"נחזור בקרוב לצמיחה ורווחים"
חברת המלט הוותיקה בתקופה לא פשוטה, אבל להערכת המנכ"ל שלה - אמיר וידמן, מדובר במשבר זמני, ואוטוטו החברה תחזור לצמיחה ולרווחים משמעותיים.
החברה המספקת שסתומים וחלקים נוספים לתעשיות כבדות – בעיקר בתחום הסמיקונדקטורים ותעשיית הגז הטבעי, התאימה את עצמה לעולם החדש. היא רכשה בשנים האחרונות חברות ופיתחה אפיקי הכנסה בתעשיות הקשורות כמעט לכל סוג של אנרגיה, מנפט, דרך אנרגיה גרעינית ועד אנרגיות מתחדשות. הרכישות האלו לצד הגידול האורגני בשנים האחרונות, יצרו חברה שסיפקה מדי רבעון דוחות משופרים, אבל אז הגיעה השנה האחרונה.
ביולי 2018 פורסם שקרן פימי, המחזיקה ב-60% מהחברה, הודיעה שבכוונתה למכור את חלקה בחברה לפי שווי של 1.5 מיליארד שקל. זה לא קרה. ולא רק שזה לא קרה, אלא שמאז צנחה המניה בכ-36%.
זאת ועוד - פרסום הדוחות הכספיים הבוקר, מפיל את המניה ב-5% נוספים בגלל תוצאות חלשות ומעבר להפסד, לשווי של 830 מיליון שקל. החברה עברה להפסד של 677 אלף דולר ברבעון השני, ביחס לרווח של 3.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2018. המכירות ברבעון עלו ל-45.6 מיליון דולר לעומת 44.5 מיליון ברבעון המקביל אשתקד.
עם זאת, אם מנטרלים הוצאות חד פעמיות ברבעון, מקבלים שהתוצאות פושרות, אך לא חלשות.
אבל אם תשאלו את אמיר וידמן, מנכ"ל המ-לט, הדוח דווקא חיובי ומראה שבסיס החברה איתן, כשבשנים הקרובות הוא צופה צמיחה משמעותית.
מה הביא לירידה בהכנסות?
"זו הייתה שנה לא פשוטה. מהרבעון האחרון של השנה שעברה אנחנו רואים שרמת הביקושים לסמיקונדקטורים ירדו באופן גורף בגלל מלחמת הסחר. לא רק אצלנו, בכל השוק. באופן כללי זו תעשיה שמתנהגת קצת בצורה מאניה-דיפרסיבית. ברבעון האחרון הרגשנו את הירידה.
- המלט: תשואה "מובטחת" של 6.7% עד חודש מאי אך המשקיעים חשדניים
- פימי מוכרת את המ-לט לפי שווי של 900 מ' ש'; פרמיה של 34% על השוק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברבעון השני היה קצת יותר טוב. אין מה לעשות, הירידה בביקושים בתעשיה משפיעה על המכירות והרווחיות. הרווח הגולמי נשחק בשל הרכישות שביצענו, אבל החברה מתייעלת. כך שמה שאנחנו רואים קדימה יותר מרנין".
ממה נובע ההפסד ברבעון האחרון?
"ההפסד נובע משני פרמטרים עיקריים: שומת מס שהחברה נאלצה לשלם והסדר שביצעה החברה על רכישת מפעל בקוריאה. אם אתה מבטל את שתי ההוצאות, החברה גם גמרה ברווח וגם מראה שיפור ב-EBITDA. אז אם מנטרלים את שני הפקטורים האלה המצב לא כזה גרוע".
היו לקוחות שעזבו אתכם?
"לא. להפך. יש יותר ויותר לקוחות שבאים אלינו מהמתחרים. אנחנו ממשיכים לעבוד חזק עם הלקוחות והכנסה של לקוחות חדשים, עבודה ששמה אותנו בנקודת פתיחה מאוד טובה כשהשוק יחזור ואנחנו מרגישים שהוא חוזר באמת. אני מאוד אופטימי לגבי העתיד".
- אלפרד אקירוב: "אני עובד מהבוקר עד הלילה. זו לא עבודה קשה, אני לא עובד בטוריה"
- לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה
היו דיבורים על מיזוגים עם מתחרות – איפה זה עומד?
