"שוק הסטרימינג הבינלאומי נמצא ברוויה מסוימת"
"ההשקה (של דיסני פלוס, א"כ) מגיעה בתקופה שהיא קצת פחות אידיאלית להשקה של שירותי סטרימינג. אנחנו רואים גלובלית מה קורה, ראינו את הדוחות האחרונים של NETFLIX לראשונה הראו ירידה במספר המנויים, ראינו את המהלך של וורנר-דיסקברי של סגירת שירות CNN פלוס אחרי פחות מחודש באוויר, כי שוק הסטרימינג הגיע לרוויה מסוימת גלובלית, וזה גם משפיע על השוק הישראלי", אומר אורן רוזמן, שותף ומנהל תחום התקשורת והמדיה בפירמת הייעוץ וראיית החשבון Deloitte. לדבריו, "אנחנו בעיצומה של היציאה מהקורונה, זה אומר שאנשים בזמן הקורונה היו סגורים בבתים, צרכו הרבה מדיה דיגיטלית, היום קצת עושים רציונליזציה לכמה חשבונות הם משלמים, ומקטינים טיפה את היקף הצריכה שלהם. ועדיין הכניסה של WALT DISNEY פלוס היא בשורה משמעותית לשוק המקומי, והיא צפויה ליצר אימפקט על השוק".
רוזמן אומר כי "בהיבט של החדירה של שירותי סטרימינג, השוק הישראלי מפגר אחרי השווקים הגלובליים, בוודאי אחרי השוק האמריקאי. אנחנו מדברים על כך שבשוק האמריקאי יש לנו למעלה מ-300 שירותי סטרימינג פעילים, האמריקאי הממוצע מנוי לשמונה שירותי סטרימינג, ושכל חברות הגדולות מציעות שירותים ישירות לצרכן, וזה הופך להיות אלטרנטיבה מאד מקובלת בצורה שבה הצרכן צורך את שירותי תוכן הווידאו שלו".
"עד היום בישראל היה לנו שירות אחד משמעותי מאד שהצליח פה הצלחה פנומנאלית - נטפליקס, הצליח כבר לפני הקורונה, אבל הקורונה נתנה לו בוסט מטורף. בכל סקר עולה ששיעור החדירה של נטפליקס בישראל ושיעור הצפייה בנטפליקס הוא גבוה מאד. הכותרים הישראלים גם מככבים בנטפליקס בכל מיני תצורות. אז נטפליקס הצליח פה".
"אחת מנקודות המפתח לאן השוק הזה יתקדם קדימה - זה מי יעשה לנו את האגרגציה של התוכן. בעולם הישן, שחקן כמו HOT ו-yes היה קונה את התוכן מ-HBO, CBS, מפרמאונט, מכל הסטודיוס הגלובליים, היה עושה גם הפקות מקומיות, והיית מקבל בחשבונית אחת את כל התוכן שאתה צריך, גם את הערוצים המקומיים".
-וגם את הערוצים שאתה לא צריך
"נכון, היית מקבל מאות ערוצים, משלם 200 שקלים בחודש, מקבל הכל. בעולם של היום, שחקני התוכן הגלובליים מוציאים את התוכן שלהם מהפלטפורמות הרב-ערוציות. היום אתה לא יכול לראות תוכן של נטפליקס ב-HOT או ב-yes, ואתה יכול לראות את התוכן של אותם שחקנים רק בפלטפורמה שלהם, מה שאומר שצופה שרוצה לצפות היום בתוכן מסוים, נדרש בדרך כלל להתחבר למספר רב של שירותים.
-הנה דיסני שכבר חלק מהתכנים שלה מחברות הישראליות, עושה את זה בכל טריטוריה שהיא נכנסת אליה כדי לשמור בלעדיות לשירות שלה
"בארה"ב היא עשתה את זה בצורה האגרסיבית ביותר, ולכן אם אתה רוצה לצפות בסדרת דגל של דיסני פלוס, כמו 'המנדלוריאן', אתה חייב להתחבר לדיסני, אין לך אפשרות אחרת". צפו בראיוןTV
.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
