שמעון אבודרהם מנכל אמות
צילום: תמר מצפי

מנכ"ל אמות: "מרגישים שיפור משמעותי, השוק מתעורר"

שמעון אבודרהם, מנכ"ל חברת הנדל"ן, סיפר בשיחת המשקעים לאחר פרסום הדוחות, כיצד הוא רואה את שוק הנדל"ן להשכרה לנוכח המלחמה המתמשכת וניסה לספק הסברים לירידה בתפוסה שחוו במהלך הרבעון האחרון
איתן גרסטנפלד | (1)

חברת הנדל"ן אמות אמות -0.73% שבשליטת אלוני חץ אלוני חץ 0.11%  (51.05%) פרסמה הבוקר את תוצאותיה לרבעון הרביעי של השנה עם צמיחה במרבית הפרמטרים התפעוליים. בשיחת המשקיעים לאחר מכן, הסביר מנכ"ל החברה, שמעון אבודרהם, כיצד הוא רואה את מצב שוק הנדל"ן להשכרה, לנוכח המלחמה המתמשכת וניסה לספק הסברים לירידה בתפוסה שחוו במהלך הרבעון האחרון.


"סיימנו את השנה עם תוצאות מעל לרף העליון של התחזית. צריך לזכור שהתחזיות נתנו על בסיס ההערכה שהמלחמה תהיה קצרה, בדעיבד עברנו שנת מלחמה מעלה ובכל זאת הביצועים מצוינים. בשיחה הקודמת העברתי תחושה אופטימית, עם תחושה של יציאה מהתנהלות עסקית דפנסיבית מצד הלקוחות. בסמוך לשיחה הקודמת הבורסה החלה לעלות ובדיעבד החלה ברצף עליות וסגירת פערי תשואות מבורסות ברחבי העולם. לאחר הבחירות בארצות הברית ועם כניסת הפסקות האש לתוקף ניכר שיפור משמעותי במצב הרוח העסקי. חברות רבות שישבו על הגדר יורדות ממנה והשוק מתעורר, משאים ומתנים מתקצרים ומבשילים לעסקאות. העסק זז", פתח אבודרהם.


אבודרהם ציין כמה דוגמאות לכך מהפעילות של אמות. בבניין אמות BDO בתל אביב האריכו הסכם שכירות, ביותר מ-10,000 מ"ר, ב-11 שנה, בתנאים הקיימים. בבית דגן הוארך גם כן הסכם שיכרות ל-10,000 מ"ר, לתקופה של 6 שנים, שנה לפני תום ההסכם. בנוסף, הם האריכו הסכמים לשתי חברות הייטק גדולות, ברמת החייל ורמת גן, בשטח של מעל 10,000 מ"ר, ברמות דומות לתנאים הקיימים. "ההתעוררות שחשנו בה מתורגמת לעסקאות בפועל, להערכתי תנאי השוק שנוטים לטובת הלקוחות לא יוותרו כך בעוד שנה ולקוחות מתוחכמים יותר מאריכים עסקאות כבר היום. חזרו למגרש ביקושים לעסקאות גדולות בבניינים שנמצאים בהקמה. הרוב המוחלט של הביקושים דורש קרבה לתחבורה ציבורית, דבר שמוכיח את האסטרטגיה ארוכת השנים שלנו", הוא סיכם.


בנוסף, לדבריו חברות הנדל"ן להשכרה המקומיות, נהנות מהעניין הגובר בתעשיות הביטחוניות השיראליות - "המלחמה בישראל ובאוקראינה, הביאו להבנה שיש צורך בעצמאות ביטחונית והפחתת התלות בסיוע בינלאומי, יצרו ביקוש למוצרי התעשיות הביטחוניות. חברות סייבר, יצרניות מערכות הגנה ונשק וחברות המבוססות על שת"פ בין חברות ישראליות לזרות הפכו לצרכניות נדל"ן משמעותיות. הפעילות של אמות פרושה גיאוגרפית ובהיקף של אלפי מ"ר רבים". 


