השקל מתחזק: הדולר מאבד 0.9% במסחר הרציף
בעוד שמכסי הסחר של טראמפ דוחפים את הדולר אל מול המטבעות הזרים, בישראל המטבע האמריקאי דווקא נחלש
הדולר מאבד גובה מול השקל ויורד ב-0.9% במסחר הרציף דולר שקל רציף 0.2% , בעוד שבשאר העולם הוא דווקא מתחזק בעקבות הטלת המכסים של טראמפ. הטלת המכסים על ייבוא מסין, קנדה ומקסיקו הובילה את מדד הדולר (DXY) לעלייה של 0.7%
ל-109.10, אך נראה שהתחזקות המטבע האמריקאי אינה משתקפת בזירה המקומית. היחלשות הדולר מול השקל עשויה לנבוע ממספר גורמים, בהם מדיניות בנק ישראל, היצע וביקוש מוגברים למטבע המקומי, ופעולות של גופים מוסדיים שמבצעים המרות גדולות.
באופן
כללי, כאשר מוטלים מכסי מגן על ייבוא, הסחורה הזרה מתייקרת, מה שמוביל לירידה בביקוש למוצרים מחו"ל. מכיוון שהצרכנים האמריקאים רוכשים פחות מוצרים זרים, הביקוש למטבעות זרים קטן, והדולר מתחזק. עליית הדולר נצפתה גם בסבבי המכסים הקודמים של ממשל טראמפ, כאשר בשנים 2018-2019,
הדולר זינק ב-10% וב-4% בהתאמה לאחר הכרזות על מכסים חדשים. אבל בישראל, התמונה שונה. השקל נחשב למטבע חזק יחסית, וגופים מוסדיים גדולים בישראל נוהגים למכור דולרים כדי להגן על השקעותיהם ולנצל הזדמנויות בשוק המקומי. בנוסף, פעילות הייצוא החזקה של ישראל ומגמות בהשקעות
הזרות מייצרות ביקוש יציב לשקל, מה שמאזן את השפעות המגמות העולמיות.
בזמן שדולר חזק הוא לרוב חדשות טובות ליצואנים אמריקאים, בישראל זה הפוך – שקל חזק מקשה על החברות שמייצאות לשווקים בינלאומיים ומצמצם את הרווחים במונחי מטבע מקומי. מנגד,
יבואנים וצרכנים נהנים מהוזלה של מוצרים מחו"ל, מה שעשוי להוביל לירידת מחירים בחלק מהקטגוריות. המשקיעים בשוק המניות עשויים לראות עלייה בתנודתיות, במיוחד אם הדולר ימשיך לאבד גובה מול השקל. למרות שהתחזקות המטבע המקומי יכולה להוות יתרון לצרכנים, היא עשויה לפגוע
במניות של חברות מוטות יצוא, כמו תעשיות ההייטק, התרופות והרכב.
- 4.אנונימי 04/02/2025 10:17הגב לתגובה זוכולם מדקלמים הורדת ריבית זה כבר מגולם. השאלה אם זה לא יקרה!
- 3.פברואר השחור 04/02/2025 07:06הגב לתגובה זוגם מחירי הדירות בגוש דן יפלו 30 אחוז עד סוף השנה
- 2.בוקר 04/02/2025 00:19הגב לתגובה זורזרבות המטח בבנק ישראל דמיוניים וכמה מיליארדים שמוקצים למימון המלחמה שולי! תבדקו בגוגל!
- 1.אנונימי 03/02/2025 19:07הגב לתגובה זוהמדינה מוכרת אגחים דולרים בהקיפים מופרעים כדי לממן את הגרעון.מדובר ב82 מליארד דולר.המרת הדולר לשקל מחזקת את השקל.בסוף זה יתפוצץ לנו בפרצוף.
- בוקר 04/02/2025 00:34הגב לתגובה זויתרות מטבע החוץ הסתכמו בסוף חודש דצמבר 2024 בסך 214563 מיליוני דולרים הקיטון מוסבר בעיקר על ידי שערוך1 יתרות מטבע חוץ בסך של כ 3587 מיליוני דולרים.. קיטון קוזז בחלקו על ידי פעולות הממשלה במטח בסך של כ 1037 מיליוני דולרים.

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"
המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול
בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91% ומג'יק מג'יק 1.76% נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026.
על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".
השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר
את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף
הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות
ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.
סינרגיה בעיקר בתחום הענן
בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך
וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות
קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.
- לפני המיזוג: מגי'ק עם הכנסות שיא, עלייה של 17% ברווח הנקי והעלאת תחזית
- לקראת המיזוג עם מג'יק: מטריקס סוגרת רבעון שיא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה.
בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס
וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
