שינוי מגמה באירופה: המדדים עברו לירידות

זאת למרות התאוששות בשוק הסחורות אשר הובילה לעליות במניות הכריה והאנרגיה. מניות הבנקים הגדולים: Credit Suisse , UBS ודויטשה בנק מאבדות גובה
דותן לוי |

שינוי כיוון באירופה. לאחר שיום המסחר נפתח בעליות שערים קלות התחלפה בשעה האחרונה המגמה והבורסות צבועות כעת באדום. נציין, כי המגמה החיובית בפתיחה הפתיעה בעירקר לנוכח הסיום השלילי הבוקר בבורסות אסיה.

את החיזוק החיובי קיבלו הבורסות מכיוון מניות הכרייה והאנרגיה שהתחזקו ברקע לנתונים אשר הצביעו על התאוששות בביקושים בעיקר מכיוונה של סין. לבסוף, הכריע את הכף לכיוון השלילי המשך החששות ממשבר הסאב פריים, כשהפעם הערכות כי רווחי הבנקים הגדולים באירופה יפגעו משכו את השווקים לירידות.

בשעה זו מאבדים גובה הבנקים: UBS , Deutsche, Credit Suisse ובנקים נוספים באירופה.

מדד הדקס יורד 0.47%, הקאק בפריס נחלש 0.51%, מדד הפוטסי נסחר ללא שינוי, מדד שטוקהולם יורד 0.43%, מדד מילאנו מאבד 0.6% ומדד ציריך יורד 0.48%.

כאמור, סקטור הכרייה רושם עליות אשר מתודלקות על ידי עליית מחירי המתכות, בנוסף להמלצה חיובית לחברת BHP אשר הגיעה מכיוונו של בית ההשקעות דויטשה בנק. בבית ההשקעות העלו את המלצתם למניות החברה מ"החזק" ל"קניה", בעקבות כך מוסיפה המניה כ-2% לערכה.

יחגד עם זאת, כאמור, השוק האמריקני ממשיך לשמש כסמן ימני של השווקים, כשהבוקר, בעקבות החששות מכיוון ארה"ב סיימו בורסות אסיה בירידות שערים בהובלת סקטור הבנקאות והפיננסים. בהמשך היום ימתינו המשקיעים לנתוני המאקרו האמריקניים אשר צפויים להצביע על גידול בביקוש לעובדים באוגוסט.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסףחן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסף
ראיון

יו"ר נקסט ויז'ן: "יהיו עוד הזמנות גדולות, לא יודע אם כזאת, אבל הביקוש מאוד חזק"

"אין הבעת אמון גדולה יותר מלקבל הזמנה כזאת; הלקוח אומר, אני סומך עליכם שתדעו לספק בהיקפים כאלה". יו"ר נקסט ויז'ן חן גולן מתייחס לעסקת הענק: "היתרון של נקסט ויז'ן הוא לא רק טכנולוגי, אלא גם ביכולת לדלבר מהר ובכמויות". האם המגמה תמשיך? "אנחנו רואים את 'אפקט פוטין' שהראה שגם כדי לתחזק שלום צריך צבאות חזקים"

נקסט ויז’ן נקסט ויז'ן 3.15%   דיווחה על הזמנה גדולה במיוחד, בהיקף של כ-76.8 מיליון דולר, מלקוח קיים, לרכישת מצלמות מתוצרתה, עם אספקה מדורגת עד סוף 2026. להזמנה צורף גם מנגנון שדרוג שעשוי להגדיל את היקפה בעוד עד כ-3 מיליון דולר. העסקה הזו מצטרפת להזמנה נוספת שעליה דיווחה החברה רק בשבוע שעבר, בהיקף של כ-9.6 מיליון דולר, כך שבתוך שבוע צבר ההזמנות החדש של נקסט ויז’ן מתרחב בעשרות מיליוני דולרים. 

