נינט טייב אילון זרמון אייל חומסקי דלתא
צילום: רפי דלויה, דודו בכרב

התשובה של אדלר חומסקי לזרמון DDB: "תביעה מופרכת - במטרה לסחוט כספים"

אדלר חומסקי הגיש לבית המשפט את כתב ההגנה לתביעת זרמון DDB בגין מעבר תקציב הפרסום של דלתא בכיכוב נינט טייב לאדלר. בהגנה נטען: "לא היה לנו שום קשר להחלטה; דלתא עזבו עקב חוסר שביעות רצון מאילון זרמון"
משה בנימין | (16)

3 חודשים לאחר התביעה שהגיש זרמון DDB כנגד אדלר חומסקי, בעקבות מעבר תקציב הפרסום של דלתא בכיכוב נינט טייב אליו, מגיש משרד הפרסום את כתב ההגנה לבית המשפט, ובו נטען כי מדובר ב"כתב תביעה מניפולטיבי, חלקי ומגמתי, ומשולל כל יסוד". כזכור, משרד הפרסום זרמון DDB, הגיש תביעה על סך 7 מיליון שקל נגד אדלר חומסקי בטענה לגניבת קריאייטיב ומהלכי מיתוג נוספים עבור קמפיין דלתא בכיכובה של נינט. אדלר חומסקי טוען בכתב ההגנה, כי לא היה שום קשר בינו לבין החלטתה של דלתא לעזוב את משרד הפרסום של זרמון. דלתא החליטה להחליף את משרד הפרסום של זרמון במשרד פרסום אחר, בעיקר נוכח עזיבתו של הדר גולדמן את משרד הפרסום ונוכח חוסר שביעות הרצון של דלתא מהעבודה המשותפת עם אילון זרמון. רק לאחר החלטתה לעזוב את משרד הפרסום של זרמון, נפגשה דלתא עם שלושה משרדי פרסום, ובסופו של דבר בחרה באדלר חומסקי כמשרד הפרסום החדש שלה. "אילון זרמון אדם חסר תום לב; המשרד שלו בגסיסה" בפתח כתב ההגנה מתייחסים עורכי הדין של אדלר חומסקי לאילון זרמון, הבעלים של זרמון DDB ומציינים כי מדובר ב"אדם חסר תום לב, בעל כוונות זדון, אשר בחר לנהל הליך משפטי ריק מתוכן, במטרה לסחוט כספים מהנתבעות". עוד טוען אדלר חומסקי בכתב ההגנה כי "כל תכליתה של התביעה נעוצה אך ביצירת מנוף להוצאת כספים שלא כדין". לדברי אדלר, זאת "לאור העובדה הברורה והחד משמעית כי בשנים האחרונות מצוי משרד הפרסום של זרמון בנסיגה ובגסיסה מתמדת הן במספר הלקוחות אשר עזבו את משרד הפרסום זרמון גולדמן ועודם עוזבים את משרד הפרסום זרמוןן DDB והן בהיקף הפעילות השנתית של המשרד - גסיסה שהתחזקה נוכח עזיבתו של הדר גולדמן". בכתב ההגנה מתוארת גם מערכת יחסים עכורה לכאורה בין דלתא ונציגיה לבין אילון זרמון. כך למשל נטען כי מאז 2002 ועד לפרישתו של גולדמן מהבעלות על המשרד, הפעילות התקיימה אך ורק מולו ומול צוותו, ובין זרמון לדלתא לא היה שום קשר ישיר. לעניין הבחירה בנינט נטען בכתב ההגנה על ידי אדלר חומסקי כי בדלתא ביקשו מגולדמן לקדם את המגעים מול נינט במטרה לחתום עימה על חוזה ייצוג. משזה נכשל מנכ"ל דלתא בעצמו החל לנהל מו"מ ישיר מול נינט ואילו זרמון וגולדמן נכחו בפגישה אחת או שתיים. לגבי הטענות כי זרמון, באופן בלעדי, הגו ויצרו עבור דלתא קמפיין, אסטרטגיה, קריאייטב וכו', נטען באדלר חומסקי כי מדובר בסיפור שאין קשר בינו לבין המציאות. בנוסף טוען אדלר חומסקי בכתב ההגנה, כי למשרד הפרסום של זרמון אין שום זכויות בקמפיין הנוכחי של דלתא ובליהוקה של נינט טייב לפריזנטורית של דלתא, וכי הקמפיין הנוכחי של דלתא שמובל על ידי אדלר חומסקי, הינו תוצר של קריאייטיב חדש מבית היוצר של אדלר חומסקי. עוד נכתב בכתב ההגנה כי אין קשר בין הקמפיין שכביכול גיבש משרד זרמון שמעולם לא יצא לפועל, לבין הקמפיין הנוכחי של דלתא שכולל קריאייטיב חדש של אדלר חומסקי. מה גם שלדלתא לא היתה כל מגבלה חוזית או משפטית לעזוב את משרד הפרסום זרמון. עוד מצויין כי דלתא שילמה לזרמון את מלוא התמורה עבור שירותי הקריאייטיב שסיפק לה בזמנו ולכן היא הבעלים של מוצרי הקריאייטיב. זאת בדומה למקרה אחר כאשר חברת החשמל עזבה את משרד הפרסום אדלר חומסקי ועברה למשרד הפרסום זרמון גולדמן, היא לא נפרדה לשלום מדמויות השיווק המזוהות עם החברה והעונות לשם "תקע ושקע". חרף העובדה כי משרד הפרסום אדלר חומסקי עבד והשקיע עמל רב ביצירת הדמויות ובהטמעתם אצל ציבור הצרכנים, ברור שעם המעבר לחברת פרסום אחרת (במקרה המדובר במשרד הפרסום זרמון גולדמן) עברו אף "שקע ותקע" לחברת הפרסום על כל המשתמע מכך. זרמון DDB: "חומסקי עסקן וגנב קריאייטיב" תגובת זרמון DDB לכתב ההגנה של אדלר חומסקי: "חומסקי הוא יותר עסקן מפרסומאי. דבריו היום הם ניסיון להסית את תשומת הלב מן האמת הפשוטה והיא שחומסקי גנב מזרמון DDB קריאייטיב ובהתנהלותו הוא מבזה את ענף הפרסום כולו. הוא לא לא מתבייש לגנוב קריאייטיב מאחרים בלי לשלם". עוד נמסר: "איננו מופתעים מנכונותו של חומסקי לנסות ולהכפיש את זרמון ללא בסיס, כמו גם מהרמה הירודה של טענותיו. עוד טרם שזרמון DDB הגישה את התביעה, חומסקי ניסה למנוע את הגשתה בכל דרך והציע לשלם סכומי פשרה בלי מבוטלים ואף העביר איומים. בין האיומים שחומסקי העביר, הוא הבטיח להכפיש את זרמון בתקשורת, ולהמציא טענות שכנגד יש מאין - וכך בדיוק הוא עושה כעת".

