מאיר גל בחדרי חרדים
צילום: יח"צ
פרסום ראשון

הלך הג'וב: מו"ל 'בחדרי' לא ישמש יועץ לפ"מ עבור משרד הכלכלה - עקב פרישת דרעי

בעלי האתר החרדי מאיר גל אמור היה לשמש יועץ קריאטיבי לקמפיינים שמיועדים למגזר, ואף פנה לקבלת ייעוץ משפטי בשל החשש לניגוד עניינים
אלכסנדר כץ | (3)

מאיר גל, המו"ל של אתר בחדרי חרדים, אמור היה להתמנות ליועץ קריאטיבי לקמפיינים חרדיים שלפ"מ מפיקה עבור משרד הכלכלה. אולם לאייס נודע כי ההתפתחויות האחרונות במשרד הכלכלה עם עזיבתו הצפויה של אריה דרעי, הקפיאה בשלב זה את המינוי.

 

גל אמור היה לשבת על משבצת הקריאייטיביות - זו שמחליטה על אופי הקמפיין שמיועד למגזר החרדי שאמור היה להיות מופק על ידי לפ"מ עבור משרד הכלכלה. גורם במשרד הכלכלה אישר לאייס כי גל אמור היה לייעץ ללפ"מ.

הרצון למנות את גל לתפקיד נובעת מהכרתו את המגזר החרדי: בשנתיים האחרונות הוא הבעלים והמו"ל של אתר 'בחדרי חרדים', ולפני כן היה שותף במשרד הפרסום החרדי גל אורן BSD  ובמשרד היח"צ בילכר תקשורת. לגל גם ניסיון בייעוץ תקשורתי, ובעבר עבד עם ניר ברקת בקמפיין על ראשות עיריית ירושלים, ועם שר החינוך לשעבר גדעון סער.  

 

מצד אחד, ההחלטה לבחור איש מקצוע העוסק בתחום כיועץ קריאטיבי, ברורה: הוא מכיר את המגזר ובעל ניסיון. מאידך, גורמים מעלים את החשש לניגוד אינטרסים בין היותו מעורב בקמפיין, לבין היותו בעלים של גוף תקשורת שחלק מתקציב הקמפיין עשוי להיות מנותב אליו.

 

ואולם, גורמים טוענים כי מראש יועד גל גם לתחום היצירתי בלי נגיעה כלל לפריסת המדיה בתקשורת החרדית, שעשויה באופן טבעי לכלול גם את בחדרי חרדים, הנהנה מ-1.2 מיליון משתמשים שונים בחודש ונחשב לאחד מאתרי האינטרנט הגדולים במגזר.

 

למרות שעל פריסת המדיה אחראית לפ"מ, הרי שגורמים מצביעים על הקשרים החבריים בין

גל לבין מנכ"ל לפמ גדי מרגלית, כמו גם על הקשרים הטובים עם דרעי. גל מודע לטענות אלו, וביקש בשבוע האחרון לקבל חוות דעת משפטית בנוגע לכך, ואולם – פרישתו של דרעי טרפדה את כל המהלך, ונראה כי גל לא יקבל את המשרה.

 

מאיר גל סירב להגיב.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    מאיר גל = נוכל עם כיפה! (ל"ת)
    גיל 26/10/2015 12:12
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אויש...הלך השוחד, איזה בעסה (ל"ת)
    דני 26/10/2015 08:42
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ראית דרעי ראית שחיתות (ל"ת)
    יעקב 25/10/2015 17:21
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

לייט נייט

את רצועות הלייט נייט הוביל הפעם הצינור של רשת, עם 6.5% רייטינג ו-147 אלף צופים, אחריו גיא פינס עם רייטינג של 5.8% ו-138 אלף צופים ובסוף "סטורי לילה" של ערוץ 14, עם 3.3% רייטינג ו-78 אלף צופים. אחרונים בחצות מגיעים אברי ושרקי עם רייטינג של 5% ו-119 אלף צופים. במקביל אליהם, היום שהיה בערוץ 13 עם 3.8% ו-87 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.