חנן פרידמן
צילום: כפיר סיון

דירקטוריון לאומי החליט על מינוי עו"ד חנן פרידמן כמנכ"ל

פרידמן הצטרף לבנק לאומי לפני כחמש שנים, תחילה כיהן כיועץ המשפטי הראשי של הבנק ובהמשך מונה לתפקיד ראש חטיבת אסטרטגיה, חדשנות, טרנספורמציה בנקאית ורגולציה
ערן סוקול | (1)

בנק לאומי 2.14%  מדווח כי דירקטוריון הבנק, בראשות ד"ר סאמר חאג' יחיא, החליט היום על מינויו של עו"ד חנן פרידמן למנכ"ל הקבוצה, וזאת בהתאם להמלצות ועדת האיתור שבראשה עמד יו"ר הבנק.

> הזמן הטוב ביותר לנטוש את הספינה

> לאומי: התשואה להון עמדה על 10.6% ברבעון השני של 2019

> ד"ר חאג' יחיא מונה כיו"ר דירקטוריון בנק לאומי

פרידמן יחליף בתפקיד את רקפת רוסק עמינח, שכיהנה כמנכ"לית לאומי מאז מאי 2012. רוסק עמינח, תמשיך ללוות את לאומי עד סוף 2019. המינוי כפוף לאישור בנק ישראל.

עו"ד חנן פרידמן, 48, נשוי ואב ל-4 ילדים, הצטרף ללאומי לפני למעלה מחמש שנים, תחילה כיהן כיועץ המשפטי הראשי של דירקטוריון הבנק ושל הבנק ובהמשך מונה לתפקיד ראש חטיבת אסטרטגיה, חדשנות, טרנספורמציה בנקאית ורגולציה. במסגרת זו הוביל בהצלחה מספר מהלכים מהותיים בבנק, ובכללם: יישום חוק שטרום, הכנסת שותפים אסטרטגיים לבנק לאומי ארה"ב, מכירת לאומי קארד ומכירת לאומי רומניה. חנן פרידמן היה שותף מרכזי למרבית המהלכים האסטרטגיים שבוצעו בלאומי בשנים האחרונות, לרבות מהלכי ההתייעלות והטמעת שירותים דיגיטליים מתקדמים.

כאחראי על האסטרטגיה ופעילות שלוחות לאומי בחו"ל, הוביל פרידמן מהלכים עסקיים מוצלחים במגוון תחומי הפעילות של הבנק. פרידמן הינו בעל תואר ראשון (בהצטיינות) ושני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן.

בסוף חודש יוני 2019 הודיעה גב' רקפת רוסק עמינח על סיום כהונתה בבנק לאומי, לאחר כהונה כמנכ"לית במשך כ-7 שנים. בחודש יולי מינה דירקטוריון לאומי ועדת איתור בראשות יו"ר הדירקטוריון, ד"ר סאמר חאג' יחיא, כאשר החברים הנוספים בה היו הדירקטורים גב' תמר גוטליב, מר אוהד מראני, גב' אסתר דומיניסיני ומר יורם גבאי. ועדת האיתור קיימה הליך אינטנסיבי ויסודי, ובסיומו החליטה להמליץ בפני הדירקטוריון על מינויו של חנן פרידמן לתפקיד מנכ"ל לאומי הבא.

ד"ר סאמר חאג' יחיא, יו"ר דירקטוריון הבנק: "עם כניסתי לתפקיד היו"ר, הוטלה עלי משימה שהינה אחת החשובות ביותר לעתיד הבנק בשנים הקרובות - מינוי מנכ"ל. ועדת האיתור שפעלה בחודש האחרון קיימה דיונים רבים על מנת לאפיין את היכולות, התכונות והידע שנדרש מהמנכ"ל הבא, לנוכח האתגרים שעומדים בפני המערכת הבנקאית בכלל, והבנק בפרט. הוועדה בחנה מועמדים מתוך ומחוץ לבנק, מישראל ומחו"ל, והגיעה למסקנה שחנן פרידמן הוא המועמד המתאים ביותר להוביל את הבנק בתקופה זו. חברי דירקטוריון הבנק מכירים היטב את פרידמן בהיותו חבר הנהלת הבנק בחמש השנים האחרונות, במהלכן הוביל נושאים מרכזיים שבוצעו בעבודה צמודה עם הדירקטוריון וועדותיו, והם מלאי הערכה לדרך עבודתו ולתרומתו להצלחת לאומי".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    השיער טבעי או צבוע - זה מה שמעניין (ל"ת)
    גם דתיים צובעים ? 27/08/2019 18:36
    הגב לתגובה זו
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91%   ומג'יק מג'יק 1.76%   נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026. 

על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".

השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.

סינרגיה בעיקר בתחום הענן

בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.

החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה. בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.