עד כמה זה משמעותי? בין ינואר לספטמבר השנה רשמה נקסט ויז’ן הכנסות של כ-120 מיליון דולר, כך שההזמנות שעליהן דווח בימים האחרונים משקפות לבדן שוות לכ-86% מהשורה העליונה שנרשמה בתשעת החודשים הראשונים של השנה. מה שמיוחד בהזמנה הזאת הוא לא רק הגודל שלה אלא גם מועד האספקה, כל ההזמנה תסופק בתוך 2026, וזה לוח זמנים מאוד קצר. בתעשייה הזו, אחד היתרונות הכי משמעותיים הוא היכולת להבטיח אספקה מהירה. היכולת של נקסט ויז’ן לספק במועדים קצרים נותנת לה יתרון תחרותי מובהק מול מתחרות, והלקוחות סומכים עליה בעניין הזה. זה משהו שמחזק את הפעילות שלה גם לשנים הבאות. כדי להבין איך העסקה הזאת תשפיע על חברת המצלמות המיוצבות, שהמניה שלה כבר הספיקה כמעט לשלש את ערכה רק השנה, ולזנק יותר מ-1900% מ-3 שנים, דיברנו עם יו"ר נקסט ויז'ן חן גולן.


איך אתה מתאר את העסקה, ומה מייחד אותה ביחס לעסקאות קודמות?

"מה שמייחד את העסקה הזאת זה קודם כול הגודל שלה ולוחות הזמנים. מדובר בהזמנה של 76.8 מיליון דולר, לתקופה של כשנה, כשהאספקה כולה אמורה להתבצע בשנת 2026. יש גם אופציה לבצע שינויים שיכולים להגדיל את ההיקף. מעבר למספרים, זו עסקה עם לקוח שאומר בפועל: אני עובד עם נקסט ויז’ן, יש לה מוצרים טובים, ואני סומך עליה שתדע לספק בהיקפים כאלה ובזמנים קצרים. אין הבעת אמון גדולה מזו.

כמה זמן עסקה כזו "מתבשלת", זה משהו שהיה בפייפליין הרבה חודשים?

"הביצוע הטכני של עסקה כזאת הוא לא תהליך ארוך. מה שחשוב הוא הדרך שהובילה לשם. הקשר עם הלקוח נבנה לאורך שנים. כמעט כל לקוח מתחיל ברכישה של מצלמה אחת או שתיים, מבצע אינטגרציה, בדיקות והדגמות. אם הוא גדל, בונה מוצר תחרותי ומצליח לזכות במכרזים, ההזמנות שהוא מקבל מתגלגלות אלינו. אנחנו מספקים לו את פתרון הווידאו המיוצב, וכך נוצר המעגל".

כלומר, אין כאן מכרז מול ספקים אחרים ברגע קבלת ההזמנה?

"אנחנו לא עושים מכרזים. הלקוחות שלנו הם יצרני הכלים. הם מתמודדים על מכרזים מול הגורמים שמזמינים מהם את הכלים. אחרי שהם זוכים במכרז, הם משרשרים אלינו את ההזמנה, כי המוצר שלנו כבר עומד בדרישות. זה לקוח שעובד איתנו הרבה שנים, מכיר את המוצר, ובשלב הזה רק ביצעה את ההזמנה".

מסחר במניות
צילום: Pixabay

רובינהוד מרחיבה את שוקי התחזיות לספורט

לקראת פלייאוף ה-NFL החברה מוסיפה שכבת מוצרים חדשה לשוקי התחזיות, עם קומבינציות וחוזים על שחקנים, ובהמשך גם בנייה עצמית בתחילת 2026

ליאור דנקנר |

למה זה צומח מהר, ומה עלול לעצור את זה

החברה מדווחת ששוקי התחזיות הפכו לקו המוצר הצומח ביותר שלה בהכנסות, בעיקר כי מדובר בפורמט שמייצר פעילות חוזרת בתדירות גבוהה. מאז סוף 2024 נסחרו יותר מ-11 מיליארד חוזים על ידי יותר ממיליון לקוחות. השנה הקצב התחדד. ברבעון השלישי נסחרו 2.3 מיליארד חוזים, ובאוקטובר לבדו 2.5 מיליארד. מבחינת תמהיל, ספורט היא הקטגוריה הפעילה ביותר, לצד פוליטיקה, כלכלה ותרבות, מה שממקם את המוצר במקום שבו יש גם עניין יומיומי וגם “רגעי שיא” שמקפיצים שימוש, כמו פלייאופים ואירועים גדולים.