"בהגדרה אנחנו בבעלות של 60% פרייבט אקוויטי, כך שהאפשרות למיזוג תמיד נמצאת על השולחן. כרגע אנחנו מתרכזים להחזיר את החברה למצבה הטוב. אני בטוח שבמצב הזה אנשים יראו את הדברים הטובים בחברה וירצו אותה. אבל אני לא מתעסק בזה".
איך אתם מתכוונים להחזיר את החברה לרווחיות?
"אנחנו מסיימים הרצה מפעל מוליכים למחצה בתאילנד, שיהיה מנוע משמעותי כשהתעשייה תחזור, ביצענו רכישות בשלוש השנים האחרונות בנורווגיה, סינגפור וקוריאה- כך שאנחנו ממוצבים מאוד טוב בעולם.
"גם בתעשיית ספינות ה-LNG (מיכליות גז טבעי), 77%, שהן 107 מתוך 133 אוניות ה-LNG ייוצרו בקוריאה ואנחנו ספקים משמעותיים למספנות שם. אז זה ביזנס שבדרכו אלינו. אנחנו גם עובדים חזק מאוד על טרמינלים של גז טבעי וקידוחים בים הצפוני ובברזיל.
"הרבעונים הכי טובים שלנו היו הראשון והשני ב-2018. הרבעון הזה מבחינת מכירות הוא טוב יותר. יחד עם החזרה של שוק הסמיקונדקטורים, אנחנו צופים עלייה בביצועים של ב-30%-40%. את ההתאוששות נראה ברבעונים הקרובים ובוודאי ב-2020, התחזיות נראות טוב ונראה סינרגיה של הרכישות האחרונות שלנו".
מה עם תעשיות האנרגיות המתחדשות? זה משפיע עליכם?
"המ-לט מעורבת באנרגיות המתחדשות בצורה משמעותית. באנרגיה הסולארית אנחנו ספקים מרכזיים לחברות שמייצרות את הפאנלים. חלק מההתאוששות שלנו נובעת מהשוק הזה. ישנה גם מגמה עולמית של תנועה חזקה למעבר מפחם ומזו"ט לתחנות הפועלות על גז טבעי ובשוק הזה אנחנו מאוד משמעותיים בכל העולם וגם בתחום אנרגיית הרוח אנחנו מאוד פעילים.
"גם בתחום האנרגיה הגרעינית יש לנו אחיזה משמעותית. כיום יש לנו מפעל בסין שהוא אחד מבין 2 המפעלים המספקים מוצרים לכורים גרעיניים בסין, ובונים 3-4 כורים כאלה בשנה, אז זו גם פעילות מאוד משמעותית".
איך אתה רואה את החברה 5 שנים קדימה?
"זו חברת צמיחה של תעשיה מתקדמת. יש לנו מוצרים מצוינים ויש התפתחות אורגנית, כולל בתחום הסמיקונדקטור, כי יש שימוש גובר בצ'יפים במוצרים חכמים, ברכבים אוטונומיים, רובוטיקה ועוד, כשההתרחבות משפיעה עלינו לטובה.
"אני תמיד אומר למשקיעים שבסופו של דבר, החברה מנוהלת בטווח הארוך ולא מרבעון לרבעון. יש רבעונים יותר טובים וכאלה שפחות טובים. חצי השנה הקרובה תהיה מאוד מעניינת בחיי החברה ואנחנו בטוחים ש-2020 תהיה שנה משמעותית".
הדוח הרבעוני שהפיל את המניה
כאמור, המ-לט מדווחת על מעבר להפסד של 677 אלף דולר ברבעון השני. הרווח הגולמי ירד מ-5 מיליון דולר ברבעון השני של 2018, ל-3.5 מיליון דולר ברבעון האחרון.
המכירות ברבעון עלו כאמור ל-45.6 מיליון דולר לעומת 44.5 מיליון ברבעון המקביל אשתקד, אבל ההוצאות התפעוליות עלו והרווח התפעולי הסתכם ב-1 מיליון דולר לעומת מעל 5 מיליון דולר ברבעון המקביל. התמונה למחצית דומה, ואפילו קשה יותר- ההכנסות ירדו ל-88.5 מיליון דולר לעומת 89 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2018, ובשורה התחתונה החברה הפסידה 500 אלף דולר, לעומת רווח של 8 מיליון דולר במחצית המקבילה.