אבודרהם גם התייחס לירידה באחוז התפוסה במשרדים ואמר, כי "בסוף השנה הסתיים הסכם עם אקסלנס באמות פלטינום בפתח תקווה, על כ-6,000 מ"ר. באותו יום העלנו את בניין המשרדים במודיעין מהקמה למניב - עוד 6,500 מ"ר, יחד מדובר ב-2.5% תפוסה המסבירים את כלל הירידה בסגמנט. מבחנתנו מדובר במהלך עסקים רגיל, רובם של השטחים נמצאים במשאים ומתנים עם לקוחות ואני מניח שיאוכלסו במהירות."



שיפור במרבית הפרמטרים התפעוליים

ה-NOI של אמות ברבעון האחרון של השנה הסתכם בכ-265 מיליון שקל, גידול של כ-6% ביחס לכ-249 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול הינו לאחר השפעה של הוצאה חד פעמית והקלות מלחמת "חרבות ברזל", אשר הביאו ברבעון הרביעי של שנת 2023 לאובדן הכנסות של כ-6 מיליון שקל, ונובע בעיקר מגידול בהכנסות מנכסים זהים. ה-NOI מנכסים זהים גדל גם הוא בכ-6% והסתכם לכ-262 מיליון שקל, לעומת כ-247 מיליון שקל ברבעון המקביל.


ה-FFO המתואם (לפי גישת ההנהלה) גדל בכ-5% והסתכם לכ-207 מיליון שקל (43.8 אגורות למניה) לעומת כ-198 מיליון שקל (42 אגורות למניה) ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע בעיקרו מעלייה ב-NOI, אשר קוזזה מעליה בהוצאות הריבית הריאלית.

קיראו עוד ב"שוק ההון"


בשורה התחתונה, הרווח הנקי של החברה הסתכם בכ-253 מיליון שקל, עליה של כ-9% בהשוואה לכ-234 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נבע בעיקרו מהתאמת שווי הוגן, נטו ביחס לרבעון המקביל ומעלייה ב-NOI.


החברה צופה כי תסיים את 2025 עם NOI של 1.04-1.08 מיליארד שקל, לעומת NOI של 1.04 מיליארד שקל בשנה החולפת. כמו היא צופה כי תציג FFO מתואם של 800-830 מיליון שקל אחרי שבשנה החולפת הציגה FFO של 823 מיליון שקל.


מתוך דוחות החברה


נכון לסוף הרבעון שווי הנדל"ן להשקעה (מניב ובהקמה) של החברה עומד על כ-20.6 מיליארד שקל. שיעור התפוסה עמד על כ-92.3%, ובנטרול נכסים שאוכלסו לראשונה הגיע לכ-92.8%. מתחילת שנת 2024 מימשה החברה שלושה נכסים בתמורה לכ-200 מיליון שקל.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    לדעתי המניה מאוד זולה מעריך שהמניה בשלוש השנים הקרובות תגיע ל 5000 נק (ל"ת)
    אנונימי 11/02/2025 17:33
    הגב לתגובה זו
יו"ר נאוויטס גדעון תדמור, צילום: החברהיו"ר נאוויטס גדעון תדמור, צילום: החברה
חשיפת Bizportal

נאוויטס נכנסת לגינאה ודרום אפריקה: תשלם עבור אופציה להיות מפעילה

נחשף בביזפורטל: נאוויטס חתמה על הסכם אסטרטגי עם Eco Atlantic הקנדית, שבמסגרתו תשלם עבור קבלת אופציות לכניסה כשחקן מוביל בשני רישיונות חיפוש ימיים באפריקה

מנדי הניג |

נאוויטס פטרוליום נאוויטס פטר יהש -0.94%   ממשיכה להתרחב אל מחוץ למגרש הביתי ומסמנת טריטוריות חדשות גיאנה ודרום אפריקה. לביזפורטל נודע כי שותפות הנפט חתמה על הסכם אסטרטגי עם Eco Atlantic הקנדית, שבמסגרתו תשלם 2 מיליון דולר עבור קבלת אופציות לכניסה כשחקן מוביל בשני רישיונות חיפוש ימיים. העסקה מציבה את נאוויטס, אחרי פרויקט שננדואה במפרץ מקסיקו ופרויקט Sea Lion בפוקלנד, במהלך בינלאומי נוסף שמכוון להרחבת תיק הנכסים שלה ולביסוסה כאופרייטר בפרויקטי חיפוש גדולים. יש לציין שזה אמנם לא סכום מהותי אבל יש לו פוטנציאל לפתוח לשותפות דלתות ביבשת האפריקאית העתירה במשאבים.

