סער ברכה תהל
צילום: יח"צ

תהל של קרדן אן.וי זכתה בפרויקט ב-98 מיליון שקל; המניה מזנקת

חברת הבת של קרדן אן.וי מרחיבה את פעילותה בהודו, תקים מערכת לאספקת מים בבנגלור
נועם בראל | (2)

קבוצת התשתיות תהל, מקבוצת קרדן אן.וי, דיווחה כי זכתה במכרז לשדרוג ולתפעול של מערכת רחבת היקף לאספקת מים לעיר בנגלור שבמדינת קארנאטקה, תמורת כ-98 מיליון שקל (כ-28 מיליון דולר). מניית קרדן אן. וי, חברת האם, מזנקת 5% במסחר בבורסה בת"א.

הפרויקט, שהינו השביעי שבו זוכה תהל בהודו, לאחר שבמהלך שנת 2017 זכתה בארבעה פרויקטי תשתיות בתחום המים ובפרויקט תשתיות נוסף בתחום הגז הטבעי, יוקם עבור חברת המים והביוב הממשלתית של קארנאטקה, ויכלול חידוש, הרחבה, שדרוג ותפעול של רשת אספקת מים בעיר בנגלור, בה מתגוררים כ- 11 מיליון תושבים.

למערכת שתקים החברה יחוברו כ-42,000 בתי אב, והיא צפויה לכלול כ- 400 קילומטרים של צנרת הולכה ומערכות מתקדמות לצמצום ומניעת דליפות ואיבוד מים. על פי הודעת החברה, עבודות ההקמה צפויות להימשך כ-36 חודשים ותקופת האחזקה והתפעול צפויה להימשך כ-12 חודשים נוספים ממועד מסירת הפרויקט ללקוח. 

הפרויקט כאמור הינו השביעי של תהל בהודו, כאשר במהלך 3 השנים האחרונות, החברה רושמת זכייה בפרויקטים במידנה בהיקף של למעלה מ- 240 מיליון דולר.

סער ברכה, מנכ"ל קבוצת תהל, אמר: "זוהי הזכייה החמישית שלנו בחוזה במדינה בחודשים האחרונים וצבר העבודות הנוכחי שלנו בהודו נושק ל- 600 מיליון שקל. ממשלת הודו מתכננת השקעות עתק של 31 מיליארד דולר בפיתוח מערכות מים וחקלאות, ותהל ממוצבת היטב על מנת לממש את הפוטנציאל העצום הזה בתחומי פעילותה - מים ושפכים, חקלאות, סביבה וגז. העובדה שהשכלנו להקים בהודו לפני 5 שנים חברה מקומית, שמעסיקה כיום כ- 150 עובדים מקומיים מקצועיים ומתבססת בעיקר על ידע ישראלי – הוכיחה את עצמה כדרך הנכונה לפעול במדינה".

 

תהל, בניהולו של סער ברכה, היא חברה בת של חברת האחזקות קרדן אן וי, הנסחרת בבורסה לניירות ערך בתל אביב ובבורסת EURONEXT באמסטרדם. בשנים האחרונות, עברה תהל שינוי אסטרטגי ומבני, וכיום היא פועלת בארבעה תחומי ליבה – מים ושפכים, פיתוח חקלאי, גז טבעי וסביבה.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אברום 27/02/2018 15:59
    הגב לתגובה זו
    אני בטוח שסער ברכה עוד יגיע רחוק הוא מנכ"ל מהזן הנדיר
  • 1.
    שווי אפס 27/02/2018 07:56
    הגב לתגובה זו
    השווי האמיתי של סך הנכסים שלהם נמוך מההתחייבויות למחזיקי האג"ח, כך שברגע שסדרות א' וב' יפסיקו לריב ביניהם, החברה תימכר בחתיכות לטובת מחזיקי האג"ח.
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

עמיר אהרון, מנכ״ל מחלבות גד - צילום: זוהר שטריתעמיר אהרון, מנכ״ל מחלבות גד - צילום: זוהר שטרית

מחלבות גד: צמיחה בהכנסות, שחיקה ברווחיות - ודיבידנד ראשון כחברה ציבורית

יצרנית הגבינות הישראלית מסיימת את הרבעון השלישי עם עלייה של 4.2% במכירות מול ירידה ברווחיות הגולמית, התפעולית וב-EBITDA המותאם, על רקע התייקרות החלב הגולמי וחלוקת דיבידנד ראשון מאז ההנפקה

ליאור דנקנר |

מחלבות גד מחלבות גד -0.9%  , אחת המחלבות הגדולות בישראל הפועלת בשוק הקמעונאי והמקצועי, מסיימת את הרבעון השלישי עם צמיחה של כ-4.2% בהכנסות. מנגד, הרווח הגולמי ירד בכ-4.2%, הרווח התפעולי נשחק בכ-17.8%, ה-EBITDA המותאם ירד בכ-16.5% והרווח הנקי ירד בכ-13.1%. ברמת תשעת החודשים מציגה החברה עלייה דו-ספרתית ברווח הנקי לעומת השנה שעברה.


עיקרי הרבעון השלישי: צמיחה במכירות מול עליית עלויות

הכנסות מחלבות גד ברבעון השלישי עלו ל-185 מיליון שקל, לעומת כ-177.5 מיליון שקל ברבעון המקביל - צמיחה של כ-4.2%. הגידול נבע בעיקר מעלייה של כ-3.8 מיליון שקל במכירות לשוק הקמעונאי וכ-3.7 מיליון שקל בשוק המקצועי. בחברה מציינים כי עיתוי החגים בחודש ספטמבר, שבו מספר ימי המכירה היה נמוך יותר לעומת התקופה המקבילה, דחה חלק מהמכירות לרבעון הרביעי.

הרווח הגולמי ברבעון הסתכם בכ-49.7 מיליון שקל, לעומת כ-51.9 מיליון שקל ברבעון המקביל - ירידה של כ-4.2%. הירידה מוסברת בעלייה בעלות החלב הגולמי ורכיביו, וכן במחירי חומרי גלם נוספים ומוצרי יבוא, בהיקף מצטבר של כ-4.4 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל. העלאת המחיר לצרכן שביצעה החברה בתחילת יוני פיצתה רק באופן חלקי על התייקרות חומרי הגלם ולא השפיעה במלואה לאורך כל הרבעון.

הרווח התפעולי ברבעון השלישי הסתכם בכ-15.7 מיליון שקל, לעומת כ-19.1 מיליון שקל ברבעון המקביל - ירידה של כ-17.8%, בעיקר בעקבות השחיקה ברווח הגולמי. ה-EBITDA המותאם ברבעון עמד על כ-19.2 מיליון שקל, לעומת כ-23 מיליון שקל ברבעון השלישי שנה שעברה, ירידה של כ-16.5%. הרווח הנקי ברבעון עמד על כ-11.3 מיליון שקל, לעומת כ-13 מיליון שקל ברבעון המקביל, ירידה של כ-13.1%.

מנגד, ברמת תשעת החודשים הראשונים של השנה, הכנסות החברה עלו ב-6.1% והסתכמו ב-542.1 מיליון שקל לעומת 510.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה, למרות הפגיעה במכירות לשוק המקצועי במהלך מלחמת ״עם כלביא״. הרווח הנקי לתקופה עלה לכ-33.1 מיליון שקל, לעומת כ-27.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה - צמיחה של כ-18.5%. מנגד, הרווח התפעולי וה-EBITDA לתשעת החודשים נותרו מתחת לרמות השנה שעברה.