משה נור
צילום: צילום מסך, אתר החברה

אחרי שתי הצלחות וכישלון: משה נור רוצה להכניס חברה חדשה לת"א

היזם ואיש העסקים, שייסד בעבר את קורנית ומקרופרינטרס רוצה להכניס חברת הדפסה חדשה לבורסה באמצעות מיזוג עם נור שהונפקה בשנת 2021 בחסות הגאות בשווקים; במידה והמיזוג יצא לפועל הוא יעשה לפי שווי של 5 מיליון שקל בלבד

איתן גרסטנפלד |

היזם ואיש העסקים, משה נור, שבאמתחתו שורה של אקזיטים בתחום ההדפסה, פועל למזג את חברת ״נור דיגיטל טקס״, לתוך חברת נור נור 6.62%   הציבורית שבשליטתו (35%). עבור נור, זו תהיה החברה הרביעית שהוא מכניס חברה שייסד לשוק ההון, אחרי שייסד את מקרופרינטרס, שהונפקה בנאסד"ק ולאחר מכן נמכרה ל-HP, וקורנית דיגיטיל, אשר נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של כ- 1.4 מיליארד דולר. 


על פי הודעת החברה, החולט על הקמת ועדה בלתי תלויה לבחינת עסקת מיזוג עם ״נור דיגיטל טקס״ אשר הוקמה גם היא על ידי משה נור במטרה לפתח מערכת דפוס דיגיטלי להדפסה ישירות על פרטי ביגוד  (DTG) ועל גבי פילמים (DTF). בחברה מועסקים שלושה עובדי מו"פ במשרה מלאה, מנהלת אדמיניסטרטיבית ומנהל פיתוח עסקי במשרה חלקית (10%), וקצב שריפת המזומנים שלה עומד על כ-160,000 שקל בחודש. עד כה השקיע נור יחד עם יוסי נוריאל ואיילה וגבי השקעות סכום של כ-3 מיליון שקל, האחרונה שבהם בשנת 2023 לפי שווי של 5 מיליון שקל.  כעת, לצורך המיזוג, מציעה החברה ששווי נור דיגיטל טקס יעמוד על 3 מיליון שקל.


לטענת נור, החברה פועלת בשווקי יעד המוערכים בכ-7 מיליארד דולר, עם קצב צמיחה שנתי ממוצע של כ-14%. בשלב הראשון, בכוונת החברה להציע את המערכת ליצרני מדפסות דיגיטליות במודל של Label Private OEM. בשלב השני, ככל שיושלם המיזוג המוצע, תיבחן אפשרות לשיווק ישיר לבתי דפוס דיגיטליים, כולל מכירת מדפסות ודיו.


אחרי 2 הצלחות וכישלון - מגע הקסם נותר?

הרוח החיה מאחורי החברה הוא היזם משה נור שהקים בעשורים האחרונים שורה של חברות, כולן בתחום הדפוס הדיגיטלי. בשנת 1997 הוא הקים את מקרופרינטרס, והביל את המהלך להנפקתה בנאסד"ק, ובהמשך מכר את השליטה בה לקרן פורטיסמיו (שמכרה את החברה לבסוף לענקית המחשוב HP). בשנת 2003 הוא הקים את קורנית דיגיטל, וכעבור 4 שנים מכר את השליטה בה לפורטיסימו, שהנפיקה את החברה לפי שווי של 308 מיליון דולר (כיום היא נסחרת לפי שווי של 308 מיליון שקל).


בשנת 2018 הקים נור חברה נוספת, "נור אינק", העוסקת במחקר ופיתוח של דיו מבוסס מים למדפסות דיגיטליות. במהלך שנת 2021 ובחסות הגאות בשווקים, הונפקה החברה בבורסה בתל אביב , לפי שווי של 90 מיליון שקל. אלא שמאז, החברה התקשת להציג הכנסות משמעותיות, כשבמקביל היא רושמת הפסדים של כ-2.5 מיליון שקל מידי שנה, ושוויה נחתך ועומד על כ-43 מיליון שקל בלבד. נור הוא בעל השליטה (34.5%) בחברה ומשמש גם כיו"ר וכמנכ"ל.