על פי ההסכם, נאוויטס מקבלת אופציה לכניסה של עד 80% ברישיון Orinduik מול חופי גיאנה, כולל קבלת המפעילות על הבלוק. מימוש האופציה יתבצע בתוך שנה וידרוש תשלום נוסף של 2.5 מיליון דולר. במקביל, נאוויטס תקבל אופציה לרכוש עד 47.5% ברישיון Block 1 CBK מול דרום אפריקה ולשמש בו כמפעילה. אופציה זו תקפה לשישה חודשים וכוללת תשלום של 4 מיליון דולר בעת מימושה. במסגרת שתי האופציות, Eco נהנית ממנגנון "carry" שלפיו נאוויטס תממן את חלקה בעבודות החיפוש והקידוחים עד תקרה של 11 מיליון דולר בגיאנה ו-7.5 מיליון דולר בדרום אפריקה, כך ש-Eco תוכל להתקדם עם תוכניות העבודה בלי להידרש להשקעות הוניות בתחילת הדרך.

הגדלה עתידית של ההחזקות

ההסכם כולל גם זכות לנאוויטס להגדיל בעתיד את אחזקותיה בנכסים נוספים של Eco, בהם רישיונות חיפוש ימיים בנמיביה ובדרום אפריקה, וכן להצטרף למיזמים חדשים על בסיס חלוקה של 50:50. לפי הצדדים, אופציות אלה מוגדרות לטווח של חמש עד עשר שנים, מה שמייצר עבור נאוויטס פלטפורמה להרחבת הפעילות הגלובלית שלה גם מעבר לשני הרישיונות הנוכחיים.

במקביל להסכם עם נאוויטס, Eco חתמה על הסכם אופציה עם השותפה המקומית OrangeBasin Energies להגדלת חלקה ברישיון Block 1 CBK. אם Eco תממש את האופציה במלואה, תידרש להעביר ל-OrangeBasin תשלומים בהיקף מצטבר של כ-4.8 מיליון דולר, חלקם במזומן וחלקם במניות. נאוויטס מצידה תוכל לבחור להשתתף במחצית מהאופציה ולהחזיר לאקו את חלקה היחסי.

שותפות ״טרנספורמטיבית״

ב-Eco Atlantic מגדירים את השותפות עם נאוויטס "טרנספורמטיבית", תוך דגש על יכולותיה של נאוויטס בפיתוח פרויקטי נפט וגז בקנה מידה גדול. מנכ"ל Eco, גיל הולצמן, מסר "השותפות עם נאוויטס, חברה עם יכולות מימון ופיתוח של פרויקטי נפט וגז בקנה מידה גדול, היא צעד משמעותי עבור Eco Atlantic. הכניסה המתוכננת שלהם לרישיונות בגיאנה ודרום אפריקה מחזקת את היכולת שלנו להאיץ תוכניות עבודה ולקדם בחינה מסחרית של התגליות הקיימות. ביקור משותף בגיאנה צפוי להתקיים עוד החודש, ולאחריו נוכל לחדד את תוכנית העבודה והקידוחים. השותפות הזו מעניקה לנו מסלול ברור קדימה והיא מהווה זרז אמיתי לצמיחת החברה. אני מבקש להודות לבעלי המניות על התמיכה המתמשכת ולגדעון תדמור ולצוות נאוויטס על שיתוף פעולה מקצועי וחזון משותף שאפשרו את קידום ההסכם."

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.