למה זה צומח מהר, ומה עלול לעצור את זה

החברה מדווחת ששוקי התחזיות הפכו לקו המוצר הצומח ביותר שלה בהכנסות, בעיקר כי מדובר בפורמט שמייצר פעילות חוזרת בתדירות גבוהה. מאז סוף 2024 נסחרו יותר מ-11 מיליארד חוזים על ידי יותר ממיליון לקוחות. השנה הקצב התחדד. ברבעון השלישי נסחרו 2.3 מיליארד חוזים, ובאוקטובר לבדו 2.5 מיליארד. מבחינת תמהיל, ספורט היא הקטגוריה הפעילה ביותר, לצד פוליטיקה, כלכלה ותרבות, מה שממקם את המוצר במקום שבו יש גם עניין יומיומי וגם “רגעי שיא” שמקפיצים שימוש, כמו פלייאופים ואירועים גדולים.

הבסיס הוא חוזים בינאריים, כלומר “כן/לא”. אם התחזית מתממשת החוזה משלם דולר אחד, ואם לא הוא לא משלם. במילים פשוטות, המשתמש לא “קונה מניה” אלא קונה הסתברות. המחיר של החוזה משקף את הסיכוי שהשוק מייחס לאירוע, ולכן התמחור זז עם החדשות, הביצועים על המגרש או שינויי ציפיות סביב נתון מאקרו. המודל של רובינהוד נשען על נפח: עמלה של סנט אחד לכל חוזה, בתוספת עמלות בורסה, כשהחברה מעריכה הכנסות שנתיות של כ-300 מיליון דולר מהתחום. כשיש הרבה חוזים קטנים, גם עמלה קטנה יכולה להפוך למספר משמעותי.

הבסיס הוא חוזים בינאריים, כלומר “כן/לא”. אם התחזית מתממשת החוזה משלם דולר אחד, ואם לא הוא לא משלם. במילים פשוטות, המשתמש לא “קונה מניה” אלא קונה הסתברות. המחיר של החוזה משקף את הסיכוי שהשוק מייחס לאירוע, ולכן התמחור זז עם החדשות, הביצועים על המגרש או שינויי ציפיות סביב נתון מאקרו. המודל של רובינהוד נשען על נפח: עמלה של סנט אחד לכל חוזה, בתוספת עמלות בורסה, כשהחברה מעריכה הכנסות שנתיות של כ-300 מיליון דולר מהתחום. כשיש הרבה חוזים קטנים, גם עמלה קטנה יכולה להפוך למספר משמעותי.

הנקודה שמייצרת גם את הצמיחה וגם את השאלות היא האופי של הפעילות בספורט. בפועל, חלק גדול מהשימוש מרוכז באירועים שמזכירים הימור בתדירות ובמעורבות, רק באריזה של מסחר. זה מושך קהל שמחפש פעולה מהירה ו”כן-לא” ברור, אבל גם מחדד רגישות סביב התנהגות משתמשים, תדמית והסתכלות רגולטורית. בנוסף, למרות הקפיצה במספר החוזים, זה עדיין תחום קטן ביחס למסחר במניות, ולכן השלב הבא תלוי פחות בהכרזות ויותר בפרטים תפעוליים: האם תהיה מספיק נזילות, האם ההיצע יתרחב מעבר למה שכבר עובד הכי טוב, והאם ייכנסו שחקנים “כבדים” שיכולים להעמיק את השוק ולא רק להגדיל את מספר המשתתפים.