מדריך ל-Mobile First Indexing ההיסטוריה הקצרה של האינטרנט הנייד
כאשר המכשירים הסלולריים הראשונים שיכלו להתחבר לאינטרנט הופיעו, רוב המסכים עדיין היו מוגבלים לכמה שורות בשחור לבן והגלישה נעשתה באתרים מבוססי טקסט עם מספר מאוד מצומצם של תמונות על מנת לכפר על הגישה האיטית לרשת. גם אחרי שכבר הגיעו הטלפונים הצבעוניים והחכמים יותר, רוב האתרים הסלולריים עדיין היו מוגבלים והגישה הייתה שהאתר הסלולרי צריך להיות נפרד מהאתר הרגיל על מנת שיהיה אפשר לעצב אותו ביתר קלות ולהתאים אותו למסכים הקטנים יחסית (בתקופה זו רוב המסכים עדיין היו בגודל של פחות מ-5 אינץ').
במרוצת השנים וככל שהטלפונים החכמים נעשו חכמים וגדולים יותר, כך גם היה צורך להתאים את אתרי האינטרנט ליותר ויותר סוגים של מכשירים ומסכים. בשלב זה החלה הגישה להשתנות ובמקום ליצור אתר ייעודי לסלולר, נוצרו אתרים מיוחדים שהתאימו את עצמם לגודל של המכשיר ולתכונות שלו. הפופולאריות והנוחות של האתרים הללו הללו הובילו לכך שכיום למעשה מרבית התעבורה ברשת מגיעה מטלפונים חכמים ולא ממחשבים נייחים או ניידים.
כיצד כל זה קשור לגוגל?
על מנת לספק לגולשים את האתרים הכי רלוונטיים גם בניידים, גוגל משתמשת בזחלן נפרד שבודק עד כמה כל אתר ידידותי למובייל ועל ידי כך יכול לדאוג לכך שאתרים ידידותיים לנייד יופיעו לפני האתרים האחרים. לעומת זאת, האינדקס שמכיל את האתרים עצמם התבסס קודם כל על האתרים בצורתם המקורית, ולכן גם אלגוריתם הדירוג הראשי התבסס על הגרסאות הללו.- מנורה משיקה מסלול ALL STARS להשקעה בגופי השקעות גדולים בעולם
- סמארט בטא ערך: עוד שיטת השקעה שנפלה קורבן לדומיננטיות של מניות הטכנולוגיה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מכיוון שכיום היוצרות התהפכו ורוב הגולשים מגיעים מהנייד, גוגל נאלצה לשנות את הגישה שלה ולמעשה לשנות את האופן בו היא מוסיפה אתרים לאינדקס. חשוב להבין שלא מדובר בשני אינדקסים נפרדים, אלא רק בשינוי האופן בו פועל האינדקס הקיים.
גוגל קוראת לשיטת האינדוקס החדשה הזו Mobile First Index והיא הכריזה על הכוונה לעבור אליה בהדרגה כבר בנובמבר 2016, לפני כמעט שנתיים. המעבר הראשון של האתרים לשיטה החדשה התבצע במרץ 2018, אבל יכול מאוד להיות שקיבלתם הודעה בנוגע למעבר בחודש ספטמבר, אז גוגל שלחה כמות גדולה במיוחד של התראות דרך הסרצ' קונסול:
מהי המשמעות והאם צריך להיות מודאגים?מכיוון שרוב האתרים היום הם רספונסיבים והתוכן בנייד ובנייח הוא זהה לחלוטין או כמעט זהה לחלוטין, ה-Mobile First Index לא אמור להשפיע על הדירוגים של האתר. לעומת זאת, מי שהאתר הנייד שלו כולל רק תוכן חלקי או שהביצועים שלו נמוכים משמעותית מבחינת מהירות, עדיף שיתקן את הבעית הללו בהקדם. גוגל אמנם מבצעת את המעבר באופן הדרגתי ושולחת התראות גם למי שהאתר שלו עדיין לא מותאם לשיטה החדשה, אך בסופו של דבר זו תהיה השיטה היחידה.
- ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
- Daily Mail רוכשת את הטלגרף ב-655 מיליון דולר ומשנה את מפת הכוחות
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
ההמלצה הרשמית של גוגל היא לפעול רק כאשר קיים שוני בתוכן, במידע המובנה או בתגי המטה. בהקשר הזה יש לציין שהמקום המוקדש לתגי המטה בנייד אמנם קצר יותר, אך גוגל מסוגל כיום ליצור את הגרסאות הקצרות יותר על סמך הגרסאות הארוכות בדף המקורי. לכן, יצירה של שני סטים של תגי מטה אינה מומלצת ויכולה אפילו להזיק.
אגב, קיימים גם אתרים בהם המצב הוא הפוך והגרסה הניידת עברה מתיחת פנים רצינית בעוד הגרסה הרגילה נשארה כפי שהיא. לכאורה האתרים האלו אמורים דווקא ליהנות מהשינוי, אבל מקרים כמו זה של האתר Giphy מעלים את החשש שכרגע גוגל עדיין עשויה לפגוע בהם (למרות שבמקרה הספציפי הזה יש לאתר גם לא מעט בעיות On Page).