כעת, ינסה נור להפיח רוח חדשה בחברה באמצעות הכנסה של חברת ההדפסה הפונה לשוק גדול בהרבה משוק היעד הנוכחי של החברה הציבורית. אך גם יצא לפועל, צריך לזכור שמדובר בחברה צעירה מאד שלא מחזיקה עדיין במוצר, (בידיה אב טיפוס בלבד). כמו כן, נור יצטרך להוכיח שהוא מסוגל לקדם את החברות שבבעלותו, גם ללא עזרה חיצונית מצד קרנות השקעה. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסףחן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסף
ראיון

יו"ר נקסט ויז'ן: "יהיו עוד הזמנות גדולות, לא יודע אם כזאת, אבל הביקוש מאוד חזק"

"אין הבעת אמון גדולה יותר מלקבל הזמנה כזאת; הלקוח אומר, אני סומך עליכם שתדעו לספק בהיקפים כאלה". יו"ר נקסט ויז'ן חן גולן מתייחס לעסקת הענק: "היתרון של נקסט ויז'ן הוא לא רק טכנולוגי, אלא גם ביכולת לדלבר מהר ובכמויות". האם המגמה תמשיך? "אנחנו רואים את 'אפקט פוטין' שהראה שגם כדי לתחזק שלום צריך צבאות חזקים"

נקסט ויז’ן נקסט ויז'ן 3.31%   דיווחה על הזמנה גדולה במיוחד, בהיקף של כ-76.8 מיליון דולר, מלקוח קיים, לרכישת מצלמות מתוצרתה, עם אספקה מדורגת עד סוף 2026. להזמנה צורף גם מנגנון שדרוג שעשוי להגדיל את היקפה בעוד עד כ-3 מיליון דולר. העסקה הזו מצטרפת להזמנה נוספת שעליה דיווחה החברה רק בשבוע שעבר, בהיקף של כ-9.6 מיליון דולר, כך שבתוך שבוע צבר ההזמנות החדש של נקסט ויז’ן מתרחב בעשרות מיליוני דולרים. 

עד כמה זה משמעותי? בין ינואר לספטמבר השנה רשמה נקסט ויז’ן הכנסות של כ-120 מיליון דולר, כך שההזמנות שעליהן דווח בימים האחרונים משקפות לבדן שוות לכ-86% מהשורה העליונה שנרשמה בתשעת החודשים הראשונים של השנה. מה שמיוחד בהזמנה הזאת הוא לא רק הגודל שלה אלא גם מועד האספקה, כל ההזמנה תסופק בתוך 2026, וזה לוח זמנים מאוד קצר. בתעשייה הזו, אחד היתרונות הכי משמעותיים הוא היכולת להבטיח אספקה מהירה. היכולת של נקסט ויז’ן לספק במועדים קצרים נותנת לה יתרון תחרותי מובהק מול מתחרות, והלקוחות סומכים עליה בעניין הזה. זה משהו שמחזק את הפעילות שלה גם לשנים הבאות. כדי להבין איך העסקה הזאת תשפיע על חברת המצלמות המיוצבות, שהמניה שלה כבר הספיקה כמעט לשלש את ערכה רק השנה, ולזנק יותר מ-1900% מ-3 שנים, דיברנו עם יו"ר נקסט ויז'ן חן גולן.


איך אתה מתאר את העסקה, ומה מייחד אותה ביחס לעסקאות קודמות?

"מה שמייחד את העסקה הזאת זה קודם כול הגודל שלה ולוחות הזמנים. מדובר בהזמנה של 76.8 מיליון דולר, לתקופה של כשנה, כשהאספקה כולה אמורה להתבצע בשנת 2026. יש גם אופציה לבצע שינויים שיכולים להגדיל את ההיקף. מעבר למספרים, זו עסקה עם לקוח שאומר בפועל: אני עובד עם נקסט ויז’ן, יש לה מוצרים טובים, ואני סומך עליה שתדע לספק בהיקפים כאלה ובזמנים קצרים. אין הבעת אמון גדולה מזו.

כמה זמן עסקה כזו "מתבשלת", זה משהו שהיה בפייפליין הרבה חודשים?

"הביצוע הטכני של עסקה כזאת הוא לא תהליך ארוך. מה שחשוב הוא הדרך שהובילה לשם. הקשר עם הלקוח נבנה לאורך שנים. כמעט כל לקוח מתחיל ברכישה של מצלמה אחת או שתיים, מבצע אינטגרציה, בדיקות והדגמות. אם הוא גדל, בונה מוצר תחרותי ומצליח לזכות במכרזים, ההזמנות שהוא מקבל מתגלגלות אלינו. אנחנו מספקים לו את פתרון הווידאו המיוצב, וכך נוצר המעגל".

כלומר, אין כאן מכרז מול ספקים אחרים ברגע קבלת ההזמנה?

"אנחנו לא עושים מכרזים. הלקוחות שלנו הם יצרני הכלים. הם מתמודדים על מכרזים מול הגורמים שמזמינים מהם את הכלים. אחרי שהם זוכים במכרז, הם משרשרים אלינו את ההזמנה, כי המוצר שלנו כבר עומד בדרישות. זה לקוח שעובד איתנו הרבה שנים, מכיר את המוצר, ובשלב הזה רק ביצעה את ההזמנה".