תגובות לכתבה(16):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    אז והיום 22/02/2013 21:03
    הגב לתגובה זו
    היום אני בשלמור נהנה מכל רגע :)
  • 11.
    נטע 21/02/2013 16:37
    הגב לתגובה זו
    שמתעסקים ביצירה נטו. לכו על החדשים, האנרגטיים. לא על אלה שלא יספרו אתכם בגלל כסף.
  • 10.
    רוני 21/02/2013 16:09
    הגב לתגובה זו
    אז הוא מציק לאחרים. זרמון אתה כבר יותר מחצי רגל בקבר תפנים את זה כבר ותפסיק להציק לאחרים!!!!
  • 9.
    גנב קריאטיב? לא ראיתי קריאטיביות. (ל"ת)
    לא הבנתי 21/02/2013 14:38
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    תנוחו, תנוחו 21/02/2013 14:35
    הגב לתגובה זו
    על מה אתם פאק'ן רבים - על פרזנטורית??
  • 7.
    מעניין מה נינה חושבת על כל זה (ל"ת)
    יהודה 21/02/2013 14:34
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    להקיא על כולכם (ל"ת)
    21/02/2013 14:34
    הגב לתגובה זו
  • תסבלי גם את! (ל"ת)
    סובל 22/02/2013 01:06
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    זה נבלה וזה טרפה (ל"ת)
    אילון ואייל 21/02/2013 14:17
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    איילון זרמון מכה ובושה לענף (ל"ת)
    פרסומאית 21/02/2013 14:11
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אדלר צודקים!! (ל"ת)
    sus 21/02/2013 14:04
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אחת מבפנים 21/02/2013 13:55
    הגב לתגובה זו
    מי שחשב על נינט זה הדר גולדמן! אילון זרמון ממש לא איש קריאיטיב היה צריך לוותר על המשרד להדר כי בלעדיו הוא לא ממש שווה משהו. תראו איך קמיאבי, סטייסי ורבים וטובים ברחו
  • אחד מבפנים 21/02/2013 16:04
    הגב לתגובה זו
    רבים ברחו גם כשהדר גולדמן היה במשרד. בלי קשר לשאלה האם הדר הוא גאון או לא גאון (ולדעתי הוא ממש לא), הדר הוא אדם וולגרי, אלים דוחה ופתטי. המשרד התרסק בגללו לא פחות מאשר בגלל אילון. את אולי זוכרת את קמיאבי וסטייסי אבל לפניהם הייתה רשימה ארוכה ארוכה של אנשים מדהימים שעבדו בזרמון גולדמן וברחו אחרי תקופה קצרה, הרבה בגלל האווירה הדוחה שייצר הדר.
  • תעזבו אותי בשקט (ל"ת)
    קמיאבי 21/02/2013 20:55
  • אחד 21/02/2013 16:13
    בכל משרד היה אחד לפני ורבים וטובים לפני אבל אי אפשר לזלזל בהדר גולדמן. האדם הזה הוא באמת איש מבריק שעשה עבודות טובות וגרם ללקוחות שלו להרוויח והרבה. גם באדלר, יהושוע או מקאן אנשים בורחים כמו טל רביב, סטרין וכו'... מי שפירק את המשרד זה אילון עובדה שכל הלקוחות החשובים ברחו עם לכתו של הדר
  • 1.
    לא נמאס לזרמון להתנהג כמו לוזר ??? (ל"ת)
    know it all 21/02/2013 13:53
    הגב לתגובה זו
חתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקוחתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקו

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים

עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד. 


הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11. 

רצועות נוספות

רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד.