בית המשפט יצא להגנת אלשטיין: "לא יעלה על הדעת שלא ימונה לתפקיד בכיר"
הצדדים הניצים בסאגת השליטה על קונצרן אידיבי התייצבו הבוקר (ה') שוב בבית המשפט המחוז בת"א מול השופט איתן אורנשטיין לדון במספר בקשות, ביניהן על תשלומי האג"ח שאידיבי לא שילמה והאם יש לרשום אותן למסחר וכן בבקשה לבטל את מינויו של אדוארדו אלשטיין כדירקטור באידיבי פיתוח.
בראשית דבריו אמר השופט איתן אורנשטיין "אנחנו עוד לא יודעים מה יעלה בגורל החברה. מי שיקנה עכשיו אג"ח של אידיבי עלול לחשוב שיקבל את הריבית ועוד יבואו בטענות לביהמ"ש. מבחינת החברה - העסק מת והיא לא תשלם בזמן כסף לנושיה".
בהתייחסו לבקשת ההתנגדות למינוי אלשטיין התייצב השופט לימין החברה והגן על אלשטיין ותפקידו החדש. השופט אורנשטיין אמר "אם מישהו אמור להשקיע סכום לא מבוטל לא יעלה על הדעת שלא ימונה לתפקיד בכיר. ביהמ"ש לא יתערב בניהול החברה. זאת בקשה מאוד בעייתית". בעקבות דברי השופט התובע משך את בקשתו להתנגד למינוי אלשטיין.
יממה לאחר שדווחה אידיבי פיתוח על מינויו של אלשטיין לסגן יו"ר הדירקטוריון, מה שהוביל להגשת הבקשה שנידונה היום בבית המשפט, דווחה אתמול גם אידיבי אחזקות על מינויו של אלשטיין כסגן יו"ר הדירקטוריון של החברה.
- תקדים בעליון: מבחן הרווח לצורך חלוקת דיבידנד לא יתחשב בהפסד עתידי
- משה סבח רוצה לרכוש את דסק"ש ב-2.1 מיליארד שקל - נו באמת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עד יום א' על מחזיקי האג"ח והחברה לדון במתווים השונים של הסדרי החוב שהוצעו לפיתרון המשבר בקונצרן גדול בישראל. אתמול נערכו אסיפות של נציגויות מחזיקי האג"ח שבהן דנו גם במתווה החדש שהציעו לילה קודם לכן דנקנר ואלשטיין לאידיבי אחזקות. המתווה כולל הזרמה של 700 מיליון שקל והעברה של 49% ממניות אידיבי פיתוח. במהלך הדיון אמר יואב ערמוני מהנציגות כי "אידיבי אחזקות היא פגר מת. המניות של אידיבי פיתוח הן הנכס שלנו".
- 5.שי 04/07/2013 10:45הגב לתגובה זואתם, "נציגות האג"ח" , הגופים המוסדיים, מנהלי ההשקעות שלכם בחרו להשקיע/להלוות לחב' אידיבי כספים רבים, אחוזים מסויימים מכל תיק ותיק של הלקוחות שלכם. כעת, אתם באים כמליצי יושר ורוצים להעלות על הגרדום את ראשו של דנקנר... מה לגבי האחריות שלכם? האחריות בניהול ההשקעות? בדיקה לאורך הזמן? האם יכול להיות שנרדמתם בשמירה? מי באמת חייב לציבור דין וחשבון בגין הכישלון בהשקעה של אידיבי וכמותיה? האם דנקנר או מנהלי ההשקעות ואלה שהעניקו לו הלוואות נכבדות, רכשו איגרות חוב בכספי הציבור לאורך הדרך ולא טרחו לבדוק
- כולם אשמים (ל"ת)שועלי 04/07/2013 11:35הגב לתגובה זו
- 4.עמיאל 04/07/2013 10:29הגב לתגובה זוגם בתספורת גלח של 50%, האפסייד אדיר. להזכיר, האגח כרגע בסביבות 25 אג. תספורת 50% אומרת מחיר של 60 אג. את החשבון תעשו לבד...
- 3.המערכת מגויסת למען הטייקונים (ל"ת)לאן הגענו 04/07/2013 10:08הגב לתגובה זו
- 2.בא 04/07/2013 09:42הגב לתגובה זואז קבלתם עוד .ועכשיו תחזרו אחורה לאותו זמן ,יכולתם לעזור ,להתנדב ,לנקות איזה חוף ים ,ובמקום זה אתם מזיעים באיזה חדר עם שופט .
- 1.בגן עדן היו אדם חוה ודנקנר המהמר . (ל"ת)בא 04/07/2013 09:38הגב לתגובה זו

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים
אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים
חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.
סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל.
הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט.
בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.
- סייברוואן מציגה: גם במחיר של אגורה יש לאן לרדת
- חברות מצפצפות על המשקיעים ומדווחות באיחור ניכר - מתי הרשות תתערב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה -1.92% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.
