פרסום ראשון

רונאלדו מטעה? תאגיד כאן דורש לפסול תשדיר חסות של HOT

בניגוד לנטען בתשדיר עם רונאלדו ששודר בקשת 12 ובערוץ עשר, כי המונדיאל ישודר רק ב-HOT, המשחקים ישודרו בכל הפלטפורמות. כאן פנתה לרשות השנייה

אלכסנדר כץ | (3)
תאגיד השידור הציבורי כאן פנה היום (יום ג') אחר הצהריים לרשות השנייה בדרישה לפסול תשדיר חסות שמשדרת HOT בנוגע למונדיאל – כך נודע לאייס. בתשדיר מופיע כוכב ריאל מדריד ונבחרת פורטוגל, רונאלדו, שאומר למצלמה - "צפו בי במונדיאל, רק ב-HOT".   מדובר כמובן בהטעיה צרכנית, שכן המונדיאל משודר על ידי תאגיד כאן (53 משחקים), ערוץ הספורט (9 משחקים), וערוץ קשת 12 (2 משחקים). 3 הערוצים האלה משודרים בכל הפלטפורמות הרב-ערוציות בנוסף ל-HOT, כמו yes, סלקום TV, פרטנר TV ועידן פלוס (ללא ערוץ הספורט).   "כידוע, תאגיד השידור הישראלי מחזיק בזכויות השידור הבלעדיות בישראל של משחקי המונדיאל. חלק קטן מהזכויות נמכר לערוצי שידור אחרים", כתבה עו"ד אילת ביגר מתאגיד השידור למנכ"ל בפועל של הרשות השנייה ניר שוויקי. "עולה מכך שחרף הנאמר בחסות, לא רק מנויי HOT יוכלו לצפות במשחקי המונדיאל, כפי שציבור הצופים עלול להבין מהנוסח המטעה, אלא המשחקים פתוחים לציבור הרחב ללא קשר לפלטפורמת התקשורת באמצעות הם צופים בערוץ כאן 11".   עו"ד ביגר הוסיפה כי "אנו סבורים כי נוסח החסות אינו עומד בכלל 3(ג)(1) לכללי החסות לפיו לא תשודר הודעת חסות העשויה להטעות את הצופים. ניתן להוסיף כי לגישתנו גם לא ניתן לומר את המילה 'רק' במסגרת חסות". אותו תשדיר חסות הוא חלק מקמפיין של HOT שעלה השבוע לאוויר תחת הכותרת "מונדיאל או מונ-דיליי". הקמפיין בהשקעה של כ-5 מיליון שקלים, צולם במדריד על ידי משרד הפרסום ראובני פרידן, וכמיטב המסורת של חברת התקשורת, משלב בתוכו את כוכבי הסדרה הלוהטת של אותה תקופה, והפעם – 'השבאבניקים'.   מ-HOT נמסר: "המסר של HOT בקמפיין ברור, רק ב-HOT אפשר לראות את המונדיאל ללא דיליי בזמן השידור. אין ויכוח שניתן לצפות במונדיאל בפלטפורמות אחרות, השאלה למה צופים צריכים להתפשר ולראות את אחד מאירוע הספורט הגדולים בעולם בדיליי". גם תגובה זו אינה מדויקת. פונקציית הדיליי קיימת גם אצל המתחרים ב-yes, כפי שהוצג כבר לפני 3 שבועות בקמפיין של מקאן תל אביב עם הילדה הצרפתיה, תחת השורה "הגולים של דמבליי מגיעים בדיליי".   מהרשות השנייה טרם התקבלו תגובות.   

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    לקוח לא מופתע 23/05/2018 11:15
    הגב לתגובה זו
    החברה האיומה הזאת לקחה לי סכומי כסף מטורפים מכרטיס האשראי בלי שום קשר לסכום עליו סוכם עם הנציג. מאז אני שגריר רע מאוד שלהם, ניתקתי את עצמי ואת כל בני המשפחה. על כל שקל שלקחו לי אני אדאג שיפסידו שניים.
  • 2.
    שי 23/05/2018 09:06
    הגב לתגובה זו
    לפעמים הולכים על התחום האפור ועל משחקי מילים כדי להגיד דברים שהם לא ממש נכונים. במקרה הזה זה פשוט צורם ומגוחך. כשרונלאדו אומר שאת המונדיאל אפשר לראות רק בהוט זה פשוט שקר והטעייה צרכנית
  • 1.
    קשת 23/05/2018 06:42
    הגב לתגובה זו
    אלא אם היה עושה את עבודתו ובאמת אוכף את כלליו ומונע הועיות וכונס ערוצים ותחנות רדיו. אני לא מבין על מה הם מקבלים שם כסף.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.