הוצאות המכירה והשיווק של החברה שמתמחה בפיתוח של מחברים, ברזים ושסתומים לתעשייה התהליכית, הצטמצמו אף הן מ-1.5 מיליון דולר ברבעון השני של 2018, לכמיליון דולר ברבעון האחרון. מנגד, הוצאות ההנהלה עלו ל-810 אלף דולר, ביחס ל-775 אלף דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי ירד מ-2.5 מיליון דולר ברבעון השני של 2018, ל-442 אלף דולר בתקופה המקבילה השנה.
גם במאזן יש סימני חולשה. לחברה יש אמנם ירידה בהתחייבויות השוטפות מ-75 מיליון דולר ל-69 מיליון דולר, אבל עלייה של כמעט 70% בהתחייבויות שאינן שוטפות מ-49.5 מיליון דולר, ל-82 מיליון דולר.
החברה מסרה כי בניית המפעל בסין מורידה את רווחי החברה. עם זאת, החברה צופה שלקראת סוף 2020 ייפתח המפעל החדש בסין שעשוי לייעל ולשפר את מצבה הפיננסי. כמו כן, החברה החלה בשיתוף פעולה עם סמסונג העולמית, מה שיכול להתפתח לשיתוף פעולה אסטרטגי עבור המ-לט.
ירידה בביקושים, ברקזיט וצבר הזמנות
החברה מדווחת כי הירידה בהכנסות ברבעון האחרון נובעת בעיקרה "מירידה בביקושים למוצרי החברה בטריטוריות צפון אמריקה, אירופה והמזרח הרחוק. וכן משינוי יזום בתמהיל המכירות בחברת הבת בסין".
הירידה במכירות המוצרים האולטרה נקיים ברבעון האחרון נובעת מירידה זמנית בביקושים למוצרי החברה באירופה ובצפון אמריקה. באירופה הירידה במכירות נובעת מירידה במכירות של חברת הבת היצרנית באנגליה, עקב החשש של הלקוחות באירופה מהשפעת ה"ברקזיט" על האספקות.
- 2.התחזית של המנכ״ל תתממש רק אם יפטרו אותו (ל"ת)מאירה 26/08/2019 09:45הגב לתגובה זו
- איילה 26/08/2019 18:13הגב לתגובה זוכישלון, רכב תקופה על כוח האנרציה של אלו שהיו לפניו מהדור של משפחת טופז....יהירות ושחצנות מובילות לאבדון...
- 1.איך אין תגובות? (ל"ת)משה 24/08/2019 08:44הגב לתגובה זו
- עדי 24/08/2019 11:36הגב לתגובה זוהחברה באמת עשתה את כל הצעדים הנדרשים כדי להכין את עצמה לצמיחה מועצת. אך התזמון הנוכחי בשווקים לא נותן לפוטנציאל שלה להתממש. משקיעים נבונים צריכים לראות 10 שנים קדימה ולא להתרגש מרבעון-שניים חלשים, כאשר החולשה היא קשורה למקרו ולא לחברה עצמה
- איילה 26/08/2019 19:44רב הנסתר על הגלוי....

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
מנכ"ל אבוג'ן: "חברות כמו גוגל נכנסות לתחום, זה פותח ריינג' אחר של עסקאות שאפשר לעשות"
מודל AI גנרטיבי חדש שפותח בשיתוף גוגל קלאוד מקפיץ את מניית אבוג'ן ומסמן מהפכה בפיתוח מולקולות פורצות דרך בתחומי הפארמה והחקלאות; בראיון לביזפורטל עופר חביב מנכ"ל החברה מציין שחברות גדולות כמו גוגל נכנסות לתחום וזה נותן רוח גבית "הם מתחילים לחפש מקומות
חדשים שרעבים למהפכה, ועם AI זה באמת מהפכה. עד היום הם לא באמת היו בתחום, התחום יחסית מורכב וקשה והיום הם מתחילים להיכנס לשם"
אבוג'ן אבוג'ן 0.83% הודיעה אתמול על השלמת מודל היסוד של בינה מלאכותית גנרטיבית, גרסה 1.0, לעיצוב מולקולות קטנות, שפותח בשיתוף פעולה עם Google Cloud. המודל החדש מרחיב את היכולות הקיימות של מנוע הטכנולוגיה ChemPass
AI של אבוג׳ן לגילוי ואופטימיזציה של מולקולות קטנות, בכך שהוא נותן מענה לאחת מאתגרי הליבה של תעשיות התרופות והחקלאות: זיהוי מולקולות קטנות חדשניות העונות על מספר קריטריונים מורכבים של מוצר. בעקבות הדיווח מניית החברה זינקה בשיעור חריג של כ-80%.
