אדגר מנמיכה תחזיות ל-2019; ווליו בייס נותנים אפסייד של 22%
חברת הנדל"ן המניב, אדגר, דיווחה על שיפור במרבית הפרמטרים התפעוליים ברבעון השלישי, אותו היא מסכמת עם עליה של כ-11% ב-FFO בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. החברה עדכנה כלפי מטה את התחזית לשנת 2019 אך העלתה את התחזית לשנת 2020 בשל דחיית מועד האכלוס של פרויקט אדגר 360.
הכנסותיה של אדגר מהשכרת נכסים הסתכמו ברבעון השלישי בכ-58.2 מיליון שקל לעומת כ-60.2 מיליון שקל אשתקד, ירידה מינורית שמקורה בעיקר מהשפעת שערי חליפין. למרות ההשפעה, ה-NOI ברבעון הסתכם בכ-55.1 מיליון שקל לעומת כ-54.8 מיליון שקל ברבעון המקביל.
בשורה התחתונה, אדגר מסכמת את הרבעון עם FFO של כ-19 מיליון שקל לעומת כ-17.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ועם רווח כולל של כ-20.7 מיליון שקל לבעלי המניות.
החברה עדכנה כאמור את טווח תחזית ה-FFO שלה כלפי מטה לטווח של 75-77 מיליון שקל עקב דחיית מועד האכלוס של פרוייקט אדגר 360C (צפוי להתאכלס עד סוף השנה), אך במקביל העלתה את התחזית לשנת 2020 לכ-85-90 מיליון שקל על בסיס שיפור בשיעורי התפוסה.
- אדגר: רווח נקי של 25.7 מ' שקל; FFO ירד ב-3.5% והסתכם בכ-30.3 מ' שקל
- מנכ"ל אדגר: "קיבלנו כפול מהשווי בספרים על קרקע בטורונטו - זו רק ההתחלה"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רועי גדיש, מנכ"ל החברה: "אנו צופים כי עד סוף השנה נחנוך את בניין אדגר 360 בו אנו משיקים לראשונה בארץ, מתחם בן ארבע קומות של מותג הבית למרחבי עבודה "Brian Embassy", הזוכה כבר לביקושים משמעותיים. אדגר תמשיך לפעול לצמיחה בפעילות החברה תוך מיקוד באסטרטגיה העסקית הכוללת הגדלת ה-FFO, חשיבה על פתרונות ערך לשוכרים והמשך השבחה וחיזוק הנכסים הקיימים".
בווליו בייס התייחסו לתוצאות החברה ואמרו כי הן "מצביעות על המשך שיפור בכל הפרמטרים התפעוליים. אנו נותרים בהמלצת קנייה, ומחיר היעד עולה מ- 9.76 שקלים ל- 10.62 שקל למנייה - אפסייד של כ-22% לפי מודל שמרני שלוקח מכפיל של 14.5 על ה- FFO הריאלי הצפוי ב-2020 ובתוספת של שווי הקרקעות.
עידן וולס, מנכ”ל קבוצת דלק צילום:שלומי יוסףלמרות הירידה באיתקה, דלק נסחרת בדיסקאונט משמעותי על השווי הנכסי
הורדת ההמלצה לאיתקה בסוף השבוע הובילה לירידה של 5% במניה בלונדון שמשפיעה על דלק בבורסה המקומית; ניתוח שווי הנכסים העדכני של דלק קבוצה מצביע על שווי נכסי נקי גבוה ביותר מ-20% מהמחיר בשוק
בעוד מניית איתקה סגרה את המסחר בלונדון בירידה של כ-5% בסוף השבוע האחרון בעקבות הורדת המלצה של גולדמן זאקס ל"מכירה" עם מחיר יעד של 180 פני (קרב ההמלצות על איתקה - וההשפעה על דלק), בהסתכלות על התמחור הכולל של דלק קבוצה דלק קבוצה -4.32% נראה שההשפעה קטנה יותר משחושבים. אם ניקח בחשבון תמחור NAV, המבוסס על שוויי שוק עדכניים של כלל החברות הבנות והנכסים, שממנה עולה כי המניה נסחרת כיום בדיסקאונט משמעותי ביחס לשווי הנכסי הנקי שלה, מעל 20%.
שווי הנכסים
החישוב כולל את כל האחזקות המרכזיות של הקבוצה מעודכן לכתיבת שורות אלה. ההחזקה המשמעותית ביותר היא החזקה של 54.66% בניו-מד אנרג'י, עם שווי החזקה כ-10.5 מיליארד שקל. ההחזקה השנייה בגודלה היא החזקה של 50.5% באיתקה אנרג'י השווה כ-7.28 מיליארד שקל לפי מחיר הסגירה של יום שישי. בנוסף החברה מחזיקה בכ-40.07% בישראכרט בשווי 1.78 מיליארד שקל, 61.36% במהדרין בשווי של 623 מיליון שקל, 24.7% בדלק ישראל בשווי של 198 מיליון שקל, 19.1% בדלק נכסים בשווי של 174 מיליון שקל, ו-32.7% ב-InPlay Oil, בשווי של 268 מיליון שקל שם השקיעה לאחרונה. סך הכל השקעות נכסים סחירים של כ-20.45 מיליארד שקל.