אתרים בכתובות נפרדות או סאב דומיין
אם קיימת הפרדה פיסית בין האתרים באמצעות סאב דומיין (לדוגמה, m.mywebsite.com), יש לבצע מספר פעולות נוספות:1.שני האתרים צריכים להיות מאומתים בסרצ' קונסול
2.תגי ה-hreflang לסימון של שפות צריכים להתאים לכל גרסה (לא לערבב ביניהן)
3.יש לבדוק שלגרסה הניידת יש מספיק משאבים על מנת לקבל תנועה מהזחלן הנייד
4.יש לוודא שההנחיות בקובץ robots.txt הן זהות
5.גם תגי הקנוניקל וה-alternate (תגים נוספים לסימון שפות) חייבים להתאים לכל גרסה על מנת שגוגל לא יתעלם מדפים מקבילים.
למרות שגוגל לא מציינת זו, אתרי מובייל שמבנה הקישורים שלהם שונה באופן מהותי מזה שבגרסה הנייחת שלהם עשויים לספוג שינויים באופן בו גוגל מאנדקס אותם, ולכן גם התברגות על מילות מפתח מסוימות עשויות להשתנות (למרות שכרגע לא ברור מה ייקרה לקישורים שמופיעים רק ב-Desktop ואיך בדיוק גוגל ייתיחס אליהם). לכן, בכל מקרה חשוב לבדוק שאין דפים חשובים שנעלמו או אינם נגישים בגרסה הניידת גם אם התוכן לכאורה זהה.
דברים נוספים שיש לקחת בחשבון (על פי גוגל)מכיוון שלעיתים אתרי מובייל מעוצבים בצורה מעט שונה גם אם הם רספונסיבים, גוגל מצאה לנכון להבהיר עוד כמה נקודות:
1.שילוב של תפריטים נפתחים לא יפגע בביצועי האתר הנייח בתוצאות.
2.ללא קשר לעדכון המובייל הנ"ל, גוגל שמה דגש גם על המהירות במובייל דרך עדכון נפרד. יחד עם זאת, רק אתרים איטיים מאוד יושפעו מהעדכון. השאיפה היא לצמצם כמה שיותר את זמן עליית האתר בכל הגרסאות שלו.
3.החשיבות של השינוי היא בעיקר בנוגע לתוכן ולא בנוגע לידידותיות לניידים. עם זאת, אתר שאינו מותאם לנייד עשוי לגרום למדדים נמוכים בכל מה שקשור לאחוז המרות, זמן שהייה, ביקורים חוזרים וכו'.
בדיקות נוספות שאפשר לבצע1.אם אתם משתמשים בכלי שיכול לבצע בדיקת זחילה לאתר (Site Crawl Audit) כמו Screaming Frog, נסו לבדוק אותו גם במצב רגיל וגם במצב מובייל באמצעות שינוי ה-Agent. הפרמטרים שחשוב לבדוק הם מספר העמודים באינדקס, תגי noindex ומספר המילים בתוכן.
לדוגמה, ב-Screaming Frog האפשרות הזו נמצאת תחת תפריט Configuration ו-User Agent, אבל היא זמינה רק עבור מי שמשתמש בגרסה המלאה בתשלום.
מי שרוצה כלי ספציפי לזחילה במחיר יותר נוח יכול לנסות את Sitebulb עם 14 ימי ניסיון חינם
2.אם אתם חושדים בעמודים ספציפיים, אתם לא חייבים לפתוח את הסמארטפון : בתוך כלי הפיתוח של כרום יש אפשרות לעבור למצב מובייל. פותחים אותם עם F12 ובסרגל הקטן למעלה לוחצים על האייקון של המסכים (מסומן בכחול). אחרי הלחיצה האתר יעבור למצב רספונסיבי, למרות שאפשר גם להשתמש בהדמיה של מכשירים ספציפיים (משום מה האפשרויות של גלקסי מצומצמות יותר מאלו של האייפון)
3.ישנם כלים פשוטים יחסית שבעזרתם אפשר לבדוק את מספר הקישורים בעמוד במובייל בלי להתקין תוספים אחרים לדפדפן.
4.יש לזכור שגוגל הזהירה בעבר על שימוש מוגזם במודעות במובייל. לכן, עכשיו האזהרה הזו אפילו חשובה יותר מאשר פעם. בישראל יש עדיין לא מעט אתרים שמשתמשים במודעות אגרסיביות יחסית או אפילו עמודי מעבר שעולים ישירות אחרי שנכנסים לאתר מגוגל.
אם ראיתם שינויים באופן בו האתר שלכם מתנהג או בביצועים שלו לאחר שקיבלתם הודעה מגוגל, נשמח לראות תגובות
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.