אבוג'ן היא חברה יחסית קטנה עם שווי שוק של כ-48 מיליון שקל, שאיכזבה לא מעט משקיעים בדרך - מניית החברה ירדה בכ-85% במהלך 12 החודשים האחרונים, וירידת ערך משמעותית מאז ההנפקה. עם זאת ההודעה היום עשויה להפיח תקווה מסוימת כפי שמציין עופר חביב מנכ"ל ונשיא אבוג'ן בראיון לביזפורטל :"אני חושב שהסיפור של אבוג'ן מתחיל להיות יותר ברור, אנחנו עושים ריכוז מאמצים בשילוב של עולם המחשב וכימיה לפיתוח תרופות ולפיתוח חקלאי, זה אחד המקומות שהאפקט יהיה גבוה, וגם באופן יחסי אפשר למדוד אותו בטווח קצר, גם כמויות הדאטה הקיימות בתחום הן אדירות וזה מאוד חשוב, הכמות קריטית להצלחה".
הודעתם על ההשלמה של מודל הבינה המלאכותית, במה זה שונה מהיכולות הקודמות של אבוג'ן, ומה הופך אותו ל"פריצת דרך" כפי שאתם מגדירים?
"אבוג'ן בעבר התמקדה בכל העולם הגנומי, כאן זה תחום של כימיה. יש שני ענפים מסחריים על התחום הזה, תרופות מבוססות כימיה, ודבר שני כל עולם האגרו כימיה. כל אחד מהתחומים האלה הוא שוק אסטרונומי של עשרות ומאות מיליארדים. הקושי בתחומים האלה הוא למצוא מולקולות שעושות את העבודה וגם עוזרות בכל מיני פרמטרים אחרים על מנת להגיע למוצר מסחרי. לצורך העניין, אם יש מולקולה שמרפאה משהו אחד והורגת משהו אחר זה לא כל כך עוזר. או אם יש חומר שהורג חרקים אבל הוא מנדף מהר מאוד אז גם לא יעיל.
- אבוג'ן נסחרת מתחת למזומן - הזדמנות או מלכודת?
- אבוג׳ן מזנקת 150% - השלימה פיתוח בשת״פ עם גוגל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כלומר צריך הרבה מאוד פרמטרים מעבר לזה שזה עושה את העבודה, ולמצוא את זה בתוך כל מיליארדי המולקולות זה מאוד קשה. אנחנו באמצעות AI מצליחים להגיע למצב שאנחנו מוצאים מולקולות שעומדות בכמה וכמה קריטריונים. ומה שאנחנו עושים אנחנו יודעים להגיע ב-4 קריטריונים חשובים אנחנו יכולים לאחד אותם ולהגיע לקבוצת חיתוך שעונה על הקריטריונים האלה, אבל בעצם זו רק ההתחלה, כי אנחנו הולכים להגדיל את הסיכוי שגם תעמוד בכל הקריטריונים העסקיים. מה שמדהים הוא שכדי לאמן את זה המכונה שלנו, אנחנו מאמנים אותה על סט של מיליונים של מולקולות והצלחנו לעשות את זה בין היתר בתמיכת גוגל. מי שפיתח את המודל זה האנשים של אבוג'ן גוגל נתנה לנו את המשאבים ואת זמן העבודה של המחשבים. יש לנו שני הישגים, אלגוריתמיקה ותשתית. באלגוריתמיקה זה הרצת כמה מודלים במקביל, ודבר שני זה בעלויות סבירות ופרק זמן קצר".
