אדגר מנמיכה תחזיות ל-2019; ווליו בייס נותנים אפסייד של 22%

חברת הנדל"ן המניב עדכנה את תחזיותיה כלפי מטה לאור דחיית האכלוס של פרויקט אדגר 360 והעלתה תחזיות ל-2020; בווליו בייס נותנים מחיר יעד של 10.62 למניה
נועם בראל |
נושאים בכתבה אדגר

חברת הנדל"ן המניב, אדגר, דיווחה על שיפור במרבית הפרמטרים התפעוליים ברבעון השלישי, אותו היא מסכמת עם עליה של כ-11% ב-FFO בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. החברה עדכנה כלפי מטה את התחזית לשנת 2019 אך העלתה את התחזית לשנת 2020 בשל דחיית מועד האכלוס של פרויקט אדגר 360.

הכנסותיה של אדגר מהשכרת נכסים הסתכמו ברבעון השלישי בכ-58.2 מיליון שקל לעומת כ-60.2 מיליון שקל אשתקד, ירידה מינורית שמקורה בעיקר מהשפעת שערי חליפין. למרות ההשפעה, ה-NOI ברבעון הסתכם בכ-55.1 מיליון שקל לעומת כ-54.8 מיליון שקל ברבעון המקביל.

בשורה התחתונה, אדגר מסכמת את הרבעון עם FFO של כ-19 מיליון שקל לעומת כ-17.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ועם רווח כולל של כ-20.7 מיליון שקל לבעלי המניות.

החברה עדכנה כאמור את טווח תחזית ה-FFO שלה כלפי מטה לטווח של 75-77 מיליון שקל עקב דחיית מועד האכלוס של פרוייקט אדגר 360C (צפוי להתאכלס עד סוף השנה), אך במקביל העלתה את התחזית לשנת 2020 לכ-85-90 מיליון שקל על בסיס שיפור בשיעורי התפוסה.

רועי גדיש, מנכ"ל החברה: "אנו צופים כי עד סוף השנה נחנוך את בניין אדגר 360 בו אנו משיקים לראשונה בארץ, מתחם בן ארבע קומות של מותג הבית למרחבי עבודה "Brian Embassy", הזוכה כבר לביקושים משמעותיים. אדגר תמשיך לפעול לצמיחה בפעילות החברה תוך מיקוד באסטרטגיה העסקית הכוללת הגדלת ה-FFO, חשיבה על פתרונות ערך לשוכרים והמשך השבחה וחיזוק הנכסים הקיימים".

בווליו בייס התייחסו לתוצאות החברה ואמרו כי הן "מצביעות על המשך שיפור בכל הפרמטרים התפעוליים. אנו נותרים בהמלצת קנייה, ומחיר היעד עולה מ- 9.76 שקלים ל- 10.62 שקל למנייה - אפסייד של כ-22% לפי מודל שמרני שלוקח מכפיל של 14.5 על ה- FFO הריאלי הצפוי ב-2020 ובתוספת של שווי הקרקעות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה 0%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.


איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה 0%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.