לכך מתווספים גם נכסים שאינם סחירים, בהם בניין מלון בהרצליה בשווי שמאות של 299 מיליון שקל, ו-25% מקרקע בעכו בשווי של 98 מיליון שקל, לסכום כולל של כ-20.85 מיליארד שקל.
הנכס שלא במאזן
אחד הנכסים החשובים ביותר, שאינו רשום במאזן מסיבות חשבונאיות אך נמצא בכל מודל של השוק, הוא התמלוגים מלווייתן, שמקנים לדלק עד 6% מהתמורות הגולמיות מפי הבאר. הערכת השווי המקובלת עומדת סביב נעות בין 650-800 מיליון דולר. בחישוב שמרני יחסית של 720 מיליון דולר, השווי שנכנס למודל עומד על כ-2.36 מיליארד שקל.
- קרב ההמלצות על איתקה - וההשפעה על דלק
- דלק משלימה את עסקת סיגנוס; צופה רווח חשבונאי של 600-750 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במצטבר, שווי כלל הנכסים מסתכם בקצת יותר מכ-23.2 מיליארד שקל, ומהם מנוכה החוב הפיננסי נטו לפי דוחות הרבעון, 3.84 מיליארד שקל. כך מתקבל NAV של כ-19.37 מיליארד שקל. בנוסף נציין כי מאז סוף הרבעון החוב אף ירד מתחת ל-3.8 מיליארד שקל, אך במודל שנותח כאן נעשה שימוש בנתון השמרני מדוחות החברה.

מנכ״ל אייקון גרופ על האייפונים באושר עד וויקטורי: "אני לא חושב שזה יוריד ביקוש - הצרכן ידע להתנהל"
הרבעון השלישי הסתיים בתוצאות משופרות, אבל האייפונים הזולים שמכרו באושר עד וויקטורי חשפו את הרגישות של השוק למחירים כמו גם את השחיקה של מעמד היבואן הרשמי - שיחה עם מנכ"ל אייקון גרופ על התוצאות הרבעוניות, התחרות הקשה והמרווחים הצרים בתעשייה
אייקון גרופ אייקון גרופ -0.07% סיכמה את הרבעון השלישי של 2025 עם עלייה של כ-14.4% בהכנסות שהגיעו לכ-382.8 מיליון שקל, וזינוק של כ-78% ברווח הנקי שהסתכם ב-8.6 מיליון שקל. אבל לצד הצמיחה בהיקף הפעילות, מה שבעיקר מדאיג הם המרווחים התפעוליים הצרים מאוד בשני מגזרי הפעילות המרכזיים של החברה.
מגזר ההפצה, שבו אייקון מוכרת מוצרים - בעיקר של אפל - לרשתות קמעונאיות כמו מחסני חשמל, KSP, דינמיקה ורשתות נוספות, הציג ירידה בשיעור הרווח התפעולי מ-2.5% ל-2.4% רבעון מול רבעון. הירידה הזאת מגיעה בעיקר מההשפעה של שער הדולר, שפגעה במלאי שנרכש במחירים גבוהים יותר. מנגד, מגזר הקמעונאות - הפעילות של iDigital שכוללת חנויות, מכירה מקוונת, ושירותי מעבדה רשמיים - הציג עלייה בשיעור הרווח התפעולי מ-2.8% ל-5.3%. יש מי שיתווכח ויגיד שאלו מרווחים מצויינים לקומודטי אבל עדיין זה דורש מעקב כדי לוודא שהם נשמרים ומתרחבים.
מה שעשוי לאתגר את המרווחים האלה זה למשל המהלך החריג של אושר עד וויקטורי, אלו ייבאו אייפון 17 ביבוא מקביל ומכרו אותו במחירים שנמוכים במאות שקלים מהמחיר בשוק. אפילו שזה אירוע חד-פעמי הוא בפוטנציאל יכול לגרוע מאות לקוחות מאייקון. מי שקנה באושר עד לא יחזור ויקנה שוב באיידיגיטל. זה גם חושף עד כמה המעמד של היבואן הרשמי איבד מהבלעדיות שלו במיוחד אחרי שאייקון איבדה את מונופול ההפצה ההיסטורי שלה ל-KSP.
אבל יחד עם זאת, אייקון כבר לא נשענת רק על אפל: לצד המותגים המרכזיים של אפל, החברה מפעילה פעילות משמעותית עם יצרניות מחשוב כמו לנובו ואסוס, ומנסה להרחיב את סל המוצרים ואת פריסת הלקוחות כדי לצמצם תלות בקטגוריה אחת או ביצרן יחיד. התרחבות הזאת אמורה לאפשר לה בסיס יציב יותר וגם לעזור לה לאזן את התנודתיות של המטבע.
- אייקון: שער הדולר שחק את הרווח, המלחמה את ההכנסות
- אייקון גרופ: ההכנסות ברבעון ירדו ב-10% ל-347 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על רקע כל זה פנינו למנכ״ל אייקון גרופ, דורון סלע, כדי להבין כיצד אייקון מתכננת להתמודד עם תחרות כמו שהציגו אושר עד וויקטורי, ומה מנועי הצמיחה לשנים הקרובות.
בוא נתחיל מהתוצאות של הרבעון למה אפשר לייחס את העליה במכירות?
