למציאות. אותם שחקנים הופיעו בפני ועדות רפואיות וקיבלו קצבאות חודשיות בגין פגיעות לכאורה, בזמן שהם המשיכו לשחק באותו הרכב בדיוק.
החקירה, שמנוהלת בשיתוף פעולה בין הביטוח הלאומי ליחידת להב 433, התבצעה במשך חודשים רבים תחת מעטה חשאיות. מאז שנעשתה גלויה, נחקרו כבר למעלה מ‑50 חשודים, בהם שמות מוכרים בעולם הספורט. חלק מהשחקנים כבר הודו, חלק ממשיכים להכחיש, אך כל העדויות מצביעות על דפוס פעולה קבוע ורחב היקף.
- המוסד לביטוח לאומי ביטל קצבה בגלל רכישת רכב - האם זה מוצדק?
- ביטוח לאומי לא אישר קצבה לזוג שהיה ברילוקיישן; מה קבע בית המשפט?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי החשד, הקצבאות הועברו לא רק לשחקנים, אלא גם למועדונים עצמם. הפועל באר שבע, בית"ר ירושלים והפועל חיפה התחייבו להחזיר כספים שהתקבלו שלא כדין. בקבוצה אחרת נמצא כי פעל רופא מתחזה, שהנפיק אישורים רפואיים בשמות של רופאים אחרים, ללא כל הסמכה רפואית חוקית.

יו"ר ועד אל על נגד רגב: "מהלך שירסק את התעופה הישראלית"
שרון בן יצחק יצא נגד כוונת שרת התחבורה להקים בישראל בסיס פעילות לחברת הלואו קוסט וויז אייר, שיהיה בנתב"ג ויכלול צוותים ישראליים. לדבריו, "המשמעות היא העברת יעדים לחברות זרות, קריסה של החברות הקטנות, צמצום דרמטי של אל על ולבסוף השתלטות זרה על השוק, שתביא דווקא לעליית מחירים לציבור"
יו"ר ועד עובדי אל על, שרון בן יצחק, יוצא במתקפה חריפה על שרת התחבורה מירי רגב, בעקבות היוזמה שלה להקים בישראל בסיס פעילות לחברת הלואו-קוסט ההונגרית וויז אייר. לדבריו, מדובר בצעד פופוליסטי וחסר אחריות שעלול להמיט פגיעה קשה על ענף התעופה המקומי.
בשלב זה, קבעה רגב כבר שיחות עם מנכ"ל וויז אייר והיא בוחנת את הקמת הבסיס בנמל התעופה בן‑גוריון. המהלך הוגדר על ידה כ"מהלך שובר שוק", שבמרכזו הקמת בסיס של ממש, שיכלול מטוסים ויכלול צוותים ישראליים, כולל טייסים ודיילים. לדברי רגב, התוכנית צפויה להוביל לירידה משמעותית במחירי הכרטיסים, להתרחבות היצע היעדים הבינלאומיים - בין היתר להודו, מרוקו ואף מזרח הרחוק - ולתחרות מוגברת בשוק המקומי. כתנאי למהלך, השרה דרשה שוויז אייר תתחייב להמשיך ולהפעיל טיסות גם בעתות חירום, כפי שנדרש מחברות תעופה ישראליות - מה שיכול לשפר את הקיימות והרציפות התעופתית במצבי סיכון. בשבועות האחרונים התקיימו דיונים אינטנסיביים במשרד התחבורה, בהם השתתפו אנשי מקצוע, רשות שדות התעופה והרשות לתעופה אזרחית. למרות התנגדויות נחרצות מצד גורמי רגולציה וכמה חברות תעופה ישראליות, הוחלט להמשיך ולמקד את המהלך, ולבצע עבודת מטה שתבחן לעומק את ההשלכות הכלכליות והרגולטוריות. המשרד אף הנחה לקדם פגישה עם הנהלת וויז אייר העולמית בהקדם.
בן יצחק טוען כי משרד התחבורה "זורע חול בעיני הציבור" כשהוא מציג את המהלך כפתרון להורדת מחירי הטיסות. לדבריו, גם אם השרה מבטיחה כרטיסי טיסה זולים - בפועל המחירים לא יירדו. במקום להתמודד עם הבעיה האמיתית, שהיא סירובן של חברות זרות רבות לשוב ולטוס לישראל מזה שנה וחצי בעקבות המצב הביטחוני, בוחרת רגב לקדם מהלך שעלול להחליש עוד יותר את חברות התעופה הישראליות. הוא הוסף כי הקמת מערך ובסיס קבוע של וויז אייר בישראל יוצרת אפליה ברורה מול החברות המקומיות, שכן החברה הזרה לא תחויב באותם כללים רגולטוריים ושיקולי ביטחון. "זהו תקדים מסוכן שאין לו אח ורע בעולם", התריע בן יצחק. "המשמעות היא העברת יעדים לחברות זרות, קריסה של החברות הקטנות, צמצום דרמטי של אל על ולבסוף השתלטות זרה על השוק, שתביא דווקא לעליית מחירים לציבור".
בן יצחק אף הרחיב את הביקורת מעבר לענף התעופה, ואמר כי מדובר במדרון חלקלק: "אם מאפשרים לחברה זרה לפעול בלי חובות רגולטוריות, מחר זה יכול לקרות גם במערכת הבריאות, בבנקאות ובתחומים נוספים. לפי השיטה הזו, כל עובד ישראלי ניתן להחלפה בעובד זול ממזרח אירופה". בהתייחסו לעבר, הזכיר יו"ר הוועד כי עובדי אל על היו אלה ששמרו על רצף תעופתי בתקופת הקורונה וגם בזמן המלחמה הנוכחית, כשחברות זרות הפסיקו את פעילותן בארץ. "אנחנו הוכחנו שאין לישראל על מי לסמוך מלבד על עצמה", אמר. לסיום, קרא בן יצחק לשרת התחבורה לעצור את המהלך: "אם תתעקש להמשיך בדרך הזו - היא תיזכר לדיראון עולם כמי שפגעה במו ידיה בתעופה הישראלית".