לאומי
צילום: pixabay.com

איך מממנים את החופש הגדול בלי לצאת עם חורים בכיסים

שוב מגיע החופש הגדול, שוב מיצינו את הקייטנות ועדיין נשארו כמה שבועות שבהם לילדים משעמם והם מחפשים מה לעשות. אתם מבקשים לנצל את ימי החופש המועטים שעוד נותרו לכם כדי לכייף איתם ולבלות זמן איכות  יחד, ואם אפשר בעלויות שפויות. איך עושים את זה?

כתיבת המומחים |
נושאים בכתבה הלוואה

יולי ואוגוסט מגיעים כל שנה, ואיכשהו בדרך כלל תופסים אותנו לא מוכנים עד הסוף. גם אם חלק מהזמן שוריין לחופשה משפחתית, ורשמנו את הילדים לקייטנה או מחנה, עדיין נשאר פלח לא קטן של זמן, שבו הילדים ואתם מחפשים מה לעשות. נכון, יש שפע של אטרקציות, אבל איך אפשר לברור את אלה ששוות באמת את הכסף, לעומת אלה שישאירו אתכם מאוכזבים בגלל הזמן והכסף שבוזבזו? קבלו כמה טיפים להתנהלות בחופש הגדול.

 

אל תתביישו לבקש עזרה

כל ההורים סביבכם כנראה נמצאים באותה סירה כמוכם. קבוצה של כמה הורים שגרים קרוב עם ילדים בגילאים קרובים, או "קייטנת הורים", יכולה להפחית הרבה מאוד סטרס כלכלי אחרי שמסתיימת הקייטנה הרשמית. אם התמזל מזלכם ויש גם סבים וסבתות מעורבים, זה הזמן לבקש מהם עזרה בזמן, בטיפול, וכן, אם צריך גם בכסף – בין אם על ידי הלוואות שתחזירו או אפילו מתנה. ואגב הלוואות, גם הן, בעת מצוקה ואם אין אפשרות אחרת, יכולות להיות פתרון.

 

מינון הוא שם המשחק

מעבר לעוגנים הקשיחים של הקייטנות והנסיעות, לרוב נשאר הרבה זמן שבו צריך לברור את הפעילויות השוות באמת מבין המבחר שמציעים לילדים שלכם. כדאי לבחור יום או יומיים בשבוע שבהם הילדים זוכים באיזשהו יום כיף יותר מיוחד, וביתר השבוע – זמן איכות בבית. תנו לילדים גם זמן שקט לפגוש חברים בפארק, לעשות פעילויות נעימות לבד כמו קריאה או ציור, אפילו לראות טלוויזיה – זה חלק מהחופש. לא כל יום צריך להיות אירוע בידור יוצא מגדר הרגיל, ואפילו עדיף שלא – אחרת, מלבד החור בכיס, זה סתם נמאס.  

 

עקבו אחרי מבצעים

למעט מאוד אטרקציות שווה לשלם את המחיר המלא. לכל השאר – עקבו אחרי המבצעים של חברות האשראי, של מועדון החברים של הבנק, של מקומות העבודה, של מקומות העבודה של סבא וסבתא, וכו' וכו'. תופתעו לגלות כמה כסף אפשר לחסוך כשמשקיעים עוד קצת עבודה בחיפוש ובאיתור הנחות. בכסף שיתפנה, סביר להניח שתוכלו לממן עוד יום כיף לכל המשפחה, או סתם לצאת לארוחה הזוגית המפנקת שבהחלט תגיע לכם בסוף אוגוסט.

 

שתפו את הילדים בתוכניות

בהנחה שלא מדובר בילדים קטנים, רוב הילדים ישמחו לקחת חלק בבחירה ובתכנון, לשתף אתכם ברצונות שלהם ולהצביע על מה יותר ופחות מעניין אותם. כמובן שההחלטה הסופית לאן נוסעים היא שלכם ההורים, אבל הרבה פעמים השיתוף של הילדים בבחירת תוכנית הפעילות תוביל ליותר שיתוף פעולה ועניין מצידם, מה שיהפוך את הימים להרבה יותר מהנים לכל הצדדים.

 

אין גיל צעיר מדי לאחריות

נכון, דיברנו על העלות הכספית של החופש הגדול, אבל יש גם עלות שלא התייחסנו אליה והיא הבלגן שמתרחש באופן טבעי כשכולם בבית ולא דואגים לנקות ולסדר. זה הזמן לוודא שלכל ילד יש תפקיד בבית שהוא עושה במקומכם, ומפנה לכם זמן יקר לנוח או לבהות בטלוויזיה בסוף עוד יום מתיש. הצעירים יותר יכולים לפנות מדיח או לזרוק זבל, והגדולים יותר גם לטייל עם הכלב או להכין ארוחת ערב. כך תרוויחו שתי ציפורים במכה אחת – גם תעסיקו אותם וגם תיפטרו מעוד אחת מאלף המשימות גוזלות האנרגיה שיש ביולי אוגוסט. לא כדאי?

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: יח"צצילום: יח"צ

מה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה

נושאים בכתבה שיווק דיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.

שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה

הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד  ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.

לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.

גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.

המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון

במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.