חוף ים
צילום: צילום לילך צור

קמפיין חדש לאגודה למלחמה בסרטן: "בקיץ הקרוב כולם הולכים לסנן אותך"

הקמפיין הופק בהתנדבות על ידי משרד הפרסום גיתם בראשות המנכ"ל ליאור טנר, ונועד להזכיר לציבור את החשיבות של חשיפה לשמש רק בשעות הבטוחות עד 10:00 ואחרי 16:00 וכן את אמצעי ההגנה הנוספים
נחמן שפירא |

 האגודה למלחמה בסרטן עולה היום בקמפיין רדיו חדש להתנהגות חכמה בשמש במטרה להפחית את הסיכון לסרטן העור.

הקמפיין הופק בהתנדבות על ידי משרד הפרסום גיתם בראשות המנכ"ל ליאור טנר, ונועד להזכיר לציבור את החשיבות של חשיפה לשמש רק בשעות הבטוחות עד 10:00 ואחרי 16:00 וכן את אמצעי ההגנה הנוספים כמו מסנן קרינה, חיפוש צל ומשקפי שמש. הקמפיין מוגש בהתנדבות על ידי יעל היים ואסף חלפון בסגנון דו שיח בין שמש לקריין הכולל את משפט המפתח: "מצטערים, שמש.  בקיץ הקרוב כולם הולכים לסנן אותך".

 

משה בר חיים, מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן הסביר כי: "לקראת שיא הקיץ חשוב לנו להזכיר לציבור שחיוני למנוע את סרטן העור באמצעות חשיפה זהירה לשמש. אני קורא לציבור הגברים והנשים בישראל, לאמץ את המסרים שלנו ולהיות חכמים בשמש".

 

יצוין כי על פי הערכת האגודה למלחמה בסרטן, במהלך שנת 2022 אובחנו בישראל כ-2,000 נשים וגברים עם מלנומה ממאירה של העור, כ-60% הם גברים וכ-40% הן נשים.

  

כללי חכם בשמש של האגודה למלחמה בסרטן הם ראשי תיבות של המילים וההמלצות הבאות: ח-חיפוש צל, כ-כובע, מ-משקפי שמש, ב-ביגוד מתאים, ש-שעות בטוחות, מ-מסנן קרינה, ש-שתייה מרובה. 

 

האגודה למלחמה בסרטן הינה ארגון ללא כוונות רווח וכל שירותיה ניתנים לחולים ולבריאים ללא תשלום, הודות לתרומות הציבור בלבד. האגודה פועלת בכל החזיתות, לקידום המחקר, דרכי המניעה, האיבחון המוקדם וכן שיפור דרכי הטיפול והשיקום של החולים והמחלימים. באגודה פעילים בקהילה המקומית כ-3,500 מתנדבים הפרוסים בכ-70 סניפים בכל רחבי הארץ, השותפים לקידום המאבק בסרטן באזור מגוריהם.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.