מסחר במניות
צילום: Pixabay

רובינהוד דוחפת את שוקי התחזיות לספורט

לקראת פלייאוף ה-NFL החברה מוסיפה שכבת מוצרים חדשה לשוקי התחזיות, עם קומבינציות וחוזים על שחקנים, ובהמשך גם בנייה עצמית בתחילת 2026

ליאור דנקנר |

רובינהוד Robinhood 3.59%  , פלטפורמת מסחר שמזוהה בעיקר עם מניות, אופציות וקריפטו, מרחיבה את שוקי התחזיות שלה ומכוונת חזק לספורט. אתמול, 16 בדצמבר, היא הציגה חבילה חדשה סביב ה-NFL, כולל קומבינציות מוכנות מראש שדומות לפארליי, חוזים על ביצועי שחקנים בודדים כמו יארדים במסירה או תפיסה, ואפשרות להרכיב קומבינציות מותאמות אישית בתחילת 2026. המוצרים זמינים בכל המדינות בארה״ב תחת פיקוח פדרלי, בניגוד להימורי ספורט “רגילים” שנשענים בדרך כלל על רגולציה ברמת המדינה.


למה זה צומח מהר, ומה עלול לעצור את זה

החברה מדווחת ששוקי התחזיות הפכו לקו המוצר הצומח ביותר שלה בהכנסות, בעיקר כי מדובר בפורמט שמייצר פעילות חוזרת בתדירות גבוהה. מאז סוף 2024 נסחרו יותר מ-11 מיליארד חוזים על ידי יותר ממיליון לקוחות. השנה הקצב התחדד. ברבעון השלישי נסחרו 2.3 מיליארד חוזים, ובאוקטובר לבדו 2.5 מיליארד. מבחינת תמהיל, ספורט היא הקטגוריה הפעילה ביותר, לצד פוליטיקה, כלכלה ותרבות, מה שממקם את המוצר במקום שבו יש גם עניין יומיומי וגם “רגעי שיא” שמקפיצים שימוש, כמו פלייאופים ואירועים גדולים.

הבסיס הוא חוזים בינאריים, כלומר “כן/לא”. אם התחזית מתממשת החוזה משלם דולר אחד, ואם לא הוא לא משלם. במילים פשוטות, המשתמש לא “קונה מניה” אלא קונה הסתברות. המחיר של החוזה משקף את הסיכוי שהשוק מייחס לאירוע, ולכן התמחור זז עם החדשות, הביצועים על המגרש או שינויי ציפיות סביב נתון מאקרו. המודל של רובינהוד נשען על נפח: עמלה של סנט אחד לכל חוזה, בתוספת עמלות בורסה, כשהחברה מעריכה הכנסות שנתיות של כ-300 מיליון דולר מהתחום. כשיש הרבה חוזים קטנים, גם עמלה קטנה יכולה להפוך למספר משמעותי.

הנקודה שמייצרת גם את הצמיחה וגם את השאלות היא האופי של הפעילות בספורט. בפועל, חלק גדול מהשימוש מרוכז באירועים שמזכירים הימור בתדירות ובמעורבות, רק באריזה של מסחר. זה מושך קהל שמחפש פעולה מהירה ו”כן-לא” ברור, אבל גם מחדד רגישות סביב התנהגות משתמשים, תדמית והסתכלות רגולטורית. בנוסף, למרות הקפיצה במספר החוזים, זה עדיין תחום קטן ביחס למסחר במניות, ולכן השלב הבא תלוי פחות בהכרזות ויותר בפרטים תפעוליים: האם תהיה מספיק נזילות, האם ההיצע יתרחב מעבר למה שכבר עובד הכי טוב, והאם ייכנסו שחקנים “כבדים” שיכולים להעמיק את השוק ולא רק להגדיל את מספר המשתתפים.


נזילות, תשתית, והמרוץ להרחיב את סל השירותים

כדי לתמוך בקצב הזה, החברה שילבה יכולות AI שמאפשרות מסחר מבוסס דולר, גישה לאלפי אירועים חיים סביב השעון וכלים אנליטיים אישיים. בפועל זה נועד להפוך את המוצר לפחות “מסך של הימור” ויותר סביבת מסחר עם החלטות מהירות, מעקב וניהול פעילות. זה גם מתחבר למהלך המרכזי סביב תשתית: בנובמבר 2025 החברה קידמה שותפות עם Susquehanna לרכישת 90% מבורסת נגזרים, כחלק מתוכנית להגדיל נזילות ולהרחיב את היצע החוזים. המטרה כאן היא לא רק להוסיף עוד סוגי חוזים, אלא לוודא שיש צד שני לעסקאות בהיקפים גדולים, כדי שהמוצר לא ייתקע דווקא כשהעניין בשוק עולה.